Téma: CAT432D - nevyjede kopec, cim pomoct?

Autor

Zpráva

Tomáš Raník

Členem od: 03.04.2011
Příspěvků: 25

03. duben 2011 13:34:06

Zdravim Vas,

chlapy mam problem, vlastnim 432D (koupen pred mesicem, 2006, mth 6.250). Stroj cca 1 rok nepracoval (firma v likvidaci) a nikdo mi nebyl schopen rict kdy se delala jakakoliv udrzba.

Ted tedy budu delat vymeny filtru apod.

Ale musel jsem nyni 2 tydny se strojem dodelat kus prace a dostal jsem se do situace (opakovane), kdy jsem musel z mista A do mista B odvazet zeminu predni lzici. Bylo to do kopce, cca 70metru, stoupani se spatne odhaduje, ale cca 15-18%. Kdyz jsem to couval, tak jsem se proste v pulce zastavil a konec (lopata plna na cca 70%). Kdyz jsem se otocil a jel to popredu tak jsem se vysplhal, ale skoro taky zastavil...Chtel jsem potom nahromadenou zeminu roztahat predni lzici a to do toho kopecka bez sance...

Kdyz jsem hrabal zadnim ramenem, vse ok, sila postacila, vse v poho...

Poradite mi? Je to tim, ze proste 432D nema dostatek vykonu? Nebo to muze byt tema filtrama? Spis se ptam na Vase rady co zkouknout, co zkontrolovat az budu delat vymenu tech filtru.

A co si myslite o pouziti filtru "druhovyroby" na misto orig.CAT? Nasel jsem na ceskem webu eshop, kde nabizeji alternativni filtry.

Moc Vam vse diky za rady a nazory!

Pekny den Tom


Pavel Dušek

prozatimni stroj 303,5c cr
Členem od: 28.11.2009
Příspěvků: 562

03. duben 2011 13:44:40

urcite bych vyvoukal chladice veskery privod vzduchu a ty filtry bych povymenoval taky pak bych videl jestli to bude delat dale nebo to bude ok kdyz to ok nabude tak bych hledal dalsi moznosti myslim si ze by to mohlo byt i v palivovem filtru ktery by mohl byt celkem zaneseny uvidis dej vedet az bude po problemu ale tim ze by to nemelo vykon si nemyslim to musi vytahnout jak hovno


Tomáš Raník

Členem od: 03.04.2011
Příspěvků: 25

03. duben 2011 13:51:27

Ahoj,

moc diky za nazor. Prave tato zkusenost me vic dokopala k tomu, ze musim filtry vymenit. Jen tak na rychlo jsem na stavbe koukal na vzduchovej a ten je teda total..sad

Mam v planu vymenit vsechny, olej, paliv,hydraulika apod... Nemas zkusenost s jinejma nez CAT filtrama? Nabizeji mi prave alternativu, tak nevim, zda je vzit?

Moc diky.
PS: po vymene samozrejme napisu..


Pavel Dušek

prozatimni stroj 303,5c cr
Členem od: 28.11.2009
Příspěvků: 562

03. duben 2011 16:03:54

hele muj nazor na tyhle veci je jednoduchej na tom filtru od CAT zaplatis prave ten nazev CAT jinak vnitrek bude stejnej takze bych se nebal tam dat neco jineho samozrejme ze kdyz pujdes do catru se na to ptat tak ti je asi jasne ze ti tam ten original vychvalej az do buh vi kam a co je na tom specialni atd jinak ty filtry fungujou na stejnem principu


Alex Just

Členem od: 01.03.2010
Příspěvků: 249

03. duben 2011 17:31:27

Tomáši a chcípne motor ??? ... nebo se motor točí a mašina se zastaví??

Pokud zdechá motor , tak to tipuju na totálně zahnojený palivový filtr - po tom roce co to stálo - hodně pravděpodobný.

Alex


e-medved.eu .

Sudy
Členem od: 12.06.2010
Příspěvků: 143

03. duben 2011 18:17:21

Po roce " skladování " bych vyměnil 100% i palivo a odkalil palivovou nádrž.

Profesionální elektrocentrály Medved nejenom pro stavbaře k zapůjčení i prodeji
Výkon až 25kVA


Tomáš Raník

Členem od: 03.04.2011
Příspěvků: 25

03. duben 2011 18:32:40

Zdravim,

ok-filtry jsou mi jasny.. Palivo tam skoro zadny nebylo, takze jsem daval nove, nadrz neodkaloval.

Masina do kopce nechcipne - motor je v otackach (cca 1,7 tis) ale stoji a stoji, silou vule a ocima ji strkam dal... Rekne Ti to takhle vice?

Jinak muzu samozrejme neco zkusit vice popsat, ale jiz nevim co..

Diky MOC!


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

03. duben 2011 18:45:59

Ja bych to videl na automat, 432 je kombinace joysticku a automatu, ten v manualu neni jako 428. jezdil jsem s automatem taky a nevyjel nekolikrat na kypu, kdyz jsme vyvazeli od drticky prach a recyklat. Pod volantem mas volic smeru a na nem jsou cislice, to je rozsah stupnu 1 - 4, zkus cvicne dat manualni voleni kvaltu a dej si tam jednicku ci max dvojku, jinak do kopce 1 max 2, spis na 1, neco podobnyho jsem taky delal a to jsem jezdil 1 a v poho. Nevidel bych jako problem, jen selekce kvaltu automatu - spatna


Tomáš Hubený

Cat
Členem od: 03.04.2011
Příspěvků: 2

03. duben 2011 18:55:57

Ahoj určitě vyměnit palivovy filtr a oba vzduchové.Nemyslím si,že by stroj neměl vykon mame stejný a v lepším sem nedělal.Jen to chce pravydelny servis a udržbu.Já měnim palivak každych 250 mht,při dnešni kvalite nafty jinak zbytek filtru 500mth no a foukat vzduchače,ale to tě upozorní kontrolka na panelu.Myslim,že cenovy rozdil origo a nahrada neni zase takova. Na palivu taky hodně zaleži.


Tomáš Raník

Členem od: 03.04.2011
Příspěvků: 25

03. duben 2011 19:02:58

No,
kdyz jsem vozil do toho kopce, tak jsem na volici smeru mel 1 a nevyjel. Jde tedy jeste o to, ze nevim, zda sem neudelal neco spatne v tom, ze na palubce od volantu vpravo jsou prepinace: na zapnuti plovouci lzice pri prejezdu a taky je tam prepinac na volbu AUTOMATU a ten byl zaplej... Ale to by vadit nemelo, ne? Kdyz mam totiz zaplej automat (tim prepinacem u volantu) a na volici dam napr. 3, pak automat sam voli 1, nebo 2, nebo 3, kdyz dam na volici 2, pak automat voli jen 1 nebo 2, ja dal na volici 1 (pri zaplem automatu), tim nemel moznost volit jinak nez 1.... Takze by se tedy mel jak rikas vyskrabat, ale stejne nic...sad(((

Tak nevim...


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

03. duben 2011 19:40:04

ja spis trpim na to, ze ztratim trakci, jinak max kopec byl takovej, ze jsem se prevazil na zadni packy, tak jsem nabral plnejsi lzici a pak jsem vyjel, ale urcite zkus ty filtry v horsim pripade bude problem v menici, jak ti to hrne a tlaci do hromady? Pripadne co jizdy po silnici a kopec?


Tomáš Raník

Členem od: 03.04.2011
Příspěvků: 25

03. duben 2011 20:15:41

Po silnici (rovinka) to docela jede (to by i byla spokojenost), ale prijde kopecek (opet na klasicky silnici) a zacne podrazovat, a strida 2-3... vyjede, jede, louda se.... tezko se to popisuje, ale tak nejak.
Hrnout na rovince jsem s tim jeste nedelal, jsme ted v terenu, A tam muzu rict, ze hrnout opet nic, nabiras, ale jak kdyz te nekdo ze zadu drzi..happy)


Tomáš Raník

Členem od: 03.04.2011
Příspěvků: 25

03. duben 2011 20:21:20

Jeste bych se rad zeptal na info ohledne vymeny oleju a filtru.

Nemam s timto modelem(znackou) zkusenost. Volat CAT servis se mi nechce, chlapy to zmaknou na dilne, ale rad bych mel vice info... Beru to tak, ze bych rad vymenil co jde, poradite?

To jest, pry to ma 2 palivovy filtry (primar a sekundar okruh), pry to ma filtr pro ten menic, atd.... Pak take jaky olej hydraulicky, jaky motorovy, jaky prevodovy a taky jake mnozstvi je ktereho...

Mam k tomu jen anglicky manual a jsem z toho nejakej nejistej. Budou to pro me cenne informace, tak budu rad!


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

03. duben 2011 21:54:58

Zdravim, zavolej do servisu kolik ma mit motor maximalni otacky. 1700 mi pripada malo . Myslim ze 2350 by mohlo byt OK. Potom udelej stall test a budes vedet jestli je problem v motoru,prevodovce,nebo jestli ti motor dusi hydraulicky system. Emil


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

03. duben 2011 22:52:18

standartni otacky CAT 2200, razeni tusim je bud 2000 nebo 2200, me toci 2600


Jan Čada

Členem od: 03.01.2008
Příspěvků: 776

04. duben 2011 06:51:19

Raníku,já žasnu.O té mašině nic nevíte,ale to první co by jste udělal,tak je ojebat filtry a celou údržbu.Já žádné chlapy v dílně nikdy neměl.Pokud by to bylo jako u vás ,tak první co bych udělal, bych pozval servisáka na tu první údržbu,aby to chlapům ukázal.Jo nic na tom není ,když víte,že např palivový filtr má na sobě tečku a vy víte na co tam je.Tam vám jeden kolega píše,že mění palivové filtry po 250hodinách,protože ta nafta je .....Jak to poznal? on jí chutnal nebo co.To že kupuje motorový olej který podle abecedního písmena je na 250hodin a on ho tam ma 500hodin tak to mu třeba uniká.Koupil levně.Jestli to ví o tom oleji ,tak jsem rád a omlouvám se.Zavoláte servis ,že vám to neřadí a servisák který u vás nikdy nebyl a nikdy vás neviděl vám jako první větu řekne ,že tam máte alternativní filtr.Jak na to přišel že nemáte v převodovce originál filtr?No protože by se ta závada s originálem nestala.Jedná se o prkotinu.Nic vážného ,ale všechny závady se po opravení zdají ja ko jednoduché.Jen na to přijít.


Tomáš Raník

Členem od: 03.04.2011
Příspěvků: 25

04. duben 2011 12:57:56

Vážený pane Čado,

já žasnu z Vás. Jste první, který akorát nadává a nic neporadí a ani pořádně zřejmě nečte příspěvky, protože pak by jste nemohl napsat takovej blábol jako je, že chci ojebat filtry a celý servis.

Pouze jsem se zeptal na názor zkušenějších, co oni na alternativu - NIKDE SE nedočtete, že jsem to uzavřel tím, že ojebu filtry, to jsem někde napsal?????

Za další: četl jste, že jsem psal, že CHCI VYMĚNIT co se dá? Čily, že jsem si vědom, že mašina stála a nikdo údržbu zřejmě nedělal a já ji udělat CHCI a to klidně větší než běžnou????

To že o mašině víme málo je pravda - proto jsem se obrátil s žádostí o rady. A ty jsem zatím dostal různé, vážím si každého kdo přispěje ale to co si z toho vezmu je jen a jen na mě...

Bohužel z toho Vašeho si nevezmu nic - nic jste mi neporadil. Pravda nemusíte, mám si přece pozvat servisáka. Takovéto příspěvky jsou jak diskuse o politice někde v putice a rozhodně se nenesou v duchu solidarity ostatních..

Ale co, máte na to právo..

PS: SKUTEČNĚ bych ocenil, kdyby jste mi třeba Vy poradil jaký DOBRÝ OLEJ koupit, kolik ho koupit, kam jaký nalít apod... To bych bral jako skutečnou radu. Bral bych kdyby jste třeba poodhalil tajemství tečky na palivovém filtru apod.. Pokud máte vůbec zájem pomoct a podpořit někoho, kdo o tom tolik neví...

Pokud nejste třeba servisák od CATU a tím bych Vám ubíral na mzdě...


Jan Čada

Členem od: 03.01.2008
Příspěvků: 776

04. duben 2011 16:10:49

Nerozčilujte se.Napsal jsem to jak to cítím..Když je mašina v záruce,tak koukám na servisáka jak to dělá,nemachruju a ptám se .Po záruce pokud se cítím a mám to odkoukané,jak a kolik,co a kdy a kam, tak to zkusím.Co máte očíhnuté vy?Nic.A ještě vám to nejede..Jestli jsem tenkrát koupil mašinu venku tu první,tak by mě v životě nenapadlo do ní nedat originál filtry.Já vám nenadávám .Nemám vás ale za co chválit.Co se týče oleje,kupuju ho různě.V Catu, JCB, v Denisonu.Když se koupí jinde levný,tak je potřeba podívat se jaké má API.Takové Api /CD,bych po 250h vylil.Všichni tu zkoušíme uhodnout co může dělat vaší poruchu.Já si plácnu.Dopravní pumpa.


Alex Just

Členem od: 01.03.2010
Příspěvků: 249

04. duben 2011 16:31:42

Tome a co dělá v neutrálu na volnoběh - běží čistě nebo "kulhá" a klidně chcípne??

A když ho z volnoběhu sešlápneš na plnej a pustíš - zakouří černě??

Alex


Tomáš Raník

Členem od: 03.04.2011
Příspěvků: 25

04. duben 2011 16:32:18

Jo v pohode.... asi mate pravdu. Mel jsem nekolikrat pujcen 432e z pujcovny cat. delali nam nekolikrat servis na stavbe, strojnik co s tim delal na to koukal a ptal se jak rikate... Myslim si, ze to zvladne, mysleno technicky. Ale chybi nam informace jaky olej je vhodny, kolik ho tam prijde (motorovy, prevodovy, pripadne hydraulicky). Zda by jste treba prevodovy vubec menil, pripadne po kolika apod.. Tyto informace mi chybi. Musim totiz toto zajistit (nakoupit) a on to jiz vymeni. Tomu verim.
Pravda je, ze kdyz nam servis delali, tak jsem nesel k sudu a neopsal si typ (normu a co vsechno) a taky nesledoval kolik tam ma prijit litru...

Tyto informace by mi proste pomohly. Az to potom udelame, zjistime, zda prispevky kolegu, kteri se domnivaji na filtry v coz ja osobne doufam, byly spravnou volbou.

Pokud nebudou, dam vedet a budu rad za dalsi rady...

Predem diky za blizsi informace ohledne tech oleju..


Tomáš Raník

Členem od: 03.04.2011
Příspěvků: 25

04. duben 2011 16:34:21

Cauky,

neee, na volnobeh bezi naprosto klidne.... seslapnutim nezahuli cerne, rekl bych normalne... Ale pravdou je, ze ho nevytocim na vice nez rekneme 1,7-1,8 tis otacek..sad((


Alex Just

Členem od: 01.03.2010
Příspěvků: 249

04. duben 2011 16:36:41

... hm jasný .. tak ten nemá naftu!!!

Alex


Alex Just

Členem od: 01.03.2010
Příspěvků: 249

04. duben 2011 16:38:46

.. pokud by ji měl - tak musí začudit - víš ... pěkně černěhappy

.. jestli chceš .. skoč na CHAT .. pokecáme o tom

Alex


petr holub

petr holub
Členem od: 10.02.2011
Příspěvků: 195

04. duben 2011 18:06:51

tomáši máš tam zelenej perkins a jestli studenej lepší a ohřátej horší tak skončíš na GO vztřikovacího čerpadla


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

04. duben 2011 18:47:06

mrkni na doraz pod plynem a na cerpadle, nekdo si ubira max davku "kvuli spotrebe"


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

04. duben 2011 19:00:03

Zdravim. P. Raniku
Budu vecny: Chcete stroj zprovoznit, nebo o tom jenom kecat. ? Pokud stroj chcete opravdu zprovoznit, tak vymente palivove filtry, na ostatni se vykaslete, vsechny maji obtokovy ventil, nebo nejsou plnoprutokove . Zkontrojujte mnozstvi oleje v prevodovce. Seridte maximalni otacky na cerpadle na 2500 otacek za minutu. A projedte stroj. Pokud bude OK , potom investujte do celkove vymeny oleju a filtru. Ovsem pokud neponede, domluvte si opravdu dobreho mechanika na diagnostiku a dejte radeji penize za nej. Jinak receno ,nove oleje a filtry za mnoho tisic budou ve stroji ktery nejede ne prd.... A na nejake vyfoukavani chladicu se vykaslete,pokud nesviti kontrolky teplot. Muzete zkusit vytahnout vduchove filtry a otacky seridit bez nich. Toto je realita. Rozhodnuti kterym smerem se vydate je ovsem jen na Vas. Emil


Tomáš Raník

Členem od: 03.04.2011
Příspěvků: 25

04. duben 2011 19:18:15

zprovoznit, kecat se mi nechce.... ale nemám třeba zkušenost se seřízením čerpadla, to mi přijde jako už odbornější zásah, kterým bych mohl něco pokurvit, nebo?

A raději tedy nejdřív trochu pokecám, než se do toho pustím...

Díky za radu!


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

04. duben 2011 19:27:09

V tom pripade jedine reseni : kvalitni mechanik. Zduraznuju radeji pockat az bude mit cas . Opravdu se to oplati. Nejlepe si u catu vyzadat konkretniho chlapa. Doveze si diagnostiku a behem par hodin budete vedet co s masinou je. Pokud trefite na radobymechanika,muzete zkoncit u vymeny menice, cerapadla v prevodovce a pod. Nerikam ,ze to tam nemuze byt , ale menit tyto komponenty preventivne to se opravdu nevyplati. Emil


jan k

jan k
Členem od: 16.08.2008
Příspěvků: 434

05. duben 2011 13:58:23

To co napsal Emil, by se dalo tesat. Nemáte škodu 120 a asi nejste mechanik. Tak bych si zavolal servis CAT. Už jen s toho důvodu, že uvidíte co se kde dělá a budete mít první servis OK. A každý kdo se trošku déle motá kolem bagrů, má plný telefon na servisáky, kteří Vám to udělají bokem. Takže se ničeho nebojte. Jo a i ofiko to neni nic šíleného. To jsou jen takové báchorky strojníku, že CAT má nejdražší servis. Blbost. A serte na neznačkové díly. Ušetříte 50kč. To je o ničem.


ivsony Y

ivsony Y
Členem od: 09.02.2010
Příspěvků: 375

05. duben 2011 19:00:38

No a pane Jane K. kolik si učtuje cat za hodinu 600-700kc.jako asi bych si v tomto připade seehnal kdo do tohodle trochu dela,ale ja sem si servis nezavolal mam šikovneho bratra a zatim sme si se všim poradili,jinak na dilech se da hodne ušetřit se stejnou kvalitou jako origoš


Daniel xdand

Daniel xdand
Členem od: 13.09.2007
Příspěvků: 248

05. duben 2011 21:51:22

udelat si servis není problem delame si ho sami na CAT 428B ale filtry olej bereme od CATu není to žadný podstatný rozdíl v ceně a za značkovou nahradu (mann a pod) date skoro to same takže nevidím proč si komplikovat život hledaním nahrad na ostatních dilech se ušetrit da ale na běžné udržbe podle meho ne nebo ne tolik aby to stalo za řeč


Tomáš Raník

Členem od: 03.04.2011
Příspěvků: 25

06. duben 2011 08:39:30

Filtr na olej převodovky BALDWIN (USA)
Filtr na olej převodovky BALDWIN (USA)

Jak je vidět, dost lidiček si dělá servis samo... Myslím, že je velmi rozumné si na ten první servis zkusit domluvit melouchem nějakého dobrého a ochotného servisáka CAT, k němu si stoupnout a vše udělat s ním... Pak si myslím, že další výměny zvládneme také...

Ale zajámavé k těm neorig.dílům: již jsem napsal, že ojebat díly nechci a tak použiji CAT, ALE ..... většina z Vás uvádí, že s neorig. ušetřím pár kaček, 50 kč apod. S tím nemůžu souhlasit. Nevím až jak kvalitní neorig.díly jsou díly "značky" BALDWIN (výroba USA), ale nechal jsem si dát cenu všech filtrů na 432D od CAT a ta byla cca 7 tis bez DPH, v alternativě BALDWIN je to cca 3.700 bez DPH. Největší rozdíl udělal nejdražší hydraulický filtr, který jen tento samotný stojí u CAT 3.6 tis bez DPH.

Tak nevím, jak můžete psát, že se na neorig.dílech neušetří, já myslím, že ušetří... A to nemluvím o oleji... CAT motorový vyjde na 102,- litr a ADINOL (splňující stejnou normu) vyjde na 67,- atd... Největší položku úspory pak samozřejmě na olejích udělá olej hydraulický (38litrů)


jan k

jan k
Členem od: 16.08.2008
Příspěvků: 434

06. duben 2011 12:36:56

Tome proč sis nekoupil nějakou čínu? Jen budeš značce dělat ostudu. Jestli i ty chodíš v oblečení od vietnamce, tak jsi neměl porušovat tradici.


Alex Just

Členem od: 01.03.2010
Příspěvků: 249

06. duben 2011 13:13:34

... jane k ... Vážím si i tvých příspěvků ... a tak přibrzdi prosím .. něsuď a nesnižuj lidi , které neznáš - je to tu veřejné a především přátelské forum..

.. já osobně si moc rád počtu o porovnání produktů na trhu



Děkuju ti..

Alex


Daniel xdand

Daniel xdand
Členem od: 13.09.2007
Příspěvků: 248

06. duben 2011 19:46:17

jak často měnite hyd. olej a filtry jestli na celem servisu ušetřite 5 000,- tak to není žadna vyhra a u originalu mate jistotu že to bude fungovat jak ma a neriskujete poškození stroje a šetřit par tisicu na stroji za milion mi pride trohu riskantní


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

06. duben 2011 20:03:47

Zdravim. Jsem zastancem orginalnich filtru. Me duvody jsou : ucinost filtru se uvadi v mikronech. To znamena , ze orginal filtry propusti necistoty napr. o velikosti pod 20 micronu. Pokud pouzijete nahradu, muze v ni byt pouzit jiny filtracni material a ten vam propusti treba necistoty I o velikosti 35 micronu, coz pomalu ,ale jiste stroji skodi . Zvysuje se opotrebeni a tim zkracuje zivotnost. Dale velikost plochy filtracnich materialu. Pokud je mensi nez u orginalu, filtr se drive zanese a prestane filtrovat protoze olej proteka prez obtokovy ventil. Vy to samozdrejme nevite. A v neposledni rade , ve specialnich filtrech byvaji obtokove ventily, ktere prepusti pri vetsi hustote , nebo urcitem tlaku. Kde mate zaruceno ze nahrady maji tyto ventily spravne dimenzovane. Emil


Tomáš Raník

Členem od: 03.04.2011
Příspěvků: 25

06. duben 2011 21:40:11

Jak je vidět, i -- JAN K -- moc nečte příspěvky a jen vykřikuje do tmy... NĚKOLIKRÁT, opakuji pokud to není vidět NĚKOLIKRÁT jsem jasně řekl a z ničeho nevyplývá nic jiného, že bych měl jiný úmysl než ten, že POUŽIJI originální díly CAT a dle doporučení ostatních lidiček co se mi snaží pomoci, říkám, že můj postup bude takový, že přijede servisák CAT (melouchem), k němu si stoupneme s technikem a první údržbu udělají spolu... Čily tak, jak mi bylo doporučeno a uznávám, že dobře doporučeno... TOLIK K TOMU jak to udělám - jinak to nebude.

PS: to ALEX - kontakt na servisáka CAT už mám, bylo to jednoduché a jak jsi psal, slyší na to dobře..happy))

JEN jsem se ukázkou filtrů BALDWIN a mnou uvedené kalkulace snažil říci, že příspěvky typu: ušetříš 50 Kč apod NEJSOU až tak podložené a úplně správné, protože tím, že POUŽIJI orig.CAT, nechal jsem si udělat nabídku a cena těchto dílů není dražší o 50kč, ale o celých nějakých 85% navíc (doufám,že mě někdo zase vezme za slovíčko). Což nepokládám za drobný rozdíl.

To co píše EMIL a Daniel xland: proti tomu žádná... vše beru... Jen jsem to nadhodil jako téma, zajímalo mě to apod...


Alex Just

Členem od: 01.03.2010
Příspěvků: 249

06. duben 2011 22:24:59

.. yes happy .. ok ..

.. tak ať ti to dupe kamaráde

zdraví

Alex


Jan Čada

Členem od: 03.01.2008
Příspěvků: 776

07. duben 2011 06:59:17

Nazdar Tomáši R.Ty poznatky co si tu napsal to není žádné objevení Ameriky.Ten kdo se s tím zabývá to má za sebou.Ať se jedná o olej filtry a nebo třeba pneumatiky.Tam jde jenom o to,jak kde co je zaběhlé a co komu nejvíc vyhovuje .Když potřebuju zuby,tak napíšu --přibalte olej do nápravy ,jeden motorák a všechny filtry mimo třeba málého vzduchu.Vše máte v počítači.Tady jde taky o pohodlí a jistotu.Ne za dva dny telefonovat,co jste mi to poslali?
Jinak se mi nelíbí zdělování těch poznatků jak co udělat melouchem a jak je to jednoduché.Nevím který mechanik by byl nadšený.No je to můj názor.Divím se,že tě nikdy neviděl(předpokládám) a jde do toho.


Tomáš Raník

Členem od: 03.04.2011
Příspěvků: 25

07. duben 2011 11:20:10

JAN ČADA - názor registruji. Toť vše.

Možná se ti sdělování nelíbí, ale věřím, že je to běžná praxe, navíc mi zde byla několikrát tato cesta doporučena...Jen jsem se o to začal zajímat mezi známými co ty stroje mají a ejhle.... žááááááááááádnej problém... Jsou to jenom lidi a taky si ráááádi přivydělaj, a že je to běžná praxe, pokud není stroj v řádné záruce CAT je jasný..

A když to všichni ví, praxe je taková, neříkám že běžná, ale ani není vzácná - ví se to, zde je mi to doporučeno, tak nevím, co tě na tom překvapuje... A nota bene nelíbí... Nejsi servisák?

Chtěl bych vidět člověka, a zřejmě si vyjímka, který si nikdy nedojel třeba s autem bokem k mechanikovi, který mu běžně dělá auto v autor.servisu... To by jsi mě pobavil..happy


Tomáš Raník

Členem od: 03.04.2011
Příspěvků: 25

07. duben 2011 19:54:52

Tak píšu první poznatky:

1) nyní vyměněny oba vzduchové filtry (ty byly total)
2) vyměněny oba palivové filtry - zde tedy dopňuji příspěcky ostatních, byly názory že má stroj jen 1 paliv.filtr, ale fyzicky 2 filtry, oba jsou fyzicky samostatné díly, oba jsou se separátorem vody (odkalovač), jeden pod strojem, jeden z boku motoru.

Všechny díly CAT orig (pro upřesnění).

Stroj jsme projeli - předtím nešel více jak 1,7-1,8tis otáček, nyní do kopce šel 2,2-někdy 2,5tis (při automatu, než si předřadil). Do kopce na zpátečku si i zařadil na 2.. Jak to bude s naloženou lžíci si odhadnout netroufám. Teď v sobotu jedeme dodělat drobnou práci, kde budeme do toho samého kopce převážet opět zeminu - takže tam se pravda ukáže, ALE zlepšení je velmi citelné.

Co však ale přetrvává, je pocit, že je mašina "líná", myšleno na komunikaci. Projeli jsme i na silnici, a několikrát jsme měli třeba 432e, nebo jcb4cx a tam musím říct, že to bylo vše takové svižnější...

Samozřejmě doděláme kompletní servis, vše ostatní, ALE TO AŽ se u mě po víkendu zastaví dohodnutý CAT servisák... Dám samozřejmě vědět...


Nové příspěvky k tématu mohou být vkládány pouze na konec příspěvků: přejít pro vložení