Téma: DH 112
Autor
Zpráva
14. březen 2012 20:46:01
Tak tohle nebylo hezký.
14. březen 2012 20:52:37
no popravdě trochu jsem s bál jestli "nepřestřelím" ale spoléhl jsem se,že mě hodně strojníků tady zná obně a tak to ode mě vemou....nicméně...letos je to první...v loň ském roce naší firmopu prošli čtyři kousky a že z naší firmy vede cesta jen do hutí myslím nemá smysl dodávat....možná i to svědčí o kvalitách tohoto stroje?
14. březen 2012 21:08:27
Já to bral ve srandě,jen někteří zapřelí Dháčkaři by nemusely,je to smutné ale každý stroj holt někdy dojde konce,ikdyž na svou dobu to určitě byli dobré stroje,sice nemohu soudit ale každý starý stroj má své kouzlo a obdiv.
14. březen 2012 21:15:14
ano to jo..souhlasím..já na něm začínal a dodnes u nás na firmě slouží...také díky levnému přísunu náhr dílů..ale prostě bohužel....
17. březen 2012 06:46:52
A safra Martine....asi mě nebudeš mít rád,ale včera jsem ty zgarby zrovna naložil na vagon a v současné době jsou někde na cestě....do N.H. v Ostravě.....jinak taková porucha kdyby nastala na našem firemním DH nejspíš by to byl jeho konec....pověstná poslední tečka,protože "harapáky skladovat nebudem" jak říká šéf...takže máme do náhrady jen věci co se vejdou do regálu ve skladu...
17. březen 2012 07:21:58
To se dá opravit,ne,pořádně vybrousít do V a řádně zavařit a projistotu přeplátovat a musí to zase držet
19. březen 2012 18:38:45
chlapi a co ste sa vy poblaznili preco rozoberate dh 112 neni lepsie vylikvidovat tie drbnuté 113 ? poznal som aj chlapika co sa na tom zabil. a pre horacio prosim ta fotka s tym ramenom v zberni naozaj nebolo pekne mal by si pouvazovat nad tym co si spravil to co je na obrazku treba zlikvidovat
19. březen 2012 18:46:09
DH 112 zts a co mám jako podle tebe dělat? když to někdo chce dát do šrotu takm ti můžu dát echo a můžeš si jich koupit třeba 5...za 60-70 tágo CZk samozřejmě...podle aktuální ceny šrotu...já je skupovat nebudu....
19. březen 2012 20:29:06
Na DH bych řek asi to že na kšeft ne ale na domácí hrabošení ideální.Nikde neseženete bagr takové hmotnostní kategorie a výkonu za takový směšný peníz.Třeba vyhrabání základů na rodinej barák se sklepem je tak na 3/4-1 den(když nebrzdí odvoz) a to si myslim že neni špatný.To že teče někde olej je věc údržby.Na starý stroje se už prostě sere a tak to taky vypadá.Chci vidět tyhle nový mašiny po 25 letech provozu jak budou vypadat.Pokud vůbec budou existovat.
21. březen 2012 14:35:35
Možná bych měl zájem o motor.Za cenu šrotu samozřejmě.Tedy pokud se nebude majitel cukat
21. březen 2012 16:17:52
ja bych chtel nejaky naradi pokud k tomu je kde to stoji ? myslis ze by to slo ?
21. březen 2012 17:16:13
Dostanem poprc že tady z toho děláme krámek
21. březen 2012 18:12:40
dotazy co je nebo není k dispozici myslím nejlépe zodpoví pan majitel osobně:
p.Hirnják 606 198 327 Nachází se to v bývalém okrese Přerov...tak zvažte vzdálenost...s pozdravem
21. březen 2012 19:41:28
pre horacio nie dakujem o ten fakt nemam zaujem ale mas pravdu co s nim ked je taky robzbity asi len do srotu ale niektory paciebnti co ich poznam rozoberajú aj pomaly v 100% stave a davaju to na nahradne diely ale inac fakt super masina na tom obrazku (sa smejem
21. březen 2012 19:44:36
ale som presvedceny ze za niakych do 50 000 czk by som urcite ten co je na tom obrazku dal do kopy len ked ten majitel jebe na to tak co ?!
21. březen 2012 20:18:38
DH 112 zts...tento stroj u stavební firmy doklepával s kladivem a když ho v 97 utopila velká voda byl prodán za cenu šrotu a pak šel z ruky do ruky vyhrabal pár základů a pod až skončil u tohoto pána jako splátka dluhu...ale už několik majitelů před tím s ním jen hrabali jinak o něm nic nevěděli...takže v diferácích povodňový bahno místo oleje,převodovka suchá a čepy obroušený až na polovinu průměru..tragédie tohle dát znovu do nějakýho stavu....
22. březen 2012 13:58:15
horacio tak uz teraz nepochybujem o tom ze sa ho neoplati opravovat ale stale som toho nazoru ze na tom ako ten stroj dopadne je dost na strojnikovy a ci je po kladive atd. pre mna je to najlepsia volba k vystavbe rybnikov , neviem si predstavit ze vy som to vsetko robil s niecim inym . ja som ho kupoval sa 3500eur a je dost spolahlyvy zatial sa my na nom nic takeho strasneho neudialo. a ten dh112 co si dal tam uz davnejsie tie fotky to je tvoj stroj ci ?
22. březen 2012 15:21:48
No tady to teda žije
Myslím, že se všichni shodeme, že déháčka jsou jako pracující důchodci - spoustu práce zastanou, ale na mládí nemají. Druhá věc je ta, že dnešní stroje 25 let nemají šanci vydržet, je to smutné a hanebné, ale je to tak.
Ani moje DH nevydělává, mohu říct "zaplaťpánbůh, že se stavebnictvím neživím." Koupil jsem si ho proto, že jsem chtěl vybudovat zpevněné cesty - rozpočet menší stavební firmy byl 7 mil. Potom jsem to tedy řešil rozdělením prací - najal jsem si nezávislého dopravce a firmičku, která vlastní všehovšudy jeden traktorbagr. To mi původně vycházelo na polovinu ceny, účtováno v hodinách. Jenže majitel traktoru je vykuk, nevážil řádně a dobře placené práce a účtoval si hodiny navíc. Tak jsem se naštval a pořídil si vlastní bagr. Ten už si dnes na sebe vydělal. Respektive vydělat si mohl vzhledem k tomu, že nepočítám vlastní práci. Práce s bagrem, buldozerem nebo nakladačem je pro mě relax, není se co divit když jsem celé dny v obleku. Je jasné, že pohodlí se s novými stroji se nemůže srovnávat, ale opět to beru jako změnu - u osobních aut vyžaduji luxus, ve strojích ho nepotřebuji. A nejen v pohodlí, vadí mi spousta věcí - špatně tvarované rameno, krátká násada, dlouhý předek, pomalá hydraulika atd.
...ale je to zábava a o tu nám hlavně jde ne?
22. březen 2012 15:31:25
ještě jednu věc jsem si vzpoměl... potřeboval jsem část cesty dodělat před zimou, zavolal jsem tedy na pomoc ten traktor (3CX) a hrabali jsme proti sobě. Místa bylo dost, zem jsme měli stejně tvrdou (dooost tvrdou), strojník v traktoru byl daleko zkušenější než jsem já. A déháčko mělo objektivně mnohem větší výkon. Ty tuny navíc jsou při hrabání kufru prostě poznat...
To přepákování jsem sehnal v Prohybu nové. U takhle namáhaného dílu by bylo svařování naprd, navíc to je prasklé až do díry na čep a nevím jak by se to tam vařilo.
23. březen 2012 18:53:10
damco daneko a ake mas na mysli stale tie iste poruchy ?
23. březen 2012 19:05:17
DH 112 zts deháčko co sem tu dával fotky není moje..psal sem to..postává u nás na firmě v koutě a jednou za čas ho vytáhnem na nějaký terenní úpravy...
damco měl na mysli asi hlavně praskající rám vršku nebo i něco jiného?
23. březen 2012 19:07:25
my mame tiež jedno DHčko, skoro pred smrtou použivame ho len na dvore firmy na nakladanie štrku, zatial ide, ked je nejaka porucha tak sa to nejako spravy aby to šlo, pred dvoma rokmi sme na nom robili motor a zvarali sa šasi a hodili sme ho do laku (fotka je na prvej stranke tejto temy). na podnikanie to už určite nieje.
23. březen 2012 20:57:34
KUBO - SK a to vydeo co si dam daval uz davnejsie na nom si ty ? myslim si ze na tom videu to nie je az tak pomale nie ? ale nehadam sa urcite to je uz dnes teda po smrti
23. březen 2012 21:11:40
hej na tom videu som ja, je to točene asi tak 4 roky dozadu, vtedy to ešte trocha šlo
23. březen 2012 21:17:50
aha a teraz v tejto modrej farbe je ten ? a ze teraz je skoro pred smrtou tak je to jasne ak bolo na nom kladivo
23. březen 2012 21:37:55
hej to je ten isty, to je pravda že to kladivo mu hodne pomohlo, skusim zrobit este dajake aktualne video
24. březen 2012 19:13:33
ok zrob a bude to super
27. březen 2012 19:30:35
zdravim vas , nemáte niekdo skúsenosti s tahanim dh112 ? chcem si kupit este jedno a je odomna asi 20km a ten chlap co ho predava ma aj tatru815 aj tyc na tahanie . neviete niekdo ako a ci treba prepojit vzduch, elektriku .. pocul som ze sa vybera kardan a ci to musi byt nastartovane a niekdo to kerovat atd. bol by som velmi vdacny keby sa niekdo ozval.
27. březen 2012 20:03:50
Při tahnutí DH se přepne ventil brzd do polohy vlečení,Odpojí se píst řízení a vyvěsí se na rám.Místo pístu se nandá táhlo.Je to příslušenství bagru.Jestli se vyndavá kardanka tak to nevim ale asi jo.Určitě nebude na ty otáčky vyvážená a hrozí destrukce hřídele se všemi následky.Připojí se tažná tyč,zapojí elektrika a vzduch.Nevim jestli jsem na něco nezapoměl.Ve vlečenym bagru nikdo sedět ani nesmí.Bagr se pak chová jako obyčejný courák za autem.
27. březen 2012 20:16:05
S tím kardanem to je blbost,ta náprava i kardan je stejná jako např na liazkách které jezdí třeba 90km/h. Nikdy jsme ho nesundavali, ono taky když jsem to tahnul tak se s tím nijak rychle jet nedalo bo to pak nešlo udržet na cestě.
Ale pokud jde o 20km vůbec bych si s tím nelámal hlavu, na takový kousek jsme to dali na tyč, chlap sedl do bagru, nechal si foukat vzduch na volnoběh a tahnul jsem ho normálně s předkem na zemi třeba třicítkou aby to udržel
27. březen 2012 20:43:07
Tomáš Polách prosim ta mozes my toto vysvetlit celkom som tomu neporozumel : tahnul jsem ho normálně s předkem na zemi třeba třicítkou aby to udržel dik.
27. březen 2012 21:03:32
a co by sa stalo keby som to spravil nasledovne :
zapojil by sa za tatru tycou , bol by nastartovany len na volnobehu aby sa salo vytacat a brzdit a chlap by v nom sedel celu cestu a islo by sa asi rychlostou 30km/h kardan ani piest riadenia by sa nevyberal a elektrika a vzduch by sa nespajal
co vy nato ?
slo by to takto ?
27. březen 2012 21:20:31
Ano kardany se nesundávají...jen ta pístnice řízení...jinak 20km by doskákal i vlastní silou nee?
28. březen 2012 01:55:29
misto vyndavani kardanu je ten vypinac na pojezd prerusi tocivy pohyb mezi napravou a kardanem
ja taham DH 113 bezne je to trochu neco jineho ale nemam s tim problem.
jak jedes vic jak 40Km/hod tak ti to stejne bude litat ze strany na stranu ...
hodne stesti a spechejte pomalu
28. březen 2012 09:54:51
Filipe kde a jak se vypíná nebo přerušuje kardanka od nápravy?Já si tam nikdy ničeho nevšimnul.
28. březen 2012 10:37:37
u meho stroje je odpinani primo ve spodnim rohovem prevodu co je u napravy. je to ovladane vzduchovim pistkem a vraci se to perem ktere je uvnitr mechanismu
28. březen 2012 10:54:45
Aha tak to máte u DH 113.U 112 mám taky vzduchový váleček ale je tam vratná pružina a ještě 2 hadice.Tak to jedno bude odpojovač a druhym se zapíná předek.Naštěstí jsem to ještě nemusel opravovat tak nevim co je na co a tak vypadám za blbce co o tom nic neví
28. březen 2012 14:48:56
DH112 zts: myslel jsem to přesně tak jak jsi popsal v tom tvojem druhém příspěvku