Téma: Osvědčená přeprava pro minirypadla a rypadla.

Autor

Zpráva

Etienne Etienne

Členem od: 25.08.2007
Příspěvků: 1

25. srpen 2007 21:31:41

Zakládám toto téma, jako praktické a užitečné všeobecné téma, kde očekávám vaše zkušenosti a praktické rady ohledně přívěsů, návěsů, podvalníků, sklápěčů, kterými vozíte své stroje. Je už na vás, zda toto téma vezmete ze stránky ekonomiky provozu, či spíše praktičnosti druhu přepravy..Možná by nebylo ani na škodu zmínit i některé firmy, které určitá řešení nabízejí.


milan volfik

Členem od: 16.08.2007
Příspěvků: 203

26. srpen 2007 21:05:49

Ahoj,zajímavé téma va fóru!Rád se podělím se zkušeností přepravy strojů.V minulosti,zhruba tři roky vzdálené jsme vlastnily Locust 750 a na jeho přepravu jsme měli originální jednoosý podval značky Mos,typ NUNC38S3,(tahali jsme za Tatrou 815),přeprava byla velice snadná a jednoduchá,jen přepravní rychlost 40km/h byla málo.V současné době máme rypadlonakladač CAT 432DII a po vlasti české převážíme také za Tatrou,ale na valníkovém vleku PV 16.12. Jízda se strojem,po řádném zajištění probíhá bezproblémově,jen je třeba myslet na výšku 4,00metry.Najíždění také dobré,nejlepší na žel.nádraží,na rampě.V současné době uvažuji o zakoupení podvalníkového přívěsu,jen ty ceny,hrůza a použitých moc není! Mějte se krásně,bagráci!


Firma 62621661

Členem od: 09.07.2007
Příspěvků: 17

27. listopad 2007 14:06:31

Na výstavě v Rakousku jeden vynálezce takto řešil převoz svého Neusona. Považuji to za technicky reálné ovšem úřední šiml si jistě na tomto řešení smlsne (tuhost spojení podvozku s rypadlem, brzdy, řízení.....). A dojdeme-li na cenu, kontejnerová avie je dnes pomalu v každé vesnici.....


Farmář M.

Členem od: 08.10.2007
Příspěvků: 116

27. listopad 2007 17:26:41

Tak mě v souvislosti s tímhle tématem napadá jak se jezdí s károu 3,5 tuny opravdu naloženou třeba takovým 2,7 tunovým minirypadlem? První problém je, že moc aut nemá tažné na 3,5 ale pár jich je (Renault Mascott, Land Rover Discovery, Defender…) Další věcí je samozřejmě řidičák B-E. Ale co praktické zkušenosti? Přepravujete někdo stroje takhle, nebo je to slušně řečeno „o ústa“.

A další nápad, co taková klasická V3S. Podle údajů by měla uvézt v pohodě téměř pětitunový minibagr. Ale jak s nakládáním? Je reálné nakládat jako je to na přiložených obrázcích? Děláte to někdo tak?

Foto převzato z http://www.takeuchi.cz


Farmář M.

Členem od: 08.10.2007
Příspěvků: 116

27. listopad 2007 17:27:48


Farmář M.

Členem od: 08.10.2007
Příspěvků: 116

27. listopad 2007 17:28:25


Firma 62621661

Členem od: 09.07.2007
Příspěvků: 17

05. prosinec 2007 15:34:56

K nakládání a sjíždění většího minirypadla (zde např.Takeuchi) uvádím několik aspektů:
1) technicky to možné u stroje ve velmi dobrém technickém stavu podvozku, nosných částí a pracovního ústrojí rypadla
2) co ale dovoluje zde v návodu výrobce rypadla ?
3) co dovoluje v návodu výrobce auta (oblast rovnoměrnosti zatížení, zatěžování hrany plošiny)
4) co když bude hrana korby "shnilá"?
5) zda se tím jen nechlubí výrobce (technicky možné to je prakticky u jakéhokoli minibagru s delšími pasy)
6) co na to říkají české předpisy BOZ ?
Myslím že vyobrazený způsob je bezesporu technicky možný za podmínky neporušených pojezdových pasů a jiných podvozkových dílů, neunavené hydrauliky, šikovného strojníka sehraného s řidičem auta a velmi dobrého stavu plošiny nákladˇáku, případně po jejím zesílení. To vše připomíná naprosto legální způsob nakládání a skládání kráčivého rypadla.
Staří praktici nakonec deťáka také nakládali na T138 najetím z meze a šlo to......


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

05. prosinec 2007 17:59:24

Pánové , napíši taky několik řádků k tomuto tématu......Myslím si že takovéto a jiné kaskaderské kousky provádí strojníci dnes a denně, a to i na strojích v žalostném stavu. Mám totiž pocit že jsou k tomuto tiše nuceni svými zaměstnavateli , a to z důvodu úspory financí . Proč zajišťovat nějaký podvalník , když to můj strojník dokáže. Na duhé straně to strojníci- hrdinové to dělají dorovolně, "není přece něco co nedokážu". Ale přeci jenom než se do něčeho takového pustíte, podívejte se na zde publikované snímky ať víte jak to může dopadnout. I když musím se přiznat že i já jsem pár podobných kaskadérských kousků taky provedl. zdraví Emil


Popíno .

nakládka
Členem od: 28.10.2007
Příspěvků: 738

05. prosinec 2007 20:31:11

Zdravím všechny.
No já si myslím že přeci jen ten odvoz na kontajneru,nebo na podvalu je přeci jen nejšetrnější,jak k bagru,tak i k danýmu odvozu.To nalézání na náklaďák si může dovolit jen větší minibagr a ne nějaká 1,5t.Já vlastním sklápěcí podval a asi bych neměnil-je to prostě pohoda.Tak Čus strojníci


Ondřej Hájek

Členem od: 04.03.2007
Příspěvků: 2060

19. duben 2008 19:55:00

Přikládám k této pěkné diskuzi video s výmluvným názvem "bagger auf lkw".


Vili Skládaný

CAT 330 D L  demoličák
Členem od: 12.07.2007
Příspěvků: 99

20. duben 2008 18:44:32

ty fotky jsou z naší firmy,já to zažíl asi dvakrát ale nalejzal sem na sklápěčku Liaz.Je to ale dávná historie dávno máme podvalníky nebo kontejnerku,jinak ty auta dostali tím nalezáním a slejzáním pěkně na prdel ten bagr má 7,5 tuny.


Přidat příspěvek k tématu