Téma: servis komatsu
Autor
Zpráva
21. leden 2013 21:00:29
Zdravím , chyba bA neexistuje mohla by být dP , nebo tP , případně jiná začínající na P a na E . Závad na převodovce může být mnoho. Z vašeho popisu že je stroj na trojku a čtyřku pomalý nemohu určit příčinu. Pěkný den Emil
21. leden 2013 21:14:53
pro pana Emila
Dobrý den
mám komatsu wb 97 S2 2002 a při řazení je zhruba 4s prodleva než to zareaguje. Je to nepřijemný. to samý při reverzu.
Nevíte čím by to mohlo být.
Děkuji
21. leden 2013 21:32:08
Zdravím , bylo by potřeba provést měření a zjistit jestli je prodleva v elektronice ,nebo hydraulickém systému převodovky. Předtím ale zkontrolujte volnoběžné otáčky motoru : 1050 ot/min. Emil
21. leden 2013 21:39:06
Jak to myslíte zkontrolovat otáčky. Zdá se mi, že motor na volnoběh běží v pořádku. Jak se to řeší v jednotlivých případech, kdy prodleva je v elektronice nebo hydr. systému převodovky
26. leden 2013 21:13:01
Dobry den pan Emil,volal som do servisu a povedal som tu chybu bA a hned mi zacal rozpravat o prevodovke,tak neviem,nechcel by som hned volat servis,stary majitel mi kaze vymenit olej v prevodovke,myslite,ze by to mohla byt ta zavada?Ten bager som kupil na konci roka a chcem si ho pripravit na sezonu,inac vlastnim este Volvo BL71 a snim problem nieje,lebo tam nieje automat ,Dakujem
26. leden 2013 21:29:01
Zdravim, jak jsem napsal zavada bA neexistuje. Oznaceni zavad je slozeno na displeji se segmentu. Nekdy se muze zdat ze je tam pismeno A ovsem chybi pravy dolni segment a je to vlastne pismeno P. Neni tam nahodou dP. Emil.
19. leden 2014 20:01:59
Dobrý den Emile, koupil jsem Komatsu PC30 r.v. 1997. asi 4000Mth. mužete mi o tom stroji něco říct? Kolik třeba vydží komponenty a tak? Prodejce mi tvrdil, že je tam v prdely nějaký vyrovnávač tlaku hydrauliky a kvuli tomu občas funguje pomalu nebo nepřesně hydraulika. je to prý nějaká baňka. Víte kolik mě bude oprava zhruba stát?
Případně na co si dát u tohodle stroje pozor?
Děkuji za odpověď
19. leden 2014 21:07:16
Pracoval jsem s úplně novým v základu Komatsu PC 35 MR. jako z nového tekl olej z čerpadel (neutáhli hold víčka). Pak to bylo docela fajn. Bylo to docela na můj vkus pomalý (hlavně otoč) a slabý na rypnou sílu. To, že jsem ve stroji často klepal kosu docela, ačkoliv nerad pomíjím. Jedině, že by obsluha nemusela nikdy vylézt z kabiny, pak by se to asi časem vytopilo, myslím, že mi má stařičká 120 kdysi topila mnohem víc. Výrobce se ani neobtěžoval dát ovládání topení do kabiny a ovládá se to kohoutem z motorového prostoru jak u staré škody 1203. Když mi to přivezli, myslel jsem, že snad sním, že jsem se ocitl v jiném století. O tom kam se poděl ten vysoký komfort obsluhy jak píše výrobce jsem raději nepřemýšlel. Asi mají jiný představy. I přes velmi časté a důsledné mazání předepsaným mazivem byla po chvíli v pouzdrech vůle, jaká nebyla ani na DH 112 po několika letech. O zubech na lopatách ani nemluvě. (troje sady zubů do roka při běžných pracích v lehkém štěrkopískovém terénu, max. v jílu, asi byly ze starých hrnců z Číny) cena originálů nebyla zrovna lidová a ubývali doslova před očima. Ta Baňka se nachází vepředu pod čelním sklem pod krytem, bývá většinou plněná dusíkem, pokud unikne, bývá pak problém, myslím, že to drahé snad nebude. I když kdo ví, při dnešním autorizovaným servisu ? Doporučoval bych se zeptat na vícero místech.
19. leden 2014 23:00:47
Dobrý večer. Myslím že minibagrum od Komatsu rozumím. Vlastním tři. Problém topení je v tom, že mají Žiguli nemoc. Starší mini měli regulaci v kabině. Ale přesunem do modrého políčka, se nic moc nedělo. Topilo to méně ale dál. Problém v létě! Tedy já klidně dvakrát třikrát v roce vylezu.Jinak topí opravdu dost.Stran těch zubů. Je fajn mít je originální. Ale nenapadlo vás změnit nákupní strategii? Většinou lze tyto díly kombinovat. Takže lopatu můžete osadit zuby z jiného výrobce komponentu .Pro Komatsu lopaty dodává NEKR.Zuby kdoví kdo. Nebo si opravdu myslíte, že si je vyrábějí sami? Kdyby vám odešel alternator, tak nedávejte vinu Komatsu. Ale běžte do Bosche.Tak to chodí. Vše je jen skládačka. Vůle se tvoří opravdu.Myslim že než kvalitou,je to velikostí čepu. Malý průměr, málo masa , rychlejší opotřebení.
20. leden 2014 17:16:40
Děkuji za rychlou odpověď, tu baňku naplněnou dusíkem řeším, je spíš problem kde ji sehnat nejlevněji... S těmi zuby bych to neviděl taky tak špatně, dal bych tam zuby z traktorbagru a to by byl mazec
Ty vůle s tim se asi nedá nic moc dělat, leda to celé postupně předělávat, ale muj stroj nemá takřka žádné vůle jen hlavní čep na lopatě je horší a vůle v otoči (na pastorku) ale to má asi každej.
Ten kohoutek na otevírání topení u motoru jsem obdivoval, zajímavě vyřešený že se musí lézt k motoru. Dost divný mi přišlo ovládání svahovky, ten pedál co se překlápí do stran není moc citlivej. Naopak dobré je čelní sklo co se vyklápí nad hlavu.
Na motoru mi rosí nafta pod vstřikem, ne moc spíš vubec tak to radči rozebírat nebudu, buhví kde se na to shanějí díly..
Takže zkusim vyřešit tu baňku s dusíkem, jestli se ovládání bagru zlepší.
Děkuji za postřehy a tak
20. leden 2014 17:17:39
Ještě se poptám, co je to žigulí nemoc?
20. leden 2014 20:22:23
Dobrý večer. Žigulik topil stále a stále. I v létě se člověku pekla pravá noha.Regulace TEPLO-ZIMA moc nefungovala.
20. leden 2014 20:44:35
Dobrý večer. Ještě dodatek.Na ovládání svahovky si lze zvyknout. Ale pomůže mírnější priskrceni průtoku. Třeba mince s dírou. Filozofií Komatsu je dělat minibagry co nejjednodušší. Proto žádné elektronické plyny. Naklápění na joysticku a tak . Vše mechanicky. Archaické? ? Možná. Určitě ale funkční i po letech.Ten dusíkovy akumulátor. Můj odhad je 7000kc. Podobný má jizdní stabilizace na traktorbagru.
KOPU DOBŘE, KOPU RÁD. S KOMATSU JSEM KAMARÁD
21. leden 2014 20:56:28
Tak je to dusíkový akumulátor, nevěděl jsem název. Děkuji Akorát u traktorbagru se ten akumulátor dá naplnit asi za 500Kč .. Je to na vyvažování lžíce při jízdě, ale k čemu to je u bagru? Třeba UNC 060 má taky joystick, ale žádný dusíkový akumulátor nemá, tak nevim. S tim průtokem na svahovku jste to trefil.. Opravdu to má velký průtok jak na kladivo asi...
Ještě se zeptám, má komatsu pc30 r.v. 97 dvě rychlosti pojezdu? Případně kde nebo jak se to aktivuje, nemam od stroje vubec nic.
21. leden 2014 21:10:12
Dobrý večer. Dědeček bagr asi mít dvě rychlosti nebude . Snažte se jezdit jen z kopce.To půjde rychleji.Ne vážně.To nebylo v těch letech zvykem. čemu ta koule je , nevím . Předpokládám že tlumí trhavost pohybů podkopu . Myslím-nevím.
21. leden 2014 21:44:54
Tak to jsem zklamanej z toho, že to nejezdí rychleji... jcb z roku 96 to mělo na pedálu a pak pěkně upalovalo...
Dá se nějak spolehlivě vyzkoušet, že jsou čerpadla (nejdražší část stroje) v dobré kondici? Při bagrování se to těžko porovnává..
21. leden 2014 22:11:47
Dobrý večer. Já bych vyměnil olejové náplně a filtry.A zbytečně bych v tom nevrtal. Jistě. Čerpadlo lze prověřit. Servis 870kc/hod . Chcete ještě? Jsem nepřítelem tskto starých a malých strojů. Mají hodně za sebou.Narazit na pěkný kousek je jako potkat třicetiletou pannu. Nepravděpodobne. Každa větší oprava znásobi cenu stroje.Ale jen si to zkuste
12. únor 2014 12:23:34
Dobry den, shanim vzd. filtr pro kamaráda bagristu na WA380-7. Dovozce chce 4 tis. Poradite, kde rozumneji?
diky.
12. únor 2014 15:13:36
chtělo by to nějaké označení toho origo filtru a případně i fotku s rozměrama
13. únor 2014 15:16:08
číslo by mělo byt 600-185-5100
08. březen 2014 21:22:43
Dobry den pan EMIL, chel by som vas poziadat o technicku pomoc pre bager KOMATSU PC12R-8, mam ho pol roka a som velmi spokojny, stroj slape ako hodinky. Priparavujem sa vsak na vacsiu opravu(servis) po 4000Mth.
Zhanam servisny manual. (nastavenie vole vetilov, parametre hadic dlzky, elektricka schema , nesvieti kontrolka zhavenia, parametre zhavicov)
Dakujem vopred za akukolvek odpoved.
JOZEF (SK)
11. březen 2014 21:41:15
Dobrý den prosím o pomoc při servisování traktorbagru komatsu 97 s 2. Okres Děčín.
Děkuji.
14. březen 2014 21:50:03
Mám téměř všechny filtry na stroje Komatsu - od Donaldson. Na WA 380 jestli je to ono povrch prům. 281,7 ; díra prům. 147,9 ; délka 405 ; tak ten bych měl za 1400,-+DPH +poštovné.
12. duben 2014 18:47:11
Zdravim mam komatsu wb97 s2 rv. 2002. Je to nas prvy traktorbager (inak mame minibagre, locusty atd.) tak neviem ci je to znackou/modelom alebo nebude nieco OK s tym strojom. Chlapy mi to prirovnavaju k 3CX v predu male kolesa, nas je pomalsi na ceste ide max 33, do kopca sa trapi, skace ako cap (kozel) ked prejde hrbom- to mi je jasne ze nema tu stabilizaciu, potrebuje vacsie otacky aby kopal podkopom cca 2000, a dopredu je slaby, nepotlaci kopu hliny, ma problem aj zahrnut ryhu zatlacenim vykopku (ryha 40x120cm), musi nabrat do lyzice a vyklopit, zevraj to 3CX to v pohode dalo a kopali s tym na 1200 otacok, vysuv ramena je o poznanie rychlejsi ako na JCB, spotrebu mam tak 7-8l pri praci z predkom, presune a praci s podkopom, proste taka kombi spotreba, co je pri praci 10hod skoro cela nardz. Motor je YANMAR. Mal som komatsu servisaka (KUHN) a chcel som aby mi napichol RJ a spravil akusi prehliadku, ale bud to nevedel alebo ma oklamal a povedal ze sa to neda v tomto stroji. Stroj sa mi paci, ale chcel by som vediet ci su tieto "nedostatky" normalne alebo mam nieco v neporiadku. Dakujem za reakcie
12. duben 2014 21:01:43
Peter L. Zdravím tě, já sice jezdím na wb97 s5 rv. 2006 ale to co popisuješ dělá i další generace stroje. Na cestě jede max. 35 po rovince, při malém kopečku se zadýchává a jak si převodovka rozmyslí že nebude řadit, tak ji nepřemluvíš, ani kdybys ji hrozil pěstí. Nejhorší je, když se rozjíždíš do křižovatky a čekáš že ti tam skočí už trojka a stroj pořád jede na dvojku. Tak tam dáš trojku ručně, aby tě něco nesrazilo. Pokud nedám režim "Plovoucí lopata", tak za jízdy poskakuje jako "kozel"... Na podkopu bohatě stačí otáčky cca 1600 ot/min. Na předek je to slabé, většinou si musíš hlínu načechrat tím, že s otevřenou "tlamu" jedeš na zpátečku a břitem kus hromady odřízneš a pak nabereš. Při práci si to vezme tak cca 7l/hod. Jinak na podkopové rameno je silný. A k práci jeho síla bohatě stačí. Dále bych si dával pozor na vůle v natáčení zadní nápravy. Když budou velké, tak se může stát, že nebude plně zamknutá a bude se při zatáčení natáčet taky. (Je to docela nepříjemné při 30km/h...). Dále pak pozor na přetěžování hydrauliky. Brzo začnou odcházet hydraulické zámky.
13. duben 2014 10:48:05
Dakujem za odpoved, ja osobne na stroji nepracujem nestihal by som to, len si preverujem tvrdenia strojnikov, pre istotu sa spytam ako sa zapina rezim plavajucej lopaty ? ak by som nahodou tuto funkciu mal, realne v komatsu je viac elektroniky ako v JCB, to natacanie zadnej napravy mi nadstavoval ten servisak, menil som tam cidlo ktore snima polohu a potom bolo treba zresetovat nadstavenie lebo to nefixovalo napravu a neradil do 4rky.
29. květen 2014 16:09:33
zdravím,prosím o radu,na mým komatsu wb39s mi z ničeho nic přestali jít tlumený světla,žarovky vypadají v pořádku,a zase se mi nezdá,že by mi prdly obě naráz i s dálkovýma.pojistky vypadají všechny dobře,bohužel nemám žádnej návod,takže nevím která pojistka je od světel.nevíte čím by to mohlo být,jestli nějaký relé bo co??díky
03. červen 2014 20:33:29
Zdravím, mám problém na Komatsu WB97 s-5. Při bagrování zrazu cítím smrad z motoru a zjistil jsem, že asi teče hydraulická kapalina z nádrže na hlavu motoru, svody a turbo. Když jsem se díval na nádrž, tak nijak poškozená nebyla a všechny hadice byly utažené. Nevíte odkud by se ten olej mohl vzít?
05. červen 2014 19:23:47
to jsem si taky všiml,že mi kape z nádoby na hydrauliku,a zjistil jsem že mi kape kukátko na kontrolu množství hydr.kap. tak jsem to přetáhl co to šlo,ale nic moc,jelikož je tam naprd přístup jinak světla už svítí,zjistil jsem že mam vyhřátý patice a žárovky.Je normální,že se mi hodně hřejí vypínače a klíček od zapalování??a při brždění mi hodně škubne v přední napravě nevíte čím to??že by nesouměrně opotřebený pneu??
05. červen 2014 19:55:41
Dobrý den . Vypínače se hřejou.Neni to na škodu. Zvedněte stroj do vzduchu a zařadte čtyřku. Odklopte dekl pod ruční brzdou . Musíte vyndat pojistku spínání předku při brzdění. Rozjedte to a zkuste je postupně vyndavat.Nebo počkejte.Snad v sobotu napíšu ktera to je . Zítra si jdu odpočinout na bobika
05. červen 2014 21:33:59
Dobrý den,to ale znamená,že mi nebude brzdit předek,chápu to dobře??
05. červen 2014 22:14:57
Dobrý večer. To snad přežijete. Předek tam jen tak občas skočí. A následující rány, způsobuje odpojení předku.VYPNOUT!
09. červen 2014 21:21:42
Dobrý večer,tak to by jste byl hodný,kdyby jste mi to vyfotil,já bych ho odpojil,protože když vidím,jak se ta náprava kroutí,tak čekám každou chvíli,že něco praskne.
09. červen 2014 23:09:44
Nevím jak u komanče ,ale u jiného traktoru je přeci normální,že nebrzdí předek .Jak s tím dlouho jezdíš.? Předek přeci brzdí když sepnu náhon nastálo,nebo se zapíná při sešlápnutí brzdy..Tam jde dobře a tiše ,ale ven jde špatně a ještě když pod plynem,tak je to ranka.Alespoň u JCB.Nechci poučovat,ale zarazila mě ta věta,že to nebude brzdit.To je přeci normální.Není náledí.
10. červen 2014 07:34:50
Dobrý den.Asi tak . Není co dodat.Fotku už nepošlu.Poslal jsem se na mini.Postupujte dle návodu. Berte to jako test zdatnosti
10. červen 2014 21:17:14
já si myslím,že to moc normální není když nebrzdí předek u traktorů,kterým brzdí všechna kola už od výroby,což si myslím že r.v.2006 není až tak moc starý!!dnes je samozřejmostí že brzdí všechny 4kola!!tady nejde o to jestli je náledí nebo není,ale o bezpečnost,je jasný že např.na štěrku zabrzdím mnohem dřív se všema kolama než jen se zadní nápravou a tady nejde jen o štěrk ale všeobecně,hlavně o tu bezpečnost.(tím neříkám že si to neodpojím a že to bez toho nejde jezdit)jinak s tím jezdím asi rok.jj přesto děkuji za info,že to jde alespon vypnout přes tu pojistku,pokusím se ji najít,hlavně aby už se ta náprava nekroutila.
10. červen 2014 22:03:05
Dobrý večer. Prosím. Prosím. Vlezte si pod stroj a najděte brzdy na přední nápravě. ŽÁDNÝ KONKURENCNI TRAKTOR JE NEMÁ . VŽDYŤ si o vás musí všichni myslet, že jste pitomec . Makáte na tom týden . Než něco vyslovite, tak přemýšlejte. Mám 93S.Model 2011.A Brzdí jen zadek . Vraťte se k plastovým typům strojů
11. červen 2014 11:42:40
Dobrý den. Nejsou náhodou pitomci ti, kvůli kterým teď Lukáš musí vytahovat pojistku?
11. červen 2014 13:21:26
Dobrý den.ANO JSOU. Konkurenční CAT má přepínač. Komatsu jede natvrdo.Ty rány jsou nesnesitelne. Zvláště u stroje s velkými koly.Asi by to šlo vyřídit s elektrikářem. Já už čtvrtý bagr takhle upravím a je klid.Je to jednodušší a gratis. A ted můj malý poznatek . Už to tu sleduju dlouho. Z několika dotazů a odpovědí lze poznat, kdo UMÍ a kdo Čumí.Grafolog pozná s písma, osobnost člověka. Já si troufnu říct, že jsem tak trochu bagrolog .Každý i já musí počítat s tím, že když napíšu kravinu, tak se mi dostane odpovědi. Takže poprosím všechny. Když budu žvanit, dejte mě to sežrat. Já to snesu
11. červen 2014 20:40:56
Dobrý večer.Ano omlouvám se za mou výslovnost,nedošlo mi že se tu bude slovíčkařit.Vím že brzdy tam nejsou,že je to bržděno zapnutím předního náhonu,ale myslím si že to hlavní o čem je řeč je úplně v něčem jiným,a né jestli tam jsou brzdy,nebo ne!!důvodem diskuse jsou rány v přední nápravě.