Steelwrist představil naklápěcí rotátor na baterky. Víme, v čem spočívá jeho síla
Žhavá novinka XTR20 firmy Steelwrist vzbuzovala očekávání, a realita nakonec předčila i ty nejdivočejší sny. Vás bude zajímat, že se nebudete trápit s pravidelným mazáním, a to ani jednoho místa z původních 16.
Řešení se nazývá OptiLube, což je integrovaná výměnná kartridž, která při práci neustále promazává to nejzásadnější místo – převodovou skříň otoče. Speciální mazivo v ní vydrží zhruba 6 měsíců a nevedou k ní žádné kabely – elektromotor výtlačného pístku je poháněný třemi tužkovými monočlánky typu AA. Prodávají se dohromady v bateriovém pouzdře jako náhradní díl, stejně jako kartridž s mazivem. K dispozici jsou i baterky pro oblasti s extrémně nízkými teplotami. Předpokládaná životnost baterií je 1 rok a jejich cena se bude pohybovat okolo 10 eur. O stavu náplně i baterií informuje aplikace v telefonu.
A to není vše. Tužkové baterie najdete i v obou pojistných čepech. Výkonný ředitel firmy Steelwrist Stefan Stockhaus vysvětluje: „Nehledě na to, jestli chcete airbag, protože airbag je lepší než kontrolka, zákonodárství spěje ke kontrolce, kterou budete muset mít. Možná ne v nadcházejících dvou nebo třech letech, ale za pět let nejspíše ano.
Proto na trh uvádíme LockSense. Jedná se o systém založený na senzorech, ale to hlavní je, že k nim nepotřebujeme žádné choulostivé kabely. Poloha na konci ramene rypadla není v principu tím nejlepším prostředím pro elektroniku, a proto máme chytrý systém se senzorem uvnitř pojistného čepu na baterii s životností 5 let a optickou indikaci pro strojníka.“
K automatickému mazání má Stefan Stockhaus také co říci: „Naklápěcí rotátory se celkem často připojují na systém centrálního mazání rypadla. A celkem často do něj lidé dávají nekvalitní levné mazivo, což pro náš produkt není dobré. A tak jsme chtěli mít systém, který je nezávislý na strojníkovi a optimalizovaný pro náš výrobek.”
A co ostatních 15 mazacích míst? Zde nastoupilo mechanické řešení v podobě labyrintového těsnění doplněného o sestavu O-kroužků, které poskytují trojitou ochranu proti vniku nečistot do styčných ploch, bez nutnosti mazání.
První vlaštovka XTR20 z nové generace naklápěcích rotátorů Steelwrist míří do početné kategorie rypadel 16 – 20 tun. Stejně jako u předešlých modelů je horní a spodní rám i tělo rotátoru vyrobeno z odlitku. Je to kvůli nižší hmotnosti a menší výšce – odlitky nepotřebují tolik materiálu jako svařence.
Hydraulické válce jsou nyní kratší a nahoře jsou blíže k sobě. Také disponují zvýšeným krouticím momentem. Nahrazení válců rotačním hydromotorem nebylo pro Steelwrist téma, protože dobrý krouticí moment poskytovaný hydraulickými válci je považován za nezbytný pro bezproblémovou práci naklápěcího rotátoru v různých aplikacích při všech možných polohách rypadla.
Nový je rovněž drapákový modul (kleště), který má plně zakryté válce a zvětšený dosah kleští.
-hao-
Foto: Steelwrist
Komentáře
Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.