Téma: Výměna hydr. oleje.
Autor
Zpráva
19. leden 2011 16:31:14
Měníte si někdo olej sám? Potřeboval bych poradit. Jak dostáváte olej z hydraulických válců? Je na to nějaká finta, nebo se to neřeší a vymění se jen náplň? Je to na traktorbagru.
19. leden 2011 18:31:01
19. leden 2011 19:15:42
Oleje si děláme sami ... bohuzel hydrauliku jen z nádrže ... Těžko bys to dostaval z válců .
19. leden 2011 20:25:31
možná to tolik nesouvisí s výměnou oleje, ale i tady tato situace může nastat. Jednou jsem musel nouzově (nešel motor) hejbat s násadou. Povolil jsem hadici, upustil olej, utáhnul. Od tý doby mi občas při pohybu násadou k sobě občas vynechá. od plně natažený jde a jak se dostane do svislé polohy na cca 1-2 vteřiny přestane jít a pak zas zabere. Naprázdno se jakoby zhoupne. Tak mě napadlo jestli tam náhodou nemůže být vzduch. Je možný aby tam ten vzduch vydržel desítky motohodin? a aby tomu nebylo málo, nedělá to pravidelně. co s tím? je to na dvě věci, někde něco svahovat a najednou zub
19. leden 2011 20:36:46
Romane všechno by se mělo odvzdušnit,ale je divný co ti to dělá.Kdykoliv se něco měnilo (hadice,pístnice)tak se to nastartovalo,párkrát zahejbalo a jelo se dál.Ale třeba u UNC 060 nám servisáci zvedali ramena nahoru,zahejbali lžicí do krajních poloh a spustili dolů a bylo odvzdušněno.Co třeba natáhnout rameno,aby ti všechny pístnice zajeli a pak otevřít víčko na hydr. nádrži.??
Třeba k tomu napíše někdo ze servisáků.
K výměně je snad jasný že se nevymění všechen olej,ale co nejvíc oleje se vymění když jsou pístnice zatažený.
19. leden 2011 21:27:47
Zdravím , je pěkné pánové že se o své stroje staráte a měníte hydraulický olej.
Já bych i tuto zdánlivě jednoduchou činost nijak nezlehčoval. Stroj by měl stát při výměně v přepravní poloze . Olej se vypouští zátkou k tomu určenou na spodku nádrže ( né povolením třeba nějaké saci hadice). Poněvadž vyteče i případná voda a nečistoty. Při výměně se mění vždy i hydraulický filtr , případně servofiltr a filtr přídavného okruhu. Dále je nutno zkontrolovat sací filtr , podle něhož se dá odhadovat celkový stav hydraulického systému. Divili by jste se kolik nečistot různého původu bývá na něm vidět , hlavně na starších strojích ......zbytky gumiček , těsnění , teflónu , někdy i bronzi a oceli . Při správné diagnostice lze odstranit závadu z niž tyto nečistoty pocházi včas. Nesmíte zapomenout na filtr přisávání vzduchu do hydraulické nádrže , při každém výsuvu pístnic nádrž " dýcha" , a prašném prostředí se do oleje dostává spolu s novým vzduchem i mnoho nečistot. Dále je vhodné provédst kontrolu přetlakového ventilu na nádrži , pokud je nefunkční hrozí vznik kavitace v sání čerpadel a pak dochází k nevratnému poškození čerpadel. A k tomu všemu je třeba důsledně dbát na čistotu při výměně hydraulického oleje , abychom ten nový olej nenalily více znečištěný než ten co jsme vypustily. Olej je třeba měnit v předepsaných intervalech , který se při použití kladiva podstatně zkracuje. Jednou větou : Zavolejte si servis Zdraví Emil
20. leden 2011 00:02:59
Dobrý den olej z hyd.válcu jde dostat částečně spět do nádrže. (Dělám to u pákového stroje).Dělám to tak že zvednu čelní vyložník nadoraz.Zavřu lopatu a otevřu klapačku.Dále to zvednu na nohách na doraz.Zvednu zadní vyložník plus násadu tu vysunu jžíci otevřu.Tak a ted zhasnout motor a už nestartovat .A zavřu klapačku otevřu přední lopatu a spoštím dolu na zem .(Je nutné dělat ty operace pomalu do nádrže pritéká hodně oleje.)Potom zasunu vysuv (pokud jde )Zavřu lopatu a spustím násadu a výzožník na zem.A naposled to spustím na nohách.A máte totálně plnou nádrž oleje jednou ně dokonce přetekla.Mám u hydr. nádrže při spoštění sundanej uzávěr.Potom jen olej ven.Filtr a sací koš dát nové.Nalejt novej olej a na volnoběh nastartovat nechat pár minut bězet a potom rozhejbat vše .A musí to makat.Postup píšu na Jcb a mf pákové prvedení.
20. leden 2011 08:44:15
Zdravím, výměnu hydrauliky řešíme jak u kterého stroje.... protože třeba když se sejde práce s nářadím (kladivo/nůžky) a s "šikovným strojníkem" a každou chvilku pan strojník přetrhne hadici tak postupným doléváním hydrauliky se prakticky sama obněňuje......... Samožřejmě, že souhlasím s panem Emilem čas od času se musí nádrž stejně odkalit a vypustit ten usazenej bordel... Pak tedy u profíků se to měnit musí - ti kteří se k mašině chovají s láskou a k věci, která jim dává práci - tedy obživu, tak u nich se musí měnit celá náplň (dle časového harmonogramu udaným výrobcem).. je to paradox, ale je to tak.....
Jinak pro Romana: Toto se nám taky stalo, že je tam volný chod pístnice... u jednoho stroje se nám to podařilo odvzdušnit a to tak, že kostka která je na přívodu do pístnice něla takovou malou záslepku na imbus (tak se podívej jestli tam taky něco nemáš - hodně to maj Caterpillary a Liebherry - mají podobný odvzdušňovací ventilek jako je na brzdách, ale komatsu myslím ne...) tuto kostku jsme nastavili jako nejvyšší bod, mašinu jsme nechali stát několik hodin (protože olej je většinou zpěněný (plný bublinek) a tím se udělá věší vzduchová bublina) a pak se to pomalinku odvzdušní - UPOZORŇUJI RAMENO MUSÍ BÝT PLNĚ ZAJIŠTĚNO - PODEPŘENO PROTI POHYBU! nejlépe je-li rameno zavěšeno na jeřábu nebo na nějakém podobném stroji, aby se s ním nechalo pohnout, aby se dal ten vzduch vytlačit olejem... Je to práce na prd, ale od té doby máme klid....
20. leden 2011 14:25:57
Ta hádka,jestli se odvzdušňuje hydraulika nebo ne, tu už byla
Pan Stuchlík,
Na starších strojích opravdu byly odvzdušňovací šrouby na pístnicích (ještě na Unc), ale za běžného provozu se nepoužívaly.
Lukáš Veselý,
Na hydraulice odvzdušňovací ventil???To je opravdu neznalý,nezlob se na mě,nic ve zlém!!!
To vše se dočtete tady--http://www.bagry.cz/cze/forum/pri...zeni_a_prislusenstvi/pel_job_12_4_eb
http://www.bagry.cz/cze/forum/stavebni_stroje/hydraulika_schaeff_hr02
11. únor 2011 16:35:06
PRO ROMANA N máš pouze vadný graviták takže na vzduch ZAPOMEŇ
11. únor 2011 17:55:08
Prosím to mě zajímá .Co je a kde je ten graviták.Taky mi to občas udělá,ale nějak mě to nerozhodí.No jestli to není tajné.
11. únor 2011 18:12:10
cože mám špatného? nikdy jsem o tom neslyšel, kde to je?
11. únor 2011 19:27:29
gravitační ventil(součást rozvaděče).při pohybu části vlastní vahou dosává olej z přepadu a pak mu chvíli trvá než se zavře a to je ta prodleva.v tu chvíli ti utíká tlak do přepadu. kdyby to nebylo uplně jasný tak vysvětlim podroběji.
11. únor 2011 19:29:57
nechápu řešení oleje v pístnicích oproti rozvaděčům a hadicím je ho tam minimum .
12. únor 2011 08:27:16
Děkuji za vysvětlení toho ventilu.Na to zpomalení (prodlevu)funkce se tu ptalo už víc lidí.Prostě zatáhneš a nic.