Téma: JCB 3CX

Autor

Zpráva

Tomáš Čapčuch

Tomáš Čapčuch

Členem od: 25.02.2008
Příspěvků: 431

06. duben 2008 21:55:31

Měl bych dotaz nejspíš na pana Stuchlíka,protože,se mi zdá,že strojům JCB rozumí,taky Emil od Komančů se jistě zapojí.Mám JCB 3CX,rv.2001,který jsem koupil starší v roce 2006.Můj dotaz se týká samosvorného diferenciálu a vlastně nemožností přímo ovládat uzávěrku.Nejspíš nebude vše tak jak má,protože na uježděném lehce zmrzlém sněhu bagr stojí i na rovině a nemít lžíci,kterou si pomůžu,nepohnu se z místa.Samozřejmostí je,že mám zaplý předek.Dříve jsem dělal na Komatsu WB 93R a ten když jsem zmáčknul uzávěrku,jezdi i po ledu a nebyl kopec co bych nevyjel.Při nakládání a v lehčím terénu cítím,že uzávěrka funguje,ale neposypaný ujetý sníh je děs.Myslím,že výrobce JCB by něco takového nepřipustil a chyba bude v mém stroji.Druhá věc která mě trápi je,že při mínus 10 bez eteru nenastartuji.Musím pochválit komatsu,kde minus 20 nebyl problém a natočil jsem na podruhé.Jinak jsem s JCB velice spokojený,Komatsu bylo poruchovější a co se týče těsností pístnic jednoznačně vede JCB.Předem děkuji za odpovědi.


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06.01.2008
Příspěvků: 391

07. duben 2008 17:44:23

Chyba nemusí být ve Vašem stroji. Samosvorný diferenciál nebyl montovaný na všechny stroje, a i tam, kde namontovaný byl, neměl takový efekt, aby vytáhl zapadnutý bagr. Na sněhu by ale zabrat měl, takže buď není namontovaný vúbec, nebo jsou lamely sjeté, nebo je někdo při předchozí opravě odstranil, případně uřezal záběrové "uši", protože lamely si vycvakaly v koši drážku a pak se nemohly rozdělit a v zatáčce vrzaly a cukaly. Zkrátka samosvorný diferenciál nebyl krok správným směrem. V případě zapadnutí se dá nahradit rozdělením brzd a přibržděním protáčejícího se kola. A zadní lopata to jistí happy Mirek


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

07. duben 2008 19:16:47

Tomáši , Tomáši......nebylo jak Komatsu co ..... happy Ale teď vážně. Co se týče samosvorných diferenciálů, tak toto zařírení je velice složité a nejen strojníci si někdy jeho funkci vykládají nesprávně. Účinnost samosvorného diferenciálu se vyjadřuje v procentech , obvykle do 40 procent. Je to hodnota kroutícího momentu, kterou , jednoduše řečeno , je schopný přenést na druhé kolo. Ovšem problém je v tom , že když není povrch na kterém se dělá dostatečně abrazivní , tak přenesený kroutící moment klesne téměř na nulu. Diferenciál potřebuje určitý kroutící moment aby se aktivoval , protože funguje na základě rozložení sil působících v různých směrech. Takže jeho smysl je především v bahnitých a písčitých terénech, kde by jedno kolo proklouzlo třeba při 50 % a na druhé se ještě přenere oněch 40% takže máme skoro 100% záběr. Ovšem na ledě se úcinnost snižuje a kolo proklouzne. Ale na rovinu kolik toho děláš na ledě ??? Pozor na správný olej v takovém diferenciálu. Pokud začne vrzat , jak píše pan Miroslav je problém. Pokud nevrže v zatáčce na asfaltu a cítíš jeho účinnost v bahně, máš ho v pořádku. Emil Komančák


Tomáš Čapčuch

Tomáš Čapčuch
Členem od: 25.02.2008
Příspěvků: 431

07. duben 2008 19:58:55

Pane Stuchlík,děkuji za odpověd,rozpojení brzd jsem taky zkoušel,ale není nad klasickou uzávěrku.


Tomáš Čapčuch

Tomáš Čapčuch
Členem od: 25.02.2008
Příspěvků: 431

07. duben 2008 20:10:02

Děkuji i Emilovi,je fakt,že na ledu často nedělám,ale takové situace jsou a když vím,že by se dalo s uzávěrkou jet,vadí mi její absence.


Přidat příspěvek k tématu