Téma: Stroje komatsu

Autor

Zpráva


Rreno Rreno

Členem od: 18.03.2009
Příspěvků: 229

20. duben 2012 23:37:41

Nevíte jestli by mělo mít WB93R r.v:99 spínač pro plovoucí lžíci na jízdu po cestě??
Děkuju


Pavel Široký

Pavel Široký
Členem od: 14.05.2011
Příspěvků: 1180

21. duben 2012 21:09:11

Dobrý večer.Tento model nemá ani spínač,ani stabilizaci.Snad od modelu 2003.


Rreno Rreno

Členem od: 18.03.2009
Příspěvků: 229

22. duben 2012 07:10:24

Díky Pavle


Rreno Rreno

Členem od: 18.03.2009
Příspěvků: 229

08. květen 2012 20:56:34

Zdravím,opět bych měl jednu skromnou technickou,ohledně výše zminovaného stroje.Chtěl bych vědět na co jsou tlačítka na páce které jsem na fotce očísloval.
Pak na co je na pedálech brzdy ten druhý spínač?má to vypínat pojezd?
A ještě tlačítko na řadící páce,nefunguje,mám hledat u stejného relé které přepínám páčkou vpřed a vzad?
Díky moc za trpělivost
Snad jsem to napsal srozumitelně.


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

08. květen 2012 21:36:50

Tlacitka jsou: oteviravi/zavirani predni klapacky , power , odpojeni pojezdu, uzaverka diferencialu , podrazeni na 1 stupen - na tomto stroji odpojeno.
Tlacitko na radici pace musi fungovat , jinak by jste nepreradil.
Spinace na pedalech slouzi k spinani brzdy na predni napravu , a to oba. Pokud se rozpoji pedaly, tak predni naprava nebrzdi.
Pekny vecer Emil


Rreno Rreno

Členem od: 18.03.2009
Příspěvků: 229

08. květen 2012 22:03:06

Díky Emile,klapačku chápu,uzávěrku taky,jen nevím co přesně se závírá,zadek?prosimtě ještě to odpojení pojezdu a power je který tlačítko?a power znamená co?
Tlačítko na řadící páce nefunguje,pro řazení se musí vypnout pojezd pod volantem,zařadit,a páčku dopředu.tak s tím jezdil původní majitel.snad to tím moc nezničil a půjde ještě zachránit.


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

09. květen 2012 10:14:17

Odpojeni pojezdu je 1 nebo 4 , vyzkousejte , jak zmacknete stroj prestane jet. Uzaverka je uzaverka zadniho diferencialu. Power 3 je zvednuti vykonu predni lopaty pri zdvihu , funguje jen kdyz mate vypnuty power vpravo na pristrojovce , cervene tlacitko.
Da se objednat navod k obsluze v cestine , urcite se investice vyplati , jsou tam I servisni prohlidky , oleje a pod.
Pekny den Emil


Rreno Rreno

Členem od: 18.03.2009
Příspěvků: 229

09. květen 2012 20:47:33

Ten manuál jsem dnes řešil s vaším kolegou a neuměl mě říct cenu,prý zítra.Jinak všechnu elektriku mám snad v kupě,všechny tlačítka jdou,původní majitel byl prostě"nacošáchtakzkurvil" Najdu v manuálu co znamenají 2rozsvícené žluté diody?červené chápu.Ten power vzadu u podkopu nesvítí,nic necvakne,dá se poznat jestli funguje?
Prosímtě potřeboval bych na zítra ještě poradit kolik, a jaký olej do motoru bys doporučil?Je možné že jsou tam dvě nalévací výčka na olej,nebo se mě to zdálo happy
Moc díky!


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

10. květen 2012 11:03:34

V power tlacitku budete mit spalenou zarovku , jde vymenit. Zlute diody u pojistek znamenaji funkce rele , nektere muzou byt seple porad, tak sviti. Olej do motoru je presne specifikovan v navodu k obsluze. Standartne se dava mineral 15W40, mnozstvi 12l , viz. merka. Vicka muzou byt dve ,jedno na viku , druhe z boku.
Pekny den Emil.
Napiste vyrobni cislo stroje , na navod se Vam podivam.


martin flouma

martin flouma
Členem od: 12.05.2010
Příspěvků: 65

10. květen 2012 12:54:00

Dobrý den
Pane Emile, u stroje Komatsu wb 97 S2 (2002) mně tečou náplně ze dvou kol. Chtěl bych vás poprosit o podrobný popis výměny těsnících komponentů. U jednoho kola to teče z nápravy a u druhého z náby kola.
Děkuji flouma


Rreno Rreno

Členem od: 18.03.2009
Příspěvků: 229

10. květen 2012 18:41:10

Žárovka spálená byla,proud tam jde,ale nesvítí to.Ale bez toho se dá fungovat.S návodem se nikdo neozval.Výrobní číslo napíšu,ale radši na email,je to možné?
Díky


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

10. květen 2012 19:11:59

Pane Flouma , pokud jste zrucny mechanik , zvladnete to. Prave zadni kolo radeji nerozebirejte. Omlouvam se ale podrobne postupy oprav nejsem schopen zde napsat.
P.Rreno pokud jde do tlacitka proud , musi svitit, je potreba to dukladne promerit. A vyrobni cislo napiste zde , staci pismeno F a pet cisel za nim. Dekuji za pochopeni, chci si ponechat soukromi.
Pekny den Emil

kouknete tady : ???


Rreno Rreno

Členem od: 18.03.2009
Příspěvků: 229

10. květen 2012 21:39:12

power ještě proměřím,plus byl na č.30 a po zapnutí myslím na č. 30b.Ale s tím si asi nebudu lámat hlavu.víc mě bude v zimě trápit topení,ventilátor vyhazuje pojistku,asi zadřený.Děsím se správně toho že je v tom kaslíku nad zadní nápravou?
Děkuju


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

10. květen 2012 22:33:05

Ten odkaz byl na vas stroj , doufam ze jste si to stahnul.


Rreno Rreno

Členem od: 18.03.2009
Příspěvků: 229

10. květen 2012 22:52:33

Moc díky


Peter Viazanička

Peter Viazanička
Členem od: 25.01.2011
Příspěvků: 28

11. květen 2012 06:08:19

uhodl jsi správně, motorek topení je v tom kastlíku nad zadní nápravou. Pravděpodobně se upekl, pokud je to stejné jako u starších modelů, tak já jsem tam narouboval motorek z Felicie, takže hodně štěstí.

www.bagry.net


Daniel Kóša

Daniel Kóša
Členem od: 15.05.2011
Příspěvků: 72

27. červen 2012 21:15:07

tááákže dnešek jsem strávil s komárem wb93r rok nějak 2010, 2500mth,.. na přejezd to docela ušlo, ale ty zvuky co to občas vydávalo, práce s podkopem byla nic moc, nejprve jsem si nemohl zvyknout na měkké páky a když už jo tak mě začly štvát vůle na otoči a rychlupínáku kdy se lžíce vrtěla jak u jcb po 15 tisících mth, ale musím uznat že rychlost na volnoběh super, troufám si říct svižnější než CAT, ale páky mi nějak neseděly, přišly mi moc vysoko celkově ten posed byl takový divný, ale to je asi o zvyku. Práce předkem při rovnání a navážení docela v pohodě, ale když jsem sundal vidle, tak jsem i s otevřenou klapačkou skoro neviděl kam je strkám, nechápu jak je ta lžíce vyřešena, shodou okolností tam byl druhý stroj taky ten samý komanč a říkal to samé..když jsem s vypětím všech sil při balení překlopil jednu vidli, řekl jsem si že se pudu vybrečet a čeká mě druhá big-smile potom přišlo na řadu navážení ornice, takže trochu těžba předkem a co ten bagr vydával za zvuky když jsem tlačil do hromady, měl jsem strach že mi z něho něco upadává, furt něco cvakalo a klepalo a síla na hrnutí nic extra..celkový dojem - kravál jako kráva, furt v tom někde cvaká a klepe, zlatá 4cx


Pavel Široký

Pavel Široký
Členem od: 14.05.2011
Příspěvků: 1180

27. červen 2012 22:39:10

Dobrý večer.Tak je to potvrzené.Komanč není pro holčičky.Jedna vidle má 80 kilo.Samozřejmě při práci,taková vidle dělá bordel.Větší než špejle od JCB.Ty měkké páky.Nejsou měkké.To jen JCB má tuhé.Vůle na podkopu udělá tak brzo jen nějakej vůl.Dnes,když strojníka dělají cukráři a zelináři,není divu.Ptám se.Zvedne rovnocené 3CX,na vidlích 2 tuny?Mám čtvrtý traktor od Komatsu.Dohromady máme natočíno tak 25000mh.Vím kde hledat vůle.Nijak se to neliší od JCB.Ano motor Iveco je hlučnější.Je to Ital.Od modelu 2011 je to lepší.O 6 decibelů.Pokud dostanete do ruky ojetinu,tak si uděláte obrázek jen o předchozím majiteli.


Daniel Kóša

Daniel Kóša
Členem od: 15.05.2011
Příspěvků: 72

28. červen 2012 12:37:47

je pravda že ty vidle určitě snesou víc, ale s 4cx jsem skládal palety s žulovýma obrubama a ty měly skoro 2 tuny a zvedal jsem i 2,6 tuny těžkou plošinu. Vůle jsou určitě od strojníků, majitel říkal že mu na tom dělalo pár prasat. S těma pákama máš nejspíš pravdu, že je má jcb tuhé, ale to bych překousl, jen celkově mi ten posed nějak nevyhovoval, páky mi přišly moc vysoké. Hlavně jsem měl obavy z toho cvakaní a klepání


Pavel Široký

Pavel Široký
Členem od: 14.05.2011
Příspěvků: 1180

28. červen 2012 15:59:12

Dobrý den.Ano ta sedačka byla nanic.Už dělaj lepší,s kompresorem.A páky?Jsou delší.Moje žena říká-NA VELIKOSTI ZÁLEŽÍ.Taky byl problém se servem.Pořád syčelo a cvakalo při točení volantem.S tímto modelem, byl taky problém s čerpadly.Odcházely.Vše zárukou.Zlaté mašiny.Ta spotřeba.Pan Komatsu


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

28. červen 2012 19:50:40

Zdravim , je to pravda, vidle jsou mohutnejsi a tudiz tezsi. Jde si to ale natrenovat, priklopena lopata a pootevrena tlama pri zavirani pomuzou. Cvakani mohly delat I vidle. Strojnici si davaji misto serizovacich sroubu velke silenbloky. Sedacka, nyni standartne vzduchova. Motor iveco , spolehlivy 4litrovy motor. Trosku hlucnejsi ,ale vzpomente na perkins , taky zrovna neseptal. Dbejte na pravidelnou vymenu oleje....co 500 mth. Nikoliv 550 mth. Je tam mineralni olej , a 500 je az az. Dale cistou naftu , bez vody. V zime odpojujte baterku, nove masiny maji odpojovac. Nutno pod 0°C vzdy nazhavit. Cerpadla... Vse reseno v zaruce , meneno za cerpadla inovovane. Vule v otoci...u novych masin jsou pouzdra I v kozliku , neni nutno prevrtavat kozlik , ale jen vymenit pouzdra. Pouzivejte vazelinu se sirnikem molybdenu MoS2. Budete prekvapeni o kolik dele pouzdra a cepy vydrzi. Pri pouzivani kladiva zkratte interval vymeny hydr. oleje na polovinu. Je mnoho drobnych rad , ktere podstatne prodlouzi zivotnost stroje. Nejhorsi ale je lidsky faktor a lenost nekterych strojniku. Nejhure jsou na tom stroje , kde se strida nekolik strojniku a jeden se vymlouva na druheho. Casto se stava , ze strojnik nahlasi servis svemu dispecerovi , ovsem ten ho odklada z casove ,nebo financni tisne. A tak jsou uz tak prodlouzene intervaly 500mth protazeny az na 700mth ,nekdy I vice. A to je spatne.
Pekny den Emil


Alda .

Alda .
Členem od: 09.07.2007
Příspěvků: 920

28. červen 2012 20:01:22

Pavel Široký-Můžu se zeptat,jestli spíte s manželkou nebo s panem Komatsu? big-smile


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

28. červen 2012 21:07:42

Chtel bych dodat , ze Komatsu neni pán ,ale mesto v Japonsku. Emil


Jan Čada

Členem od: 03.01.2008
Příspěvků: 776

29. červen 2012 07:36:20

Já když čtu nové články Emile,tak si vzpomenu vždycky že už jsme to před lety probírali .Třeba tady ten molybden http://bagry.cz/forum/stavebni_stroje/mazani_udrzba Moc jste mě nechválili.
Výměna oleje po 500mth?Nebo po 550mth?To není takový problem .Horší je když koupíš olej který má Api na 250mth a ty ho měníš při 500mth.Toho si málokdo všimne.Hlavně ten co ti to prodává.Je to levné.Odpojovat baterku mám na co?Jcb žhaví automaticky a teplotu měří samo.Vidle které strojník neunese tam nemají být.Je to výsměch konstruktera a známka toho že ostatním věcem byla dána podobná péče.


Daniel Kóša

Daniel Kóša
Členem od: 15.05.2011
Příspěvků: 72

29. červen 2012 13:07:27

Emile, vidle jsem zkoušel nahodit klapačkou ale nevycházelo to abych je zvedl, cvakání určitě nebylo od vidlí, šlo to někde zespoda a zezadu, nejspíš od čerpadla. A že se některé problémy řeší v záruce, to je sice pěkné, ale lepší by bylo kdyby se nic řešit nemuselo. Dneska jsem zase dělal s 4cx a ten hluk je úplně jinde, prostě komár hučí a řve jako prase i na nízké otáčky až z toho bolí hlava. A jak píše pan Čada - vidle které strojník sám nesloží jsou k ničemu..za mě komatsu ne, ale je to jen můj názor tak mě za to neukamenujte big-smile


Pavel Široký

Pavel Široký
Členem od: 14.05.2011
Příspěvků: 1180

29. červen 2012 13:59:29

Dobrý den.Já myslím,že strojník co neunese vidle,neunese kanystr s naftou.Nenasadí zadní gumu,není schopen ji povolit.Nenakoulí lopaty do předku,pro převoz.Takový člověk nepatří na traktor-bagr.Měl by pracovat na něčem,co odpovídá jeho fyzickým možnostem.Nebo musí přemýšlet a poradit si.A když ne,tak šup na bobíka nebo minibagr.A nebo zpátky do pekárny.Tohle je práce pro chlapa.


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

29. červen 2012 14:33:43

P.Cada, ja jsem psal o stroji komatsu, jak to ma JCB nevim.
Vidle vazi 80kilo, ovsem jsou umistene na cepu, ktery nese urcitou cast hmotnosti. Ze zakoniku prace vyplyva , ze dospely muz muze manipulovat s bremeny o hmotnosti 50kg. Takze neni zaden problem. Pokud je nekdo damicka ma smulu. O odpojovani baterky jsem psal , ponevadz stroje komatsu maji vlastni satelitni system , ktery ma odber proudu porad. Takze v zimnich odstavkach se vybiji baterie (tyden a dele). Nemam nic proti jinym vyrobcum stroju, at vam vsem kope to co mate. Jen jsem napsal nekolik malickosti, na ktere se zapomina. Pekny den Emil.


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

29. červen 2012 14:41:55

P.Kosa, psal jsem, ze si lze klapackou pomoct. Potom uz se snadneji preklopi rukama. A cvakani ? Jsem servisak a neni mi znamo, ze by na techto strojich neco cvakalo. Pokud ano radeji volejte servis, aby jste neco nezanedbal. A pokud jste fanda jine znacky nez komatsu , tak at vam kope a preji vam mnoho hodin bez servisu. Emil.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

29. červen 2012 18:08:45

Prej práce pro chlapa.... No sice jsem narostl do pěkných rozměrů a síly mám zatím jak bejk ale ani náhodou by mě nebavilo se s těma vidlema nebo čímkoli jiným tahat jak mezek. I ty lžíce když vysejpám z radlice tak je hodím tak šikovně do svahu abych je zpět dostal jedním kopancem v pantoflích. No ale proti gustu.....


Pavel Široký

Pavel Široký
Členem od: 14.05.2011
Příspěvků: 1180

29. červen 2012 21:18:23

Dobrý večer.Pane Machu Vy musíte být husita.PROTI VŠEM.Oba s Emilem píšeme-Kde nejsou svaly,tam musí být myšlenka.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

30. červen 2012 09:17:04

???


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

03. září 2012 19:25:47

Lipník nad Bečvou,sídliště Zahradní...


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

03. září 2012 19:28:17

Je pravda,že při nabírání a pojíždění to kňučí jak stárá šalina jedoucí do strmého kopce....


Popíno .

Popíno .
Členem od: 14.12.2008
Příspěvků: 349

04. září 2012 20:58:04

Pepo u nas ma Komanc prezdivku furukavahappyFuci jak vysavac a kde nic tu nichappy


Pavel Široký

Pavel Široký
Členem od: 14.05.2011
Příspěvků: 1180

04. září 2012 21:25:44

Dobrý večer.Zvukový projev, který popisujete,vytváří traktorbagr s motorem Yanmar.Jedná se původně o lodní motor.Tento model se vyráběl do roku 2005.Můj první soukromě,po 432D.Ano.Slabší na hrnutí.Ale na vidlích 2,2 tuny. Venku -20 a ten motor chytal na otočení.Catům říkam Předražená pomsta


Rreno Rreno

Členem od: 18.03.2009
Příspěvků: 229

29. září 2012 17:24:01

Pro Peter Viazanička:
Ještě ohledně toho kaslíku nad zadní nápravou s topením,nepamatuješ si jak to v něm vypadalo?Mám v plánu říznout otvor zvrchu,rozdělat to zespodu mě přijde neřešitelný.nevíš jestli není hned nahoře radiátor,abych ho nezničil?
Děkuju


Petr Kufa

Petr Kufa
Členem od: 06.02.2014
Příspěvků: 265

07. březen 2014 03:15:10

Jezdím na WB97-S5 která má natočeno 5800mth. A sám jsem na ni natočil cca 1800mth. Na stroj jako celek mám dobrý názor, dobře se s ním kope, má sílu v rameni a prostupnost terénem je taky dobrá. Ale... nabírat lopatou je za trest. Lopata je krátká a vysoká a moc toho do ni nenaberete. Stroj se akorát opře do hromady a nechce se mu moc nabírat. Natáčení zadní nápravy má neusále tendenci mě v zatáčkách předbíhat, což je dost nepříjemné... A to řazení taky musel vymyslet opravdu hodně zvláštní člověk. Jinak co se týče poruch: 2x opravovaná převodovka. Jednou se rozletěl O kroužek a ty kousky si polítali po převodovce (oprava 65000,-) podruhé nešlo vůbec řadit... Výměna hyd. čerpadla (přestalo tlačit olej), výměna joysticku, výměna kabelového svazku vedoucího ke kolébkovým vypínačům, výměna vodní pumpy, těsnění na vaně a výfukových svodech. Pak je tady jeden problém, velký problém, na stroji se nám začali oběvovat prskliny. Jedna na uložení pístnice násady a další dvě na koutových svarech rámu vedle uložení přední nápravy. Pak už jen malé opravy jako vymezení vůlí, výměna otěrových destiček na rameni, zuby, atd... Jinak se musím zastat turba. U nás funguje naprosto bez problému. Zvesela si hvízdá od výroby. Je tam motor Iveco a na něj nemůžu říct jediné špatné slovo, krom oleje a nafty nic nechce. Při studeném motoru stroj netrápíme a necháme ho pořádně zahřát, až pak jedeme na plný výkon a po ukončení práce/jízdy ho necháváme min. 1 minutu na volnoběh běžet a teprve pak stroj vypneme. Jinak děláme na plynu a někdy mašina jede i 16h v kuse.


martin jancek

martin jancek
Členem od: 06.11.2011
Příspěvků: 77

07. březen 2014 20:40:48

zdravim mal som pasovy bager mini komatsu pc28 kupil som ho mal 2200mth predal som ho mal 9000mth olej meneny kazdych 250 mth uplne bez poruchy akychkolvek oprav akurat raz vymena pasov a raz hadica super stroj


Lukáš Němec

Lukáš Němec
Členem od: 12.12.2009
Příspěvků: 55

16. březen 2014 22:35:44

Pane Emil
Na komatsu PC 450 LC je to 8 řada blbne nám tam topení....klima v pohodě, ale topit se mu nechce...nevíte kde hledat problém? děkuji.......


Lukáš .

Lukáš  .
Členem od: 12.05.2014
Příspěvků: 265

13. květen 2014 21:55:57

zdravím pánové,já jsem se svým komančem wb93S celkem spokojen,má sice pár větších much(v zimě málo topí,v létě pořád topí big-smile ,při větší rychlosti mi jdou vibrace od zadku,přesně nevím odkud,pořád něco syčí-už jsem si zvyk,ale hlavní kámen úrazu jsou vidle,nemyslím tím váha,ale že při každým klepnutí lopatou mi vypadnou,tak je mám přikurtnovany),ale jinak se mi s ním docela pěkně dělá,sílu v podkopu to má velkou,celkem i rychlost je dobrá.I bagrák co dělá na funglovce na catu 434E (tímto nechci cat ani jiné stroje hanit) mi potvrdil,když byl za mě na záskoku,že zadek je rychlejší i silnější.Ale přední lopata je opravdu malá a nedořešena s těma vidlema!!Jinak mašina slouží celkem obstojně až na pár 6metrových hadic,což je lahůdka je měnit.ale co se týče spotřeby je na tom lépe cat!!!a co se týče toho turba,tak nám na novým catu 434E,měl asi 1500mth taky odešlo turbo,takže si nemyslím že to je pouze tím že to je komatsu,a na otočným catu 308 jsou neustále nějaký mouchy,např strácí se voda a jakmile je nafta pod půlkou nadrže tak nejede!ale tím se nezastávám ani komatsu,ale ani catu,jen si myslím že to je stroj a muže se jakákoliv součástka rozbít.toť muj názor


Nové příspěvky k tématu mohou být vkládány pouze na konec příspěvků: přejít pro vložení