Novinky emailem
  • Registrace
  • Přihlásit se
Vše
Články
Bazar
Fórum
Firmy
Krádeže
Práce
Články
  • Články
  • Bazar
  • Fórum
  • Firmy
  • Krádeže
  • Veletrhy
  • Kalkulačky
  • Práce
  • Volné stroje
  • Recenze
  • Naživo
  • Zaostřeno
  • Návody
  • Design
  • Veteráni
  • Legislativa
  • Výstavy
  • Výroba
  • Domácí trh
  • Citát dne
  • První foto
  • Limitované edice
  • Checklist
reklama
reklama
  • bagry.cz
  • /
  • Články
  • /
  • Naživo
  • /
  • 700 metrů dlouhá přehlídka bagrů v bahně brněnské tepny

700 metrů dlouhá přehlídka bagrů v bahně brněnské tepny

15.10.2014 17:20

„Ještě pět minut,“ prosí asi šestiletý chlapec, když se ho matka snaží vyprostit z provizorního plotu podél ulice Milady Horákové v centru města, kterého se chlapec pevně drží. Za pletivem se totiž odehrává přehlídka stavební techniky. Rypadla i jeřáby pracují od letošního jara na rekonstrukci, která zahrnuje kompletní opravu přes sedm set metrů dlouhého úseku ulice.

Pásové minirypadlo Caterpillar 304C CR

„Na stavbě máme každý den kolem deseti strojů. Záleží, co se zrovna dělá. Už máme položenou hlavní část kanalizace, teď se zaměřujeme na konstrukční vrstvy vozovky. Déšť nám to sice komplikuje, ale kus práce jsme nahnali v létě, takže termín zatím stíháme,“ říká hlavní stavbyvedoucí Miloš Raab z firmy FIRESTA-Fišer.

Na jámě pro přípojky inženýrských sítí k okolním domům právě pracuje Martin Streit v modrém pásovém bagru Kobelco SK 235 SR. „Do hloubky má dosah šest a půl metru, takže se dostanu až naspod šachty,“ pochvaluje si. Hlavní výhodu stroje ale vidí v jeho obratnosti. „Mám zkrácenou verzi zadní části bagru, takže při otáčení zadek přes pásy přečnívá asi jen o půl metru. Umožňuje tak mnohem lepší manipulaci například v křižovatce, nebo vedle chodníku. Délku nahrazuje výška, takže nemá problém ani se stabilitou,“ pochvaluje si Streit. Jemu ani jeho stroji přeháňky při práci nevadí. „Za sucha mu totiž strašně vržou pásy a lidi v okolí potom nadávají,“ směje se bagrista.

Na deštěm zmáčeném povrchu je jako doma také pásový Caterpilar 308 D. „Co můžu o svém stroji říct? Je žlutý. Co víc může žena o bagru potřebovat vědět,“ usmívá se jeden z pracantů po dotazu na technické vlastnosti stroje. Ihned se ale rozpovídá. „Dobře jezdí na měkkém povrchu, takže tahle deštěm zmáčená hlína na staveništi mu nedělá problém. Gumové pásy jsou navíc ohleduplné k povrchu, takže může bez problémů jezdit i po asfaltu,“ upozorňuje muž. Jeho Catterpilar má na zdejší rekonstrukci zvláštní úkol. „Lámacím ramenem může kopat i do boku, takže jezdím kopat tam, kde se větší stroje nedostanou,“ ukazuje.

Bagry se ale staveništěm nepohybují jen po pásech. Lžíci kolového rypadla Zeppelin ZM 12C zrovna pokládá Petr Kachlík. Stroj, který zdědil po kolegovi obsluhuje přes deset let. „Skvělá je na něm jeho stabilita. Nemusí se patkovat, takže manipulace u výkopů je mnohem rychlejší,“ vyzdvihuje Kachlík. Dodává ale, že jako každý stroj má své mouchy. „Už se na něj nevyrábějí náhradní díly, takže si musím pomáhat, kde se dá. Například lanka nebo písty musím shánět jinde, ale co se dá dělat,“ krčí rameny muž.

Známky nedobrovolného tuningu ale na stavbě nese více strojů. Kolový nakladač ZTS UNC 750 má místo kličky od kabiny mosazný kohoutek z vodovodu. „Je to záměr, stejně jako popraskané čelní sklo, které způsobuje prvotřídní lom světla,“ utahují si ostatní strojníci ze svého kolegy a utíkají posouvat stroje, aby kolem projelo auto popelářů. „Také firmy z ulice mají na staveniště vjezd povolený, ale občas je to komplikované udržet lidi, aby se nemotali mezi stroji,“ upozorňuje stavbyvedoucí Raab. Omezení pro auta i pro chodce ale budou muset lidé vydržet až do konce června 2015, kdy bude více než dvou set milionová stavba u konce.

Foto a text: Anna Fajkusová

Zobrazit jako slideshow

  • Caterpillar 304C CR

  • Jeřáb Strojingstav společnosti Stavoreal Brno nakládá kovovou traverzu

  • Kolové rypadlo DH 112 zts

  • Pásový bagr JCB JS210 LC firmy Přemysl Veselý

  • Naklápěcí rotátor Indexator RT20

  • Pásový bagr Kobelco SK 235 SR firmy Terrabau se strojníkem Martinem Streitem

  • Pásové minirypadlo Caterpillar 304C CR

  • Hitachi ZX40U s naklápěcím rotátorem Indexator RT20

  • Tahačový válec ZTS Stavostroj VV110 firmy Dopravní stavby Brno

  • Pásový bagr JCB JS210 LC

  • Zámek pojistky lžíce minirypadla Caterpillar 303 CR

  • Vozík Vezeko SKL pro přepravu minirypadla Kubota K 008-3 firmy Luboš Sedláček

  • Kolové rypadlo DH 112 zts v akci

  • Caterpillar 304C CR s majitelem Lubošem Sedláčkem

  • Kolové rypadlo DH 112 a autojeřáb ČKD AD 160 na podvozku T 148

  • Zátiší s JCB JS210 LC

  • Pásový bagr JCB JS 210 LC firmy Přemysl Veselý

  • Kompaktní dempr Thwaites 5 tonne firmy Terrabau

  • Pásové minirypadlo Caterpillar 303 firmy Hutira PSV Ivančice CR

  • Kolové rypadlo Zeppelin ZM 12C firmy Rozvody tepla

  • Smykem řízený nakladač UNC 750 firmy Hutira PSV Ivančice

  • Kolové rypadlo O&K MH Plus

  • Pásový bagr Caterpillar 308D

  • Kolový bagr Liebherr A 314 firmy Rozvody tepla

  • Tandemový válec Caterpillar CB34

Komentáře

Macek P, 15. říjen 2014 21:08:29

bagry – To tedy koukám, DH 112 se dnes už na stavbách nevidí<br />

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.

  • Tiskové zprávy
  • Zajímavé odkazy
  • Základní pojmy
  • GDPR
  • Reklama
  • Kontakt
ISSN 1801-0768 | © 2004-2024 CE Grid Všechna práva vyhrazena. Používáním této stránky souhlasíte s právními podmínkami TOPlist