Téma: Dvojcestny podvozok
Autor
Zpráva
12. listopad 2016 17:36:37
Zdravim Vas
Vedel by mi niekto poradit firmu ktora by vedela namontovat dvojcestny podvozok na JCB JS175 W
12. listopad 2016 21:11:40
firma Saz http://www.saz.cz/cs/dvoucestne-vozidlo-cat-m315-duo/
a tahle firma si to ted nechala postavit na Cat M 318 F https://www.facebook.com/Ajeto.zjelinek/?fref=ts
13. listopad 2016 12:01:49
Ondro taky jsem to četl. Asi velký + pro jiné značky strojů.
14. listopad 2016 11:07:06
Vdaka za info
14. listopad 2016 18:39:23
Double kabinu zřejmě drážní úřad nepožaduje asi jen u nás nebo evnetuelně na Slovensku. Jelikož bych jinak nechápal, proč Caterpillar vyjel s tím svým doucesťákem s kabinou pro dva. Asi by to jinak v usa nebo jiných státech nebylo možno otypovat nebo tak něco, kdoví...
Mimochodem ta 315 s pevným ramenem asi není úplně nejvhodnější volba do kolejiště si myslím
15. listopad 2016 20:00:14
Myslim,ze pan Jelinek je i za tim prototypem od Catru co byl k videni na Baume.. jinak ta 318 je vymazlena, muselo to stat hodne usili,klobouk dolu.
16. listopad 2016 22:48:11
To si myslím že asi neni, poněvadž ten nový typ dvoucesťáku od Catru má dle mých informací původ v Americe
30. listopad 2016 14:36:06
Dle mého názoru není letos představený Cat M323F nic jiného, než že Cat vzal pod svá křídla výrobu dvoucesťáků francouzskou společností UNAC
http://www.unac-france.com/en/pro..._road_rail_excavator_compact_radius/
Jinak co se týká CATa upraveného v SaZ, tak by mne bližší info také zajímalo.
Něco o nové normě, která by měla povolit jednomístnou kabinu, jsem slyšel, ale ještě jsem jí nečetl...
Jinak ale stroj musí být vybaven mimo dalšího :
- drážním osvětlením
- extra drážní houkačkou
- indikací přetížení v režimu jeřábování včetně omezení klopného momentu (tzn. že pži přetížení nejprve začne např. pípat, v případě přetížení na 105% musí dojít k zastavení pohybů ramene a otoče) - ještě se musí počítat s nosnostmi na kolech na silnici a nebo na kolejích, musí být instalovány bezpečnostní hydraulické zámky apod... Poměrně drahá a složitá sranda nařízená normou EN15746-2
- u dvoumístné kabiny musí být u sedačky pilota (druhé sedadlo) k dispozici extra ovládání brzd a houkačky
- stroj musí být vybaven omezovačem zdvihu a omezovačem otoče, který zamezí nechtěnému narušení prostoru provozované sousední koleje
- stroj musí mít nainstalovaný nouzový hydraulický okruh pro případ, že dojde k poruše na stroji a bude potřeba stroj nouzově sbalit do přepravní polohy a odtáhnout lokomotivou
- aretací volantu - při provozu na kolejích musí být volant zajištěn proti náhodnému zatočení kol
Docela by mne zajímalo, jestli tento stroj všechny tyto náležitosti splňuje a má tudíž vystaven od Drážního úřadu Průkaz způsobilosti drážního vozidla, Průkazy způsobilosti určených technických zařízení (elektro, popř. i zdvihací a tlakové), má na dráhu TBZ a TK, revize apod....
Pokud toto tento stroj nemá, tak nesmí stroj na provozovanou kolej. Může fungovat pouze na vyloučených technologických kolejích.... Pokud někdo máte bližší info, popř. přímo majitel, tak budu také rád za poučení...
02. prosinec 2016 19:47:10
Martine jediný co má společnýho p. Jelínek s tím origo Cat dvoucesťákem je že si dal jeho video na Fakebox !
Negative co jsem viděl fotky tak má pouze namontovaný ty přídavný kolečka a osvětlení . Pochybuju že tam má všechny ty ostatní nezbytnosti o kterých píšeš !
05. prosinec 2016 10:42:31
Asi nejednoduší je se zeptat SaZ s.r.o. co vše potřebujete ke schválení a provozu na kolejích...
jen co si matně pamatuji tak jednomístná kabina je možná, ale pro stroje pohybující se omezenou rychlostí na kolejích a to myslím že 20km/hod.
ale expert na toto zařízení nejsem...
na Baumě vystavený CAT je prototip a je to verze pro Evropu - jak psal Negativ