Téma: přeprava
Autor
Zpráva
26. prosinec 2012 19:28:47
to mas tak na dva dny, budes vyskakanej jako krava....nechces stim pockat?
26. prosinec 2012 19:29:03
Jeďte klidně stále bez přestávky ale v klídku. Věřte že to bude dlouhé a otravné ale je třeba to nehnat.
26. prosinec 2012 21:08:58
Zdar kolego, 175 km to bude opravdu požitek traktor se ti vejde v klidu do nízkého(lowdeck) návěsu nebo vleku a těch po republice každý den jezdí plno,nemusíš mít hned podval.a cena je tam kolem 25 - 30 kč
Je tam dost velké riziko,že možná budeš dělat převodovku až přijedou,určitě bych tuto vzdálenost nejel po ose !!!!!!!!!!!!!!!
Pokud tak fakt opatrně kolem těch 2000 otáček a dělat pauzy, když s tím nepojedeš ty osobně tak chlapi budou chtít být doma a pojedou jak o život
26. prosinec 2012 21:16:17
Čau no tak 175km je vražda jak pro mašinu tak i následně pro tebe co se týče opravy.(Samozřejmě ta oprava nemusí přijít hned).Neblázni ta mašina dostane záhul jako blázen opravdu bych zvážil jinou dopravu.Tímto způsobem si ubereš na životnosti strašně moc,zvaž to!Nehledě na to si myslím že nebude takový problém sehnat dopravu.Z jakých končin je to potřeba stáhnout a kam ?
26. prosinec 2012 21:18:12
odkud kam s tím jedeš? s traktorem sem taky jezdíval dálky ale radši sem si koupil podval, všechno trpí ...
26. prosinec 2012 22:20:49
Zdravým vás chlapy a jestli mohu přidat nazor k tomuto tematu tak si myslím že jet s traktorem 175 km po svych tak je to docela odvažné ja loni jel se svým volvem z turnova do rumburka a bylo to něco kolem 100km a vybral jsem si na jizdu to nejchladnější počasí ale stejně se to i tak dost hřalo a teplota naplní nebyla zrovna nejmenší.Zhruba každou hodinu jsem dělal pauzu cca20min a stejně mne potkali problemy.Po přijezdu domu začali tect gufera na přední napravě a to když jsem to stěhoval tak to mělo nějakych 2500mth a to si myslím není zrovna starý a to nepočítam gumy a naklady kolem protože spotřeba taky není ružová,takže dle mého nazoru dnes bych to už neudělal a to jsem POUHY' zaměstnanec.Toť muj nazor a jinak bagrum a jinym samohrabům ZDAR
26. prosinec 2012 22:30:27
Není ten podvalník Transporta P-32 ? P-50 vypadá jinak a P-50N je ulpně něco jiného. A jinak je to nadrozměr na šířku.
Bohužel se nám změnila fotografie v příspěvku výše.
26. prosinec 2012 22:58:24
Je to P50. P32 má jen tři nápravy.
Jsou to výborné, robustní mašiny. Bohužel hodně staré. Když nemají vzduch nebrzdí a bez ABS. A jsou sami o sobě nadměr, jak jsi správně řekl. Policajti to nevědí.
Všechny nápravy mají kola po celé šířce stroje (P50 jich má tuším 40), takže dělat kolo někde uprostřed je laskomina. Nevím jak Jan Kučera, ale my to většinou děláme až tam těch defektů je víc (pneumatiky máme sice s krásným vzorkem, ale staré takže se to stává). Také to v sobě nese problém obrovského valivého odporu, které tolik pneumatiky vytváří, když si k tomu připočítáte váhu prázdného 16 tun... A za poslední je kontrukční rychlost - prázdný myslím 40km/hodinu. Původně ty vleky byly konstruovány za Tatru 141, které jezdili poooomalu. S dnešníma 815 se to samozřejmě nedodržuje. To, že jsou schopné ještě v roce 2012 makat je dáno jejich poctivým zpracováním, které se dnes už bohužel u nových strojů nevidí.
26. prosinec 2012 23:22:02
Někde jsem četl že existoval i podval P70 co je na tom pravdy?? Jaké nejvyší nosnosti podvalů transporta vyráběla??
co já vím tak největší je myslím P50.
27. prosinec 2012 02:46:41
Povezu to ze Vsetína ke Žďáru nad Sázavou (pořád do kopce...). Respektive auto by i bylo, stojí mě jich na place moc, ale nemám vývody na dvojokruhovou hydrauliku, abych otevřel nájezdy. Podval by potom nebyl problém půjčit zdarma, ale muselo by se na něj nalízt bokem - taková ta klasika tříosý přívěs za auto. Je taková nakládka v možnostech stroje? Na autě se mi to vést nechce ještě víc, než po ose. Nejdelší sklopka, co mám, má délku korby 5,60 m - tzn. rameno za auto a podlaha je nějakých 1,2 m od země - ta výška by byl masakr.
Díky za rady a tipy kolegové
27. prosinec 2012 07:59:09
Zdar kolego,bagr je po kabinu vysoký 2,9 m s ramenem je to nějakých 3,5 m ty rozměry jsou + - ,ale rameno sundáš na úroveň kabiny,jak jsem už psal potřebuješ nízké auto (lowdeck) jako má na fotce Horacio,to znamená že to musí pneumatik s nízkým profilem.
Poku máš možnost si něco pujčit zadarmo tak ještě auto a je to.Jinak směr Vsetín - Ždár tak bagr nevezme kvůli kopcům na 80% to bude poslední cesta toho stroje po ose.
27. prosinec 2012 09:15:42
Nájezdy spustíš dolů vlastní váhou, olej chytneš do čistého kanystru a nahoru si je zvedneš bagrem na lanku. Po vlastní ose bych to nejel, oprava bude dražší, než kolik dáš za přepravu, zvlášt když máš svoje auto
27. prosinec 2012 09:40:32
Lukyn - kolego, takovou dálku po vlastní ose NEJEZDI!!!!!!! Dej na rady kolegů. Šťastnou cestu bez nehody. Pavel.
27. prosinec 2012 12:49:11
Lukyn 5 - tak tady čtu,jak téměř všichni chlapi málem šílí z té přepravní vzdálenosti a že to bude poslední cesta mašiny apod. Třeba já mám úplně jiný zkušenosti.Teď před zimou jsem převážel Hollanda 115 z Opavy do Brna taky po ose,vzadu svahovku,ve předu 3 lžíce a naprosto v pohodě.Žádný dva dny jsem nejel,ráno v 8 odjezd,pěkně po staré silnici,v klídku s 5 přestávkama na kafčo a vychladnutí náplní a o půl 5 jsem byl na place v Brně. Pravda,měl jsem toho celkem plný brejle,ale 115 je velká čtyřkolka vepředu s houpačkou,takže žádný extrémní natřásání.Před 3 rokama jsem jel z Brna do Senice (SK) a pak zpět,loni a předloni jsem pendloval mezi Brnem a N.Městem na Moravě (taky samý kopce) a žádnej problém.Takže až tak tragicky bych to neviděl.Je to jen a pouze o tom,jak se k té mašině kdo chová. Milan
27. prosinec 2012 16:59:26
Lukyn 5
nájezdy u vojenských podvalníku P32 a P50 se sklápjí ručně,je to takový dvoudílný nájezd,který 2 chlapi nejdřív odjistí a pak překlopí na zem.V předu podvalu jsou k nim ještě 2 kusy.Ale ty se zpravidla nepoužívají protože bez nich si na cca 20cm nad zemí a tam najedeš,tedy pokud tam nejedeš s osobákem.
Nicméně podval je sám o sobě dost těžký,takže je na to lepší velké auto,ideálně osmikolová nebo šestikolová tatra.
27. prosinec 2012 17:05:22
Dobrý den to já jsem si koupil traktorbagr na Slovensku a vezl jsem ho 350 km po vlasní ose.
Komatsu wb 97 s2. vyjel jsem ve 12 odpoledne a přijel jsem ve 2 v noci. A to mi tekly 2 gufera na nápravě a gufero u motoru už skoro od začátku.Taky jsem dělal pauzi. Sebou jsem měl hasičák a jinak nic. Kdyby se něco posralo tak nevim co s tim. Cesta vyšla na nějakých cca 6000 kč. Těžko říct kolik by mě stál transport na podvalu . Dnes už bych to znovu neabsolvoval. Za prvé je to šíleně daleko a zadruhý dostává mašina asi dost za uši.
27. prosinec 2012 18:37:34
Není to tak strašný jak tu hodně lidí straší. Jel jsem taky 170 km a dalo se. Nejvíc hotovej jsem byl já. Chce to jet v klídku a pohodičce a nehnat to a nestane se nic. Teda alespoň já pak neabsolvoval nějakou šílenou opravu.
27. prosinec 2012 23:56:41
jestli dobre chapu tak na ten podval ses nedostal kvuli najezdum?to bych se tam radsi dostal bez najezdu z boku nez jet po ose takovou dalku
28. prosinec 2012 02:24:55
Já jel jednou po vlastní ose s VT-55 což je docela prdel,ne že by to nepřežil ale jede to pomalu (max 60),je to široký a hlavně spotřeba 300-350/100km. A taky jsem musel dávat pozor na poldy,přece jen se to nesmí.Naštěstí jsem s tím jel "jenom" 25km. Lidi docela čuměli.těsně před místem určení jsem potkal měš´táky na kolech.Čuměli ale nezastavili mě.To bylo docela štěstí.Už jen proto že na to není řidičák,mám jen C+E.Na tank snad papíry ani nejsou.
jestli někdo ví kde se dají udělat budu rád za informace.
28. prosinec 2012 09:07:19
Tak to by bylo zajímavý,kdyby se tohle řítilo proti mě na silnici....kdysi jsem rád sledoval dokument "renovace tanků" a tam bylo vidět,jak nadšenci v británii upravovali malý obrněný transportery na provoz na silnici a to i pásový....jejich legislativa to umožňuje...tehdy jsem se ptal jednoho majitele autoškoly,a ten má přehled,jestli je u nás něco takového možné a dostal sem odpověď: pásový vůbec,kolový snad,ale to nikdo neotipuje,protože byly pokusy dostat spz na obrněné V3S a 813 ale bez úspěch z důvodu omezené viditelnosti..
Ostaně není ta 55 sama o sobě nadrozměr?tedy příliš široká?
28. prosinec 2012 10:54:42
Dá se "cestovat" s tankem jen obuje gumové pásy místo ocelových a třeba SPOT měl i světla jak říká legislativa a když jel k požáru tak ho určitě nikdo nepokutoval že jede hasit. Jinak třeba v okrese Pelhřimov má jedno SDH hasičskou variantu OT-64 a jezdí s ní taky ( a výhled z OT-64 taky není zrovna to pravé ořechové ). Je pravda že je tank nadrozměr a jako tanku Vám nikdo nedovolí jezdit po cestě legálně ale musí se změnit kategorie a oběhat kolečko po úřadech a třeba se tank změní na stroj speciální neregistrovaný ( nemá přidělenou SPZ ) a bude moci jezdi po silnicích třídy III.
28. prosinec 2012 12:07:24
Josef Horák:
je to nadrozměr o cca 10cm přesahuje šíři jízdního pruhu. Ale to dělá buldozerovává radlice ve předu.Její šíře je 3.4m.
Světla to má ,blinkry ale ne.No a vidět z toho je,čumím ven z výlezu,Ale je vidět pouze dopředu a do stran. Dozadu je potřeba někdo kdo ukazuje.
28. prosinec 2012 12:10:14
a co se týče těch SKOTů tak ty normáně jezdí po silnici a dají se přihlásit na veteránské značky.
Ono i tank může na silniciale musí se dát do pásů gumové špalky.Pak by to asi nevadilo ani poldům. To co má gumové pásy n silci může,tzn i ten tank ale s těmi špalky. jinak co se týče skota,tak ten má ak světla tak blinkry a někdo mu dozadu přidal i brzdový světla.A jak je vidět dotyčný si to přihlásil i na SPZ.
28. prosinec 2012 13:55:18
zkoušeli ste někdy něco přihlásit z armády na silnici? stojí to fůru prachů ono obejít jde kdeco a co naení v zákoně pojmenovaný to se "může" ale vždycky narazíte na nějakou pověřenou osobu v tomto případě na tzv.testačního komisaře a ten se vám tam nepodepíše zadarmo
28. prosinec 2012 14:50:58
Zdar ,ještě když jsem byl zaměstnán tak k nám na dílnu jezdily také se SKOTEM dělat pneumatiky,měli také číslo jako veterán a na silnici mohli ale jen s doprovodem s majákem.Nevím jestli náhodu nemuseli mít ještě nějaké povolení od úřadu-to bych už kecal.Sami říkali ,že radči moc neprovokují,aby byl klid.myslím,že to pak někam odvezli a vozí lidi někde v terénu.
28. prosinec 2012 16:29:08
Jo Zdendo to sou právě ty výjimky,ty mají i ty hasičský speciály,ale oni stejně k zásahu jezdí na podvalu,už kvůli rychlosti....ale jde i o obyčejný gaziky a uazy,ono to s tím přihlášením z armády nebo i z civilu na veteran není jen tak...a vždy záleží na jakýho blba narazíš...vím o tom své
28. prosinec 2012 17:27:36
28. prosinec 2012 16:29:08
Jestli jste někdo se SKOTem jezdil tak víte že to umí docela rozjet jezdí 95-115 km/h podle toho v jakým stavu je převodovka přídavná převodovka a rychloběh . Nevím že by jezdil SKOTík od SHD na podvalu z zásahu. Je z něj špatně vidět na pravou stranu proto taky po silnici musí stát jeden v poklopu u vojáku velitel a hlídá pravou stranu. Sedět za volantem také nic moc volant je ve stejné rovině jako podlaha. Dobře se sním řadí, řadí se jen nahoru a dolu v jedné dráze. Když jede tak si předvolíte a když je potřeba přeřadit tak jen zmáčknete spojku a zařadí se předvolený stupeň. Jinak má převodovku Praga-Wilson
28. prosinec 2012 18:15:13
jistě,že skoty jezdí po ose,měl sem na mysli ty obludy na tankových podvozcích...na hasičské speciály,pokud se nemýlím vydává výjimky ministerstvo vnitra a to je z úplně jiné bečky než veteráni...
28. prosinec 2012 21:02:32
Kopátko už stojí na place Ráno v 4:30 odjezd, 8:30 až 9:30 nakládka a v 13:45 už jsem jedl doma polívčičku. Po obídku složeno za půl hoďky, jak zde někdo radil - nájezdy otevřít a zavřít bagrem (vzali jsme to normálně podkopem) a parádička.
Ještě jednou díky, že jste mi to rozmluvili. Když jsem viděl, jak to stádo koní v autě do těch kopců řechtalo, nechtěl bych to s bagrem absolvovat...
28. prosinec 2012 22:44:48
Ahoj Lukyn,jen dotaz jaké byli náklady na přepravu?
28. prosinec 2012 23:07:05
Auto máme svý, vzalo si nějakých 180 litrů. Takže rovných 5.000,- Kč bez DPH za naftu, no a něco musíš počítat na amortizaci a tak no... odjeli jsme si to sami bez zaměstnanců.