Švédské Volvo letos slaví jubileum. Před padesáti lety totiž vyjel první nakladač H-10, tehdy ještě pod značkou Bolinder-Munktells. Možná i proto letos dochází k završení modernizace celé nakladačové řady.
Volvo nakouklo do budoucnosti a pod názvem SfinX Project předvedlo, jak by se mohla změnit rýpadla během 20 let. Dle výsledku je vidět, že designéři nepředpokládají pozvolný vývoj, ale pravý opak - revoluci v pravém slova smyslu.
Odpověď: Volvo BL71
Nejdříve krátká úvaha na téma, proč není nástupcem dosavadní trojkové řady řada čtyřková. V Japonsku je číslo čtyři považováno za nešťastné, neboť se vyslovuje stejně jako slovo označující smrt.
Odpověď: Rýpadlo-nakladač Volvo BL-71
Volvo BL61 k nám přijíždí ze severu, nikoliv však ze Švédska, nýbrž z polské Vroclavi, kde Volvo už delší dobu vyrábí autobusy a od roku 2002 také rypadlonakladače BL71, jejichž vývoj započal v roce 1998.
Největší nakladač z produkce italské firmy Venieri 9015 střídá svého předchůdce 9013 a bere si od něj to nejcennější - kinematiku nakládacího zařízení.