Pokročilé vyhledávání


New Holland se dostal k výrobě rypadlonakladačů v roce 1986, když spadl pod nadvládu Ford Motor Company, a chytře využil téměř čtyřicetiletých zkušeností Fordu s těmito stroji.


Tato žhavá novinka dánského výrobce vyráběná v Německu bývalými zaměstnanci u nás dobře známého Weimaru je předzvěstí celé nové řady kolových rypadel, která bude obsahovat kromě M1400C také modely M1520C a M1700C.


Komatsu nyní představuje modernizované dozery střední velikosti D61 EX-15 a D61 PX-15 (bahenní provedení s dlouhým podvozkem a širokými pásy).


V roce 2002 byla na Conexpu v Las Vegas představena zcela nová řada rypadlonakladačů JCB pod společným označením P21 - projekt pro 21. století. Protože byly stroje ušity velice horkou jehlou, konstruktéři z JCB nepřestali vyvíjet a letos, po třech letech, byl proces konstrukčních změn završen.


Na právě natáčené bondovce Casino Royale není zajímavé pouze to, že se natáčí u nás v prostředí Prahy, Karlových Varů a Plané u Mariánských Lázní, ale fanoušky stavební techniky jistě mnohem více zaujme skutečnost, že do ní New Holland umístil 11 svých stavebních strojů.


Na první pohled by se mohlo zdát, že vývoj stavební techniky probíhá skokově formou nových nebo inovovaných typů strojů uváděných na veletrzích a v tiskových zprávách. Opak je pravdou. V průběhu výroby se neustále něco vylepšuje a mění a mnohdy se těmto opatřením záměrně nedává mediální publicita. Jako v případě "staronového" Mecalacu 12MXT.


Když jsem koncem loňského roku brouzdal po stránkách japonských výrobců rypadel, abych se dozvěděl nejčerstvější novinky v tomto segmentu, nemohlo mi uniknout nové Sumitomo SH200-5. A protože jsou v Japonsku vždycky napřed, nezbývalo než čekat, až tento typ dorazí do Evropy v oranžových barvách značky Case.


Že by v Číně přešli od plagiátorství k uskutečňování vlastních originálních myšlenek? Opak je pravdou. Za vším stojí holandská firma Diverto Technologies B.V., která vymyslela koncept univerzálního pracovního zařízení Diverto, a nyní poskytuje licenci zájemcům z řad výrobců stavebních strojů.


Manitou Maniscopic MT 1840 Privilege s výškovým dosahem 17,5 m střídá dnes už nemoderní Maniscopic MT 1740. Co se změnilo a co zůstalo při starém?


Provozní hmotnost 31380 kg, překlopná síla 20430 kg při plném zatočení, standardní objem lopaty 5,5 m³ jsou základní charakteristiky stroje. Použití hydrostatiky u takového nakladače bylo ještě před pár lety nemyslitelné. Bylo však jisté, že pokud se tak stane, bude se na dotyčném nakladači vyjímat logo Liebherr, průkopníka v oblasti hydrostatických pohonů. Po testování začal Liebherr dodávat na trh svůj největší kolový nakladač, model L 586.