Nekomerční články

Evropské normy Stage V pro výfukové zplodiny motorů ve stavebních strojích budou nejtvrdší na světě - svou striktností předčí Japonsko i Spojené státy americké, které se nakonec ke zpřísnění dosavadních norem neodhodlaly. V dnešním článku se o nové evropské normě dozvíte vše podstatné.

Mecalac se zaměřil na stále se rozrůstající města, která si chce nemilosrdně podrobit svými všestrannými kompaktními stroji. Pokračuje proto v horečnatém zbrojení a na základě revolučních pásáků MCR stvořil malá univerzální rypadla na kolech. Jedním z prvních majitelů osmitunového Mecalacu 9MWR je společnost EUROVIA CS. Jaké jsou poznatky po několika měsících provozu?

Přestože potřeba stavět stále narůstá, dieselové motory, které většina stavební techniky používá, jsou v ohrožení kvůli emisním skandálům. Ty se sice týkají převážně automobilového odvětví, vrhá to však špatné světlo i na stavební stroje, jelikož i ony využívají převážně dieselové motory.

Jak nakonec vypadá dlouho očekávaný traktorbagr Komatsu WB93R-8? Jak moc se liší od letitého předchůdce WB93R-5? Posuďte sami na prvních fotografiích produkční verze.

V článku si rozkryjeme pro a proti až 50% dotace na nákup nových strojů, která spadá pod Operační program podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OP PIK).

Jedním z typických představitelů kráčivých bagrů, jejichž prodej u nás zažívá nebývalý rozmach, je lichtenštejnský Kaiser S10. Nedaleko Valtic jsem navštívil dvě „es desítky“ šoférované ostřílenými strojníky z firmy Tomi – Remont, kteří zde stavěli propustek pod železničním přejezdem.

Dvacetitunový Caterpillar 320 reprezentuje novou generaci pásových rypadel, která se obalila do moderních technologií. Co vše je nové, a zda se vyplatí uvažovat také o nově představené levnější variantě GC, se dozvíte v dnešní recenzi.