Téma: TATRA 813
Autor
Zpráva
29. srpen 2013 13:35:10
HOJ HOSI.
Teraz ked som starsi tak sa mi vybavueje ze ako mala klucina som vydaval vätsinou na T148 v strede kabiny taku zltu bodku,lepsie povedané žlty kruh. Minule som videl asi este povodnu a nestriekanu kabinu kde tento kruh bol. A vtedy som si spomenul ze som to v minulosti videl. Vie mi niekto povedat naco ten kruh ci bodka sluzila??Aky mala vyznam???? DIK .
01. září 2013 19:06:40
Také si na toto označení vzpomínám, bývalo i na autobusech RTO i nákladních vozech Š 706.
Já se domnívám, že šlo o značení vozů ČSAD, možná to nějak souviselo i s mobilizačními předpisy té doby.
Určitě si vzpomínáte také například na množství zdánlivě zbytečných příchytek na stěnách interiérů, ( kolem oken) autobusů ŠM, ŠL 11.
Byly připraveny jako úchyty pro lehátka, v případě války se počítalo s jejich přestavbou na velkokapacitní sanitní vozy.
Trochu úsměv už dneska vzbuzuje použití Avií 30 jako pohřebních vozů, jistě si pamětníci vzpomínáte...V pravém boku skříně měly tyto pohřebáky tuším dvě řady dvířek, za každými šuplík na rakev...Funebráci to objížděli postupně, tehdy nestálo za to, jet autem pro jednoho nebožtíka...
Kolik rakví ale odvezli, si nevzpomenu, asi 10 nebo 12?
03. září 2013 18:38:56
Tak jak je to s těmi s těmi žlutými body? Žádný znalec - pamětník?
Byly veliké něco mezi golfovým míčkem a tenisákem.
Děsná mne kroutí zvědavost, co znamenaly. já jsem si to vysvětloval tím označením ČSAD, ale nemám to potvrzené.
05. září 2013 06:09:10
Žlutý terč? Už je to tak dávno ,že si člověk není ničím jistý .Potvrdil bych že to měly auta Čsad.Nebylo to asi ,aby se kolegové už z dálky poznali a pozdravili, ale myslím si,že podnik měl své kontrolory a těm to usnadňovalo práci .Už z dálky věděli komu sjedou kolečko ,stav km a udělají zápis.V takovém lomu nebo pískovně měli za 2 hodiny vyděláno.Jak píšu ,jistý si nejsem .Šlo to mimo řidiče ,namaloval to tam lakýrník při tom když maloval číslo závodu a firmu na dveře.
29. leden 2014 21:39:17
30. leden 2014 21:58:05
řekl bych že ani nevědí co maj v rukách.
03. únor 2014 20:20:01
03. únor 2014 20:22:36
04. únor 2014 11:07:58
Zdravim,chcel som sa opytat nejakeho znalca na "historiu" T 813. Preco sa v case socializmu,v case budovania narodneho hospodarstva, nerozšírila vyroba T813 8x8,a 6x6 S-1 na "masovú"vyrobu.Mam pocit ze tycho TATIER bolo vyrobenych "len pár kusov". Myslim si ze ako novinka v tej dobe musela mat pre národne hospodársvo velky prínos. Ved vtedy nosnost nebola tak sledovana ,ako teraz a vlastne aj tak jazdila iba po stavbach,a zmestilo sa do nej viac ako napr.do T148??
04. únor 2014 11:10:28
Z
04. únor 2014 17:27:47
Celý jsem to nečetl, ale zdá se to pravdivé..... mrkněte...
http://auto.pravda.sk/magazin/cla...yvoj-tatry-813-dohliadala-aj-armada/
04. únor 2014 19:20:24
05. únor 2014 17:30:42
14. březen 2014 18:44:19
Mam otázočku na ktoru som este nenasiel odpoved. Kto mi vie vysvetlit,preco,alebo z akeho dôvodu sa do 815-ky (neviem ako teraz,ale do prvych 815-tok ) nemontovala uzavierka predneho náhonu???
09. duben 2014 21:46:32
To ,nikto nevie preco tak bolo?
10. duben 2014 16:36:28
Zdravím... co přesně myslíš uzávěrkou předního náhonu?
TATRA 813 i 815 mají standardně uzávěry mezinápravových diferenciálů i těch nápravových...až na pár výjimek (Tatry bez předního náhonu a pod.), které ovšem nepřekročily stádium prototypu.... více zde: http://www.tatra.cz/proc-tatru/te...-koncepce-tatra/tatrovacka-koncepce/
10. duben 2014 20:58:44
nehovorim o medzinapravovych diferancialoch,hovorim iba o uzavierke predneho nahonu,tzn T 148 ma uzavier. na predok,ale 815 ho nema.
10. duben 2014 21:05:32
No prostě dělali T815 a ty měly všechno ,mimo uzávěrky předního diferencialu.Pak asi zjistili ,že to zrovna nebyl dobrý nápad a začali dělat zas plnou výbavu,Takže asi tak 30 let zas uzávěrku má??
11. duben 2014 16:07:19
Musel jsem to smazat a napsat znovu...napsal jsem totiž hloupost...nikde nemůžu najít jak to vlastně je s tou 815..., ale zde jsem se dočetl, že i Tatra 111 neměla uzávěru diferenciálu přední nápravy....
http://www.motomuseum.cz/img2_crc...l.php?id_im_big=3615&im_type=jpg
12. duben 2014 06:17:20
Tatra 815 má uzávěrku přední nápravy, ale až od provedení T-2 . Do té doby měly uzávěrky předních náprav pouze TP 6x6 a všechny verze 8x8 . Tatra 148 i T813 měly u všech provedení uzávěrky předních náprav......... To se na různých diskusích dočteš třeba tady-- http://tatraportal.sk/forum/viewt...p;t=2953&start=20&view=print
Jinak opravdu ani tady jsem nenašel že by se zmínili v tom podrobném manualu oprav o uzávěrce jestli tam je nebo není-- http://www.pedros.cz/Tatra/T815_dilenska_prirucka.pdf
15. duben 2014 19:39:31
Jo, díky za odkazy....opravdu v ofic. literatuře o tom prakticky nic není... jakoby to byla samozřejmost....
vzpomínám si, že mi šoféři ,kteří jezdili v 80 letech u Pozemních staveb, říkali o tom , že se jim nechtělo ze 148 na 815, protože ty první neměly oproti 148 ani sinchrony na převodech... trochu nepochopitelný krok zpět, který byl ovšem u 815-2 odstraněn... To s tou uzávěrou dif. přední nápravy pro mně byla novinka....
Aby to nebylo tak prázdný, přidávám foto...
19. duben 2014 23:56:53
Tak synchrony se u sklápěček T815 nepoužívaly ( všechny ostatní typy měly , jako podvozky , tahače ) z důvodu nedostatku chrommolybdenu na synchronizační kužely . Co se týče uzávěrky přední nápravy , opět typy sklápěče ( předsunutá kabina nad předním kolem ) z důvodu "jakési" úspory a obávané životnosti předních hnacích hřídelů neměly uzávěrku 1., nápravy .
21. duben 2014 19:20:27
Troska tomu nerozumiem, tak T 148 sa vyrabala od 1962-do 1982 a vtedy na chrommolybden bolo a po82uz na chrommolybden nebolo?
22. duben 2014 22:09:15
Tatra 148 měla synchrony rychlostí, ale neměla je na půlkách, 815 je měla na půlkách i rychlostech, jen verze sklopky, jeřáby, mix neměly synchro převodovky, ostatní, např. tahače přívěsů, návěsů, agro, vojenské, export, byly plně synchro, převodovka bez synchra, měla i své výhody, například přeřazení v terénu bylo rychlejší. Co se týká uzávěrek, u 148 se stávalo že auto zapadlo, předek byl na suchým asfaltu, no a pak něco povolilo, pravda je, že ta chybějící uzávěrka u 815 mně hrozně štvala, dost dlouho soudruhům v Tatře trvalo než jim to došlo, ale myslím že od Euro I je to už zase v pořádku.
25. duben 2014 00:48:41
zrovna dneska jsem byl provětrat mou T813 8x8 i s podvalem P50. Byl jsem si pro silniční panely 1x3m.
8 panelů na korbě, 42 panelů na podvalníku. O 2 panely tam sice bylo víc ale bylo jich celkem 50. Takže nepojedu solo pro 2.