Téma: MINIBAGRY
Autor
Zpráva
07. březen 2009 20:34:42
tak o tom bych polemizoval.Měl jsem možnost sedět jeden den v 303,5 se zkrácenou zádí a takhle vyhopsanej jsem akorát z traktorbagru,je to míň stabilní.Jedinou výhodu vidím hrabání těsně u zdi,ale to je asi tak jediný.S tim zadkem přes vim dobře co si dovolit.
08. březen 2009 19:37:21
Ahoj Martine,konkrétní zkušenost sice nemám,ale myslim si--- motory Yanmar,těch bych se nebál,to jsou jedny z nejlepších motorů,hydraulika KYB to jsem v životě neslyšel(asi novinka) a že ti 1,6t nový bagr stojí pod 400.000 by ve mě vzbuzovalo spíš nedůvěru....a zkus se poptat v BC Stavu,ti je prodávají....hodně zdaru Aleš
08. březen 2009 19:55:41
Pro Honzu: Asi máš pravdu ale musí být někde znát o co je menší, já na něm mám ještě originál závaží a nepříjde mi to tak hrozný, ale možná je to tím že jsem zvyklý z traktoru. A hlavně ho používám do stístněných prostor kam se nedostanu traktorem proto mi vyhovuje malý rozměr.
08. březen 2009 20:11:12
Zdravim taky mám cat 303 cr a vyhovuje mi ta krátká zád všude se vejde hlavně když se motam o nový fasády.
kde nejde traktor tak tahle mašina kopeme stim i složitý základy hlavně v jámě atd prostě dobrá mašina
09. březen 2009 20:55:08
Ze zkrácené zádi bych neněl vůbec žádný strach a naopak odpadá starost o spoustu vjecí.
Kam zajedu tam se otočím nehlídám stěny domů, plotové slopky, hromady o které odrbu záď, atd.
Na bagru máme namontovanou 80 lžíci takovou jaká je na traktor bagru a stroj padá maximálně, když stojí jen na třech bodech.
18. březen 2009 20:15:07
Zdravím,
hele když vidim ten bobcat co leze z tý říčky,napadá mě,je tam někde dole na podvozku nějakej ovzdušnovák jako je na tuhý nápravě u auta,kudy by se tam mohla dostat voda??A ještě jeden dotaz,jakožto od laika,pocholpil jsem snad dobře že na víku od motorů na pásy jsou dva šrouby na dolejvání a vypouštění oleje,ale jaksi nevim co je tam za olej..?To samý co je v hydr.,nebo převodák?Jestli se ptám blbě,tak mě prosím omluvte a opravte.Začínám.Díky
18. březen 2009 21:26:27
tak ted nechápu voda se vám dostala do podvozku ? je tam konkrétne u bobcatu x 320 plech dekl na 4 šrobech a ten je tam někdy docela zmuchlanej ja tam měl i bláto.a nebo se vam dostala voda do reduktoru?jinak olej je převodak ale nejakej spešl třeba od cat.
18. březen 2009 22:11:28
voda se tam dostat nemuže nebo neměla někdy tam vleze za rozetu bahno a pak stvrdne a drne se to tam tak pak mozna bobcat tam nema gufero ale takovej lapovanej prstenec s o kroužkem takova chujárna.jo vloni mi odešlo ložisko zrezla klec dlouho stál a nejak se to zevnitř potí.jinak měnit olej docela často mam pocit že 500 mth.dává se tam převodak ale ten lepší(kupuji ho od catru třeba) .reduktor neni větranej mohl by se prej tlakovat na ten olej pp80 a pp90 a pak potece ven.a radši ho často skontrolovat.
18. březen 2009 22:20:30
No fajn,to je to co sem potřeboval,jestli je větranej nebo né.Po vhodným oleji mrknu.
Děkuju za vyčerpávající info.
Bagrův zdar
18. březen 2009 22:36:54
Zdravím,chcel by som sa opýtať...mám asi mesiac minibagrika schaef a všimol som si,že keď sa zahreje cca asi po polhodine začínajú blbnúť troška otáčky-to znamená,že keď chcem troška ubrať tak skočia hneď na minimum...skúšal som troška pohýbať plynom hore niekoľkokrát a potom to zase išlo.Tak mi napadlo pozrieť do vstrekovacieho čerpadla.či nemá podobný systém ako u iných diesel-ov klasický regulátor otáčok.Ďakujem za radu.Jedná sa o schaeff Hr-02.
18. březen 2009 23:56:36
u oleje od CATu platíte jen za značku nic víc....podívejte se na specifikaci oleje a bude stejná jako u neCATového převoďáku ale za jinou cenu...jinak olej by se měl měnit po 1000 hod.ale jelikož tam jsou u mrňousů cca 2,5 dcl tak je lepší ho jednoduše vyměnit třeba po 200-300 hod....nic nepokazíte a alespoň budete mít jistotu že tam vůbec nějaký olej máte
19. březen 2009 10:10:00
pro Martina H.-Martine,všichni víme,že u CATu se platí za značku,ale myslim si že u olejů by se na to hledět moc nemělo.Já jsem koupil originál převodový olej CAT do koncáků za 426kč/5l což je cca 85kč/l.Těchto 5 litrů mi vydrží nejméně na 3 výměny,tj.nějakých 1500Mth....jestli se vám to zdá drahé a nechcete utrácet jednou za rok a půl než projedete 1500mth,"tolik peněz" u CATu,je to Váš boj.nemyslím si že je to zas až tak veliká investice....nebo se mýlím?
19. březen 2009 10:13:43
.....pánové k těm olejům - dávejte tam to, co je předepsané výrobcem - to jediný je na to odzkoušené. Nikdo neříká, že to nepoběží i na jiný olej, ale zaděláváte si tím na postupný problémy a menší životnost jednotlivých komponentů reduktoru - oni totiž oleje ve stejné specifikaci můžou mít dost rodíly v přísadách, které nemáte nárok běžně rozpoznat - jsou to různé EP přísady, antioxidanty, inhibitory koroze, antiemulsifikátory apod. Opravdu není olej jako olej - pokud chcete mít dlouho funkční stroj. Opravdu to není jen o tom, že CAT chce na všem vydělat.
19. březen 2009 11:39:07
to Aleš Šampůnek ...netvrdím že cena kohokoliv zabije a navíc píšu že není nijak finančně nákladné olej měnit třeba po 200až 300hod.ale pokud se jedná o olej stejného značení,specifikace pak toto je každý výrobce olejů povinen plnit,dodržovat a tudíž jednotlivé oleje různých výrobců se od sebe nikterak zásadně neliší/dle normy/...pokud máte olej do koncáků 85,-Kč litr tak vůbec není co řešit pak mi spíše dělá starost že uchováváte olej třeba 1,5 roku otevřený než ho použijete,ale to je už jiná věc
19. březen 2009 12:36:15
Souhlasím s parametry oleje od jiných výrobců,i s cenou 85litr(pokud je běžně k dostání) Ale CATu bych se moc nezastával,nemyslím že by měl být ze všech nej,kdo ví co do těch bandasek s lesklou etiketou lejou za olej..
Dnes jsem u CAT poptával zuby do lžíce,a mějte mě za škudlila nebo ne,ale necelejch 600,- bez dph za (ne)obyčejnej? zub mě přijde docela rána..
Z návodu jsem vyčetl že:Wheel motor 0,25L --------- SAE90(API GL-4) to by mohlo bejt vono žejo?
Dál moc nechápu :Track roller 0,01 USgal -----SAE30(CD)
:Front idler 0,01 USgal ------SAE30(CD)
V čem by měl bejt takovej malej šprk oleje,netušíte?
19. březen 2009 13:12:12
...track roller - by měla být vodící rolna
..front idler - by mělo být přední vodící kolo pásu
Nevím jak u CATu, ale co jsem doposud viděl já na jiných značkách, tak tyto komponenty měli celoživotní náplň, tj. plnily se před montáží jejich vodící osy a šlus. Nikde jsme na nich neviděl plnící otvory - čímž to samozřejmě nevylučuji u některých výrobců..
19. březen 2009 13:36:23
Taky jsem si to tak nějak přeložil,ale stejně jako ty jsem nikde nenašel žádné plnící otvory.tak to řešit nebudu.Dík
19. březen 2009 16:13:30
Majo Novak a skoušel jste naftovej filtr ja tam měl jednou vodu nebo nějakej bordel a pri menšim náklonu se už dostavala do čerpadla. (tankoval jsem pul roku na onu) hned filtr letel ven a potom pohoda .jinak stejné přiznaky bud plnej kotel nebo volnoběh.
23. březen 2009 20:23:31
co to bude az to bude ?
24. březen 2009 08:24:35
potůček se zátočinami,kameny a kytičkami......
24. březen 2009 19:38:21
Teda Aleši- si vyhraješ, pěkná práce. Dělám taky hodně potoky, ale jen čistím- na takovýhle zahradničení bych asi neměl nervy.....
24. březen 2009 20:09:59
Romane díky za pochvalu...věř mi ,že jako soukromník už jsem dělal různé podobné "vyfikundace",takže nervy už mám skoro otupělé ale stále platí:"náš zákazník,náš pán"
24. březen 2009 20:54:40
jen k těm rolnám u Catru,už jsem vysvětloval Šampůnkovi že u minibagru cat je v rolně asi 1 deci oleje,což je uplně zanedbatelný množství a pokud se tam udělá nějaká vůle tak je olej fuč a nikdo to ani nezjistí.U nové rolny je malá zátka na imbus.U nový rolny jsme olej vypustily a daly vazelínu.Rolny si už taky opravujeme samy a není na tom nic pokud se to podchytí v čas.
26. březen 2009 18:59:38
zdravím, taková asi hloupá otázka, pasujou lžíce z CAT 303 na 305? Je rychloupínak stejný? A jak to je s přiděláním kladiva? Vše myšleno na rychloupínák. Dík.
26. březen 2009 19:30:32
Ahoj Jardo,myslim si že se neshodují,musel bys to asi řešit nějakym přechodem na užší uchycení.