reklama
reklama

Nekomerční články

Jistě nejsem sám, kdo trpí slabostí pro výrobce, kteří se vymykají zavedeným pořádkům. Pro výrobce, kteří tvoří nové kategorie strojů. Jedním z nich je Kobelco a jeho Blade Runner – kříženec rypadla a buldozeru. Aktuální model jsme vzali na přetřes s jeho strojníkem Břetislavem Fišerem z brněnské společnosti Záhorský & syn.

Case CX350D NLC je pětatřicetitunové přeznačkované Sumitomo SH 350 LHD-6 vyrobené kompletně v Japonsku. Jak jsou na tom v zemi vycházejícího slunce v této hmotnostní kategorii?

Ve spolupráci se externím redaktorem Tomášem Straňákem a jeho týmem jsme pro vás připravili exkluzivní seriál na pokračování, ve kterém vám postupně představíme celou historii výroby populárních československých hydraulických rýpadel (tzv. „déháček“; označení DH), na jejichž počátku stálo zakoupení licence francouzské firmy Poclain. Seriál, přinášející bezpočet zajímavých informací a ještě větší porci unikátních fotografií (včetně těch dobových!), mapuje takřka tři desetiletí výroby, během kterých spatřily světlo světa bezmála dvě desítky typů kolových rýpadel.

Vznikla vaše firma v období od 1. 1. 2014 do 31. 12. 2017? Tak to by vás mohla zajímat dotace až 1 mil. Kč na nákup nových stojů, která podporuje začínající firmy. Které nákupy až 45% dotace „Technologie – Výzva VIII (pro začínající podniky)“ podporuje?

Evropské normy Stage V pro výfukové zplodiny motorů ve stavebních strojích budou nejtvrdší na světě - svou striktností předčí Japonsko i Spojené státy americké, které se nakonec ke zpřísnění dosavadních norem neodhodlaly. V dnešním článku se o nové evropské normě dozvíte vše podstatné.

Mecalac se zaměřil na stále se rozrůstající města, která si chce nemilosrdně podrobit svými všestrannými kompaktními stroji. Pokračuje proto v horečnatém zbrojení a na základě revolučních pásáků MCR stvořil malá univerzální rypadla na kolech. Jedním z prvních majitelů osmitunového Mecalacu 9MWR je společnost EUROVIA CS. Jaké jsou poznatky po několika měsících provozu?

Přestože potřeba stavět stále narůstá, dieselové motory, které většina stavební techniky používá, jsou v ohrožení kvůli emisním skandálům. Ty se sice týkají převážně automobilového odvětví, vrhá to však špatné světlo i na stavební stroje, jelikož i ony využívají převážně dieselové motory.

Jak nakonec vypadá dlouho očekávaný traktorbagr Komatsu WB93R-8? Jak moc se liší od letitého předchůdce WB93R-5? Posuďte sami na prvních fotografiích produkční verze.

V článku si rozkryjeme pro a proti až 50% dotace na nákup nových strojů, která spadá pod Operační program podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OP PIK).

reklama