Téma: JCB 3CX? nebo VOLVO BL 71?

Autor

Zpráva

Zbyněk Vísner

Členem od: 25.12.2008
Příspěvků: 1

25. prosinec 2008 18:39:43

Zdravim vas! Nemam v podstate zadne prakticke zkusenosti s temito stroji a chystam se na koupi. Opustila mne touha kupovat novy a poohlizim se tedy po r.v. od 2006.... Volvo me zajima proto, ze ve firme mame defacto same tahace teto znacky.... Ocenim prakticke rady, dekuji!


Radek tb

Radek tb
Členem od: 28.09.2008
Příspěvků: 650

29. prosinec 2008 10:55:54

Zdravim zmích skušeností vřele doporučuji JCB3CX 100% volba stroje na veliké urovni.mnohaleté skušenosti JCB
Volvo mno traktorbagry dlouho nevyráběl dá se říct začínaj a vylepšujou má chyby jako každej.volvo jako traktorbagr nedoporučuji .a zatim jich mocc nejezdí nejvíc je jcb ,cat ,stroje na špici.
Volvo tahače to máte pravdu to je špice to sou mašiny jestli se bavýme o návěs s koníkem ale i soupravy .
Ale já řikam neni nad českou tatru nemá konkurenci pod bagrem a ted terna sou slušný i na silnici.
to sem odpočil podle mě JCB3CX jasná volba to řekne dost bagráků

zatim se mějte


o p

Členem od: 29.12.2008
Příspěvků: 6

29. prosinec 2008 12:08:25

Já si Volvo zkoušel jen chvilku na stavbě u kolegy. Měl joystiky - podlě mě podstatně lepší než má JCB a pístový čerpadlo. Nevím jak to je s dlouhodobou životností u volva,ale jevilo se mě celkem robustně. Osobně bych se rozhodoval JCB,Volvo,CAT. Přeji šťastnou ruku


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

29. prosinec 2008 18:07:30

Moje rada je volte podle servisu. Rychlost, kvalita a cena. V budoucnu to oceníte ze všeho nejvíc. A v tomto směru je moje rada JCB....


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

29. prosinec 2008 20:00:30

Zdravím . Dneska je takový módní trend pochvalovat JCB, případně Cat. Pokud nechcete na stavbách poslouchat od strojníků či majitelů že Váš stroj je na H.........., tak zcela určitě volte tyto značky. Pokud Máte zdravý úsudek , tak Vás zcela určitě napadne že taková značka jako je Volvo si nemůže svojí pověst pokazit tím, že bubou vyrábět velice nekvalitní traktorbagry. Jinak řečeno ,v dnešní silné konkurenci si kvalitní firma vyrábějící stavební stroje nedovolí podcenit výběr komponentů svých mašin. Takže pokud znáte a máte dobré zkušenosti s určitou firmou , tak vzhůru do toto. Mnoho úspěchů Emil Komančák.


stefan stankovic

jcb 175 js w
Členem od: 21.11.2008
Příspěvků: 11

29. prosinec 2008 20:08:18

ked kupit jcb tak len s piestikovym cerpadlom viem to z vlastnej praxe ani volvo neni na zahodenie velmi dobre sa snim kope

pitostroj


Radek tb

Radek tb
Členem od: 28.09.2008
Příspěvků: 650

29. prosinec 2008 21:16:55

emil:
rákuji na váš příspěvěk mezi námi něco na tom bude když si strojníci vychvalují stroje JCB nebo CAT tomu nemožete oponovat volvo má dobré stroje ale v jiné kategorie např nakladače

příjemný den


jan k

jan k
Členem od: 16.08.2008
Příspěvků: 434

29. prosinec 2008 22:46:00

V této době je moderní nejen vychvalovat JCB a CAT,ale ještě víc hanit ty,kteří tyto stroje vychvalují. Ono se tu stává zvykem,že opozice je moderní. A Emil je proti nonstop. Můj názor- Vše je o penězích,kdo na to má jde do Cat,JCB a pod.Kdo otestoval Cat,už nechce jinak. Ta kvalita,image a spolehlivost,to je jak droga. Většina s těch co tu machrují,že svatá trojice cat,jcb,komatsu je vlastně na hovno,že terex a jiné jako-stroje jsou vlastně super a stejná kvalita,si nevidí do úst a je zatrpklý,že on s tim nedělá. U volva jsou super nakladače,traktor jednoznačně od JCB. Zkuste si obvolat dealery a uvidíteže rozdíl v ceně u svaté trojice,není tak velký. Lovu zdar


o p

Členem od: 29.12.2008
Příspěvků: 6

30. prosinec 2008 10:02:31

v tom bych a emilem souhlasil,k čemu ti je super stroj,když musíš 14dní čekat na běžný servis,nebo když máš předražený díly,nebo nezkušený mechaniky? A stroje jako Te...,atd? Svou práci udělají,ale nedovolil bych si je řadit do extraligy strojů se kterýma se kope 10hod denně,20dní v měsíci.


Jiří Soukup

Členem od: 26.04.2008
Příspěvků: 1

30. prosinec 2008 15:59:50

Mám BL 71 rok a nemám větší problém.Servis na zavolání(nic akutního nebylo).Joystyky velmi dobré,síla na kopání plně srovnatelná s CAT.Díky větším předním kolům super prostupnost.Spotřeba je taky ve srovnání s ostatními na hodně dobré úrovni.Takže opravdu slušný stroj za slušný peníz.Jednání obchodníků při koupi Komatsu tam jsem si připadal jako otravný hmyz co něco chce a vůbec nekomunikovali.Cat arogance co si vůbec dovoluji myslet na jinou značku tady máš cenu kup to a buď rád ,že jsme Ti to prodali.JCB jen pomlouvání konkurence a co kdy komu kde prasklo,vyteklo apod.Ve výsledku vše je jen technika když se o ní trochu staráš tak slouží když na ní s..... tak Ti to vrátí i s úrokama a je jedno od koho to je.U Volva to bylo OK tak nakonec prodali.

Jirka Soukup


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

30. prosinec 2008 17:18:27

Zdravím . Pan Soukup má pravdu ......všechno (nebo skoro všechno) je o lidech . Kvalita stroje.......výdrž stroje.......jednání prodejců......Mnoho z pisatelů umí říct TO JE NA H........podstatně hůře se říká to jsem to ale pos.al . Emil Komančák
(pro p. Jana k : myslím že jsem nikdy neřekl křivého slova na jakoukoliv značku stroje. Jestliže si to tak ale někdo vyložil , těmto čtenářům se omlouvám. )


Kejsák 2008

Členem od: 16.10.2008
Příspěvků: 164

30. prosinec 2008 19:39:23

Zdravím,
nechci se tady vyjadřovat k jednotlivým značkám stroje, to nechť posoudí jiní, jen bych si dovolil oponovat názoru, že nějaká značka si dnes nedovolí vyrábět nekvalitní stroje - ať se nám to líbí nebo ne, každý výrobce se snaží vydělat a ve světě velké konkurence je jednou z cest snižování nákladů. Když zavzpomínáte, v minulosti si někteří výrobci dodávali vlastní hydraulická čerpadla, nápravy, převodovky, motory apod. Dnes už si většina firem z finančních důvodů nedovolí financovat vlastní vývoj komponentů a odebírají komponenty od světových výrobců, kteří se na konkrétní komponenty specializují a z výrobních závodů jednotlivých značek st. strojů se v podstatě stal závod montážní. To je realita. Když se dnes podíváte po stavebních strojích, zjistíte, že většina motorů je buď přímo Cummins, Perkins, Isuzu, Mitsubushi apod. nebo je licenčně dělají různé fabriky v Evropě, hydraulice v Evropě vládne Rexroth, případně Danfoss, nápravy a převodovky ZF, Clark, Spicer a tak dále. A ať se jakákoliv značka st. strojů snaží sebevíc, nedokáže ovlivnit, aby dělníci např. ve fabrice Clarku zrovna přeovodvky pro její stroje dělali kvalitněji než převodovky určené pro jinou značku st. strojů. Jinými slovy, jednotlivé komponenty dělají celek, ale výrobu jednotlivých komponentů může výrobce st. strojů jen těžko ovlivnit. Já jsem tedy přesvědčen, že kvalita hlavních komponentů st. strojů je v dnešní době u všech světových výrobců rovnocenná, protože mají z velké části stejné komponenty. Rozdíly však dělají detaily, přístup k zákazníkovi apod., jednotlivé technické vychytávky. Dnes opravdu neznamená, že to, co je nejznámější je nejlepší nebo, že dražší=lepší. Je třeba srovnávat. Jsou značky, které tu třeba moc známé nejsou, ale jinde v Evropě, Americe nebo Asii jsou vyhlášené a tady jen postupně proráží, jsou relativně nové. Opravdu se dnes dá vybírat.


Jan Čada

Členem od: 03.01.2008
Příspěvků: 776

30. prosinec 2008 20:20:07

Mám názor,že to je o penězích jak píše Jan K.Dál potom je ještě hodně variant,jak kdo se k té své oblíbené značce dostal.
Kdyby na pana Soukupa byli u konkurence laskavější,tak by třeba Volvo neměl.Další z variant je pak zvyk na tu určitou značku.Proč dávám za 3cx 1.7M,když můžu koupit levněji jinou značku?Dnes docela 432E za 1.55M.Nechci , jsem na tu svojí zvyklý.Tam si potom opravdu můžu říkat,že jsem to pos ral,když ulomím zrcátko.Před každou větví se sklopí(pro méně znalé).U Terex v tomto případě jestli jsou zrcátka na pevno, tak jsou na hov no.
Pan Mach napsal-Moje rada je volte podle servisu. Rychlost, kvalita a cena.- Tak kdybych to silvestrovsky odlehčil,tak bych koupil STALINCE.Strejda dělal v Armabetonu a má ho v malíčku ohledně oprav.
Nééé,nechci rychlého servisáka,aby mi kvalitně a levně demontoval každý měsíc nějaký agreát.Já nechci ani čekat 14dní jak někdo píše na pravidelný servis.Když na to někdo má ,tak ať si nechá měnit oleje a filtry.Já se to naučil.Stát se může všechno ale přiznám se,že s tím moc u mojí značky nepočítám.Tak ji věřím.Víc se bojím,že mi jí někdo ukradne.


milan Kovář

milan Kovář
Členem od: 06.09.2008
Příspěvků: 255

30. prosinec 2008 20:42:11

Dobrý večer, dámy a pánové. Já sem si stroj JCB 3CX koupil téměř nedávno a mohu říct, že překonal mé očekávání. Byl sem zvyklý na ostrowka a starší CAT. Nedá se to srovnávat, já vím, ale prostě a jednoduše jsem s ním spokojen. Sednu nastartuju a kopu. Při výběrů strojů jsem vybíral mezi JCB, CAT, a Komatsu. Popravdě řečeno o Volvo, Terex apod. jsem v inzerátech ani nezavadil. To znamená, že tyhle značky nejsou moc rozšířené nebo v nich lidi nemají moc důvěry, když se neprodávají ani starší. Je to jen můj názor!!! Prostě a jednoduše- koupil jsem JCB 3CX a je to super stroj. Udělá víc práce než jsem čekal. Jinak všem přeji krásný rok 2009 a hodně a dobře zaplacených motohodin bez servisu!


jan k

jan k
Členem od: 16.08.2008
Příspěvků: 434

31. prosinec 2008 00:16:35

Pánové jsem rád a poťešen,že sem chodí lidé,kteří se nestydí za to,že si kupují kvalitní stroje. Je fajn,že kvalita převládá nad kvantitou. Tak ať je Vás víc. Do Nového roku přeji Vám všem,hodně kubíků a málo kabelů. Zemařině zdar a bagrákům zvlášť.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

31. prosinec 2008 12:20:17

Ono ten servis sakra oceníte až vám bude někde hořet termín atd... Ať je to značka jaká chce tak i kvalitní stroj muže vysadit a pak hledate pomoc kdekoli a když servisak druhý den ráno přijede a na místě mašinu opraví tak pak to oceníte jako jednu z nejduležitějších věcí při kupování dalšího stroje. Mě se tohle stalo na 3 měsíce starém stroji Odešlo čerpadlo a přístupem servisu jsem byl překvapen. Druhý den dojeli a po zjištění závady jsme se ještě ten den otočili pro náhradní stroj a makalo se dál. A to je to co já ocením. K čemu mi je stroj o nějakou kačku levnější když na servisáka čekáte týden a pak přijede borec kterej ještě před týdnem opravoval auta a neví co má dělat a když to konečně zjistí tak na díl čekáte další týden. A to se vyplatí že.... ??? Prostě kvalitní mechaniky a celkově servis se musí zaplatit a někde na to vzít musí a já jsem ochoten toto zaplatit ve vyšší pořizovací ceně. Když budu mluvit konkrétně tak JCB nebo CAT.


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

31. prosinec 2008 16:56:48

Zdravím. Pakliže jsem řekl že firmy si nedovolí vybrat nekvalitní komponenty, je samozdřejmostí že na mysli byl výrobce komponentů. Dále je pravdou , že výrobci např. Caráro- nápravy , převodovky , vyrábí více modelů náprav. Takže nesprávnou volbou typu nápravy ( poddimenováním ) může docházet k poblémům. To že si firmy komponenty kupujou, to se mi libí ......proč investovat do vývoje, když je už to vymyšlené. Ostatně tento trend je všude , automobilový průmysl......výpočetní technika. Pokud chcete být konkurence schopní , nemůžete si dovolit vyrábět stroj od A až do Z . Nedovedu si ani představit že by výrobce stavebních strojů měl linku na lisování plastů , svařování šasi , výrobu hadic, výrobu motorů a třeba výrobu čipů do počítačů strojů. Můj názor je , že by kvalita šla spíše dolů. P. Mach má ale pravdu v jednom , ža bez kvalitního servisu to opravdu nejde. Vyrobit stroj v kvalitách raketoplávu je možné , nikdo by ho však nezaplatil a i te přeci spadnul. A věřte že stroj se vám obvykle pokazí , když ho nejvíce potřebujete. Takže rychlost a kvalita servisu je na místě. Ovšem nevěřím tomu že ke stroji přijede neproškolený mechanik , který "ještě nedávno opravoval auta" . Hodně štěstí v roce 2009 přeje Emil Komančák.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

31. prosinec 2008 21:55:29

Jen pro upřsnění to s tím mechanikem je realita. Asi né moc častá ale tento případ jsem viděl. Nebudu říkat od jaké značky stroje to bylo abych tu nepomlouval ale přijel borec který ještě před týdnem opravoval auta a mašinu spravoval se sluchátkem v uchu s mechanikem na druhém konci kraje. Asi to bude vyjímečný případ ale lecos to o kvalitě servisu taky napoví.


Jan Čada

Členem od: 03.01.2008
Příspěvků: 776

02. leden 2009 08:23:27

Reakce na článek p.Macha a Emila kom.pan Mach napsal- / Ono ten servis sakra oceníte až vám bude někde hořet termín/Až vám bude hořet termín,tak stejně nepřijedou.Dělají ty ,co mají stroj tři měsíce .Můžete se stavět třeba na hlavu.Pro udržení na stavbě a práci pro zaměstnance-Půjčovna.
Emil-......proč investovat do vývoje, když je už to vymyšlené. Ostatně tento trend je všude , automobilový průmysl....../příkladem je nový motor JCB.Víme kdo má Perkins.
Emil- //Ovšem nevěřím tomu že ke stroji přijede neproškolený mechanik // Já taky ne.Proškolení je přijímací postup.Proč by nemohl před tím opravovat auta.?Migrace je všude.
A jako poslední co mě zaujalo napsal pan Mach--//mašinu spravoval se sluchátkem v uchu s mechanikem na druhém konci kraje//-To je přeci úplně normální a já to taky zažil.Znají se a vědí kdo je specialista na elektriku a kdo si třeba pamatuje síly při utahování momentovým klíčem.Tento postup schvaluju


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

02. leden 2009 12:54:16

Pan Čada - Nevím jakou zkušenost mate se servisem vy ale já tu nejlepší. Přijedou pokud možno okamžitě a vždy pomužou. Ještě se mi nestalo abych na servis čekal déle než do druhého dne. Samozřejmě podle druhu závady. Pokud jde o prkotinu tak počkám až pojedou okolo a nebudu je zbytečně prudit. No a oprava stroje se sluchátkem v uchu není nic nenormálního a lecos to vypovídá...No a proškolení mechanika bude asi probíhat jak kde. Potkávám po stavbách hodně lidí z ruzných oboru a vím jak to leckde vypadá.


Martin Mrázek

Členem od: 14.12.2008
Příspěvků: 23

02. leden 2009 14:25:37

Nemyslím, že telefon na uchu vypovídá o něčem špatném. Spíš naopak. Nikdo neumí všechno a lepší konzultovat a odvést dobrou práci, než se tvářit jako mistr světa a zmršit to...


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

02. leden 2009 22:00:41

JCB - pokud si vyvinuli svůj motor - klobouk dolů, ale až čas ukáže. Aby na něj nakonec nepasovalo mnoho dílů z ISUZU. happy
A perkins ?? Snad dnes už jen CAT pod jeho označením. Promiňte za trošku jedovatou odpověď. Emil


Jan Čada

Členem od: 03.01.2008
Příspěvků: 776

03. leden 2009 09:46:03

Zdrávím.Já se Emile omlouvám že jsem měl jedovatou slinu v minulém článku.Nejsem odborník a problematikou ,jak vlastně to pro nás ti výrobci třeba z té trojice cat,jcb kom atd. dělají se moc nezabývám. Načal mě už Kejsák.Vyjmenoval tu firmy,které dělají to a to a že tedy komponenty by měly být na stejné úrovni.A já si říkám.Proč tedy u komanče převodovka prý klepe (řazení) a u JCB ne? Proč se právě ten perkins musel dostat do CAT?Proč JCB nepokračuje s odběrem motorů?Je to všechno nějak zamotané.Tahle debata mám dojem ,začala hádkou jaký stroj koupit.Odpověd,že je to jedno protože jsou komponenty stejně dobré je jenom polovina.Ten druhý díl je o jejich složení na stroji.O pocitech.Poznám,že traktor jede jinak ,když 200kg lžíci vyndám a dám jí dopředu.To mohu ovlivnit.Uložení nádrže na hydraulický olej už asi nikoliv.Tady se právě snažím pochopit oba ty tábory.Píše to má ukrutnou sílu na podkop.A já si říkám -asi mu nejdou pojišťováky.Jen k vůli síle si tu mašinu přeci nekoupím.Můj stroj má taky sílu .Když ochabuje dám nové zuby.Díky za trpělivost


Popíno .

nakládka
Členem od: 28.10.2007
Příspěvků: 738

03. leden 2009 11:24:44

Ahoj.
No nechtěl jsem do této diskuze zasahoval,ale můj názor je ten že dělám na Catrech:Volvo jsem se prohlížel u soukromníka a myslim že se jim povedlo,asi když bych se rozhodoval mezi JCB a Volvem tak bych zkusil Volvo.Jcb mě nijak nenadchlo.Pro příklad znám firmu,kde mají traktory Cat,JCB,Komatsu ,měli New Holand,se strojníky se znám a tak znám i jejich názory na mašiny co s nimi dělají.Nový JCB 3 Hlučný jak vysavač a skoro nic nezvedne,měnili v záruce čerpadlo.Komatsu vcelku dobré,největší plus rychlý na přejezd,ale odešlo turbo a hydr.čerpadlo vše v záruce.Cat jen jediná závada- brzdy zadní nápravy,po záruce,ale nakoupili si náhr.díly a udělali sami na dílně.Na našich strojích jsou taky maličkosti jako u každýho jinýho ale servis jsme řešili jen jednou po tel a opravu elektro si odstranili samy.Jinak mnoho zdaru při vybírání mašiny...


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

03. leden 2009 15:15:50

No pokud jedu opravovat bagr tak bych o něm měl vědět vše. To je jak kdyby kuchař v restauraci odmítal dělat knedlíky s tím že umí jen brambory....


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

03. leden 2009 16:09:19

Zdravím . p. Mach to hodně zjednodušil. Když vezmete v úvahu že Komatsu vyrábí stroje pásové od 0,5 tuny až do hmotvosti 700 tun . Dále kolové stroje od 8 tun až do 23 tun . Dále dozéry od 8 tun až do 111 tun . Jen dozérů se v současnosti vyrábí 19 modelů. Dále kolové nakladače od 8 tun až do 210 tun . Dále dampry, gradery, drtiče, traktorbagry. Tento výčet určitě postačuje na to , aby si rozumný člověk udělal úsudek, že je to trošku jinak než knedlíky a brambory. Nehledě na to že stroje stejné velikosti se meziročně modernizují a osazují novými komponenty.
Myslím že neexistuje člověk , který by kapacitou svého mozku vše obsáhl. Zdraví Emil


Kejsák 2008

Členem od: 16.10.2008
Příspěvků: 164

03. leden 2009 18:39:16


....souhlasím s emilem, že nemá smysl vymýšlet, co už jednou yvmyšleno bylo. Opravdu není na závadu, když si výrobce st. strojů jednotlivé komponenty kupuje - tak má většinou jistotu, že používá to, co je momentálně na trhu nejlepší. Nechtěl jsem tím ale říct, že jsou všechny stroje stejné, chtěl jsem tím jenom říct, že když je většina komponetů stroje stejná s konkurencí, tak v tomhle směru nebude tak velký rozdíl v kvalitě. Rozdíly potom dělají detaily- jako např. jak jsou jednotlivé komponety sladěny do sebe, rozdíly pak dělá různá kinematika, kvalita použitých materiálů venku i uvnitř, komfort, odhlučnění, servis apod. A to že u komanče někde klepe převodovka neznamená, že ta stejná převodovka nemůže klepat třeba u catu - jsou to jens troje. Jinak s těma vlastníma motorama - to, co je napsaný na víku motoru nebo je odlito na bloku, většinou neznamená to, kdo ten motor skutečně vyvinul nebo vyrobil. Většina výrobců ty motory dodává se svým logem, ale buď je vyrábí v licenci nebo jim ta výrobní fabrika tam prostě razí jejich loga. Jinak souhlas emilem ohledně oprav přes telefon - opravdu dnes není v silách 1 mechanika, aby uměl spravovat všechny stroje své značky a taky není možné mít na každý typ nějakého specialistu - to by ten servis musel zaměstnávat spoustu lidí a velká část z nich by stejně jen houpala nohama většinu svého času. A srovnávat práci mechanika st. strojů s mechanikem os. aut, nákl. aut nebo zemědělských strojů je hodně liché - u os. i nákl. aut se neustále motáte ve stejné konfiguraci motor-převodovka-brzdy-nápravy-elektronika, které jsou všech modelů stejné značky víceméně podobné. Stejné je to i u zem. strojů, i když to se více podobá st. strojům, ale v menší variabilitě. Ale mechanik st. strojů dnes musí rozumět motorům, mechanickým, hydrodynamický i hydrostatickým převodům, elektronice, hydraulice, mechanice apod. Většinu času pracuje venku, musí umět improvizovat, když něco nemá a když nemá za zadkem celou knihovnu serisních manuálů. Proto by telefon u ucha při opravách neměl vadit. A vemte taky v úvahu rozdílnost různých technologií, které často vznikají geograficky zcela nezávisle na ostatních, jinými slovy - většina pásových rypadel se dnes vyvíjí v Japonsku, kolové zase v Evropě, nakladače často v Americe apod. To u žádné automobilky takto nefunguje. Proto je práce st. mechanika hodně náročná a proto je jich taky věčný nedostatek.


Přidat příspěvek k tématu