Téma: Terex TC 16 - dlouho startuje
Autor
Zpráva
02. listopad 2011 07:34:45
Zdravím všechny,mám problém s delším startem tohoto stroje,musím déle točit než chytne,má motor mitsubichi L3E-W263KL
Žhaví dobře a žhavičky jsou ok,udělá to vždy jen když př:ráno přijdu nažhavím musím déle točit chytne,když bych ho hned chcípnul chytne na otočení,běží pár hodin,nechám stát př.2hodiny,motor je ještě teplí a musím točit zase delší dobu než je zdrávo.Určitě je problém někde s naftou,ale má elektrické podávací čerpadlo a nízkotlaký okruh je v pořádku,žádný vzduch,hádám že se jedná o problém zapadáním nafty na vysokém tlaku,ale nevím kde by mohl být ,je zajímavé že jsem zkoušel zavřít přívod nafty,nechal ho vyžrat všechnu naftu co měl v čerpadle až do chcípnutí,pak znovu otevřel odvzdušnil a chytl na dvě otočení,zkoušel jsem z důvodu možné příčiny,hned druhý den ráno po té co jsem toto udělal chytl na otočení,ale pak se chyba zase opakovala.Udělá to pokaždé když stojí delší dobu,př:neběží 1hod.musí se motor otočit 3x aby chytl,po delší době 6x,ale vždy stejně.Prosím o radu,děkuji
02. listopad 2011 14:34:16
ondro to máš jednoduchý padá ti nafta! takže skontroluj spětný ventilky
03. listopad 2011 23:15:16
ondro ne ve vztřikovacim ale v podávacim
04. listopad 2011 07:01:31
Teď Vám trošku nerozumím,takže na druhém obrázku pod číslem 1 je elektrické podávací čerpadlo a v něm mají být zpětné ventilky,ale teď mi prosím vysvětli kde ta nafta teda chybí když z filtru před střikovacím čerpadlem nezmizí a ikdyž ho před startem zkusím odvzdušnit je "zavodněné" a nafta projde přes nejvyšší bod na vstřikovacím čerpadle a pak pokračuje přes zpátečku za vstřikovačema zpět do nádrže.Takže pokuď ti dobře rozumím padá nafta na nizkotlakém okruhu a ne na vysokotlakém je tak?Ale vtom případě to nechápu,když není nikde vzduch a že délka startování je pokaždé stejná proto jsem odhadoval že už může být chyba jen na vysokém tlaku a to že vstřikovací čerpadlo se musí př 6krát otočit aby natlačilo naftu až do vstřikovačů.
04. listopad 2011 10:49:30
Ondro podívej se na cívku na vstřikovacím čerpadle odchází ti. M.S.
04. listopad 2011 15:28:50
Zdravim , p Kaiser . Pokud je opravdu zavada takto zaludna , postupoval bych takto : Vymena vsech tesneni na prutokovych sroubech prepadu , vymena prepadovych hadicek trysek vcetne spon, vymena tesneni v prutokovych sroubech na filtrech a cerpadle, vymena gumicek v okalovaci I na odkalovacim sroubku, vymena privodnich a odpadnich hadic k nadrzi. Toto vse najednou. Dalsi mozne priciny : gufero hridele vztrikovaciho cerpadla . Ventil ve vztrikovacim cerpadle. Vztrikovaci cerpadlo obal-netesnost. Vztrikovace - netesnost drzaku trysky. Dalsi moznost , vyvédst veskere hadicky od nadrze do kanystru , aby byly ponorene pod hladinou ,nechat motor bezet az se poradne odvzdusni a prez noc umistit tento kanistr s ponorenyma hadickama nad nejvyssi bod motoru. Pokud rano chytne OK tak ten vzduch tam nekde je ! Emil
04. listopad 2011 18:14:00
Pane Michal Skořepa,cívku jsem vyloučil,jelikož se to stává pravidelně a vždy za stejných podmínek,cívka by se hádám chovala záludně.
04. listopad 2011 23:41:52
Tuto závadu jsem také měl a byla to cívka. Mám TEREX HR16 o dvě tuny větší bagr.Zavolejte mi 602319661. M.S.
06. listopad 2011 17:34:47
Tak jsem přes víkend vše rozebíral a kontroloval,i elektrické podávací čerpadlo našel jsem malou nětěsnost na ozvdušňovacím šroubu u vstřikovacího čerpadla,tak uvidíme jak to bude zítra startovat,ta cívka to není jelikož když pomalinku otáčím klíčkem zapalovaní je vždy slyšet,že nejdříve cvakne elektromagnet a pak se sepne starter.
08. listopad 2011 16:49:30
Tak už opravdu nevím včera chytil bezproblému a dnes mi udělal to samí,jen se chci ještě zeptat když je tam elektrické podávací čerpadlo které pořád točí naftu tzn.i kdyby klesla nafta z místa 117.viz obrázek tak nezmizí z vysokotlakového čerpadla ne, když je na nejvyšším místě,akorát z hadice a pak když otočím klíčkem zase se zaplní a vrací se zpátečkou
08. listopad 2011 17:41:38
Zdravim , nic ve zlem p. Kaiser , mam pocit ze si chcete jen pokecat a ne stroj opravit . Udelal jste neco z toho co vam tady pisatele poradily ? Stroj neopravite u klavesnice . Vemte tisicovku , bezte do nejblizzi mototechny , nakupte hadice , tesneni , gumicky pod filtry a za dve hodky to mate hotovo . Pokud to tepomuze , postupujte podle dalsich zde zminenych rad. Pekny den Emil .
08. listopad 2011 18:05:48
Pro pana Emila,vše sem skontroloval,nejsem člověk který sedí jen u klávesnice a polemizuje,nevím proč bych měl měnit všechny hadice jelikož pokud by byli vadné tekla by z nich nafta,to mi nějak říká selský rozum,kort když přiškrtím zpátečku a tím pádem vzroste tlak díky elektrickému podávacímu čerpadlu,díky tomu jsem přišel na netěsnost u ovzdušňovacího šroubu.Jediné co ještě zbíva je varianta s nádobou nafty aby zůstal okruh trvale a ze 100% jistotou zanaftován.Počítám také že z přiložrných obrázku se dá lepé určit možná příčina a proto se dotazuji abych nedělal nějaké zbytečnosti,z vaši zkušenosti je možná chyba jen na nízkotlakém okruhu?Na vysokém tlaku by se stroj takto nechoval.
08. listopad 2011 18:47:10
nemam skušenosti stimto strojem ale podle meho nazoru kdyby nafta padala na nizkotlaku tak ho el. čerpadlo odvzdušní samo podle meho nazoru je chyba ve vysokotlaku vstřikovací čerpadlo by melo mít na vystupeh zpětne ventilky ja bych chybu hledal tam
08. listopad 2011 19:10:54
panu Daniel xdand:To jsem si také myslel že je chyba na vysokém tlaku u zpětných ventilů,ale raději jsem se dotázal než bych se rovnou začal vrtat do vysokotlakého čerpadla a všichni se ale přikláněli k chybě na nízkotlakém okruhu.Na obrázku kde je rozkresleno vysokotlaké čerpadlo pod číslem 106 je podle mě ten ventilek,jenže se dají nějak štelovat a mají aretaci a já nemám dílenský manuál jak a co se mám nastavit.Takže se mi to nechce rozebírat.
10. listopad 2011 18:49:40
no ja bych se taky bez vybavení do toho nepouštěl je to drahá sranda na pokusy ale nizkotla se mi nezda el čerpadlo to musí odvzdušnit samo
11. listopad 2011 18:27:46
Dobrý večer. Mě prosakoval těsnící o-kroužek (obr. 103) vytočil jsem jen 102- nemám tam aretaci a vyměnil kroužek, vše ostatní zůstalo v čerpadle. Byla vidět pouze pružina a pod ní taléřek 105. Jinak jsem to měl utažené "na krev" až jsem měl při utahování strach... od té doby čerpadlo suché. Nebál bych se toho, segmentem se nehne takto zvrchu a pokud tam nenepadá bordel....
24. červenec 2015 19:16:00
Dobrý den pánové,tak mě právě trošku terex spíš motor mitsubichi zklamal,maximální péče,výměny olejů nadrámec předepsaných intervalu a ten zmetek se při 3500 mth a ve středečním vedru rozhodl že se přidře a to na ojničním ložisku,čekal jsem že to bude větší držák
05. srpen 2015 22:09:03
Zdravím,musím si trošku postěžovat,takže motor zakukal dle všeho se nejspíš přidřelo ojniční ložisko,tím pádem se sedřel kompozit ze šály,tím pádem se zvětšila vůle až se nakonec roztemovala a druhý válec naznak téhož problému.Teď ta horší strana,oprava u nejmenované firmy bezmála 60 tisíc,cena asi standartní jelikož kamarád dělal taky repas motoru a byl vtom za 75.