Téma: Nákladní auta
Autor
Zpráva
08. prosinec 2011 22:07:15
Toje pravda.ten man se nedá srovnat vubec s avií.Aspon teda ze starou. Doufám že se nikoho nedotknu
08. prosinec 2011 22:36:17
naložim až 9t materiálu štěrku třeba tak nevim
http://www.zemni-prace-taborsky.cz
08. prosinec 2011 23:51:09
Toje možné.Ale u starších avií to je děs při překládání. Bud spojka věčně hořela.kardanka utrhané šrouby.poloosa prasklá a péra.A hrozná bouda .Jakou to má ofiko nosnost?
09. prosinec 2011 07:58:09
je to 12t a má vozit těch 8t ofiko ,ale zvládá více a hydraulika má dost rezervy.jenže pak už by to nezvládl rám.
jojo ty 31 to bylo něco jinýho jenže zase vyjela dost když tam byly velká kola na skládce to byla bomba.tyhle new avie jsou nizké ,
10. prosinec 2011 12:40:24
Pane Táborský, musím oponovat. Mám stejnou aviiD120, kterou jsem pořídil od nové, se stejnou nástavbou a k tomu ještě na větších kolech z důvodu lepší průjezdnosti, to je běžně objednatelná originální doplňková výbava. Jak by, ale mohlo oficálně vozit toto auto 8tun, když jeho celková hmotnost je 12t? To ještě nemluvím o váze kontejneru, kterou musíte odečíst. Váha kontejneru je cca 900Kg při objemu 6m3. Nicméně i takhle lehký kontejner je konstruovaný do 5tun, ostatní kontejnerové vany s větší ofic.nosností jsou samozřejmě ještě těžší. Je pravda, že nástavba má obrovskou sílu. Zkrátka auto natáhne i to co neodveze. Máme na větší kontejnerovce(celk.18t) ještě o dost větší nástavbu a síla jako taková je obdobná. Nicméně vozit na tomhle autě 9tun materiálu je pro to auto jasná vražda. Protože váha i s vanou(tedy převážené hmotnosti) by pak byla 10tun! Vezl jsem na tomhle autě cca 10x za celou dobu vlastnictví 8tun materiálu a poslední takto přeloženou jízdu to nevydrželi pera. Samozřejmě ranec - moje chyba. Pera sic něco vydrží, úplně špatná nejsou, ale popravdě jsou oproti konkurenčním vozům vcelku dost slabá. Neříkám, že by měli vydržet přetěžování, ale jsou zkrátka dimenzovaná na danou kategorii do celk.12t. Man, renault apod. mají pera silnější, tedy spíše naddimenzovaná. Oficiálně na tomto autě můžete vozit cca 6tun materiálu, sedmá tuna je kontejnerová vana a tím to končí. Jestli chcete můžu Vám sem naskenovat kompletní váženku od konkrétního vozu.
10. prosinec 2011 14:02:41
Pan pantucek ma pravdu,8 tun materialu je moc,maximalne 6tun je to prece 12ti tuna.Ted si nechávám delat Volvo 14 ti tunu mel bych u vest 8 tun tak uvidime
10. prosinec 2011 14:37:34
Neoponujte,přece si každý může dohledat kolik váží prázdná Avia 120.Když píšou že váží 3720kg,tak zbývá do 11990kg -----8270kg.Ano když si místo kontejneru který váží 550kg dáte tunový tak vám zbývá 7270kg a když odečtete tu nástavbu např .TUNU???,tak na náklad vám zbyde těch 6270kg .Pravdu máte všichni .Musí to ale po naložení vážit 12tun.To je směrodatné.
10. prosinec 2011 14:44:47
Pane Čada, ale když dáte tak malej kontejner, tak mi řekněte, čím ho budete nakládat aby jste tam dal tolik materiálu aby vážil 8tun? Kromě toho, že i vana na to nebude konstruovaná, tak jakej stavební materiál váží 8tun při 3m3 objemu? Štěrk, písek, beton a ani asfalt ne. Jedině dost mokrý beton(třeba už S2), ale do 3m3 kont. se vám ho vejde max 2.5m3, ale to by zas nesměl být tak mokrý, páč neudělá ´´čepici´´. Co jiného se vozí? Ano 1x za rok by se možná něco objevilo(železnej kvádr třeba). Zkrátka musíte mít dostatečně velkou vanu aby tuto hmotnost v objemu pojmula. A to stále nemluvíme o tom, že i vana, která může ofic.vézt 8t má hmotnost vyšší. Můžete dát kvůli úspoře váhy ten nejmenší kontejner i tu nejslabší nástavbu(také kvůli úspoře hmotnosti), ale i ta nástavba musí a má určitou nosnost. A čim vyšší nosnost, tím vyšší hmotnost. Takže, když dáte např. 5tun nástavbu, tak můžete mít auto např.celkovou hm. 25tun, ale stále můžete ofic. vozit na nástavbě max 5tun vč.kontejneru! Musí sedět vše, pokud stále mluvíme o oficiální nosnosti. Koukám tady vedle sebe na desítky váženek i s nejmenšími kont. je to auto při 6tunách nákladu + vana na hranici. I často už při tomto naložení váží přes 12t.
10. prosinec 2011 15:24:41
Já s vámi souhlasím.Je to tak.Když vám dám osmikolové volvo,které bude mít korbu těžkou jako prase,protože bude z hardoxu tuplovaná někam do lomu,tak to bude pro řidiče dlouhodobý problem.Všichni ho budou nakládat jako osmikolu a on bude mít vlastně tonáž podobnou šestikole .Mluvím o silnici.V korbě není nic vidět a jedu.
Co se týče rozměru kontejneru a jeho váhy?No já ho nevážil .Přeci ho nekoupíte hliníkový aby jste o to víc naložil .To by jste ho dlouho neměl.Že.
10. prosinec 2011 18:16:39
Samozřejmě, že to musí jít ruku v ruce s praxí a zvažovat by jsme v našem případě měli skutečnosti okolo zemních prací, když už si povídáme tady
Když už ty korby: V mém okolí má například věčný problém můj kolega, který vlastní několik tříosých vozů, které mají ´´obrovské´´ korby. Objemově vycházejí okolo 16m3. Auta tuhle korbu bezproblémů odvezou absolutně plnou i přeplněnou. V TP mají auta napsáno, že náklad mohou vozit mimo silnici o váze 26t. Ve skutečnosti odvezou i mnohem víc. Auta tím nejspíš nijak netrpí, protože takhle plně se nakládají běžně již řadu let. Ale na silnici mohou mít oficiálně náklad 12t. To tam není ani vidět.
10. prosinec 2011 18:52:47
kluci na 8x8 tatrach vozej 30-35t i po silnici, bohuzel kdyz je vedeni motivuje tak, ze je plati od tuny....chudaci auta
10. prosinec 2011 20:31:08
Ty jo Mildo není to Yčko ?
10. prosinec 2011 22:35:29
Kucí já vám naskenuju váženku ted jsem našel na 8t materiálu a speciálně pro vás si necham najít i ta těch 9t aby tady nebyli řeči zase že to nevozíte vy neznamená že to nejde a že to nikdo nemůže vozit nejsem ted kdo tady píše bludy a nesmysli
10. prosinec 2011 22:40:43
Zbyšek Pantůček :je tam tonáž + spz co si můžete ověřit nahoře viz.obr.9t najdu nebojte
takto to vozíme jen na svoje akce co stavíme mi pro zákazníky normálně jak se má bez ničení auta jedem radši 2x více viděláme .
11. prosinec 2011 08:14:23
To co sem Radek dal,tak to není vážní lístek.To je daňový doklad.Dej sem lístek,kde bude váha prázdného auta (Např 5,5tun),dál váhu kamenívá např.8 tun a celkovou ,která bude v tomto případě 13,5 tuny.Přeloženo o 1,6 tuny.Nechci se potkávat s takovýma autama.
11. prosinec 2011 08:24:17
Vždyť tam je váha auta TÁRA 5,56 pod tím co zakroužkoval červeně a toto je daňový doklad a vážný lístek v jednom,mi dostáváme z lomu uplně stejný.Takže celkovou má 13.54
11. prosinec 2011 08:48:33
Děkuji Ondro ,špatně vidím .Jo něco tam je .Jinak je auto přeložené že?
11. prosinec 2011 09:02:54
Není zač,kdybych ty lístky neznal také bych si toho nevšiml,je přeložené ale ještě úměrně,bych řek,bratr má také avii A60 a také se někdy stane že je přeložená.
11. prosinec 2011 09:15:29
jinak na D120 jsem taky uz dokazal nalozit 8,8t takze tomu verim
12. prosinec 2011 10:21:33
Pane Táborský, myslím, že jste na začátku psal, že 8tun můžete vozit oficiálně. O tom celá debata je a měla být. Jasně sem napsal, že ano, že auto dokáže odvézt 8 i 9tun, ale, že tak jsou auto i kontejnerová vana přeložené a nemá to co dělat oficiálně na silnici. Vy jste tvrdil, že vozit může oficiálně 8tun materiálu. Tak na tuto odpověď čekám, né na uvedenou zavádějící. Splést se může každý, takže se třeba pletu, ale pak mě o tom přesvědčte.
12. prosinec 2011 10:31:51
Pane Ondřej Kaiser, nezlobte se, ale u oficiálně určené maximální váhy vozu něco jako termín ´´úměrně přeložené auto´´ zkrátka neexistuje. Až Vás na silnici takhle zváží, pak bude pokuta i kvůli těm 2 tunám, ale žádná debata o úměrně přeloženém autě. Nemyslím to špatně, ale celou dobu mluvíme o oficiální nosnosti vozu.
12. prosinec 2011 16:58:33
Pane Zbyšek Pantůček,já sem nikdy netvrdil že je to vpořádku,že je vozidlo přeložené,jen že do určité meze pro vozidlo únosné,jen doba je taková,že se každý snaží ušetřit a když místo 10ti otoček uděláte třeba 8,tak ušetříte jak naftu tak čas a ať mi nikdo netvrdí že se to z tohoto důvodu nikdo nedělá.
12. prosinec 2011 18:09:12
Zbyšek Pantůček :za první když kouknete na můj obrázek tam tam píše jen že vozim i 9t materiálu.
nikde jsem netvdil ,že to mohu vozit .oficiálně ted nevim kolik je v TP .
samozřejmně je to přeložený ,tak to být nemá, ale když máme takové vozy ,které nám zvládnou místo 10 otoček jen 8 jak kolegové píšou tak to využíváme a účtujem 10 .Kdyby mě chytli a zvážili malá pravděpodobnost ještě nikdy jsem nebyl vážen při kontrole tak si to zaplatim .
Závěr:já jen ukázal kolik vozíme a stále to vozíme a bez problému.Každý vydělává jinak.Na tuto avii máme stálý kšeft na dovoz štěrku jen proto ,že uveze tolik klidně i těch 9t .D90 to by si tam neškrtla a vzali by si Liazku.
Takže ofiko jen co je v TP
12. prosinec 2011 22:29:04
Nezlobte se, ale vyhýbavě vám to šlo okecat pěkně. Nahoře v příspěvku jste psal 8tun oficiálně. Na to jsem celou dobu reagoval a jasně to uvedl v každém příspěvku. Vy po-té celou dobu děláte jak kdyby jste tuto část snad neuvedl a po-té v reakcích neviděl. Nejsem zde jediný co tuto skutečnost vnímal a moc si toho vážím, protože si pak nepřipadám jako až tak veliký parchant. Nebudu se s Váma hádat, protože mi to za to nestojí. To si můžu povídat se sousedem o politice a budu na tom stejně, jak to tak vidím. Pane Kaiser, někdy se zastavte, budu Vás vozit tímto kokrétním autem celý den, jednu fůru za druhou a po-té naložíme 2x fůru štěrku o 9tunách a povíte mi, zda se Vám náhodou nezdá jízda přecijen trochu víc přeložená než je zdrávo jak pro auto, bezpečnost provozu a při skládání kolikrát i téměř nebezpečná. Zvu Vás. Nicméně jste uvedl, že auto je v normě přeložené, což do debaty o oficiální nosnosti zkrátka nezapadlo a proto jsem na Váš příspěvek reagoval. Také jste tak uvedl bez zkušenosti. Proto Vás zvu na celodenní závoz (PS: Dokonce se přímo známe, možná si vzpomenete
Třeba mě tady nemějte rádi za můj přístup, ale stroje miluju stejně jako Vy všichni tady na fóru. Vyrostl jsem mezi traktory, traktůrky, rozmetadli, sběrači, dřážkovači, valníky, nákladními vozy, bobíky a ost. zemědělskou technikou a dál zůstal s podnikáním v zemařině. Mám k tomu na štěstí veškeré vhodné podmínky. Samozřejmě pletu se jako všichni lidi, i třeba často, ale když mě na to někdo upozorní a je to tak, tak se nehádám a trapně se nevyhýbám. Zkrátka já se radši snažím stavět k věcem čelem jako chlap, když jsou k tomu alespoň trochu možné podmínky.
Nebudu dál rozvíjet své šťourání, raději tedy toto končím a všem nám ulehčím. Nerad tady takhle zadělávám vlákno diskuze.
13. prosinec 2011 17:25:49
Pane Zbyšek Pantůček,já neschvaluji překládání aut a nevlastním ani D90 nebo D120,takže je pravda že nevím co jsou tyto tipy snést,ale vidím že bezproblému odvezou i mnohem vetší fůry než je jejich přípustná nosnost,neříkám že tím netrpí,určitě ano,také neříkám že se má překládání vozu stávat pravidlem,ale zvládnout to,bez velké újmy,mi máme jen A60 a vím že je schopná odvézt i 5,5tuny,což je také dost za její schvlálenou nosností,to už je mi jí opravdu líto když to vidím.Nechováme se ke strojům jako prasata,,nejsme "zaměstnanci",pravidelně je v průběhu roku kontrolujeme a pečujeme o ně,jsou naše a stály nás nějaké ty peníze.Vaše jméno mi bohužel nic neříká,ale pokud jsme se už někdy setkaly určitě bych vás při setkání poznal.