Téma: DH 112
Autor
Zpráva
22. březen 2012 15:31:25
ještě jednu věc jsem si vzpoměl... potřeboval jsem část cesty dodělat před zimou, zavolal jsem tedy na pomoc ten traktor (3CX) a hrabali jsme proti sobě. Místa bylo dost, zem jsme měli stejně tvrdou (dooost tvrdou), strojník v traktoru byl daleko zkušenější než jsem já. A déháčko mělo objektivně mnohem větší výkon. Ty tuny navíc jsou při hrabání kufru prostě poznat...
To přepákování jsem sehnal v Prohybu nové. U takhle namáhaného dílu by bylo svařování naprd, navíc to je prasklé až do díry na čep a nevím jak by se to tam vařilo.
23. březen 2012 18:53:10
damco daneko a ake mas na mysli stale tie iste poruchy ?
23. březen 2012 19:05:17
DH 112 zts deháčko co sem tu dával fotky není moje..psal sem to..postává u nás na firmě v koutě a jednou za čas ho vytáhnem na nějaký terenní úpravy...
damco měl na mysli asi hlavně praskající rám vršku nebo i něco jiného?
23. březen 2012 19:07:25
my mame tiež jedno DHčko, skoro pred smrtou použivame ho len na dvore firmy na nakladanie štrku, zatial ide, ked je nejaka porucha tak sa to nejako spravy aby to šlo, pred dvoma rokmi sme na nom robili motor a zvarali sa šasi a hodili sme ho do laku (fotka je na prvej stranke tejto temy). na podnikanie to už určite nieje.
23. březen 2012 20:57:34
KUBO - SK a to vydeo co si dam daval uz davnejsie na nom si ty ? myslim si ze na tom videu to nie je az tak pomale nie ? ale nehadam sa urcite to je uz dnes teda po smrti
23. březen 2012 21:11:40
hej na tom videu som ja, je to točene asi tak 4 roky dozadu, vtedy to ešte trocha šlo
23. březen 2012 21:17:50
aha a teraz v tejto modrej farbe je ten ? a ze teraz je skoro pred smrtou tak je to jasne ak bolo na nom kladivo
23. březen 2012 21:37:55
hej to je ten isty, to je pravda že to kladivo mu hodne pomohlo, skusim zrobit este dajake aktualne video
24. březen 2012 19:13:33
ok zrob a bude to super
27. březen 2012 19:30:35
zdravim vas , nemáte niekdo skúsenosti s tahanim dh112 ? chcem si kupit este jedno a je odomna asi 20km a ten chlap co ho predava ma aj tatru815 aj tyc na tahanie . neviete niekdo ako a ci treba prepojit vzduch, elektriku .. pocul som ze sa vybera kardan a ci to musi byt nastartovane a niekdo to kerovat atd. bol by som velmi vdacny keby sa niekdo ozval.
27. březen 2012 20:03:50
Při tahnutí DH se přepne ventil brzd do polohy vlečení,Odpojí se píst řízení a vyvěsí se na rám.Místo pístu se nandá táhlo.Je to příslušenství bagru.Jestli se vyndavá kardanka tak to nevim ale asi jo.Určitě nebude na ty otáčky vyvážená a hrozí destrukce hřídele se všemi následky.Připojí se tažná tyč,zapojí elektrika a vzduch.Nevim jestli jsem na něco nezapoměl.Ve vlečenym bagru nikdo sedět ani nesmí.Bagr se pak chová jako obyčejný courák za autem.
27. březen 2012 20:16:05
S tím kardanem to je blbost,ta náprava i kardan je stejná jako např na liazkách které jezdí třeba 90km/h. Nikdy jsme ho nesundavali, ono taky když jsem to tahnul tak se s tím nijak rychle jet nedalo bo to pak nešlo udržet na cestě.
Ale pokud jde o 20km vůbec bych si s tím nelámal hlavu, na takový kousek jsme to dali na tyč, chlap sedl do bagru, nechal si foukat vzduch na volnoběh a tahnul jsem ho normálně s předkem na zemi třeba třicítkou aby to udržel
27. březen 2012 20:43:07
Tomáš Polách prosim ta mozes my toto vysvetlit celkom som tomu neporozumel : tahnul jsem ho normálně s předkem na zemi třeba třicítkou aby to udržel dik.
27. březen 2012 21:03:32
a co by sa stalo keby som to spravil nasledovne :
zapojil by sa za tatru tycou , bol by nastartovany len na volnobehu aby sa salo vytacat a brzdit a chlap by v nom sedel celu cestu a islo by sa asi rychlostou 30km/h kardan ani piest riadenia by sa nevyberal a elektrika a vzduch by sa nespajal
co vy nato ?
slo by to takto ?
27. březen 2012 21:20:31
Ano kardany se nesundávají...jen ta pístnice řízení...jinak 20km by doskákal i vlastní silou nee?
28. březen 2012 01:55:29
misto vyndavani kardanu je ten vypinac na pojezd prerusi tocivy pohyb mezi napravou a kardanem
ja taham DH 113 bezne je to trochu neco jineho ale nemam s tim problem.
jak jedes vic jak 40Km/hod tak ti to stejne bude litat ze strany na stranu ...
hodne stesti a spechejte pomalu
28. březen 2012 09:54:51
Filipe kde a jak se vypíná nebo přerušuje kardanka od nápravy?Já si tam nikdy ničeho nevšimnul.
28. březen 2012 10:37:37
u meho stroje je odpinani primo ve spodnim rohovem prevodu co je u napravy. je to ovladane vzduchovim pistkem a vraci se to perem ktere je uvnitr mechanismu
28. březen 2012 10:54:45
Aha tak to máte u DH 113.U 112 mám taky vzduchový váleček ale je tam vratná pružina a ještě 2 hadice.Tak to jedno bude odpojovač a druhym se zapíná předek.Naštěstí jsem to ještě nemusel opravovat tak nevim co je na co a tak vypadám za blbce co o tom nic neví
28. březen 2012 14:48:56
DH112 zts: myslel jsem to přesně tak jak jsi popsal v tom tvojem druhém příspěvku
28. březen 2012 17:08:46
ja by som to najradsej odkeroval ku mne normalne aby isiel po svojich ale je to 20km cesta prvej triedy na hlavnom tahu medzi kosiciami a bratislavou tak nerad by som bol keby ma niekdo zastavil . a teda keby som to spravil takto co by sa stalo ?
normalne by bol nastartovany aby sa dalo brzdyt a kerovat a tahal by sa za tatrou ?
rychlost by bola dajme tomu 20km/h
28. březen 2012 21:20:38
no já bych to asi jel po vlastních..než to tak napůl tahat....nejdelší trasu co jsem s tímto jel po ose bylo 56km!!! v kuse...byl sem z toho utahanej jako kotě ale dá se to ..... jinak na tahání je tento postup....
1. posadit výložník na kozu
2. propojit kabelem nástavbu a podvozek
3. propojit kabelem a hadicí auto s DH a samozřejmě tyčí...přepnout přepínač na "tahání"
4. odpojit píst řízení
5. sundat trktorový trojuhelník a připevnit cedulky jako na vlečku...dát trojúhelníkový odrazky a valíme..
myslím,že sem na nic nezapoměl....tahat to jako traktor s nastartovaným motorem a řidičem v kabině...nevím...v našem je v budce cedulka na níž se píše,že je to vysloveně zakázáno....asi výrobce ví proč to tam napsal....
s pozdravem
29. březen 2012 15:19:13
HORACIO dik za odpovad aj tak sa mi volakosi do toho nechce ale platit podvalnik moc nechcem a ked odpojim ten piest riadenia tak tam dam nieco namiesto neho ako psal uz vysie ?a v tej knihe od dh112 to nenajdem ? zatial tu knihu nemam ale viem o jednom co tu knihu ma tak by som to pozrel.
29. březen 2012 16:17:38
místo toho odpojeného pístu se připojí ta tyč...tedy je to speciálně dělaná tyč na tahání DH112 a ona pak tím řídí jako by to byla vlečka za traktor..a proto není potřeba řidič v budce....v knážce by to mělo být popsáno....já ji nikdy neviděl...
30. březen 2012 10:45:44
a kde najdem ten vypinac na tahani ?
30. březen 2012 12:55:55
Vepředu pod pravym světlem.Taková hliníková kostka s páčkou.
30. březen 2012 19:20:58
Tak,tak a je tam i ta věc na připojení vzduchu z tažného vozidla a zásuvka na propojení el s autem...
30. březen 2012 20:24:24
dik za odpoved este sa chcem spytat ako rychlo stym budem moc ist ked to spravim tak ako pisal horacio vysie dik.
30. březen 2012 21:38:47
my sme s tím jeli asi tak 502 max....
31. březen 2012 08:02:02
oprava 50 km/h....nevím jak sem to tak mohl zmastit....
05. duben 2012 19:01:51
Ahoj, otec si kupil DH 112, jel s tim 150km, chce to dat trochu do poradku, jelikoz ma za mesic narozeniny, chtel bych sehnat na DH katalog nahradni dilu, pripadne nejaky servisni manual. Nemate nekdo neco v pdf souboru prosim? Pripadne ten katalog naprodej?
05. duben 2012 22:00:37
Víťa K. pozri bazos.cz tam to jeden predava a chce za to 1500 czk na 99,9% to este ma
07. srpen 2012 23:30:05
dělám repase těchhle mašinek a moje skusenost s rozlámanými rámy nástavby je dost zajímavá.
Stroje vyrobené do roku 1985 nepraskaly tak drasticky jako po r.v. 1985.
Rozdíl je jednoznačný, provedení horní příruby otoče - prostě nepovedená konstrukční změna.
T.j. staré modely vydržely víc.
Časem přidám pár fotek lomů.
19. srpen 2012 21:50:19
zdravím , ja mam jedno dehacko s prasknutym ramom rok vyroby je 1987 , zatial som sa tym niako nezaoberal lebo s nim ani nerobim , robim teraz z druhym ten je v 100% stave a na tom nebolo nikdy kladivo a neni nikde zvarany ani nic . je podla vas nutné to niako zvarat alebo nieco podobné ked chcem ten s tym prasknutym ramom poreparvat ?
20. srpen 2012 20:34:32
čeeče slovenština mi není nijk cizí,ale slovo "poreparvat" neznám...jedná se o překlep nebo nějaký slang?
20. srpen 2012 22:22:20
asi tam bude preklep, čo takto "poreparovať" uviesť do boja schopného stavu?
21. srpen 2012 22:29:33
Náš hlavní údržbář vždycky říkal, že opravit se dá úplně všechno takže ať už poreparvat nebo poreparovat je to nejlepší tak, že se navrtají konce praskliny, pak zavařit, a potom přeplátovat. Svár bych před plátováním nezabrušoval, raději vybrousil plátování (ale tohle nevím přesně, jsem svářeč samouk). Taková oprava vydrží hooodně.
11. září 2012 20:00:27
zdravim , ano malo to byt poreparovat , neviete niekdo kde by som kupil nove púzdra na vyloznik ? popripade niake zkusenosti ci to ma vôbec vyzna opravovat, zatial dik
23. září 2012 21:27:22
Já si je vyrábím
08. říjen 2012 19:37:25
Zdravim vas chlapi, mam takyto problem, na dh 112 sa mi neda vypnut predný náhon , cievky som vyhodil lebo strasne hrdzaveli a dal som tam normalne ventily a doteraz to fungovalo a zrazu sa ten predny nahon neda vypnut, na tej dolnej kuzelovej prevodovke som premazal ten piest kde idu tie vzduchove hadice a aj tak nic neviete mi prosim poradit co dalej ?