Téma: Lanove bagry
Autor
Zpráva
08. duben 2009 22:30:27
Pár údajů z katalogu Uničovských strojíren. RY 151 se vyrábělo v letech 1967 - 1969, pro export pod značkou Škoda. Na internetu ho někdo prodává za 23500 EUR:
http://www.utilajeconstructii.eu/...rte-draglina-menck-m154-48-t-si.html
Další fotka:
http://excavators.assettradernet.com/1/APUserImages/i119704_0_422.JPG
12. duben 2009 19:29:30
Taky máme jeden D-032a proti hydraulice uplně něco jiného vzduch má trochu prodlevu a špatný cit.
http://www.tonejlepsi.unas.cz/t138.htm
23. květen 2009 10:56:09
Pro obohacení tohoto tématu jsem pořídil pár fotek v pískovně v Bratčice. Dle slov paní ředitelky se udržování elektrických lanových rypadel v provozuschopném stavu ekonomicky opravdu vyplatí, a proto se zasazuje o jejich nasazení v pískovně, jak nejdéle to půjde. Na druhou stranu si uvědomuje, že staré stroje nejsou vhodnou vizitkou moderní firmy, ale s nafocením do fóra, které těmto strojům vzdává hold, souhlasila. Nezbývá než jí poděkovat a držet laňákům v Bratčicích palce.
23. září 2009 07:54:03
Pozdravujem historikov a prosím o pomoc:
získal som takýto výkres autobagra, ale v nejakej neurčitej mierke. Ak by si niekto našiel čas, prosím o pomoc: skúšal som zistiť mierku podľa pomeru skutočného razvoru náprav(4260 a 1320) a razvoru nameraného na vytlačenom výkrese (na A3). Keď som zistil rozmer "a", nevychádzal podľa vypočítanej mierky rozmer "b", a naopak. Ide mi vlastne o rozmery kabíny T 138, chcel by som ju spracovať na modelárske účely, len potrebujem nejaký rozmer, od ktorého môžem začať.
S týmto som prišiel najskôr na Tatraportal. Tam som sa dozvedel, že podvozok Tatra 138 pod bager má prvý rázvor 3940mm!!! - tento údaj pochádza z "Katalogu některých druhu motorových a přípojných vozidel a mechanizačných prostředku v národním hospodářství." Vydané v Prahe, 1969 pre potreby Ministerstva národnej obrany - napísal Maxono z Tatraportalu.
23. září 2009 08:57:14
tu je prvý rázvor tiež 4260mm.
Moja domnienka: v "Katalógu..." sú zrejme uvedené miery prototypu alebo nejakej prvej série - z tej pochádza aj môj výkres. Usudzujem tak podľa tvaru krytu bagrovacej nadstavby na obrázku z katalógu aj z výkresu. Bagre vyrábané neskôr sa montovali na podvozky PP6V s prvým razvorom 4260mm - zhodným aj pre valníky, žeriavy,...
Pýtam sa : JE TO TAK ALEBO SA MÝLIM?
02. říjen 2009 13:49:54
Od čtenáře Tomasze z Polska dorazily fotky lanových rypadel Unex nasazených v okolí města Opole. Některé jsou z lomu, který se nachází přímo v Opoli, jen malý kousek od severně od centra, další jsou z kamenolomu situovaného jižně od Opole u obce Chrząszczyce. Tomasz je velkým fanouškem lanových rypadel Unex. Říká, že na fotkách jsou ta nejhezčí rypadla této značky v celém Polsku.
15. říjen 2009 09:42:56
http://www.youtube.com/user/BorniSuk#p/f/11/hNEigJRQuWg
tady jsem neco nasel
20. říjen 2009 17:10:50
Tohle by tady myslím nemělo chybět -fotky lanovýho bagru E-7, kterej vyráběly krušnohorský strojírny a Škodovka.
http://www.kes-sro.cz/index.php?o...rsgallery2&Itemid=27&catid=3
Co vím, tak tohle je asi největší lanovej bagr, co se u nás kdy vyráběl. Jestli má někdo případně další fota, nebo ví nějaké další info k téhle mašině, tak určitě napište..
David