Představte si, že prodáváte to nejlepší z techniky – a najednou si máte vybrat jen jeden stroj, který by reprezentoval vás. Takový výběr jsem chtěl znát. A tady je.
Největší světová výstava stavebních strojů. A uprostřed ní marketingový manažer, který si stoupne k „tomu svému“. Ne náhodou. Tohle je ten, kterému věří.
Když jsem poprvé přemýšlel, co by si vybral prodejce pro sebe, bral jsem to jako hru. Ale velmi rychle jsem pochopil, že to říká hodně nejen o stroji, ale i o samotném prodejci.
Výstavy jsou pro někoho show, pro někoho přehled trhu. Ale zaměstnanci výrobce? Ti se dívají jinak. A když je něco zaujme natolik, že se před tím nechají vyfotit? To už stojí za pozornost.
Kdyby měl vedoucí marketingu vystoupit z role – a stát se obdivovatelem jednoho jediného stroje – který by to byl? Položil jsem si tuhle otázku. A pak jsem na ni našel odpověď.
Na největší světové výstavě se to hemží impozantní technikou. Ale co kdybychom se podívali, ke kterému stroji to nejvíc táhne manažera marketingu? Pátral jsem – a zjistil víc, než jsem čekal.
Někdy stačí jeden pohled na stroj a víte, že tady je něco jinak. A právě takhle to měl i produktový manažer, kterého jsem se zeptal: „Který je tvůj favorit?“
Produkt manažeři znají každý šroubek, každou výhodu i slabinu. A právě proto mě napadlo: kdyby si mohli vybrat stroj pro sebe, jaký by to byl? Rozhodl jsem se zjistit odpověď.
Jeden veletrh, stovky strojů – ale jen jeden, před kterým se prodejce zastaví a řekne: „Před tímto bych zapózoval.“ Co je za tímto výběrem? To mě zajímalo. A našel jsem odpověď.