Téma: TATRA 813
Autor
Zpráva
28. červen 2013 19:43:03
damco daneko,zdravím tě,už několikrát si se ptal a já ti několikrát odpovídal...nic ve zlým,ale máš velké mezery ve vzdělání pro začátek doporučuji tohle http://www.tatraprehled.com/php/813skl.php když trochu zapátráš dozvíš se neskutečný věci,který tě ale spíše naštvou....protože většina neprošla do seriovky...s pozdravem HORACIO
K celkové koncepci T 813...bylo možná chybou sloučit výrobu těžkých náklaďáků a supertěžkých náklaďáků tedy T148 a T813 do jediného typu tedy T815,ale podle tehdejšího socialistického plánování to mělo vlastně i logiku...
30. červen 2013 18:05:58
Horacius vies nie kazdy ziedol vsetku mudrost sveta,ako TY..Kde mam velke medzery vo vzdelani? Prvy krat som to videl tak som to tu dal. Co je uz aj tu zle ked sa opytam ne nieco co som este nevidel ani na nete?
Hlavna vec ze ty vies ozaj vsetko.
30. červen 2013 20:47:43
v klidu čeeče..sem tam dal smajla,ale hned jsem ti tam hodil odkaz,takže teď už si stejně chytrý jako já
http://www.tatraportal.sk/
Ještě bych doporučil tohle,ale to je už na delší studium...s pozdravem
01. červenec 2013 00:11:05
Zdravím to asi nebude dvoumontáž vzadu ale nepoháněná náprava asi řiditelná. A nebude to podvozek T-815 10x8x6 ?
01. červenec 2013 18:38:28
Ne,ve výše daném odkazu (tatraprehled) se můžeš přesvědčit,že se jedná o podvozek 813,údajně kvůli těmto jeřábům byly poslední podvozky 813 vyrobeny v 80letech min. stol....
zde na fotce je vidět prototyp jeřábu Gottwald AMK 55 na veletrhu asi rok 82...zde bylaq přidaná pátá náprava tatrovácká...
01. červenec 2013 20:11:49
Niekde na nete som videl myslim ze Hutne stavby ci montaze (mali-mozno ze este maju) T 813-30 tonu zeriav Ale to co je tu teraz tak na to sa to nepodobalo..Skusim to niekde pre lustrovat
05. červenec 2013 10:24:33
Ano myslim si ze to bol on. To bol asi vyrobeny na objednavku.Par exemplarov? V skutocnosti som toto "cudo" nevidel,len na nete.
05. červenec 2013 11:37:33
já ho viděl jednou naživo z dálky...stál v kopřivách na prázdných kolech a rezavěl.....
05. červenec 2013 22:08:00
kde stojí, chci ho. Techniky mám hafo ale jeřáb na osmikolový 813 ještě ne.
05. červenec 2013 23:00:36
Jde prosim nejak posoudit (dle foto a popisu) stav / cena této nabizene 813ky?
http://auto.bazos.cz/inzerat/24871055/Tatra-813-kolos.php
Diky!
Michal
06. červenec 2013 05:20:23
z fotky dost blbě.To že má novej lak jak kabiny tak podvozku neznamená že je technicky v pořádku.A co se týče uložeky taky bych na to moc nespolíhal.Pokud ji chceš musíš se na ni podívat osobně a zkontrolovat ji,nejlépe se u prodejce projet.
06. červenec 2013 08:28:05
Tak to by mě taky zajímalo kde je mu konec...já ho viděl někdy v květnu r.2000 ve Vítkovických železárnách,ale dnes už nejsem schopen ani říct v které to bylo části...za těch 13 let tam byly nějaký změny takže kdoví jaký to tam je dnes...
06. červenec 2013 08:55:47
vůbec si nejsem jistý...že bych ho našel?: http://mapy.cz/#!x=18.285613&y=49.831636&z=19
06. červenec 2013 09:39:21
To není on, tento má 5 náprav...
06. červenec 2013 21:43:07
to nebude on,tohle vypadá na nějakej Hanyš jeřáb. ten na 813 má 4 nápravy.
07. červenec 2013 11:45:34
Ano máte pravdu,to nebude on....ale zde stojí vrak nějaké dlouhé 815 nebo blbě vidím?: http://mapy.cz/#!x=18.279510&y=49.823370&z=19
07. červenec 2013 18:17:31
no to už by tatra mohla bejt teda sapoń šasi. Ono kdo ví co všechno se v těch vítkovicích válí.
07. červenec 2013 19:33:44
třeba dobrý tip na výlet a zapátrání?
08. červenec 2013 10:34:40
Podla mna ten zeriav GOTWALD,nie je 813-ka ,ale prototyp T-815 na ktory dali tento zeriav a 5-naprav,lebo ak ta fotka je z 82,uz vtedy nabiehala vyroba T815.Ale to je moj nazor.
08. červenec 2013 12:00:36
Výlet na zapátrání dobrý,jenže čas nějak chybí.
08. červenec 2013 18:04:13
damco daneco nejsem stopro znalec té historie...čerpám jen z netu...takže když končila 148 a 813 byly oba typy sloučený do jediného tedy 815..tzn.že z 813 bylo trochu ubráno a 148 zase přidáno,tudíž podvozek 815 v žádným případě není dimenzovaný na takovou tonáž navíc prý poslední 813 byly vyrobeny právě kvůli těmto jeřábům a taky kvůli dodávkám náhradních dílů...aby byla uvolněna výrobní kapacita pro 815 v Kopřivnici,byla přeložena výroba dílů 813 do rozšířené továrny v Bánovciach nad Bebravou a právě odtud pocházejí poslední podvozky 813.. údajně v r.91...
08. červenec 2013 19:37:43
Tvrdis Horac, ze podvozok T815 nie je dimenzovany na taku vahu ,S tym by som nesuhlasil,ponevač na T-815 bol a mozno este je montovany zeriav AD-28.A ten vahovy rozdiel nie je az taky velky??
08. červenec 2013 22:59:04
28 je max na 4nápravy t 815 prý tenkrát v ČKD udělali prototyp třicetituny a ten nebyl při testech schválen právě kvůli nosnosti podvozku zatímco na 813 byl bez problému...
14. červenec 2013 13:11:28
Zdravím
Tak on podvozek T-815 zvládne vozit na sobě legálně jak AD-28 tak i AD-30 v hmotnosti není až takový rozdíl. Rozdíl je v tom že na podvozku 6x6 je umístěná 5 tá opěra "pod motorem" a jeřáb má pracovní pole 360 stupňů při použití podvozku T-815 8x8 je 5 tá a 6 tá opěra mezi 1 a 2 druhou přední opěrou. Jen je neštěstí odpružení na přední nápravě u 6x6 ta je trošku více zatížená a když necháte kladnici vpředu při jízdě po stavbě tak musí být i povytažený výložník ( aby jste si neporouchaly kabinu ) a ona to už ta torzní tyč nezvládne.
12. srpen 2013 22:21:19
Řek bych,že to je 815...ale taky nevím s čím....
15. srpen 2013 20:54:49
Je to T 815 hodonínské firmy KaC a má na zádech vysokotlaké čerpadla pro vhánění pomocných látek do vrtu ropy. Pohon čerpadel zajišťují dva dvanáctiválce Detroit, uložené vedle sebe za kabinou. Podvozek vychází z armádní 8x8 s kolovými reduktory. Bohužel, fotky tohoto auta mám velmi nekvalitní, takže je sem nebudu ani dávat