Téma: Stroje komatsu

Autor

Zpráva


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

30. říjen 2011 22:40:59

P. Kuky , takze ten okruh kladiva dodnes nejde ? Staci uprimne ano/ne.
Dale toto forum se jmenuje : stroje komatsu , nikoliv problemove stroje komatsu.
Ale jsem rad , I kdyz "nejste" od Mrozka , ze vite jak to tam s opravami chodi. Pekny den Emil


Lukáš Němec

Lukáš Němec
Členem od: 12.12.2009
Příspěvků: 55

31. říjen 2011 09:02:12

P. Emil

To kladivo už prej funguje......


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

31. říjen 2011 13:00:44

happy pekny den vsem strojnikum ,mechanikum a vsem okolo bagru. Emil komancak


petr holub

petr holub
Členem od: 10.02.2011
Příspěvků: 195

31. říjen 2011 20:53:29

emile tak to skus okouknout v plzni ve stavmontě servis mají na dvoře a dej mi vědět klidně soukromě at tu neperem špinaví prádlo happy


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

31. říjen 2011 22:04:09

Zdravím , já jsem jen mechanik strojú Komatsu. Není v mých pravomocech ani mé náplni práce určovat na které stroje se mám jet podívat a na které né. Toto si řídí dispečeři.
Standartně doporučuju v případě problémů kontaktovat nejbližší autorizovaný servis. Pokud zavada přetrvává , tak opakovaně trvat na jejím odstranění . Emil


Marťas .

Marťas .
Členem od: 15.10.2010
Příspěvků: 105

01. listopad 2011 13:37:42

No pěkně se nám to tu rozjelo....
Jako upřímně řečeno někdo tu psal pokud to má stejného strojníka tak to vydrží dýl... No jak co by vydrželo dýl... tak možná tak namazaný stroj , ale turbo? tlumiče pérování sedačky? a co takový výfuk? za ten jak může strojník? NE NE za to strojník nemůže za to můžou ty žlutý tlapky! Stroj je stroj a má něco vydržet! to není Rols Royce nebo Porsche co by bylo náročný na každý smítko - tohle je stavební stroj do těžkých podmínek... (teda měl by být happy )
A když už to dělá takovou ostudu tak by se k tomu měl výrobce postavit čelem a banální díly by měl dávat za babku. Do pr... máme tu několik Caterpillarů s 10tis mth a i Liebherru a že jsou to některé pořádně staré vylítané vrány, ale všichni mají původní turbo, ale u Komatsu jsme jich vyměnili 6 ks.
Tak nevím co je výhodnější? Levný stroj s velkou poruchovostí a drahými díly, nebo dražší stroj s menší poruchovostí a lepším přístupem k zárukám atd...
No nemáme to jednoduchý... ( mimochodem: máme tu akualitu právě se vysral další selenoid na hydraulické pumpě komatsu jak jinak)

Martin


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

01. listopad 2011 19:31:29

Zdravim , Martin ma zrejme vytetovano Cat I na intimnich mistech. " vtip". Ale 6 turb na jedne masine ? To je I na me dost. Jak jsem napsal , ja jsem u komatsu hooodne dlouho a turba maximalne 3 na 150-ti strojich. No jo , zeptal bych se strojnika na jake palivo ma doma osobak a kolik hodin denne jede stroj na volnobeh. Turbo se musi tocit ! A pokud znate vyrobni cislo stroje , kouknu se do komtraxu kolik hodin jede stroj denne na volnobeh a nebo naopak ,neni li pretezovan.
Mame I nekolik komancu co maji 25000 mth . A bez vetsich oprav. Chlapi vsichni vite ze vsechno ma sve duvody , zavady se eviduji po celem svete a pokud se nektera pravidelne opakuje , vyrobi komatsu inovovany dil a ten se zdarma montuje na problemove stroje . Ovsem pokud se zavada opakuje pouze u jedne firmy , nebo dokonce jen na jednom stroji , je to spise prace pro detektiva. Vsechno je to nakonec obchodni politika, o koupi te, ci one znacky se preci rozhodujete vy ,a to zcela svobodne .Pekny den Emil.


milan volfik

Členem od: 16.08.2007
Příspěvků: 203

02. listopad 2011 05:49:38

Ahoj,nedá mě to,abych nereagoval! Před zhruba 2 lety u nás v areálu parkovala spol Chvak Domažlice s uplně novým rypadlonakladačem Komatsu WB 97,velká kola,4x4x4 Dělali jsme na stavbě vodovodu a měl jsem tak ten stroj stále na očích. Opravdu,takhle poruchový stroj jsem nikdy neviděl,měnili několikrát turbo,palivové čerpadlo,snad vše od elektriky,při jednom přejezdu skončil ve škarpě,to když zničehonic vybočl zadek a proti jel autobus a to že při 40 km rychlosti tam běžně sama skočila dvojka, s tím si také nemohli poradit.Takže shrnu to,minimálně 3x v týdnu jezdil servis a stroj málokdy vydžel směnu pracovat a strojníkem to jistě nebylo,jezdil s tim opravdu zkušenej a pečlivej kluk.Po zhruba roce tento stroj odvezli a dostali nový,pak už jsem s nima nedělal,ale udajně je to trochu lepší.Ostatně jestli tady kecám tak si to muže Emil zjistit a uvést to na pravou míru. A jen mimochodem,nemám rozhodně nikde nic vytetováno,ale na CATu jezdím několik let,mám 6000 Mh a jen běžné udržby a jednou doplnění dusíku do ride control žádný problém!Po téhle zkušenosti hledím prostě na Komatsu trochu jinak a nikdo se mě nemůže divit! Budeme kupovat pásový bagr,nevím jestli CAT,ale vím,že né Komatsu!!! Hezký den,Milan...


Marťas .

Marťas .
Členem od: 15.10.2010
Příspěvků: 105

02. listopad 2011 09:47:56

pro "milan volfik" to, že komančové za jízdy vybočují do boku prdelí je u nich úplně normální !!!! happy nám se to stalo několikrát... klasika potenciometr na zadním kole nebo magnetické čidlo na nápravě... už v jiné diskuzi jsem to tu zmiňoval jak je to nebezpečné... že nikdy nevíš kdy se to vysere a když se to vysere tak to udělá ještě katastrofu kolem sebe... Rada: sundejte z toho SPZ (ušetříte silniční daň) a traktor převážejte na podvalníku.... už to tak taky děláme jinak bych do toho kluky strojníky nedostal... prohlásili, že s tak nebezpečným strojem po silnici jezdit nebudou! Ono Komatsu se podrbe na hlavě až tehdy až to někoho zabije! To je tak u všeho a pak budu stroje stahovat a inovovat řízení...

Pro pana Emila:
Můžu vás ubezpečit, že nic takového vytetováno nemám - nejsem takový pošuk, abych se uvázal k jedné jediné značce jako někdo.. "vtip"
Já preferuji, aby mi stroj nedělal na stavbě ostudu a je mi jedno jaké je značky! Ale s Komatsu je prostě ostuda zatím největší.
Jen pro obrázek máme tu značky Hyundai (bez problémů) Liebherry (bez problémů), Caterpillary, Bobcat, Finlay a podobně... takže rozhodně nepreferujeme jednu značku.
Mimochodem nej se teď rýsuje Liebherr -co se týče poruchovosti, servisu a dílů a ani CAT není pro mě jednička, ale takovou ostudu nedělá...
A to, že tady tvrdíte, že jste vyměnili 3 turba na 150ti strojích to vám s prominutím nevěřím.... a nebo možná jo, protože jsou to tři chudáci co nevědí, že se dá koupit turbo taky jinde než u Bohemie, protože ti ostatní na to přišli a turbo si vyměnili sami (jako u nás) a vám to jen nesdělili happy pak jsou vaše počty dost zkreslené! happy

Martin


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

02. listopad 2011 12:32:46

Zdravim , jak jsem jiz psal. Ja jsem jen servisak a svou praci delam tak ,aby se mi pokud mozno nevracely reklamace. Ja ty stroje nevymyslim ani neskladam. To co pisu se opira o skutecnost , se kterou jsem se za ty leta setkal. To, ze si nekdo kupuje turba treba u "starline" a da jich tam sest . Je mi celkem jedno. Takove firmy mame I u nas v regionu. Prijdou az uz si nevi opravdu rady , nebo stroj totalne rozdrbou. Nejhorsi je ze zaryte tvrdi : ja ? Nic jsem opravdu s tim nedelal. Ovsem to plati pro vsechny stroje. Kupodivu komunikuji I se strojniky co maji jine znacky, nebo co presli na jinou znacku. Nazory jsou ruzne a velmi zajimave . Nemohu je ovsem prezentovat verejne , ponevadz je nemam overene a nevim jestli to nejsou jen blaboly.
Upnuty na komatsu ? Ne , mozna za za par let budu catrak, nebo jcbak. Nikdo nevi kam me vitr zavane . Mozna budu jezdit prave k vam na cat. Ale jedno vim jiste , a to ze budu svou praci delat stejne zodpovedne tak jak to delam u komatsu. Emil


Marťas .

Marťas .
Členem od: 15.10.2010
Příspěvků: 105

02. listopad 2011 18:25:05

To je dobře že to děláte svědomitě happy nic méně vás můžu uklidnit, že dily od nějakého starlinu nebo co díly nebereme... ono dá se taky nakupovat díly originál komatsu jen ne od khunu... Ale třeba přímo z Ameriky kde jsou kupodivu mnohem lacinější a těch turb jsme dávali šest, ale pokaždé do jiného stroje! Takže chyba na straně závodu Komatsu!

Martin


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

02. listopad 2011 21:20:23

Vite p. Martas , je mi celkem jedno kolik jste nakoupily turb a proc jste je menily. Ja se mohu postavit pouze za opravy provedene servisem komatsu a s dilu komatsu . Jen tam je jistota ze neprijde v krabici komatsu nejaka podvojka. Zustava otazkou jak jste diagnostikovaly vady turba, jaky jste pouzivaly olej v motoru , filtr a td.... Nechci to zvelicovat , ale je mnoho zavad , ktere nasvedcuji vade turba a pritom je to jen banalita. Jak jsem jiz rekl , za dobu pres deset let jsem se setkal maximalne se tremi skutecnymi vadami v turbu. Jestli je nekdo meni jako zarovky ve svetle , je to jeho problem . U komatsu by mel na turbo zaruku. Nemyslim ale , ze by to firmy pred servisem komatsu tajily , ba naopak se obvykle snazi si na servisu stezovat a pokusit se ziskat nejakou vyraznou slevu . Z toho soudim ,ze jsou-li opakovane zavady v turbech na jedne firme , ze bude jadro problemu zdrejme nekde tam .
Zijeme v demokraticke zemi a kazdy se rozhodujeme svobodne . Vy jste koupily urcite znacky stroju a s tim se musite nejak vyrovnat , a ne brecet. Ja jsem se zaregistroval na tomto foru abych pomohl a poradil lidem kteri opravdu radu chcou , ci potrebuji. Nejsem za to placeny a delam to jen z me dobre vule. To , ze mi nekdo opakovane sdeluje ze komatsu je jeden velky problem , neni zadost o radu nybrz dukaz neschopnosi se o stroje postarat , nebo neschopnosti si vybrat stroj o ktery se dokazu postarat.
Za sebe tuto nicneprinasejici diskusi ukoncim . Pokud jsou strojnici , kteri porebuji s necim obcas poradit , jsem jim nadale k dispozici. Na zaver upozornuji ze toto jsou me osobni nazory , ktere nemaji s firmou komatsu nic docineni.
Pekny den Emil.


Jan Čada

Členem od: 03.01.2008
Příspěvků: 776

03. listopad 2011 07:25:09

To je dobře Emile,že tu debatu ukončíte.Myslím ale ,že byla užitečná.Něco se někam pohne.Co se týče turba,tak to je ohrožováno za všech situací.Tak si představte.Včera mi spadl do výfuku pták.Opravdu.Jak chtěl ven,tak dělal bordel.Žena si všimla,že tam něco škrábe.Napadlo mě,že by ho mohly vytlačit výfukové plyny.Tak jsem to natočil.V mžiku vyletěly saze a na stromě dosedl pták podobný kosovi,ale velikosti brabce.Brabec kominík.


Marťas .

Marťas .
Členem od: 15.10.2010
Příspěvků: 105

03. listopad 2011 10:52:10

dmychadlové kolo z Komatsu D51 po 2500mth a 20 dní po záruce důkaz mluví za vše...
dmychadlové kolo z Komatsu D51 po 2500mth a 20 dní po záruce důkaz mluví za vše...

Pane Emile, turba které v těch strojích byly, byly originál. Neměníme je jak žárovky, vždy u každého jednou a to vždy když se to vysere... Teď tu budeme mít školení od pana Emila kterak mít jaké názvosloví... definice "vysraný turbo" to je takové turbo od komasu, které začne hulit jako darebné kamna a po sejmutí hadice nasávaného vzduchu zjistíme centimetrovou radiální vůli na ose turbínových kol a po spočítání lopatek zjistíme, že nějaká chybí... tak to bych vyhodnotil pane Emile jako špatně co vy na to ?
Turba, které jsme namontovali my - DRŽÍ ! Hold originál z výroby klekli....
A poslouchat (číst) tu keci o tom že se neumíme o stroje postarat s naší dvacetiletou praxí? no to je mi na blití!
A v jedné věci s vámi souhlasím je to tu od toho dávat lidem rady a já jim ty rady a hlavně varování dávám, aby viděli co je komatsu zač....
Znovu si to to přečtěte jak je to u nás s jinými značkami! Taky se o ně staráme a tak dlouho jak o komatsu a jsou procentuelně (ty další značky) na tom mnohem lépe!

Martin


Pivus Pupkus

Pivus Pupkus
Členem od: 05.02.2008
Příspěvků: 748

03. listopad 2011 12:25:41

Tady u nás když se řekne komatsu, tak si většina strojníků vybaví aaaaaaaa enormní spotřeba a parádní nespolehlivots. Tak to prostě je. Co se týče jiných značek... každá má svou černou ovci. Neexistuje dokonalá mašina to víme všichni. BTW: Velice nerad pomlouvám výrobce, ale u komatsu je to čistá pravda... ohledně pas. bagrů. Hezký den.


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

03. listopad 2011 21:46:22

delam pro jednu prazskou firmu a ma stroje od Komatsu 30,130,200,240,450 atd. vsechno mrtvy. jediny prezilo vsechny a to doslova vsechny je pasak CAT 325 s 31tis mth! a funkcni


Jan Pešek

Jan Pešek
Členem od: 26.07.2010
Příspěvků: 53

05. listopad 2011 17:18:15

Přidám se ke kritice zn. Komatsu. Ten bazmekt na obrázku měl 780 mh, když si ho firma pujčila. Během následujících 6 týdnu jsmě měli na stavbě 5x servis. Nejhorší bylo jak nesnášel vodu. Při každém dešti přestalo něco fungovat. Poslední hřebiček do rakve byl, když se za jízdy přepnul mód řízení z ovládání jedné nápravy na tzv psí chod. Štěstí bylo, že mě zrovna nikdo nepředjížděl a ani nikdo nejel proti mě.
Prostě něčemu, co má japonskej název, vyrábí se to z čínských součástek, montuje se to v Itálii a tam to montujou negramotní uprchlíci z Alžíru, se věřit NEDÁ.


Daniel Kóša

Daniel Kóša
Členem od: 15.05.2011
Příspěvků: 72

18. duben 2012 17:56:40

zdravím Komančáci, naskytla se mi šance, že možná pudu dělat na wb93r 2 roky starou, chtěl bych se zeptat na co si dát případně pozor a jaký je váš názor na tuhle mašinu, četl jsem jak kladné, tak záporné názory, tak kdyby někdo kdo osobně dělá na tomto stroji napsal, byl bych rád


Pavel Široký

Pavel Široký
Členem od: 14.05.2011
Příspěvků: 1184

18. duben 2012 19:44:06

Dobrý den.Dejte pozor na zadní sklo.Rádo se vysype,když klepnete o lžíci.Citlivě mačkejte čudlíky v kabině.Pokud nemáte 1,90 a 100kg,nesundavejte vidle.Tohle je stroj pro chlapa.


Daniel Kóša

Daniel Kóša
Členem od: 15.05.2011
Příspěvků: 72

19. duben 2012 11:19:53

Děkuju Pavle, na zadní sklo jsem si vždycky dával pozor abych nechytl o lžíci.. no a když jsem viděl ty vidle, tak jsem si říkal že se u nich určitě zapotím, mám 1,85m a skoro 90 kilo, tak to snad zmáknu, jsem ještě mladý big-smile


Rreno Rreno

Členem od: 18.03.2009
Příspěvků: 229

20. duben 2012 23:37:41

Nevíte jestli by mělo mít WB93R r.v:99 spínač pro plovoucí lžíci na jízdu po cestě??
Děkuju


Pavel Široký

Pavel Široký
Členem od: 14.05.2011
Příspěvků: 1184

21. duben 2012 21:09:11

Dobrý večer.Tento model nemá ani spínač,ani stabilizaci.Snad od modelu 2003.


Rreno Rreno

Členem od: 18.03.2009
Příspěvků: 229

22. duben 2012 07:10:24

Díky Pavle


Rreno Rreno

Členem od: 18.03.2009
Příspěvků: 229

08. květen 2012 20:56:34

Zdravím,opět bych měl jednu skromnou technickou,ohledně výše zminovaného stroje.Chtěl bych vědět na co jsou tlačítka na páce které jsem na fotce očísloval.
Pak na co je na pedálech brzdy ten druhý spínač?má to vypínat pojezd?
A ještě tlačítko na řadící páce,nefunguje,mám hledat u stejného relé které přepínám páčkou vpřed a vzad?
Díky moc za trpělivost
Snad jsem to napsal srozumitelně.


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

08. květen 2012 21:36:50

Tlacitka jsou: oteviravi/zavirani predni klapacky , power , odpojeni pojezdu, uzaverka diferencialu , podrazeni na 1 stupen - na tomto stroji odpojeno.
Tlacitko na radici pace musi fungovat , jinak by jste nepreradil.
Spinace na pedalech slouzi k spinani brzdy na predni napravu , a to oba. Pokud se rozpoji pedaly, tak predni naprava nebrzdi.
Pekny vecer Emil


Rreno Rreno

Členem od: 18.03.2009
Příspěvků: 229

08. květen 2012 22:03:06

Díky Emile,klapačku chápu,uzávěrku taky,jen nevím co přesně se závírá,zadek?prosimtě ještě to odpojení pojezdu a power je který tlačítko?a power znamená co?
Tlačítko na řadící páce nefunguje,pro řazení se musí vypnout pojezd pod volantem,zařadit,a páčku dopředu.tak s tím jezdil původní majitel.snad to tím moc nezničil a půjde ještě zachránit.


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

09. květen 2012 10:14:17

Odpojeni pojezdu je 1 nebo 4 , vyzkousejte , jak zmacknete stroj prestane jet. Uzaverka je uzaverka zadniho diferencialu. Power 3 je zvednuti vykonu predni lopaty pri zdvihu , funguje jen kdyz mate vypnuty power vpravo na pristrojovce , cervene tlacitko.
Da se objednat navod k obsluze v cestine , urcite se investice vyplati , jsou tam I servisni prohlidky , oleje a pod.
Pekny den Emil


Rreno Rreno

Členem od: 18.03.2009
Příspěvků: 229

09. květen 2012 20:47:33

Ten manuál jsem dnes řešil s vaším kolegou a neuměl mě říct cenu,prý zítra.Jinak všechnu elektriku mám snad v kupě,všechny tlačítka jdou,původní majitel byl prostě"nacošáchtakzkurvil" Najdu v manuálu co znamenají 2rozsvícené žluté diody?červené chápu.Ten power vzadu u podkopu nesvítí,nic necvakne,dá se poznat jestli funguje?
Prosímtě potřeboval bych na zítra ještě poradit kolik, a jaký olej do motoru bys doporučil?Je možné že jsou tam dvě nalévací výčka na olej,nebo se mě to zdálo happy
Moc díky!


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

10. květen 2012 11:03:34

V power tlacitku budete mit spalenou zarovku , jde vymenit. Zlute diody u pojistek znamenaji funkce rele , nektere muzou byt seple porad, tak sviti. Olej do motoru je presne specifikovan v navodu k obsluze. Standartne se dava mineral 15W40, mnozstvi 12l , viz. merka. Vicka muzou byt dve ,jedno na viku , druhe z boku.
Pekny den Emil.
Napiste vyrobni cislo stroje , na navod se Vam podivam.


martin flouma

martin flouma
Členem od: 12.05.2010
Příspěvků: 65

10. květen 2012 12:54:00

Dobrý den
Pane Emile, u stroje Komatsu wb 97 S2 (2002) mně tečou náplně ze dvou kol. Chtěl bych vás poprosit o podrobný popis výměny těsnících komponentů. U jednoho kola to teče z nápravy a u druhého z náby kola.
Děkuji flouma


Rreno Rreno

Členem od: 18.03.2009
Příspěvků: 229

10. květen 2012 18:41:10

Žárovka spálená byla,proud tam jde,ale nesvítí to.Ale bez toho se dá fungovat.S návodem se nikdo neozval.Výrobní číslo napíšu,ale radši na email,je to možné?
Díky


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

10. květen 2012 19:11:59

Pane Flouma , pokud jste zrucny mechanik , zvladnete to. Prave zadni kolo radeji nerozebirejte. Omlouvam se ale podrobne postupy oprav nejsem schopen zde napsat.
P.Rreno pokud jde do tlacitka proud , musi svitit, je potreba to dukladne promerit. A vyrobni cislo napiste zde , staci pismeno F a pet cisel za nim. Dekuji za pochopeni, chci si ponechat soukromi.
Pekny den Emil

kouknete tady : ???


Rreno Rreno

Členem od: 18.03.2009
Příspěvků: 229

10. květen 2012 21:39:12

power ještě proměřím,plus byl na č.30 a po zapnutí myslím na č. 30b.Ale s tím si asi nebudu lámat hlavu.víc mě bude v zimě trápit topení,ventilátor vyhazuje pojistku,asi zadřený.Děsím se správně toho že je v tom kaslíku nad zadní nápravou?
Děkuju


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

10. květen 2012 22:33:05

Ten odkaz byl na vas stroj , doufam ze jste si to stahnul.


Rreno Rreno

Členem od: 18.03.2009
Příspěvků: 229

10. květen 2012 22:52:33

Moc díky


Peter Viazanička

Peter Viazanička
Členem od: 25.01.2011
Příspěvků: 28

11. květen 2012 06:08:19

uhodl jsi správně, motorek topení je v tom kastlíku nad zadní nápravou. Pravděpodobně se upekl, pokud je to stejné jako u starších modelů, tak já jsem tam narouboval motorek z Felicie, takže hodně štěstí.

www.bagry.net


Daniel Kóša

Daniel Kóša
Členem od: 15.05.2011
Příspěvků: 72

27. červen 2012 21:15:07

tááákže dnešek jsem strávil s komárem wb93r rok nějak 2010, 2500mth,.. na přejezd to docela ušlo, ale ty zvuky co to občas vydávalo, práce s podkopem byla nic moc, nejprve jsem si nemohl zvyknout na měkké páky a když už jo tak mě začly štvát vůle na otoči a rychlupínáku kdy se lžíce vrtěla jak u jcb po 15 tisících mth, ale musím uznat že rychlost na volnoběh super, troufám si říct svižnější než CAT, ale páky mi nějak neseděly, přišly mi moc vysoko celkově ten posed byl takový divný, ale to je asi o zvyku. Práce předkem při rovnání a navážení docela v pohodě, ale když jsem sundal vidle, tak jsem i s otevřenou klapačkou skoro neviděl kam je strkám, nechápu jak je ta lžíce vyřešena, shodou okolností tam byl druhý stroj taky ten samý komanč a říkal to samé..když jsem s vypětím všech sil při balení překlopil jednu vidli, řekl jsem si že se pudu vybrečet a čeká mě druhá big-smile potom přišlo na řadu navážení ornice, takže trochu těžba předkem a co ten bagr vydával za zvuky když jsem tlačil do hromady, měl jsem strach že mi z něho něco upadává, furt něco cvakalo a klepalo a síla na hrnutí nic extra..celkový dojem - kravál jako kráva, furt v tom někde cvaká a klepe, zlatá 4cx


Pavel Široký

Pavel Široký
Členem od: 14.05.2011
Příspěvků: 1184

27. červen 2012 22:39:10

Dobrý večer.Tak je to potvrzené.Komanč není pro holčičky.Jedna vidle má 80 kilo.Samozřejmě při práci,taková vidle dělá bordel.Větší než špejle od JCB.Ty měkké páky.Nejsou měkké.To jen JCB má tuhé.Vůle na podkopu udělá tak brzo jen nějakej vůl.Dnes,když strojníka dělají cukráři a zelináři,není divu.Ptám se.Zvedne rovnocené 3CX,na vidlích 2 tuny?Mám čtvrtý traktor od Komatsu.Dohromady máme natočíno tak 25000mh.Vím kde hledat vůle.Nijak se to neliší od JCB.Ano motor Iveco je hlučnější.Je to Ital.Od modelu 2011 je to lepší.O 6 decibelů.Pokud dostanete do ruky ojetinu,tak si uděláte obrázek jen o předchozím majiteli.


Daniel Kóša

Daniel Kóša
Členem od: 15.05.2011
Příspěvků: 72

28. červen 2012 12:37:47

je pravda že ty vidle určitě snesou víc, ale s 4cx jsem skládal palety s žulovýma obrubama a ty měly skoro 2 tuny a zvedal jsem i 2,6 tuny těžkou plošinu. Vůle jsou určitě od strojníků, majitel říkal že mu na tom dělalo pár prasat. S těma pákama máš nejspíš pravdu, že je má jcb tuhé, ale to bych překousl, jen celkově mi ten posed nějak nevyhovoval, páky mi přišly moc vysoké. Hlavně jsem měl obavy z toho cvakaní a klepání


Pavel Široký

Pavel Široký
Členem od: 14.05.2011
Příspěvků: 1184

28. červen 2012 15:59:12

Dobrý den.Ano ta sedačka byla nanic.Už dělaj lepší,s kompresorem.A páky?Jsou delší.Moje žena říká-NA VELIKOSTI ZÁLEŽÍ.Taky byl problém se servem.Pořád syčelo a cvakalo při točení volantem.S tímto modelem, byl taky problém s čerpadly.Odcházely.Vše zárukou.Zlaté mašiny.Ta spotřeba.Pan Komatsu


Nové příspěvky k tématu mohou být vkládány pouze na konec příspěvků: přejít pro vložení