Téma: praskly blok motoru CAT 438B
Autor
Zpráva
03. leden 2008 20:16:09
stala se nám taková nepřijemná věc mráz nam rozerval blok celkem hodně a chtěl bych se zeptat jake opravy doporučíte a jake stím mate skusenosti ja bych to skusi zalepit ale šef lepidlum nevěří a hce to nehat svařit
04. leden 2008 09:40:51
Zdravím, dobrou zkušenost mám s opravou bloku motoru metodou METALOCK, kterou provádí firma Agromotor Velké Meziříčí / www.agm-agromotor.cz /. Není to drahé, ale určitě je to metoda spolehlivá, nejedná se o lepení a ani o svařování při kterém dochází k tepelnému namáhání materiálu. Pokud je blok pouze prasklý a prasklina je přístupná provedou opravu bez problémů. Pokud se blok vyvalil a je v něm díra musíte s blokem dodat i všechny vypadlé kousky. tak aby se díra dala zacelit. Někdy nabídnou i že díru zacelí jedním, odpovídajícím kusem který vyříznou ze starého nepoužitelného bloku. To platí. ale pro motory u kterých mají staré bloky k dispozici / Zetor, Avia, Liaz... /. Nejlépe, když se domluvíte přímo s AGM na telefonu který najdete na výše uvedených www stránkách.
04. leden 2008 09:58:34
Ou, tak to je nemilé! S tímto zkušenost nemám a doufám že mít nebudu. Spíš bych volil opravu svařením, ale nechal bych to na odborné firmě. Záleží v jakých místech to je a jak moc. Jinak teda nemáš fotku? Jak moc to je?
A rád bych se také zeptal kdo co lejete za chladící kapalinu do motorů CAT, jakej Fridex. Zda dolejváte něčím naším. Nebo když tam máte tu ELC s prodlouženou životností zda originál od CATu.
04. leden 2008 18:21:37
Ahoj,ja jezdím na 432 Dll a doléváme,tedy pokud je třeba pouze originál nemrzku od CATu,myslím,že se nevyplatí nic jiného do systému míchat.Jinak mě trochu zaráží,že prasklý blok na modelu "E" neřeší majitel v záruce,vždyt jsou to nové mašiny! Ahoj,Milan..
04. leden 2008 20:07:09
V záruce ??? Neblbni , U komatsu se na novém stroji provádí tzv, předprodejní servis, kde se mimo jiné měří chladící kapalina motoru . Na novém stroji je na Mínus 38 °C. Takže pokud tam zákazník dolil vodu...... smůla. Na protokolu je podepsaný mechanik který zodpovídá za stav stroje při předání. Ovšem u jiných firem to může být jinak... zdravi Emil Komančák
05. leden 2008 17:06:51
jo jo zaruka ) no ale byla tam voda protože tekla a celekm hohně sice se vypustila ale v bloku zustala nevím proč ( asi nestihla vytéc a drív znrzal) a metoda METALOCK jestli je to co mislím tak otom sem taky slyšel uidíme je to popraskané na 3. místeh a tak 15cm dlohé praskliny přesně to uvidim až ho odstrojím a jestli se dostanu k fotaku tak dam k dobru i fotky
diky za radu s pozdravem DAN
05. leden 2008 21:48:02
Ahoj Dane,také se divím že u nového stroje v záruce značně uniká chladící kapalina a nahradí se pouze vodou a ještě v zimním období.Pokud vím,tak na záruky od CATu jezdí na opravu rychle. Proč tedy neodstranili závadu? Odkud to teklo? Čistá voda Ti může v chladiči zamrznout i za provozu,pokud je větší mráz a stroj jede na minimální výkon.Termostat zavře a ventilátor udělá své.
Ahoj Slávek
06. leden 2008 09:13:08
panové moc se omlouvám všem sem idiot udelal sem překle a uvedomil sem si ho až teď nejde o typ E ale B timto se všm omlouvam za mystifikaci
06. leden 2008 16:49:16
Neztrácej čas s opravou bloku motoru a to jakýmkoliv technologickým postupem. Každá byť sebelepší oprava prasklého bloku se časem znovu projeví. Tyto praskliny obvykle pokračují mikroprasklinami dále do hloubky bloku. Takže já doporučuji ihned se poohlédnout po novém bloku. Emil Komančák.
07. leden 2008 19:20:18
jo bylobyto krasné a bral bych to ale kde vzít bagr musí jezdit co nejrychleji a šefovi se nechce zhanět druhý
největší strach mam stoho že to poskladam zpatky a stejně to někde poteč protože jikdyž to rozeberu do posledního šroubku tak nějaka prasklinka klidně uteče a jak bude do oleje tak je to uplný konec