Téma: Výměna opotřebených dílů na podvozku pásového bagru

Autor

Zpráva

Lukáš Musil

Členem od: 26.01.2012
Příspěvků: 4

02. leden 2014 18:26:10

Zdravím pánové. Potřebuju poradit s výměnou dílů podvozku na JCB JS220 LC. Konkrétně se jedná o hnací kolo, vodící dráhy na pásu a vodícího kola. Vyměňuje se vše najednou? nebo jen kolo? To kolo mi připadá dost opotřebené. Nemá někdo foto stavu opotřebení toho hnacího kola kdy ho bylo nutné už vyměnit? Nemám s tím žádnou zkušenost. Díky za každou odpověď....


Josef Trefný

Členem od: 03.03.2010
Příspěvků: 3

02. leden 2014 20:28:19

Jestli je kolo sjeté tak je moznost zničit pás


Kejsák 2008

Členem od: 16.10.2008
Příspěvků: 164

03. leden 2014 07:35:02

Dobrý den, správná praxe je vždy měnit současně všechny do sebe zabírající komponenty, tj. pás, hnací i vodící kolo, případně i vodící kladky. Když vyměníte pouze jen hnací kolo, původní opotřebovaný pás Vám to nové hnací kolo opotřebuje daleko rychleji, než je běžné. Obdobně je to i s vodícím kolem. A obráceně - když vyměníte jen opotřebovaný pás, opotřebované hnací a vodící kolo Vám ten nový pás taky rychleji ojedou. Druhá věc je otázka finanční, protože i když vyměnit vše současně je správná věc, je to zpravidla dost drahá záležitost. Takže každý si to musí nakonec zvážit sám. Co se týká míry opotřebení, tak povolenou hranici opotřebení udává vždy výrobce pro každý komponent podvozku. A ještě dodatek - některá hnací kola mají měnitelné pouze ozubené segmenty, nemusí se měnit celá. A u některých pásů lze otočit čepy jednotlivých článků o 180°, takže nemusíte pás měnit. Ale to už je specifikum každého stroje, co výrobce umožňuje.


Přidat příspěvek k tématu