Téma: než zavolám servis na JCB 3cx

Autor

Zpráva

Jiří Vacek

Členem od: 26.12.2008
Příspěvků: 17

19. duben 2010 22:11:19

Dobrý den,prosím o radu ohledně poruchy na JCB 3cx,při jízdě do kopce na 4-řku zničeho nic klesnou otáčky motoru cca z 2000 na 1500-1600 není to tak,že kopec je stoupák a motor na to nemá normálně jede otáčky těch 2000 a pak jak když vám někdo k tomu připne za jízdy vlek.Motor nekouří neškube zajímavé je když přeřadíte na trojku otáčky se vrátí na cca 2000.Dříve to udělalo občas,ale tedka jse to začalo stupnovat vyměnili jsme palivový filtry profoukli palivové potrubí nachvíli to dalo pokoj,ale pak jse to vrátilo,nevím pořád mám podezření,že to má co dělat s dopravou paliva nebo turbem ani nevím jestli je tam váha vzduchu.Dopravní čerpadlo tlačí ale zase nevím kolik má tlačit a vstřikovací čerpadlo nepoznám.Jinak je to výroba 2003 contraktor a motor má 74,5 kw je totožný jako má 4cx převodovka powershit za případné odpovědi děkuji Jiří Vacek


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

19. duben 2010 22:42:29

ma to zamek menice?


Jiří Zoubek

Jiří Zoubek
Členem od: 29.11.2009
Příspěvků: 18

20. duben 2010 06:54:31

Mate motor Perkins? A jake mate motohodiny.


Jiří Vacek

Členem od: 26.12.2008
Příspěvků: 17

20. duben 2010 18:36:02

Dobrý den bagr je osazen motorem Perkins cca 5000Mth nemá zámek měniče,tedka jezdíme cca 15 km na stavbu ráno to jede normálně a odpoledne,už jse tomu nechce domu nevím jestli na to může mít vliv teplota ale bagr není nijak přehřátý teplota normal.při nakládání a kopání to nepoznáte to se chová normálně jen při jízdě to zlobí,pořád mě to tahne k motoru nevím jestli by na to mělo vliv něco jiného za odpovědi předem děkuji Jiří Vacek


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

20. duben 2010 18:55:02

no perkinak tohle dela rad i do otacek je linejsi, mame kocky a drive jsem jezdil na origo catrackym motoru tusim 3064 oznaceni? a ten sel krasne za plynem a do kopce sice trosku zpomalil, ale motor nepolevil, ted co jezdim s perkinakem, ma vic kw, vetsi objem ale do kopce je to lenoch, jinak na hrnuti je silak, taky je hodne znat teplota menice, na catru Cecku se rad hral po 20km a byl pomalejsi do kopecka diky zahratemu a ridkemu oleji v menici, na DII mam chlazeni menice a drzi lepe, hlavne se nehreje, jen jednou sel na 100 stupnu, ale to jsem jel porad do kopce v horach. Taky zalezi na nafte, ted jsem vzal nejakou blbou u pumpy a kopce des bes, jinak dobry, kolik vazi tvuj mazlik? Muj 8800kg + naklad lopat a kladivo, to se mu pak nechce


Jiří Zoubek

Jiří Zoubek
Členem od: 29.11.2009
Příspěvků: 18

20. duben 2010 19:12:32

Vacek. Dobrý večer muj nazor je ře máte protrženou membranu na vstřikovacim čerpadle kterou ovlada turbo pri 2000ot. Nebo horši varianta že je vydřene čerpadlo to mě pak ohřaty nejelo taky.


kamiš jcb

kamiš jcb
Členem od: 23.08.2009
Příspěvků: 13

20. duben 2010 20:09:34

Jirko zdravím. Tento samý problém,který popisuješ jsem měl taky.Trápil jsem se s tím 2 měsíce.s tou nádrží si nebyl daleko od pravdy. jenže nestačí profouknout potrubí, ale je potřeba vypustit nádrž a pořádně propláchnut,(nechat odšpuntovaný spodek s nalít 20l) a znova a znova.a to potrubí profouknout.bylo tam bordela až až. sací trubka je snad ani 2cm ode dna.jcb mám to samé co ty a taky 2003. ku podivu mi to dělalo taky kolem 5OOO mh.zkus to a uvidíš. servisák taky strašil pohádkou o tom,že u perkiňáků kolem 5000.jdou do kopru čerpadla. teď mám 6500 a šlape ok. kamil


Pavel Dušek

prozatimni stroj 303,5c cr
Členem od: 28.11.2009
Příspěvků: 562

20. duben 2010 20:55:55

jj souhlasim s kamisem taky sem to od jednoho strojnika slysel a pokud uz by to nepomohlo tak to uz dojde na slova pana zoubka takze pri trose stesti bych proplachoval jak vzteklej happy


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

20. duben 2010 21:45:20

je to pravda stema nadrzema, tohle jsme resili na kamionech kazdou chvilkou, jinak pohadka o turbu taky neni tak daleko od pravdy, ja jsem to studoval u sebe a nehejbe se naklapeni. Nastesti zustalo "vyset" v rezimu plneho plneni takze houby zle happy jde to docela ztuha vratit zpatky do "nulove" polohy, takze podtlak stim jen tezko hne


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06.01.2008
Příspěvků: 391

23. duben 2010 21:46:27

Váha vzduchu tam není, ale na vstřikovacím čerpadle je membrána, která přidává naftu v závislosti na množství vzduchu, aby byl pořád udržovaný optimální poměr palivo/vzduch. Občas tato membrána praskne, dá se to zjistit tak, že se povolí trubička od vzduchu a při motoru v zátěži tam nesmí být nafta.
Ale jestli to dělá až při zahřátém motoru, může to být vstřikovací čerpadlo. V každém případě to chce někoho s budíkem, kdo to proměří a má potřebné koncovky. Ale všeobecně se čerpadla poslední dobou vydírají vlivem snížení množství síry v naftě (ale jen těm, kdo nepřidávají aditiva), v průměru děláme 2 čerpadla za 3 měsíce sad


Aleš Rudolf

Aleš Rudolf
Členem od: 09.03.2009
Příspěvků: 449

23. duben 2010 22:15:19

Já se snažim netankovat tu supr levnou naftu (ono atd.)Ale ty čerpadla a vstřiky fakt odchází i na osobákách .


Jan Čada

Členem od: 03.01.2008
Příspěvků: 776

24. duben 2010 07:31:08

Mě zas nikdy nenapadlo tankovat tu supr drahou naftu.Taky nepočítám s tím,že bych měl každé ráno přemýšlet, kolik je v naftě různých srágor,aby vyhovovala.Na to snad mají v té rafinerii nějaký program.To se raději snad budu opravdu modlit.Všechno je o přístupu nebo o štěstí a smůle.No třeba vemte si,jak může být v nádrži něco,co vám ucpe trubky.Neříkám ,že jsem to neviděl,ale když si pravidelně v zimě někdo otvíral nádrž,aby si namočil cucky hadů na klacku,tak proč ne.Tak je to z kanistrama atd.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

24. duben 2010 14:41:38

Pánové beru do všeho co mám tu nejlevnější naftu. Od osobáku přez nákladák až po bagr. Jeden z osobáku ma najeto na tuto naftu 470 tisíc a čerpadlo i motor ok bez jediné opravy. To že renomované značky mají naftu drahou neznamená že ji mají lepší než jiná benzínka.


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

24. duben 2010 21:32:48

je to o stesti a hlavne o tom kdo to cim pajcne, nam dovezl dopravce "naftu" z rafinerie a 5 aut zarvalo, pak se zjistilo, ze naftu si nechali a vymenili cisterny a dali nam pajc s aditivem aby rozpustilo olej a vodu. byl to TM TRUCK Vysoka Pec


Radek Jůza

JCB3CX
Členem od: 26.01.2011
Příspěvků: 6

26. leden 2011 09:16:34

Dobrý den, mám ten samý problém. Ráno pokud je stroj studený tak jde motor pěkně do otáček a má sílu. Pokud se ohřeje tak za 20-30 min. tak přestane táhnout. Do kopce otáčky nepřejdou přes 1700. Ale stačí promáčknout spojku a motor trochu vytočit tak se někdy chytne. Pokud ne je třeba tento postup opakovat. A pokud už je pak v otáčkách tak jede. Je to hodně nepříjemný, když potřebujete hrnout. Jedná se o stroj JCB3CX powershift, rok výroby 2001 motor perkins, motohodin kolem 8000. Začalo to dělat tak při 5000-6000 Mhod. Pokud se s tim někdo setkal a vyřešil tento problém, může mi poradit? Předem děkuji.


Petr Tomáš

Petr Tomáš
Členem od: 08.11.2012
Příspěvků: 17

03. leden 2014 13:46:26

Obecné úkony při těchto potížích:

- výměna filtrů paliva
- kontrola / výměna dopravního čerpadla
- přetěsnění palivového systému / výměna o kroužků na nízkotlakém palivovém systému
- vyčištění nádrže
- kontrola trysek
- diagnostika vysokotlakého čerpadla

Petr Tomáš


Pavel Dušek

prozatimni stroj 303,5c cr
Členem od: 28.11.2009
Příspěvků: 562

03. leden 2014 18:23:17

co to je za vosla tyhle mam nejradsi co si sem timto zpusobem serou reklamu


Renda G.

Renda G.
Členem od: 12.02.2010
Příspěvků: 480

03. leden 2014 19:14:52

když mrkneš dolu na reklamu tak to asi má zaplacené a domluvené s Ondrou

Lepší malý bagr, než velká lopata ®
http://www.grulich-rene.cz


Petr Tomáš

Petr Tomáš
Členem od: 08.11.2012
Příspěvků: 17

06. leden 2014 08:25:03

Pane Dušku, máte pravdu. Svůj minulý příspěvek jsem upravil, abych nedráždil odkazem na naše webové stránky.

Petr Tomáš


Pavel Dušek

prozatimni stroj 303,5c cr
Členem od: 28.11.2009
Příspěvků: 562

06. leden 2014 18:33:44

a vsiml jste si ze odpovidate treba na 2-3 roky stare prispevky?


Petr Tomáš

Petr Tomáš
Členem od: 08.11.2012
Příspěvků: 17

07. leden 2014 08:59:45

Ano, vím pane Dušku. Doufám, že tyto informace poslouží i dalším, kdo je budou hledat.
Pokud jde o mé příspěvky, není jich moc. Můžu přispět jen těm, co mají motory Perkins.


Ondřej Hájek

Členem od: 04.03.2007
Příspěvků: 2060

07. leden 2014 16:21:57

Zdravím vás, pánové, a děkuji za snahu udržet fórum objektivní a přínosné. Musím říct, že pravidla fóra jsou pro všechny stejné, nehledě na to, zda tu někdo má placenou reklamu. Ale musím konstatovat, že příspěvky pana Tomáše v souladu s těmito pravidly jsou. Zásadní je zde bod č. 7: „Nevkládejte nabídky, které mohou budit dojem neplacené reklamy, pokud nejsou relevantní odpovědí na konkrétní dotaz“. Pan Tomáš skutečně na konkrétní dotazy odpovídá, takže je to v pořádku.

Co se týká odpovědí na starší témata, to podmínky neřeší, takže to je také povoleno. Můj názor je, že relevantní odpověď na starší nezodpovězený dotaz je dobrá, protože z ohlasů vím, že jeden se zeptá a řada dalších čtenářů následně odpovědi využije také. A těm je jedno, jak starý byl původní dotaz. Takže v tomto mohu potvrdit názor samotného pana Tomáše.

Jinak podmínky fóra jsou samozřejmě věcí diskuze a není to nic, co by se nedalo změnit. Pokud máte nějaký návrh na změnu, dejte prosím vědět. Tady jsou ty stávající:

http://bagry.cz/forum/pravidla_fora


Přidat příspěvek k tématu