Téma: Prehrievanie motora
Autor
Zpráva
07. květen 2018 10:14:17
Zdravým! Mam kubotu kx 61-3 , keď je stroj v zátaži , pracuje hodinu- hodinu a pol a vypnem motor, voda vo vyrovnavacej nadržke zacne prebublavať ,trva to len pár sekúd cca 10 a potom to prestane. Chcem sa spýtať či je to normalne alebo to normalne nieje , pretože mne sa to nejako nezdá... Pred tým som mal problém že stroj pracoval asi tak 15 až 20 minut a vodu varilo ako bláznivé aj v chladiči aj vo vyrovnavacej nadržke... Potom som zistil že chladič je viac ako na 50% zanesený vodným kameňom, tak som dal chladič vyčistiť a stroj pracuje bez vyvarenia vody. Len sa mi nejako nezdá to prebublanie pri vypnutí motora. Ak mi viete poradiť budem rád ...dakujem
08. květen 2018 10:24:59
Může to dělat fouklé těsnění pod hlavou z důvodu dřívějšího uvaření motoru.Jestli lze, pozorujte při nastartovaném motoru a otevřeném víčku vyrovnávací nádržky, jestli jdou s vodou bubliny a zda při uzavřeném víčku tlakujou hadice.Chladící kapalina je čistá?Jsou ve vyrovnávací nádžce saze?Jsou z kapaliny cítit spaliny?
29. květen 2018 06:23:25
Mechanik mi preveril prasknuté tesnenie/ hlavu , tlakovým testom celý systém natlakoval na cca 1 bar a systém to udržal bez zmeny 6 hodín ( únik tam nieje) ,tým sa vylúčilo prasknuté tesnenie pod hlavou aj hlava. Teraz je to v takom štádiu že pracujem 3 hodiny na plný výkon , vykopem cca 10 kubikov zeme a až po 3 hodinách vytlačí vodu s vyrovnávacej nádržky . Neviete niekto čo by to mohlo byť? Už zostala asi iba vodná pumpa a termostat ale ten je úplne nový aj aj tak bager sa dostane do prevádzkovej teploty za pár minút a nie za 3 hodiny...... Tomuto nerozumiem že až po tak dlhej dobe to začne blbnut...????
30. květen 2018 06:04:55
Dobrý den,uvědomnte si že pokud je těsnění narušeno nebo prasklina v oblasti válce kde se vytváří tlak 10ky barů u dieslů myslím přes 20 a výš se nemusí zkouška natlakování chladícího okruhu na 1 bar objevit chyba a při zahřátí motoru docházi k rozpínání jeho částí a tím pádem i to má vliv na chování vad v těsnosti systému.
31. květen 2018 22:16:18
Okej ,to tesnenie beriem ,ale keby bola prasklina v oblasti valca netlakovalo by to do olejevej nádrže, do oleja? Mne idú bublinky aj v chladiči aj do vyrovnávacej nádržky...nemal by to byť tým pádom únik kompresného tlaku? To znamená únik tlaku buď od tesnenia alebo od hlavy ?
01. červen 2018 05:40:52
To by tam musela být díra jako vrata aby vam poklesl tlak ve válci a v oleji by se Vám maximalně objevil takový šlem olej plus voda.zdrcnuté chuchvalce "kolomazi" nezbade vám prostě nic jiného než to rozebrat sundat hlavu podivat se pozorne na těsnění pod hlavou a na plochu styčných ploch a měl by ste tam najit místo kde dochází k úniku čmouha cestička pokud naleznete máte na půl vyhrano date nové těsnění a mělo byb být ok pokud ne nak bude někde prasklina a to už je horší ji nalézt.
01. červen 2018 05:40:56
To by tam musela být díra jako vrata aby vam poklesl tlak ve válci a v oleji by se Vám maximalně objevil takový šlem olej plus voda.zdrcnuté chuchvalce "kolomazi" nezbade vám prostě nic jiného než to rozebrat sundat hlavu podivat se pozorne na těsnění pod hlavou a na plochu styčných ploch a měl by ste tam najit místo kde dochází k úniku čmouha cestička pokud naleznete máte na půl vyhrano date nové těsnění a mělo byb být ok pokud ne nak bude někde prasklina a to už je horší ji nalézt.
01. červen 2018 06:59:40
Ďakujem Vam za radu , dnes to ideme s mechanikom rozobrať, hádam budem mať konecne šťastie a bude to len tesnenie alebo hlava.
07. červen 2018 08:07:54
Takže motor otvorený...a diagnóza je prasknutá hlava ,prasknuté tesnenie, chytene vložky a pravdepodobne aj piesty.... Motor K.O. ... Neviete niekto o motore Kubota V1505 ktorý by bol na predaj?
10. červen 2018 07:08:09
Tak to je mi líto,doufal jsem že to bude jen těsnění.Tak přeji hodně štěstí.
10. červen 2018 07:16:34
Zkuste napsat jim a uvidíte někdy je lepší koupit nový a mít jistotu něž ušetřit a mít zase trápení
http://www.kubota-servis.cz/
05. červenec 2018 21:14:59
Ďakujem za odporúčania.... Motor som kúpil úplne nový, kúpil som aj nový chladič a stále ten istý problém!!!!!!! Voda sa začne v chladiči variť ... Vodná pumpa vypadá byť okej ,keď otvorím vičko chladiča, tak vodu točí ako blázon... Bager nechám frčať na voľnobeh a ,dosiahne prevadzkovu teplotu cca 90 °C dám ho do záťaže a po chvíli mierne stúpne teplota (odhadujem na 95°C (je tam digital teplomer ,má spodnú paličku strednú a vrchnú a nieje ciachovany ako budíky ja to mám keď začne variť kúsok za stredom) a vodu tlačí cez vyrovnavaciu nadrzku von a tá má teplotu (v nádržke) okolo 70°C..... Som už v koncoch... Neviete mi poradiť, nemali ste podobný problém?... Nemôže to mať niečo spoločné náhodou s hydraulickov ?
08. červenec 2018 06:41:54
To není možný,pokud je motor,vodní pumpa a chladič ok a je vše řádně odvzdušněno tak to nemůže už vařit.Opravdu mě nic nenapadá a hydraulika má snad svůj chladič,ne takže stím nemá nic společného.
08. červenec 2018 07:21:13
Motor fungel nový, chladič vyrobený na mieru a ešte v porovnaní s pôvodným hlinikovo-plastovym chladičom je mosadzno-medeny a o 2 cm hrubší.... Jediné čo zostalo staré je vodná pumpa. Ale tá je snáď okej keď vidím že v chladiči vodu točí.... Včera sme dokonca zistili , že hadica ktorá ide s motora do chladiča je o 4 °C CHLADNEJSIA ako spodná hadica ktorá dáva už ochladenu vodu nazad do motora (čiže u mňa to je presne naopak, motor berie teplejsiu vodu ako dáva preč) ... Hotové akty X... Kamarát mechanik na to pozeral ako puk.... Ja k tomu bagru zavolám už asi iba kňaza.
08. červenec 2018 10:29:20
Proč jsi nevyměnil vodní pumpu???
08. červenec 2018 15:39:34
Takže hadice si vyměnil,když zůstala jen vodní pumpa?
08. červenec 2018 20:19:58
Jednou jsem s kolegou zažil úplně stejnou elaboraci, všechno se vyměnilo a poslední co zbylo nevyměný, bylo víčko expanzní nádobky. Nevypadalo, že by mu něco bylo, ale protože to byla fakt poslední věc, vyměnilo se a bylo to fakt ono, tak to taky uvádím třeba jako možnost..
10. červenec 2018 06:00:54
Hadice som nevymenil, tie majú dohromady cca 80 cm takže je jednoduché skontrolovať priechodnosť ,... sú okej. Vodnú pumpu som nemenil preto, lebo motor ktorý som kúpil mal naopak otočený olejový filter ,tak sme museli prehodiť prsia motora a súčasťou bola aj vodná pumpa .... Vicko expanznej nádoby??? To môže spôsobiť varenie vody v chladiči?
10. červenec 2018 17:42:03
Aha, takže se koupil jiný motor...……….. a není náhodou tím pádem otočen směr čerpání???
10. červenec 2018 22:03:59
Nie smer je okej ,vidieť to v chladiči že vodu nahanA správnym smerom
16. červenec 2018 11:11:56
Najnovsie zistenie mechanika: Vymenil vicko na chladiči, za také ako má byť a stroj je okej... až na to že pracuje na teplote okolo 95-100 stupnov. Pridal pred chladič prídavný vetrák a je to okej... Neprehrieva sa... to znamena že je problem v chladení, nestíha ochladiť systém. Chladič fungel nový, este aj predimenzovaný oproti originálu a aj tak to nestíha bez prídavného chladenia... Vodná pumpa ako nová... kde je chyba? Zostala už len vrtula na motory pred chladičom. Prislo mi že má strasne makké lopatky. Zohnal som druhú a tie sú oveľa tvrdsie ako mám ja. som zvedavý či to bude v tom .... ale už asi iné ani nezostáva.. Alebo áno? Može byť este aj olejový chladič spatný? Ten je umiestnený tesne pri vodnom chladiči...
22. červenec 2018 18:54:32
Vážený priatelia, závada odstránená a príčina prehrievania motora zistená po 3 mesiacoch pátrania!
Vrtuľa pred chladičom bola na hovno, ona vyzerala na pohlad celkom okej, ale pri bližšom skúmaní sme zistili, že je strasne mäkká a ohybná a este ked sa aj zohriala , tak mala strasne slabú saciu silu. Vymenil som vrtulu za druhú a zázrak na svete! Sanie vzduchu cez chladič ako blázon a tým pádom aj chladenie a dalsia príčína bola , že od výroby bola olejovým chladičom zakrytá príliš velká plocha vodneho chladiča a nestíhalo to chladiť. Riešenie : Posunutie olejového chladiča smerom nadol o cca 10 cm a všetko je OK.
To znamená že sa zvačšila chladená plocha a funguje to presne tak ako má. ale je strasne zaujimave ze sa tam vyskytli dve vady priamo o výroby .... preto aj ten prvý motor išiel sra*..