Téma: servis komatsu
Autor
Zpráva
05. srpen 2007 21:52:49
o
07. srpen 2007 08:23:54
Je dobře že nepíšete , to svědčí jen o Váší spokojenosti...... Ale přece, pokud máte zájem , odpovím objektivně na všechny dotazy i technické podrobnosti co se KOMATSU strojů týče.Pokusím se reagovat rychle. S pozdravem Bagráci , ať vám to.......kope
31. srpen 2007 19:56:12
Ahoj Emile,jak se vede?Jsi na dovolené,že nepíšeš příspěvky? Nebo,že by jsi lítal po reklamacích non-stop? Dělám si srandu,příteli. Dnes jsem četl diskusi o TEREXU a byla to síla,ale správně jsi to rozštíp,v hospodě by chlapci skončili bytkou. Co si myslíš o TEREXU? Nemám na Karlovarsko tak daleko,ale "naživo" jsem tyto stroje mnoho neviděl a se strojníky nedebatil.Ozvi se a přeji příjemný víkend. P.S. Problém u CHVAKU přetrvává,bohužel,zatím,Milan
01. září 2007 12:24:20
Zdravím , o Terexu toho moc nevím , spíš bych se přiklonil k názoru že nejsou moc vidět. Nevím ani jak to je s původem traktorbagrů Terex..... někteří ríkají že předchůdcem je MF. Nerad bych se vyjadřoval o stroji o kterém téměř nic nevím, moje parketa je KOMATSU Až několik let provozu ukáže jak na tom jsou. Každopádně konkurence je veliká ( každý chce nějak žít ) , tak jim preju ať se jim daří a ať to i Terexu kope. Emil
01. září 2007 17:10:23
Ale nedalo mi to a koukl jsem na net.
Motor Perkins, myslím že celkem spolehlivé motory. Čerpadla zubové, dneska jsou už spíše na ústupu. Převodovka, nápravy , hydraulický systém : nikde se neuvádí výrobce, takže nevím , nevím.. ... Ale na netu je jinak k dispozici prodejní leták těchto strojů. Zdraví Emil ............. moment ...zde mezi články na straně 9 , je celkem dopodrobna popsána nová řada strojů TEREX, narazil jsem na ní až teď , takže posuďte sami...
05. listopad 2007 08:05:35
Ahoj všem,
potřeboval bych pomoct, popř. poradit, mám KOMATSU PW 130-ES6 a mám následující problém.
Motor nejde do otáček a kabeláž a reostat je si myslím v pořádku, opravdu nevím, co s tím už mám dělat, vše jsem překontroloval, ale závada pořád přetrvává. Pokud byste někdo věděl co s tím, zavolejte mi prosím na tel. 728414920
Děkuji moc Lukáš
05. listopad 2007 08:27:58
Příčin může být samozřejmě spoustu . Záleží i na tom v jakých otáčkách motor běží , jestli jen na volnoběh , nebo na zvýšené otáčky. Na tomto stroji je velikou výhodou, že na monitoru lze ,mimo jiné , přesně uřčit elektrické závady a potom manuál popisuje způsob diagnostiky a opravy. Doporučuji ti zavolat servis ten toto provede a závadu odstraní. Je to lepší než se trápit a něco amatérsky opravovat . Nezkušený elektrikář by mohl nevhodným zásahem poškodit i počítač , který řídí na základě určitých vstupů přidávání plynu motoru. Osobně si myslím ,že by mohl být problém v servomotoru ovládání vstřikovacího čerpadla ( jen jedna z řady možností) . Emil
18. listopad 2007 20:01:29
Ahoj Emile,prosím Tě o radu,(názor) i když to s bagry nemá moc společného,ale s hydraulikou ano.Koupili jsme nákladní auto s hydraulickou rukou,která je repasovaná.Problém mám v tom,že hydraulický olej,který do systému nalévali,byl jsem u toho,se po proběhnutí systémem zakalil,udělal emulzi.Napřed jsem si myslel,že je to vzduchem,který byl v obvodu,ale bylo to vodou,která zůstala buď v nádrži nebo někde ve vedení.Dnes jsem udělal takový pokus,odebral jsem do čisté plechovky tak litr oleje,zahřál jej tak na 100-150stupňu,voda se během chvilky odpařila a olej je zase jako nový,jen mám obavy jestli takto "opravený olej" je dále v systému použitelný.Pokud ano tak bych vypustil celou náplň a nechal vodu odpařit,jde zhruba o 200 litrů.Olej byl nový a přijde mě škoda jej měnit,co ty na to? Díky za radu,Milan.
19. listopad 2007 10:39:53
Nevím , záleží na tom jako teplotu olej snese , řekl bych že je to otázka spíše pro olejový servis, někde kde se dělají rozbory olejů třeba OMW. Neporadím ti , protože by to nebylo objektivní.
19. listopad 2007 17:23:38
Dnes jsem to zjištoval a odborníci pravily,že takto upravený olej je použitelný,ale zrazovaly mě od toho,je nebezpečí,že se olej vznítí a vtakovém množství by to nebyla legrace,tak zase neušetřím Každopádně děkuji za názor Emile.
05. prosinec 2007 20:35:07
Ahoj Emile,chci Tě informovat,jak se daří kolegům z CHVAKu,kteří vlastní rok staré Komatsu WB97-S.V současné době řeší prasklý výložník podkopovky,konkrétně díl,který je teleskopický.V místě dorazů pákového mechanismu otevírání,zavírání lopaty se rozjela prasklina,dnes jsme debatili se strojníkem a prohlíželi jsme servisní sešit a na odtočených 1200 mth je to 27 porucha.Nevím,kde je chyba? Jinak mnoho zdaru!
06. prosinec 2007 15:35:03
S úsměvem řečeno , někdy bývá veliká chyba mezi sedadlem a volantem nebo pákama stroje......
06. prosinec 2007 18:02:29
Emile,ty si z toho děláš stále legraci,ale kdyby jsi byl majitelem zmíněného stroje tak by ti do smíchu nebylo.Opravdu mě zaráží,že nová mašina se sype,nikomu od vaší firmy to není hloupé a vaši servisáci z toho mají prču.Já osobně jsem upřímě,ne škodolibě,rád,protože kopu stále za váš stroj a přináší mě to výdělek.Zdravím!
06. prosinec 2007 19:34:06
Milane nalijme si čistého vína , opravdu dle toho co mi líčíš je toto ojedinělý případ a já nemám informace o tom že by se něco takového výskytlo na jiném stroji . Samozdžejmě jsou to jenom stroje a tudiš se nějaký ten problém vyskytne. Ale vždy je velice rychle vyřešen ve prospěch zákázníka, obzvlášť když se jedná o záruku. Já osobně mám z toho pocit že tam vládne z jakýchkoliv důvodů nějaká averze mezi prodejcem a majitelem.....podrobnosti neznám. Jestli Víš, napiš jméno mechanika co tam jezdí a přesný název firmy. Máme firemní večírek , můžu se informovat přímo u zdroje......A kopej dál za něj , vydělávej ... já ti fandím ... Emil
08. prosinec 2007 21:08:17
Děkuji Emile,jsem potěšen,že mi fandíš, Jména mechaniků neznám,ale jsou od prodejce p.Škultétyho a zmíněný problémový stroj vlastní firma CHVAK,(Chodské vodárny a kanalizace) a druhý problémový stroj vlastní fa. VETOP Staňkov. Doufám,že napíšeš,jak jsi pochodil.Přeji příjemnou zábavu na večírku a ráno s čistou hlavou! Milan..
28. prosinec 2007 18:44:31
Ahoj Emile,jak jsi dopadl na večírku?Informoval jsi se na námi diskutovaný problém?Zdraví Milan!
30. prosinec 2007 15:43:49
Ahoj, víš jak to chodí......slavili jsme, slavili jsme a na práci skoro vůbec nepřišla řeč. Tímto se ti omlouvám.Všechno nejlepší Ti do Nového roku a také oné nešťastné firme , přeje Emil Komančák.
31. prosinec 2007 11:18:47
Ahoj Emile,neomlouvej se,já jsem takovouhle odpověd na 99% čekal Jinak Ti přeji do nového roku hlavně zdraví,štestí a pohodu.Milan..
14. leden 2008 23:28:05
Prosím pana Milana Volfika,aby se mi ozval na stanislav.karaus@seznam.cz,nebo na 777561456.Díky
22. únor 2008 10:04:17
Zdravím vespolek.
Měl bych jeden dotaz ke Komatsu PW 160.Dá se někde proboha vyřadit ten odpornej pípák při zpátečce? Díky za Vaše rady.
Mirda.
22. únor 2008 12:21:23
Jako na každým stroji - vypoj to ze zástrčky Nebo střihni kabel, odmontuj to celé
Ale dřív si uvědom na co to tam je. Ono to neni zas tak na prd. Je fakt že občas to může vadit, ale mě jako bagráka moc ne - nevnímám to.
22. únor 2008 13:16:09
ono je to dora věc na stavbě kde je plno lidi a motai se okolo ale při nakladce předkem tak mi to taky leze na nervy idealní by byl vypínač na palubní desce kterym by se to dalo zapnout dle potřeby
22. únor 2008 13:36:23
Asi by nebyl problém si udělat vypínač. Dobrej nápad
22. únor 2008 17:05:10
no už sem to tež řesil zacal sem na catu 428d a kolega to odpoil ale pak sem začal jezdit s new hollandem lb95b a tam sem řesil stejný problem jak mirda tak sem to htěl předělat protože to nešlo tak jednoduše rozpojit jak na catu a nechtěl sem střichr draty ale než sem to stihnul tak šel bygr pryč
22. únor 2008 17:36:57
Varovný signál při couvání je podle zákona u všech nových strojů poviností , hlavně u těch s omezeným výhledem vzad. Takže než ho odpojíž , tak se zamysli nad tím co tě čeká až přejedeš nějakého šroťáka co se bude za tebou motat a sbírat šrot.....na některých pípácích bývá přepínač úrovně hlasitosti , takže bych ho maximálně ztlumil.... zdarví Emil
22. únor 2008 18:25:10
pravě proto ten vypinač
22. únor 2008 19:14:44
No,když nic jiného tak se to tu aspoň trochu oživilo...
Ale teď k věci.Je mi jasné že ten pípák má svůj smysl - např.na stavbě při pohybu velkého počtu lidí okolo stroje.Ale pánové tohle je pro mne extrémní případ,pro který bych se také přikláněl k vypínači.
Berte to tak,že jste12hod v mašině a z toho jste nuceni 2-3 hod couvat.A samozřejmě okolo ani noha. To je pak už na střelení do palice.
Abych to trochu upřesnil : problém ale nevidím v přerušení vodiče a následné montáži vypínače ale v tom že nedokážu ten zdroj pípání na PW 160 lokalizovat.Ono se to pípání totiž rozléhá téměř rovnoměrně podél zadní části.Něco mne vede do míst někde pod zadní částí kabiny ale nejsem si jistý.Prostě jsem myslel že mi někdo s lokalizací poradí.Díky všem za reakce.
Ať Vám to hrabe. Mirda.
22. únor 2008 21:15:23
Zkus nacpat pod kabinu starý vaťák a postupným temováním hloub a hloub budeš tlumit ten hnusný zvuk Jednu chvíli se na Tatry montovaly regulérní klaksony zapojené přes přerušovač, to byl panečku zvuk, to bagristi trpěli.
28. únor 2008 20:38:08
ahoj mame na firmě fai wb 70 a je strašně pomla na pojezd na zajice vypada to jako by se neřadila dvojk občas přes leto jak se hodně zahřeje tak to jede docela rychle ale inak je to šnek na želvu je to v pořadku to tam dou obě rychlosti
moh bys mi poradit na co bych se moch podivat a včem by to mohlo byt
dik
01. březen 2008 18:59:04
Ahoj FAI WB 70 je už poměrně zastaralý stroj , tento stroj pod označením Komatsu prošel určitymi úpravamy , které měly zlepšit právě jízdní vlastnosti stroje. Je divné že stroj ti jede teplý , obvykle se stávalo u strojů před ůpravou že právě za tepla nechtěli jet. Želva zajíc je řazená mechanicky a 1 a 2 je řazen hydlaulicky. V podstatě se tak děje naklopením desky hydromotoru. Je to poměrně složitý systém, nevhodný k amatérské opravě. Každopádně zkontroluj solenoidy vpředu v levo ve směru jízdy nad hydromotorem. A pokud je toto funkční po elektrické stránce bude pravděpodobně problém v hydromotoru. Ještě zůstává otázkou jestli se stroj chová stejně dopředu i dozadu ??? teoreticky by mohl být problém i v pumpě a měniči..... myslím že tam je celkem vysoký tlak na výstupu asi 400 bar. opakuji že je to velice složité, doporučuji se obrátit na servis komatsu . Praha 5 jeremiášova 947. Emil
02. březen 2008 09:55:31
diky za radu nemam vplanu se pouštět do nejakych větších akcí stroj stejně vetšinu času je na stavbě a skoro se ním neprejíždí takže to tak zas nevadí ptal sem se spíš ze zvědvosti a kdyby tam byla nějaka blbost tak bych to dal do pořadku protože udržbě se moc neda a stroj stejně funguje jako podavač pri stavbě domku
15. březen 2008 22:07:25
Ahoj Emile .n.Asi 4 dny vlastním komatsu 93 nový a asi dva roky jcb 3cx r.v 96a chci se tě zeptat na problém NAKLÁDÁNÍ Z PALET. VYDLEMI na jcb -lopata naklopená max.dopředu, klapačka odevřená (to aby bylo vidět kam ty vidle strkám), vidle naštelovaný a při zvedání a spouštění dolů vidle drží rovnováhu --- ted komatsu 1,2,3 stejné ale při spouštění jdou vile nahoru a při zvedání dolú .....což je špatně - zkoušeno na paletě zámk.dlažby (z komatsu jsem ji rozsypal - a nešlo to zvednout)když jsem aleklapačku zavřel šlo to ale nic jsem neviděl musel jsem mít navigátora----u Jcb nebyl potřeba.Je tam nijaká finta,problém,řešení,omyl páčky-sedadlo ? PS: Přístup prodejce pana Kastla v Brně a Servisáků Moc pěknej , spokojenost - nešel zamknout podkop a kluci byli na místě za 2 hod a pořešili to.Chybka relátka z výroby.Zatím jsem ze stroje nadšenej - je to příjemné a voní novotou. Zatím ahojky
16. březen 2008 18:34:28
Ahoj .
Každopádně musím říct , že nosnost vidlí je udána v návodu k obsluze. Obecně platí a asi jste si toho i všiml že Komatsu má podstatně masivnější konstrukci vidlí než konkurence. Kynematika zdvihu vidlí je u každého výrobce trošku jiná. Tim chci říct že je třeba se s tímto strojem vice seznámit a časem poznáte výhody tohoto stroje. Každopádně toto není vada stroje. Znám zpoustu strojníku , kteří mají po přechodu na jinou značku stroje určité výhrady ( myslím že je to normální jev , když je člověk na něco zvyklý řadu let, vždycky pak hledá rozdíly). Ale nakonec po nějakém tom měsíci práce , opravdu objektivně zhodnotí kvalitu stroje. Stroje Komatsu patří celosvětově k největším výrobcům stavebních strojů, a nemyslím si že by konstruktéři takovéto značky udělaly krok zpět. Přeji mnoho spokojenosti a vydělaných peněz s tímto strojem. Zdraví Emil
17. březen 2008 09:11:17
Ahoj Emile. Děkuji za reakci - budem bojovat a učit se.Zas někdy
04. duben 2008 12:36:47
Ahoj Emile.
Prosím o radu.Koupili jsme bagr Komatsu PW 18O a potřeboval bych radu jak odpojit automatické přidávání plynu při
pojezdu.Máme stroje předchozího typu PW 170-6 a jsme spokojeni.Jen u nové 180 je nepříjemné,že na malé
pojíždění začne motor vrčet naplno.
Děkuji
Tomáš.O.
04. duben 2008 18:09:44
Ahoj, pokud máte nový stroj , nedoporučuji z důvodu záruky zasahovat do konstrukce. Tato změna na stroji má kladný smysl a to proto že právě např. při dokončovacích pracích dělá strojník na velmi nízké otáčky motoru. Když chce pak popojet v měkém terénu motor na nízké otáčky nemá výkon a musel u starších strojů přidat plyn ručně a potom pro práci zase ručně ubrat. Na nové PW 180 se tak děje automaticky. To že stroj běží na vysoké otáčky nemá žádný negativní vliv na stroj . Motory jsou na to dimenzované. Pokud by byl stroj již po záruce , bylo by to možné jedině přidáním přepínače , kterým by se deaktivovali senzory snímající právě pojezd. Tlakové snímače by měly být 2 takže dvojtý přepínač. Potom by stroj jel na otáčky nastavené potenciometrem a nepřidal by vůbec. Je třeba si ale uvědomit že celý hydraulický systém řídí počítač. Takže je možné že by toto vyhodnotil jako chybu v systému. Nebo by možná nebyl pojezd plynulý. Hydraulický system je velice složitý a moderní , splňuje nejpřísnější požadavky ,co se týče síly , rychlosti a i ůspory paliva. Já osobně doporučuji si na tuto změnu zvyknout, protože právě nízké otačky motoru při velkém zatížení pojezdem , mohou celkovému systému stroje škodit více. pěkný den . Emil
04. duben 2008 20:21:24
15.března Stefan Lacko ---Nakládaní palet.
Tak ty si napíchneš paletu dlažby která váží 1400kg a zvedáš jí s otevřenou klapačkou.A vidle jak píšeš drží rovnováhu.No myslel si asi rovinu,ale to je jedno.To u JCB.
U komanče ti to nejde.Mě to nejde ani u JCB.Abych napích paletu, tak pro přesnost a pohodlí otevřu klapačku.Když jsou vidle na polovičku v paletě tak zavřu klapačku a přetáčím lžíci až se břit dotkne vidlí a ty lehce zatlačí na spodek palety.Tak vím,že jsou vidle v paletě rovně,popojedu dopředu a zvednu.Každou kopletní paletu před lžící vidím. Když je rozebraná, třeba o čtyři řady,tak si na ní postavím třeba plast. kbelík a zase vidim.A teď to hlavní.Až když je jí půlka a méně,tak si jí dovolím zvednout a převážet s otevřenou klapačkou,protože jí už uzvednu a vidím na paletu i na vidle.Moje vidle pří otevřené klapačce a zvedaní absolutně rovinu nedrží.Paletu dlažby s otevřenou lžící nezvednu.Nemyslím si, že mám nějakou poruchu.
Komanč taky asi bude v pořádku.Tak zdar.
05. duben 2008 14:27:21
Dobrý den Emile.
Děkuji za odpověď ohledně pojezdu.V terénu automatické přidáván příjde vhod.Ale v pojíždění na tvrdém
a rovném povrchu je zbytečné automatické přidávání.
Děkuji.
Tomáš.O.
25. duben 2008 14:35:10
Potřeboval bych poradit , máme bagr komatsu 130 a problém nám dělá pojezd,Pojezd je nastaven na "zajíce" , ale jede pomalu. Při pojezdu po rovině i do kopce jede stroj normálně, při jízdě z kopce dolů stroj dříve přibrzďoval a teď jede bez brždění a strojník musí stroj zastavit a znovu se rozjíždět nebo brzdit nožní brzdou aby byl hydromotor v tahu . V servisu bynám nejraději nhd vyměnily hydromotory za půl milionu .
A ještě bych potřeboval jestli nevíte nějaký servis na moravě (někoho jiného než KUHN-Bohemia- ti se mi zdají dost drazí)
Díky
25. duben 2008 18:45:43
28. duben 2008 18:38:33
Pro p. Pospíšila, měli jsme podobný problém. Zavolejte na 608 729214.