reklama
KOBEX Bohemia s.r.o. - Dressta
reklama

Nekomerční články

Ačkoliv umí systém SLI Gemini také „vážit na lopatě“, tam, kde je to vyžadováno slouží jako přetěžovací zařízení. Tento výrobek české firmy SCS servis může být odpovědí na normu ČSN EN 15746-2+A1 pro dvoucestná vozidla pracující na kolejích, podle které každý stroj využívaný jako jeřáb musí být chráněn přetěžovacím systémem.

Osmnáctitunový nakladač Case 821F XR zásadní přešlapy nedělá, svižným ovládání výložníku navíc napomáhá k rychlému plnění zakázek, což ocení zadavatelé i stavební firmy.

Více než čtrnáct a půl tuny vážící Mercedes Benz Unimog U 5023 se umí vykroutit z každé práce v náročném terénu. A to doslova. Dokáže totiž zkřížit nápravy až o 30°.

Na první pohled vypadala práce strojníka s kolovým nakladačem Kubota RT 210 spíš jako klukovské „blbnutí“ s buginou. Jak říká sám David Krumnikl, který 2100 kg vážící stoj řídí, je nakladač ideální na odvedení doslova špinavé práce.

Pevné auto s pevnými rámy a pevným podvozkem. Taková byla reakce spolujezdce Iva Ustohala ze stavební firmy poté, co vystoupil z osmitunového sklápěče Mercedes Benz Atego 1524.

Zatímco řada strojníků se přes břicho jen těžko natáhne až k palcům u nohou, kolové rypadlo Mecalac 714 MWe se co do ohebnosti zahanbit nenechá. S vytočenou nástavbou se lžící bez problému dotkne mezery mezi přední a zadní nápravou. A není to ale jen ohebnost, čím dokáže stroj vážící kolem patnácti tun ohromit.

Plastická maziva se používají tam, kde nelze použít olej, protože by stekl. Jejich úkolem je zůstat na místě a vytvořit ochrannou vrstvu na namáhaných komponentech. Na tom, že mazat je potřeba, se shodnou všichni. Podle čeho ale vybírat?

Aby opravy nemusely uzavřít celou silnici, ale jen její část, záleží nejen na povaze práce, ale i používaných stavebních strojích. Pásové rypadlo Komatsu PC138US-10 o hmotnosti mezi 13 700 kg a 14 870 kg je k tomu jako stvořené. Přestože si vystačí s jedním jízdním pruhem, strojník má uvnitř veškerý komfort a pohodlí.

Řadu let jsem pracoval s rypadly „oranžové“ řady a vždy jsem patřil k jejich velkým fanouškům. U mého posledního modelu Hitachi jsem ale narazil a mám k němu řadu výhrad. Nulový přesah zádi totiž v praxi znamená, že se všechno muselo smrsknout a natěsnat tak, že se v kabině cítíte stísněně. Nepohodlný je i vysoký posed, který vyvolává pocit, že sedíte spíše „na“ než „ve“ stroji. A co víc, dělené dveře byly tak odporné, že když jsem dostal možnost přesedlat na Takeuchi, s radostí jsem přikývl.

Renomag: Kladiva, lžíce, zuby, podvozky
reklama