Orenstein & Koppel představil na letošní Baumě zcela novou generaci svých kolových rypadel v hmotnostní kategorii 16 (MH plus) až 24 t (MH 8.6), které jsou společně s ostatními stroji O&K vyráběny v obrovském závodě v německém Berlíně.
Máme zde první fotoreportáž ze stověžaté matky měst. Obrázky z okolí pražské ulice Švábky přibližují výstavbu infrastruktury pod novou komunikací Pobřežní III, která má za úkol zlepšit dopravní spojení mezi středem města a Městským a Pražským okruhem.
Odpověď: traktorbagr
Největší nakladač firmy Volvo přichází, aby vystřídal Volvo L330E, které se vyrábělo v USA. Nový nakladač Volvo L350F o hmotnosti 50 až 56 tun se vyrábí ve Švédsku a hodlá se postavit zavedeným konkurentům v podobě Caterpillaru 988H a Komatsu WA600-6. Dle jejich vzoru vyměnil klasickou předlohovou převodovku za odolnější planetovou se zámkem měniče krouticího momentu.
Když v roce 1955 Volvo poprvé představilo koncepci kloubového dampru, nikdo ze švédských konstruktérů netušil, jak tento stavební stroj změní nejen sám sebe, ale i celý svět. Kloubové dampry se používají jako efektivní přepravní prostředek na vzdálenosti přepravy od 120 do 1200 metrů. Jsou ideální všude, kde ostatní přepravní prostředky selhávají, a to především tam, kde je potřeba převézt velké objemy materiálů v náročném terénu a v co nejkratší době.