Vyprošťování zapadlého buldozeru na stavbě dálnice D1 u Říkovic
Před týdnem bylo rozhodnuto o definitivním napojení dálnice D1 na rychlostní silnici R55 u Říkovic a firma Alpine stavební společnost CZ se vrhla do práce, aby to stihla do října tohoto roku. Ke „svým“ 2,5 km dálnice dostala přiděleno ještě zbylých 350 metrů.
Ještě ani nebyla uzavřena silnička do Horních Moštěnic, křižující stavbu, a už se začalo s přemisťováním a rozhrnováním zeminy v místě budoucí křižovatky. Vzhledem k blátivému terénu se pracovníci s lopatami, čistící povrch této komunikace, takřka nezastavili.
Zeminu na tatry nakládaly rypadla Komatsu PC340LC a Liebherr A 312, což je spíše rypadlo do města. Nejen, že je na kolech, ale má i dvakrát lomený ofsetový výložník, u nás pravděpodobně jediný kus v tomto provedení. I když není příliš vhodné na těžbu, při které se nadměrně opotřebovávají svislé čepy mimoosé konstrukce, má díky této speciální konfiguraci výhodu ve značné pohyblivosti lžíce.
Tatry zeminu sypaly pod radlici pásového dozeru Komatsu. Zrovna, když jsme se k němu blížili, jeho strojník se k nám vydal se slovy: „Támhle si vyfoťte zapadlej buldozer,“ ukazujíc na svůj stroj. Za několik minut dorazil rypadlonakladač JCB 3CX a jal se buldozer opatrně odkopávat. Nejdříve po stranách kolem pásů a poté za strojem a pod jeho rozrývačem. Za čtvrt hodiny mohl dozer opět do akce.
Vyprošťování dozeru můžete shlédnout také na YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9jJ_CZu2Tow
Foto: Michal Kopeček
Komentáře
Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.