Téma: TATRA 813
Autor
Zpráva
05. září 2011 20:49:20
Zdravím Popíno...neříkej,že si byl na Pustevnách....já byl až večer na Prostřední Bečvě....
24. únor 2012 19:02:05
Zdravim chcem sa spytat ci nevie niekto kedy a kde bude truck trial?
01. březen 2012 22:19:00
já mám taky jednu 813 8x8 a k ní 50 podval na VT-55A který taky vlastním..
Krom toho mám i celkem vzácnou Tatru 816 12x12- klasická korba s 1 m vysokými bočnicemi. A max nosností na korbě 80 tun.Stálý náhon na všech 6 náprav. Je to V14 20-ti litr TDI.spotřeba po silnici(prázdná) cca 70-80 l/100km v terénu (prázdná) cca 100 l/100km,plná cca 140 l/100km v t.
fotka T 816 12x12 základní provedení v té době bez nástavby.Je po repasi.
02. březen 2012 19:06:59
Od jakého výrobce je ten motor v T 816? Co všechno máte ješte ve sbírce?
03. březen 2012 18:29:41
pro Miroslav Stuchlík .
ten mnotor je originál tatra jen je odborně upraven.těchto motorů bylo vyrobeno jen asi 20 pro nějaký jiný stát.jeden je právě v této mojí tatře která měla jít někam k Norrské armádě.Běžně se 14 válec nedělal. Potom skončila na armádním výprodeji Ministerstva obrany..A pak u mě.Stála 860 tisíc.Ale nemá skoro nic najeto.
Krom toho mám ve sbírce klasickouT813 8x8 ponton,815 8x8 valník, uaze,VT-55A ,OT-64 SKOT, Befko,podval P50, terénního Kamaze a německou DKV se sajdkou.
04. březen 2012 20:30:39
Hezká sbírka, přepokládám, že všechno je plně funkční. Pustíte k ní i nějaké návštěvy, případně, ukážete se s nimi na nějaké akci?
Bylo by možné foto toho motoru? Prostorové uspořádání, umístění agregátů (jaký tam byl kompresor?) atd
06. březen 2012 00:14:13
Pro miroslav stuchlík:
technika je samozřejmě plně funkční,vetšina je po repasi.Na akce jezdím často,ale při dnešní ceně nafty a např VT-55A žere v terénu běžně 150 l/100km.Při plném zatížení i 400 l/100km Takže to je i otázka nemalého množství nafty.A
foto přidám jen co si koupím nový foťák,ten co jsem měl stál za ho.... a navíc jsem ho utopil na dovolené v chorvatsku kam jsme s manželkou jeli Tatrou 813 8x8.Přál bych vám vidět ty pohledy okolních řidičů.
A k tomu motoru je to klasickej motor Tatra V14 20 litr Vychází ze stejného motoru jako běžná V12 ale jsou tam 2 válce navíc a navíc turbo,dodané přímo kopřivnickou automobilkou.Výkon je 600 koní.Max rychlost-taky jsem za ni dost pokutu- je 115 km/h,v 90km/h jsem v praze proletěl kruhák napříč.
jinak není problém na nějakou akci se přijet podívat.Např Tanky na Plachtě Hradec králové-jako minulý ročník tam budu mít VT-55A Tatru 816 a podval P50.,Truck trial Mohelnice 2012 pojedu s Tatra 813 úprava TT. Harbovsky kardan (Na slovensku) 2012 nejspíš.s Kamaz 6x6. Foto přidám
Blbnutí na tankodromu :
08. březen 2012 19:06:31
Zaujal ma Vas clanok a najviac to ze ste isli s 813-ou na dovolenku Tak to musel byt mazec. To vam kolko trvala cesta?Neviete viac info o tom motore V 18.vykon, obsah atd...?
08. březen 2012 20:01:46
Pro Jana Kučeru: Rád bych se zeptal s jakou Tatrou 813 zavítáte na Truck Trial Mohelnice 2012? Každoročně navštěvuji tuto akci, takže bych rád věděl, kterou 813 si vzít letos nejvíce do záběru! Pokud by jste měl čas můžem prohodit i pár slov
08. březen 2012 20:12:06
Motor na obrázku vychází z motoru Tatry 111 a je to motor označovaný W18, protože byl složen ze tří řad válců po šesti (dvojté v). Byl určen do plánovaných obrněných vozidel Wehrmachtu 8x8 a pro verzi určenou do tropů měl další ventilátory ze zadní strany, takže měl celkem 6 větráků.
S motorem určeným pro T 815 /816 neměl krom výrobce a vzduchového chlazení nic společného
08. březen 2012 21:30:07
damco daneko
stránku ze které jsem ten obrázek včera stáhnul už nemůžu najít Je to stránka Muzea Kopřivnice ale nemůžu ji dohledat.Ale ještě to zkusím.
Motor T 955,1965, prototyp,18-ti válec, objem 22 238 ccm !, měl se montovat do německých tanků, do těžších tanků Panther a Tiger se měly dávat motory dva
08. březen 2012 21:40:58
Danny Ko. :
pokud tam pojedu tak asi s Tatra 813 8x8 úprava TT, žlutá nástavba,černá kabina,žluté disky kol,dva chromované výfuky za kabinou kolmo nahoru Na nástavbě velký nápis Demolice staveb,trhání pařezů.(můj vedlejší job).Poznáte ji snadno hodně hulí.Jestli budete fotit tak máte co,v roce 2010 jsem ji poslal 3x přes střechu-utrhl se kraj svahu a už jsem se vezl.
pokud bych nejel s tatrou tak Kamaz 6x6 oranžový.Nic jiného v trialové úpravě nemám.A 816 nevní moc vhodná na trial protože je hrozně dlouhá,zkoušel jsem to taky ale nejde to sní. mezi přední a zadními nápravami je velká mezera a dost často to "pověsím" na hraně svahu,takže s tou nepojedu,navíc nemá rám.
08. březen 2012 22:49:17
Jen pro upřesnění...jak to asi mělo být s motory Tatra pro wehrmacht....standartní V12 z T 111 byl úspěšně zastavěn do obrněného vozidla 8x8 Puma kde nahradil původní benzínový V16!!! Bussing...motor W18 byl vyvíjen pro tanky Panther a do těžkého Tigera měly být zastavěny dva spřažené V12...v obojích by nahrazovali motory Maybach,ale k této realizaci už nedošlo..snad prý byl v německu testován panther s W18,ale se špatnými výsledky a pokud mě paměť neklame u tigera byl problém ve spřažení dvou motorů vedle sebe...
09. březen 2012 17:23:31
Jozefe Ty si chodiaca encyklopedia. Kde to aj na tom nete najdes??
09. březen 2012 19:10:56
Nevím,jestli se to dá najít na netu..já čerpal v publikacích p.Karla Rozenkranze,v knize Němacké pancéřové jednotky na východě,v knize Protektorát a možná ještě v dalších...
09. březen 2012 19:31:26
I když..jeden odkaz bych přeci jen měl...
http://www.panzernet.net/panzernet/stranky/obrnenavozidla/234.php
10. březen 2012 19:20:23
Důvod proč se používali tyto hovadsky velké zážehové motory byl ten, že německo trpělo zoufalým nedostatkem pohonných hmot a zdrojů ropy. Němečtí chemici našli způsob jak průmyslově vyrábět palivo, které bylo na bázi benzinu, což tento problém částečně řešilo
10. březen 2012 19:41:24
Ano Martine proto taky v r.44 ztratily dieselové varianty prioritu,protože bylo jasné,že zdroje ropy se v říši nerozšíří ani dobytím Kavkazu ani politickým převratem v Iránu a Turecku...naopak ztratili i rumunsko....takže poslední zbytky nafty schlamstla Kriegsmarine...a ostatní pokryl sintetický benzin a všechny naftové prototypy byly dány k ledu...
Taky zdravím kolego
11. březen 2012 19:49:05
Franto panzernet patří k nejlepším...velmi se snaží..ale přesto,že se nepovažuji za znalce našel jsem malilinkaté odchylky....ale zase když různézdroje udávají různé počty uvádějí všechny....ale je zajímavé některé věci porovnat s palba.cz
vám jako tankovému esu možná trochu závidím...já sloužil u spojařů
s pozdravem
11. březen 2012 21:46:58
Pro zadání objednávku na konstrukci tohoto motoru byly dva důvody: 1/ po první ruské zimě bylo konstatováno, že vodou chlazené motory mají své nevýhody (nutnost nedostatkových nemrznoucích kapalin, při vypuštění nutnost zajistit v mrazu dostatek tekuté vody a hlavně dlouhá doba, než se motor prohřál natolik, aby byl schopen provozu, své sehrál i požadavek na vzduchem chlazený motor do pouštních oblastí, kde byla voda problém).
2/ Benzínový motor (a celá palivová soustava) byl v boji velmi náchylný na požár, navíc výroba nafty byla jednodušší.
Proto byla konstrukce T 111 taková, jaká byla (vzduchem chlazený diesel, celá konstrukce s minimálním použitím nedostatkových materiálů a použití stavební oceli místo konstrukční) a stala se ve své době nejtěžším nákladním vozidlem Wehrmachtu
Je potřeba si uvědomit, že v tehdejší době byl i nedostatek dostatečně výkonných automobilních dieselů - nebyly vyvinuty, protože po nich nebyla do té doby poptávka, takže třeba konstruktéři tanků (na všech stranách) to řešili mnohdy dost zajímavými konstrukcemi.
12. březen 2012 22:35:53
Caves,opytam sa
Nasiel som na nete ze byva Truck trial DRNOVICE. Nepozna to niekto?
- ak ano kedy tam bude T T tento rok?
- a kde su tie Drnovice? Kukakán