Téma: Pohone hmoty.

Autor

Zpráva

Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

13. duben 2008 21:15:56

Muže mi někdo z vás kdo nejezdí na orgonál naftu říci svoje zkušenosti????


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

13. duben 2008 21:34:05

Jaký je rozdíl mezi originál a neoriginál naftou ??


Jaroslav Kučera

CAT 428 D
Členem od: 27.11.2007
Příspěvků: 241

13. duben 2008 22:02:47

Myslíš třeba takovou tu červenou obarvenou? Používanou třeba na topení? Já se stím už setkal, je okolo 20Kč litr. Do bagru bych si to nenalil, ale Tatra by to skousla v poho big-smile

CAT 428 D, CAT 305C CR - http://www.zemnipracekucera.wbs.cz


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06.01.2008
Příspěvků: 391

13. duben 2008 22:13:35

Na "neoriginál" naftu bych si dal radši pozor. Jednomu zákazníkovi jsem během měsíce nechával generálkovat dvě vstřikovací čerpadla na JCB 3CX. Obě jezdily na stejné stvbě a brali naftu za "lepší" cenu. Jedno čerpadlo vyjde na cca 40 000,- k tomu demontáž a montáž, jeden bagr stál dokonce tři týdny kvůli nějaké blbosti dovnitř... Rotační vstřikovací čerpadla moderních motorů jsou mazaná jenom naftou, takže nějaká koruna na litru se nevrátí. Přemýšlejte trochu. Navíc na kvalitní naftu má i motor větší výkon, dobře startuje, menší opotřebení atd. Jiná otázka je, jak zjistit, co vlastně kupuju, pokud vím, tak nějaký levný a rychlý test ještě není. Mirek


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

13. duben 2008 22:18:14

Dík za nazory. Akorat jeden muj poznatek. Vím o voze Skoda octavi 1,9 TDI který na tuto naftu najel již 280 tisís bez jedineho problemu. Tak nevím.... Chtělo by to někoho kdo s tím am osobní zkušenost a nějakou dobu na to už frčí.


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

13. duben 2008 22:37:22

Nezlobte se pánové , ale já tuto diskusi považuji tak trochu jako vtip. Vy si pořídíte stroj řádově za nějaký ten milión a potom chcete snad na splátky ušetřit nalíváním do nádrže nějakých fritovacích olejů , nebo vlastně ani sami nevíte čeho ??? Hlavně tu nepište že jedna paní povídala že pan XX ujel na palivo za 20 kč XXL kilometrů. Myslím že jeden z posledních srojů, který měl pro vojenské účely jezdit na různé směsi petroleje a oleje je Praga V3S. Ale jedno vím určitě, že až přínesete vstřikovací čerpadlo co jezdilo na tuto chemii do servisu BOSCH, tak Vám zcela určitě řeknou na co jste jezdily a u nich necháte ten rozdíl co jste na nákupu solidní nafty ušetřily. Možná i víc..... zdraví Emil


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

13. duben 2008 23:08:14

Jen tak pro upřesnění Emile.Rozdíl 10 kč na litru je znatelnej a jsou to prachy jako každé jiné. pokud mi u auta po 300 tisicích odejde čerpadlo milerád ho nechám opravit a jede se dál. Spočítej si jak bohatě se ti zaplatilo. A to same si spočítej třeba u stroje JCB 3cx kolik to hodi za třeba 5 let. Docela ti ta částka vyrazí dech. Jen jde o to zjistit jak moc jsou čerpadla od JCB odolná. Od VW už vím že jsou a to samé potřebuji zjistit o JCB. Koukam že ale zkušenost nikdo nemá tudíž budu první kdo to testne. Ono házet milionama a dělat jak ti nevadí rozdíl10seti korun na litru není na místě.


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

14. duben 2008 18:23:17

Takže : pochybuju že se ti podaří sehnat onu sračku o 10 kč levněji , ale pokud jí seženeš levněji o 5 kč, tak za jednu motohodinu při spotřebě 6 litrů ušetříš 30kč. To znamená že po 1000mth máš 30.000,- Pokud ti čerpadlo vydrží na tuto sračku jezdit 2000 mth, tak máš 60.000,- a teť se tě zeptám ?? Vpomeň si na mě až ti to čerpadlo po dvou letech klekne , a budeš muset těch 60 litrů vysolit. Myslíš že se ti dudou tahat s kapsy lehce , protože sis je naspořil ????? Ne,ne....nebudeš mít s těch údajně naspořených 60 tisíc v kapse ani korunu . A budeš hulákat jaké jsou to stroje na hovno , že nic nevydrží a pokud se ti to stane v záruce , tak rychle napustíš tu nejlepší naftu ať ti to servis sežere......Není lepší při tankování dát pár korunek navíc a čerpadlo ti vydrží bez nervů i 25.000 motohodin ? A milióny ? Těmi neházím , protože jsem je neviděl , bohužel ty stroje tolik stojí a já ty ceny nedělám happy Ale pokud je ten stroj tvůj a je po záruce, je jenom na tobě co tam najiješ........ Nepleť hlavy dobrým strojníkům, kteří si umí stroje vážit ,udělat si v něm pořádek ,namazat ho a nalít do něj co tam patří. A věř tomu že takových je taky hodně, a je radost k nim stroj přijet servisovat . zdraví Emil


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

14. duben 2008 19:23:48

Takže pro upřesnění. Ta sračka jak tomu říkáš je normální nafta akorát obarvená. A máš divné počty. Stojí ofic 19 kč litr což máme usporu 13 kč na litru. Při spotřebě 6 litru na hodinu je to 78 kč na hodinu Při 2000 hodinách je to 156 tisí kč!!!!! Jediné co nevím je jak dlouho to čerpadlůo od JCB vydrží. Ale i kdyby to vydrželo jen těch 2 tis motohodin a nové stálo 60 tisíc tak tu máme usporu 100 tisíc kč. A pokud vydrží jen těch 2 tis motohodin tak je to pěknej "šit" Jo a pokud těch ¨156 tis ušetřím an anfte tak jwe mít budu nebo se mi snad vytratí????????? Nechapu proč bych je neměl mít..


milan volfik

Členem od: 16.08.2007
Příspěvků: 203

14. duben 2008 19:24:01

Zdar chlapi,neblbněte,nelejte do mašin hnuj,i kdyby to byla vyběhlá Tatra,já jsem řešil dlouho úspory na palivu a vyřešil jsem to tím,že nám naftu zaváží po 3000 litrů přímo z rafinerky,na každý závoz máme certifikát,záruku a rozdíl ceny oproti čerpacím stanicím bývá i 4-5Kč na litru!!! A to vše při kvalitní naftě.Pro naši firmu je roční ůspora na PHM 280 tis.Kč.Mějte se! P.S. Zdravím Emila! happy Milan...


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06.01.2008
Příspěvků: 391

14. duben 2008 21:37:36

Oba stroje, o nihž jsem psal výše na tu "naftu" jezdily asi 4 měsíce. Obě mašiny mají řádově 5 - 6 000mth, takže nějaké opotřebení věkem bych nebral v úvahu. Nové čerpadlo stojí dle typu 55 - 62 000 (originál a ne v Terametu) + cca 5 hod práce.
Ještě jedna drobnost: není to náhodou normální nafta, prodávaná bez spotřební daně? V případě, že na to přijde finančák, nebo dneska celníci, naprosto reálně hrozí doplacení daně zpětně + pokuta téměř ve výši likvidační. Totéž platí i pro jízdu na různé fritovací oleje, viz nějaký test auta v novinách (MF Dnes, ale bez záruky), kde zkoušeli, za jak dlouho se čerpadlo vysype a financi jim ještě v průběhu testu vyměřili spotřební daň na palivo, přestože to nebyla nafta. Zkrátka: jezdi na co chceš, ale zaplať z toho daň (u nás na Moravě: vypal z čeho chceš, ale zaplať daň). Mirek


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

14. duben 2008 22:05:04

Přesne tak. Jde tam o tu dan jinak je to normal nafta. Jen mi ukaž celníka kterej na to přijde.... Sance takřka nulová...


Jaroslav Kučera

CAT 428 D
Členem od: 27.11.2007
Příspěvků: 241

14. duben 2008 22:38:31

Jak píše Emil, prostě z lásky k bagru tam naleju co tam patří a né náhražky, ať jde o všechny náplně! Někde se ušetří a někde zas vydá... Nikdy nevíš zda to je jen obarvená nafta nebo nějaký odpad. A pochybuju že jen někdo obarví naftu a už to je bez daně... to by bylo moc jednoduché a k smíchu. Rozhodně ta kvalita nebude jako normál nafta od pumpy. A ta kvalita se musí někde projevit!

CAT 428 D, CAT 305C CR - http://www.zemnipracekucera.wbs.cz


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

14. duben 2008 22:54:21

Pošli vzorek na rozbor. Stojí to cca 2 tisice korun. Vysledek ti vyrazi dech....


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

15. duben 2008 18:07:06

Pavle Machů, přečti si své příspěvky zpětně a udělej si v tom pořádek. Napřed říkáš neoriginál nafta, potom zase originál a jenom obarvená. Když je to normální nafta , tak jaké pak zkoušení ??? Tak v klidu jezdi . Ale asi nevěříš Sám sobě že ?? A potom taky tvá věta : že když stroj vydrží na tuto sračku jenom 2000mth tak to je pěkný šít . Nezlob se na mě , ale problém bude asi někde jinde..... Zdraví Emil


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

16. duben 2008 09:33:31

Ani v tom bordel moc nemám. Samozřejmě jde o to jaký zdroj máš. Nekde seš si tou kvalitou jistej a někde bohužel ne. Tam kde vím co kupuji tak jsem v klidu ale je druhej zdroj kde proste nevím. A tam je ta otázka s tou výdží čerpadla. Pokud jde o klasickou topnou naftu tak to je obyč nafta.


Jan Čada

Členem od: 03.01.2008
Příspěvků: 776

16. duben 2008 12:56:14

A teď by jste Emile K. mohli začít od začátku.Jaký je rozdíl mezi topnou a normální naftou?-----------.Poděkování Emilovi za poslední odpověď.Měl jsem taky dojem že dostávám poněkud nepřesné informace o naftě.Nebyl jsem si však jistý jestli mi můj mozek stačí na výše popisovaný problem. tak zdravím


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

16. duben 2008 18:32:54

Zdravím . Já jsem nikdy žádné oficiální porovnání topného oleje a motorové nafty neviděl. Tudíž neznám ani oktanové číslo, ani obsah síry ani množství aditiva . Z tohoto důvodů uznávám jenom naftu prodávanou u čerpacích stanic a to pokud možno větších koncernů.......Ještě zmíním motory COMMON RAIL , které jsou obzvlášť citlivé na čistotu nafty, jejich filtry mají schopnost zachytit i nečistoty o velikoti bakterie. Takže pokud máte takovýto motor ve svém miláčkovi , raději svěřte i výměny palivových filtrů odborníkovi.......Emil Komančák


Daniel xdand

Daniel xdand
Členem od: 13.09.2007
Příspěvků: 248

19. duben 2008 07:57:27

ohledně te daně že nato nepřidou proč si myslite že je ta nafta červena? proto aby ji šlo rozpoznat od běžne zdaněne nafty takovy maly přiklad šef byl na slovensku a došla mu nafta v plich kde nic siroko daleko nebylo jen zemedělci orali pole tak je odcht at mu prodají nějakou naftu ale oni že nemužou žeji mají bez daně a je pravě obyrvena na červeno a že by nato policajti přišli a byl by pruser nakonec někde našli normalni naftu(žlutou) a tak mu nejakou dali takže ono že se nato nepřide tomu bych nevěřil


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

19. duben 2008 16:22:42

A jak se na to přijde??????????


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

19. duben 2008 18:07:55

Ahoj......zamyslete se pánové nad tím , co je dneska anonymní ????? Tak třeba ID vašeho počítače a připojení k internetu na nějaké jméno .......a už máme velice blízko tomu co tady píše že nechce platit daně z nafty. Nebo lokalizace pomocí bobilních telefónů .....poměrně přesná , stačí aby jste si po telefónu tuto naftu objednali.....používáte GPS ?? Každá má své skryté ID.....Takže když jí zapnete, a pověřěné osoby budou chtít , tak Vás mají s přesností nekolika metrů. Můj osobní názor je ten , že když bude někdo opravdu chtít Vás nachytat s nezdaněnou naftou , tak to klidně udělá. Tak alespoň na sebe neupozorňujte tady na netu a jezděte si na co chcete. Emil


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

19. duben 2008 19:51:40

No už jsem zvědavej jak za mnou fízl líta a čumí mi do nádrže. Ukaž mi jedinej případ jeden jedinej komu se to stalo.


Farmář M.

Členem od: 08.10.2007
Příspěvků: 116

19. duben 2008 20:15:59

Dohledatelné je dnes kde co, ale lokalizace GPS přijímače je docela nesmyslnej mýtus. Technicky jde o jednosměrnou komunikaci, družice vysílají signály, které přijímač GPS zpracovává a vyhodnocuje z nich svoji polohu. Opačným směrem z GPS přijímače na družici žádný signál nejde, takže lokalizace GPS přijímače je technicky nesmysl, je to asi jako byste chtěli lokalizavat obyčejné rádio. S telefony a lokalizačními systémy fungujícími na GMS je to už jiná.


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

20. duben 2008 19:20:04

Komatsu stroje už dnes disponují GPS systémem KOMTRAX , který kromě jiného umožňuje velice přesně určit polohu konkrétního stroje kdekoliv na světě. Jednoduchý popis systému je na stránkách Komatsu. Souhlasím samozdřejmě s tím že přenosné GPS jsou jen " přijímače". Děkuji za odborný výklad problému. Emil komančák


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

20. duben 2008 19:51:01

Najdou místo kde se nacházím a dál???


Daniel xdand

Daniel xdand
Členem od: 13.09.2007
Příspěvků: 248

20. duben 2008 21:39:53

jezděte na co chcet ale dvě veci sou na světě jiste a to že člověk musí umřít a platid daně možna na to nikdo nepřide ale co když


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

20. duben 2008 22:51:37

Pracoval jsi nekdy bez faktury????? Co kdyz na tebe prijdou????? To je to same....


Ficus Cat

Členem od: 07.04.2008
Příspěvků: 5

22. duben 2008 09:20:02

Jezdit na nezdaněnou naftu je věcí každýho. Někomu se to vyplatí, někdo to dělat nebude.

Ale lejt tam řepkovej olej, je ekonomický nesmysl. Např motory v Tatře mi to nevzaly vůbec, jen smrad a výkon žádnej. Novější pak sice jedou, ale po čase se zapečou kroužky, a naředěný olej timhle svinstvem nemaže tak jak má, a jsou nutné min. poloviční lhůty k výměně. Vliv na čerpadlo je taky nedobrej. Nejhorší je, když olej zůstane delší dobu ve stroji, který není provozován. A když je teplo, tak stačí měsíc. Pak jsou škody nedozírný. Nepočítám zimní starty. Bez předehřevu je to prakticky nemožný v zimě provozovat. A sady pro výplachy naftou a předehřevy nejsou zadarmo. Jsou skalní zastánci, těhle "úspornejch" kejklů, ale ekonomicky to nevyjde, a starostí mraky, a spolehlivost nejni žádná.


Josef Fučík

Členem od: 09.04.2008
Příspěvků: 8

08. květen 2008 18:29:51

Jak a kde koupit naftu přímo z rafinerie?


milan volfik

Členem od: 16.08.2007
Příspěvků: 203

15. květen 2008 20:43:34

Naftu přímo z rafinerií nám zaváží fa.SILMET Příbram,na netu najdeš stránky,kde mají kontakt na regionální zástupce,který Ti řekne více,včetně podmínek a ceny. Někdy je cenový rozdíl oproti čerpačkám "jen" 1-2 koruny,ale už to bylo i 5,-Kč Berem od Silmetu již rok a jsme velice spokojeni.Zdarec!!!


Eva T.

Eva T.
Členem od: 14.06.2011
Příspěvků: 1

15. červen 2011 00:00:20

Prosím Vás jaký je rozdíl mezi normální a topnou( červeně obarvenou ) naftou? Může se ta červená použít do osobního auta ? Je na to spoustu názorů,ale co si z toho vybrat nevím.Máme možnost ji kupovat v Rakousku,ale auto je teprve rok staré a neradi by jsme ho poškodili.Pokud s tím máte někdo zkušenosti,nebo na ni delší dobu bez problému jezdíte, prosím o odpověď.
Děkuji
Eva

Eva


Ján Košút

Ján Košút
Členem od: 01.03.2010
Příspěvků: 238

15. červen 2011 13:12:33

Takze unas sa cervana nafta pouzivala v polnohospodarstve, je to normalna nafta ako ina len ofarbena aby ju bolo rozoznat... na tuto naftu jazdili masiny ako John Deer , claas a vsetky mozne...nevidim vtom problem iba ze ak ta chytia mas problem!!!


Daniel xdand

Daniel xdand
Členem od: 13.09.2007
Příspěvků: 248

15. červen 2011 17:42:08

zaleží jestli je to topna nafta nebo jako na slovensku obarvena normalní nafta (kvuli daně )
kolga si taha topnou naftu (červenou) z polska do tatry jet to jede ale rozhodně to není normalní nafta auto kouří a řikal že je suchší
do osobního auta bych to nelil tatra by to měla přežít (aspoň armadní) ty byli dělane na směsné paliva ale systamy Bosch asi ne


Filip Šinko

Filip Šinko
Členem od: 05.11.2008
Příspěvků: 335

15. červen 2011 18:34:55

na rakouskou červenou naftu tu jezdí půlka jižních čech jezdí na to auta s Pumpe diese, Comonrail,i klasická čerpadla, je to normální nafta obarvená kuli dani, problém je jenom v zimě není adetivovaná


Přidat příspěvek k tématu