Téma: CASE 595 Super LE (Mf 960)
Autor
Zpráva
18. únor 2009 17:49:50
Dobry den ,mate nekdo zkusenosti ze strojem CASE 595 Super LE (Mf 960) ,Chci koupit z roku 97. Na co dat bacha , vyhody, nevyhody,spolehlivost atd.Jeste se rozhoduji o JCB 3 cx ,rv 96. Dik za vsechny odpovedi.
19. únor 2009 02:32:48
Jedine JCB. Nejde o kvalitu stroje ale o servis který budete dřív nebo později potřebovat a pak to poznáte.
19. únor 2009 09:17:07
Dobrý den,
nevím proč by měl být servis CASE horší než servis JCB, ale protože s CASE mám nějaké zkušenosti, tak zde uvedu pár faktů a mých zkušeností - importér CASE včetně velkýho centrálního skladu je na jihu Moravy, servisní pobočky, pokud vím, tak mají rozesetý po celé ČR a nebyl nikdy problém se s nimi domluvit na termínu oprav nebo zaslání ND. Takže na CASE nemůžu říct ani popel.
Jinak k té mašině - řada SLE patřila ve své době k tomu nejlepšímu, co na světě existovalo. Opravdu velmi oblíbený a kvalitní stroj. Model 595SLE měl oproti standartní 580SLE všechna 4 kola stejné velikosti, řízení všech 4 kol, větší výkon motoru i hydrauliky, pohodlnější kabinu, pevnější rám, měl větší rypné i zvedací síly a bylo to opravdu modelovou špičkou.
Jestli se nepletu, JCB 3CX má ve předu malý kola - pokud to tak opravdu je, tak pak srovnáváte 2 kategorie strojů.
595SLE má díky všem stejným širokoprofilovým kolům lepší průchodnost terénem a větší sílu při nájezdu do hromady(dokáže přenést větší trakci). Taky lepší manévrovatelnost díky řízení všech 4 kol. Je to stroj o třídu výš než byli běžný stroje tehdejší doby s malýma kolama vepředu. Takže pokud kápnete na dobře udržovaný stroj, myslím, že budete spokojen.
Jen upozornění - kupte si variantu s hydraulickýma joystickama. Pokud budete mít v nabídce variantu s elektronickýma joystickama, tak do toho bych osobně nešel - je to varianta s hodně složitou elektrikou a v tehdejší době nebyly elektronický joysticky na stejné úrovni jako dnes a tomu odpovídala i jejich životnost nebo poruchovost (v podstatě to byly klasický mechanický potenciometry, jejichž vodivé dráhy se opotřebovávlay tím rychleji, čím více se strojem pracovalo). Bylo to sice velmi komfortní mít joysticky umístěné v loketních opěrkách na sedačce, ale opravdu doporučuji hydraulické páky - zaručená spolehlivost. Hodně zdaru!!
19. únor 2009 12:15:02
Jeden detail k těm velkým kolu. Pokud má stroj všechna velká kolá má ještě větší poloměr otáčení než stroj který má přední malá. Měl jsem možnost porovnávat a JCB 3cx je v tomto směru lepší. Co se týká pruchodnosti terénem tak velká kola jsou opravdu lepší ale je to neznatelné. Využijete toho minimálně a spíš vubec a to samé je krabí chod. Zbytečnost. I ta zduraznovaná lepší trakce při nakládáni přední lopatou je tak trochu reklamní tah kterej si všichni hned osvojili. O něco lepší to je ale zázračnej rozdíl nečekejte. Takže podle tohohle se nerozhodujte. A ten servis??? Nadám na servis od JCB dopustit ale to samé kolegové na jiných značkách říct nemohou. Snad ještě CAT ale ten je o dost dražší. A hydraulické páky na tom budou se spolehlivostí určitě líp to je pravda ale ovládání v loketní opěrce oceníte až ve stroji nasedíte 12 hodin za den. Každopádně rozhodnutí je na Vás toto jsou jen mé zkušenosti.
19. únor 2009 15:43:08
Menší poloměr otáčení s malýma kolam vepředu možná máte, ale jen pokud Vám přední kola drží stopu. V momentě nesoudržného (měkkého) terénu vám zadní kola více či méně tlačí přední kola smykem, čili přední kola nedrží stopu, a tam teprve oceníte řízení všech 4 kol. Jestli je krabí chod zbytečnost nebo ne, to poznáte, když budete muset manévrovat v úzkém prostoru - tady si pomocí krabího chodu ušetříte spoustu času a zbytečných pohybů a popojíždění navíc. Pokud máte dobré pneumatiky s dobrým vzrokem, tak vám přední kola s větším poloměrem i šířkou musí zákonitě přenést větší trakční sílu než kola s menším poloměrem, které vám dříve proklouznou. Fyzika se ošidit nedá. Proč jinak by se vůbec tyto stroje vyráběly, kdyby byly na stejné úrovni jako stroje s malýma předníma kolama?
Joysticky v loketní opěrce sice oceníte při delší práci, ale pokud je třeba se nahnout ze sedačky, abyste viděl do výkopu, tak se vám bude líp podkop ovládat pákama s rukama vepředu, než s rukama na joysticích nataženýma za záda. Všechno má holt svoje.
Ještě jsem zapomněl, 595SLE by měla být vybavená i automatickou převodovkou s možností volby manuálního řazení, což může být taky plus pro výběr.
19. únor 2009 17:07:42
Přední kola stopu drží perfektně. Stačí zapnout náhon na předek a jedete jak po kolejích. A je pravda že velká přední kola mají lepší trakci ale to nemáte šanci využít. JCB 3cx zabodnete do hromady hlíny uplně stejně jako čtyřku a naberete lžíci vrchovatě aniž by kola prohrábla. Chce to cvik a né jen bazmyšlenkovitě najet do haldy a rvát to tam pod tlakem na tupo. Kolikrát využijete krabí chod???? Dvakrát do roka??A to jen možná. A proč se vyrábí i verze s velkejma kolama?? proč ne? Stačí tomu udělat reklamu, vyzdvihnout výhody, přihodit k ceně dalších 400 tisíc a je to. Ano souhlasím že výhody to má ale jsou tak zanedbatelné že to nemá cenu. A už vubec to nestojí za ty peníze navíc. A souhlasím i s tím že pokud se musíte nahnout ze stroje ven tak jsou páky lepší ale je třeba si uvědomit kolik hodin se nahybáte ven a kolik pohodlně sedíte v sedačce. Kvuli tomu že se občas nehnete nemá cenu brát páky protože to nevynahradí to že pak 90% času sedíte normálně a musíte se k těm pákám natahovat. Toť moje zkušenosti....
19. únor 2009 17:57:15
Case
19. únor 2009 18:02:10
20. únor 2009 10:13:15
Na první pohled ten CASE vypadá dobře, zachovale. Jestli si chcete být ještě víc jisti, tak obětujte něklik stokorun a zkuste se domluvit s originál mechanikem CASE, aby Vám to omrkl a řekl k tomu svůj názor. Hodně zdaru při výběru.
20. únor 2009 17:26:56
Ta přední lopata bude chtít určitě nový břit.Podle fotky je pěkně sjetý,tak nevím jestli byla lopata loni po GO.
20. únor 2009 18:54:31
Né,břit máte když otevřete lopatu,neboli žraloka.Můžete třeba čistit cestu a pak ho samozřejmě ubývá.Některé stroje mají šroubovací a pak se jednoduše otáčí,někde je přivařen napevno.Hardox vřele doporučuji,sám ho mám a nemůžu si ho vynachválit.
20. únor 2009 22:35:39
Motor měněný při 9000 Mth?? Víte proč??, Přijde mi to brzo....
21. únor 2009 12:44:22
Zdravim , no co se tyce te lzice tu bych zvladnul opravit sam mam i hardox tak v tom nevidim problem,no co se tyce toho motoru tak to nevim,proste tak mi bylo receno kdyz jsem se informoval.No chce to udelat tak jak radi kejsak zkusit sehnat nejakeho toho servisaka at se jede kouknout se mnou a rekne svuj nazor co bude treba menit v brzke dobe atd.
21. únor 2009 14:10:55
No jde o to jak moc toho ten servisák pozná. Doufejme že bude alespon něco vědět. U toho motoru bych si možná nechal změřit tlaky. přijde mi fakt divné ho tak brzo měnit....
21. únor 2009 14:38:11
No tlaky pomerit to je zaklad to vypovi o stavu motoru si myslim hodne.Zkusenej servisak by zase mel vedet jake mouchy maj tyto stroje. Urcite toho bude vedet vic nez ja . No jak rikam je se tam treba vypravit a zkouknout to. Rozhoduju se jeste mezi JCB jak jiz jsem psal. Ma ho kamarad a je to drzak ma najeto 14000 mth a stale slape jako hodinky. Je to holt taky o servisu.Je fajn ze jste se ozvali a napsali sve nazorya rady.
21. únor 2009 15:27:47
Být Váma,tak bych určitě šel raději do JCB.Bude to tuším dobrých 12 let,dělal jsem na JCB 3 D plynofikaci,stroj jel minimálne 12 hodin denně,měl už dost za sebou,ale šlapal pořád.Za půl roku co jsem na něm dělal mi akorát jednou praskla hadice na podkopu.Výměny olejů a nějaká údržba nepřicházela v úvahu,protože pro mého tenkrát zaměstnavatele byly přednější metry.Proto při rozhodování jakou značku svého stroje si koupím jsem k této zkušenosti taky přihlížel.Dělal jsem i na Komatsu i Caterrpillaru,ale koupil jsem si starší JCB 3 CX.Rozhodování bude na Vás,já osobně bych do CASE nikdy nešel,ale je to jen můj názor.
21. únor 2009 16:10:58
Nevím kdo by při prodeji stroje svolil,aby si kupující změřil tlaky.Zdá se mi to nepravděpodobné.Stroj má přeci nějakou servisní dokumentaci.Buď mi někdo rozumě vysvětlí proč se motor musel vyměnit a kde vzal ten nový,nebo se tak nestane a není co řešit.
21. únor 2009 17:50:06
Na ten motor Vám odpovím a u tohoto stroje jsem nestál. Bohužel jsem měl podobnou situaci na MF 965 a není to ničím jiným než, že tento typ tohoto stroje měl velmi špatně řešené sání. A to tím spůsobem že vrtule motoru na chlazení zvedala prach a tlačila ho přímo do sání, které bylo umístěno přímo nad chladičem. Proto když jsem si prohlížel fotku tohoto stroje tak má po domácku vytažené sání vedle kabyny s ciklonem.
21. únor 2009 20:09:16
Tak to asi bude tim sanim teda, jaka byla ta vase MF co se tyce spolehlivosti.
21. únor 2009 23:54:58
Pro Jan Cada- Pokud někdo nesvolí abych si změřil talky na motoru tak at si ho nechá protože to taky lecos napoví. A věřit tomu co vám kdo řekne??? Ani náhodou. lidi Vám nakecají cokoli jen aby prodali...
22. únor 2009 08:21:03
Jen jak tady bylo už řečeno elektronika ta zlobyla (joystiky, moduly. atd....). Po mechanické stránce mašina držela teda, až na ten už tady zmíněný motor.
22. únor 2009 10:09:39
Zdravím,když budu nějaký stroj prodávat a přijde někdo s klíčem a začne mě rozebírat motor,vyndavat vstřiky a podobné atrakce tak ho praštím.Rozumnější varianta asi bude ten servisní technik,i když pozor.Prodávali jsme před lety UNC ve velmi dobrém stavu,kupec přijel se servisákem,který nic moc nevěděl povídal nesmysly až mě bylo za něj trapně a snažil se pořád jen shazovat cenu,ale ani nevěděl proč,docela běs!A k tomu Casu,vypadá úměrně svému věku,rozhodně to jsou dobré stroje,ale každá ojetina je loterie.Přeji hodně štěstí! P.S.Podle fotek mě připadá,že je přední rameno svařované,je to tak?
22. únor 2009 11:01:16
Zdravím , myslím že měření tlaků motoru není to pravé , asi bych taky nenechal vrtat do motoru "nějakého odborníka". Já bych se zamyslel nad původem motoru, který byl do stroje namontován. Jestli byl nový , tak není co řešit. Ale jestli tam je motor z nějakého vyšrotovaného stroje , tak to je na pováženou. Dále jak už bylo zmíněno vícekrát je nutno pečlivě prostudovat si dokumentaci tohoto stroje , tzn. jestli byly po daných hodinách provozu měněny filtry a oleje. Případně si promluvit s technikem servisu ,kde byl stroj servisován , měla by tam být veškerá dokumentace. Na stroji samotném se dá toho zjistit velice mnoho pouhým pohledem a poslechem. Ovšem je třeba si přizvat odborníka , což někdy bývá problém.Zkušený odborník pozná opotřebení motoru podle startu, kouřivosti, hlučnosti, je třeba se taky podívat na dělící plochy motoru ,jestli tam nevylízá silikonový tmel ,který se často používá při opravách motoru. To že byl amatérsky opravovaný může ledacos napovědět ( na nových motorech se obvykle tmely nepoužívají ). To samé platí o převodovce , jestli byla rozpůlená a je na silikonovém tmelu , zdřejmě nebyla opravována v autorizovaném servisu. Výkon motoru v závislosti na zatížení převodovkou a hydraulikou se dá velice jednoduše zjistit jen odečtem otáček motoru při zatížení. Manuál udává přesné hodnoty. Takto zjistíte stav motoru, převodovky i hydraulického systému. Samozdřejmě důkladná prohlídka pracovního zařízení taky napoví. Doporučuji se podívat na více strojů a porovnávat. Špatně koupit není problém opak je těžší.. Zdraví Emil
22. únor 2009 11:40:26
Dokumentace ke stroji?? vzhledem k tomu že vím ja se kupujou servisní knížky k autum tak tady to nebude jinak....
22. únor 2009 11:53:23
Zdravím, jen k té příčině výměny motoru. To, co je tady prezentováno, jako pravděpodobná a ničím nepodložená příčina výměny původního motoru, tj. kontrukčně špatně vyřešené sání vzduchu do motoru, to je jen pouhá spekulace. Dost silně pochybuju o tom, že by výrobce, který vyrábí traktorbagry od r.1957, udělal nějakou základní kontrukční chybu na sání. To, co se jeví jako problém u motoru na MF, nemusí být problémem na stejném motoru u CASE. Tomu odpovídá spousta strojů SLE, které po stavbách jezdí s proběhem přes 10000Mth a původním motorem a nemají s tím problém. Těch důvodů mám k tomu několik:1) CASE odjakživa používá 2-stupňovou filtraci nasávaného vzuduchu s čidlem ucpaného filtru. Na přání dodávaný cyklón byl 3. stupněm filtrace a umísťoval se na kapotu před čelní sklo. Tzn. že by se prašný vzduch musel dostat přes 2 vzduchové filtry (hrubý a jemný) a to je hooodně málo pravděpodobné. Hrubý filtr se měnil každých 500Mth a ten jemný každých 1000Mth. Pokud tedy původní majitel dodržoval pravidelnou údržbu, v sání by problém být neměl. Naopak, sání vzduchu je na horní straně motoru umístěno pod kapotou a to záměrně v místě, kde je nejmenší pravděpodobnost nasání znečištěného vzduchu a taky kde je nejmenší víření vzduchu při zavřené kapotě (není možno posuzovat víření vzduchu, když dělám údržbu a mám odkrytý motor díky zvednuté kapotě). Je to taky místo, kde je nejmenší hodnota určitého podtlaku(ejektorový efekt) bránící dobrému nasávání, což je jev vyvolaný proudem vzduchu proudící od chladící vrtule kolem motoru. 2) Proud vzduchu od chladiče usměrňuje sahara a to nikoliv na horní stranu motoru, kde je umístěno sání, ale spíš na střed motoru a dolů - ten vzduch potom odchází otvory pod stroj a na boky stroje, aby nefoukal na čelní sklo a nešpinil ho. 3) S tím vířením prachu to taky nebude tak horký - vzduch se k chladící vrtuli dostává ještě před předními koly jako u všech ostatních rypadlonakladačů a vyfukuje se převážně do prostoru pod stroj. Nedokážu si představit, že by se pod zavřenou kapotou motoru vířil prach. Myslím, že ten proud vzduchu od chladící vrtule v motorovém prostoru je tak velký, že strhává s sebou vše kolem motoru pod stroj.
Já bych se ale opravdu nezabýval proč byl původní motor měněn, ptal bych se na původ toho stávajícího motoru, to je to hlavní. A tak jak píše emil - měření tlaků považuji za zbytečné, stav motoru se dá úspěšně zjistit jednak vizuálně a jednak tzv. stall testem a tím se dá zjistit i stav převodovky (měniče). Navíc, to že někde teče silikon nemusí být špatnou známkou, špatně poskládat převodovku může i jakýkoliv originální servis. Spíš bych opravdu sledoval jednotlivé netěsnosti, jestli vše nas troji funguje tak, jaké jsou kde vůle, kouřivost motoru apod. Nechte si změřit tlaky na hydraulice.
22. únor 2009 11:59:53
Mimochodem za kolik je ta mašina??? Jestli by nebylo lepší skočit do něčeho novějšího a pokud nemáte hotovost tak třeba i na splátky...Seženete třeba JCB s proběhem 2500 hodin což nic není a splátka bude někde okolo 15 tis při minimální akontačce. Pokud nějakou hotovost máte tak to vyjde ještě líp. Ale tot muj názor....
22. únor 2009 16:39:26
Kejsak,Emil ,mate asi hodne zkusenosti,je videt ze se temito stroji zabyvate uz nejakej ten patek. Za tu masinu chcou 475 tis vcetne DPH.
22. únor 2009 17:12:35
Nejsem obchodník, vůbec nevím, jak se ceny takto starých strojů pohybují, ale pokud by to SLE bylo v relativním pořádku, tj. nemusel by se opravovat nebo měnit žádný z hlavních celků stroje, tak mně osobně ta cena přijde příznivá vzhledem k tomu o jaký stroj se jedná. Ať už si vyberete jakkoliv, mohu Vám jen doporučit, pro váš vnitřní klid, výměnu všech náplní a filtrů a seřízení hydraulické soustavy. Nedbejte na to, co Vám kdo řekne. Nepředpokládám, že u takto starého stroje bude ještě servisní knížka, hlavně pokud si majitel dělal údržby sám nebo je to dovezené ze zahraničí. Před koupí stroje si opravdu nechte od originálního mechanika udělat zmíněný stall test motoru a převodovky - ten Vám hodně napoví o jejich stavu. A nechte si taky změřit hydr. tlaky - to vám dost napoví o stavu hydr. soustavy, resp. o stavu hydr. čerpadel.
22. únor 2009 19:00:07
Jo taky si myslim ze by to mohlo byt v pohode pokud budou vsechny hlavni veci v poradku. Zkusim domluvit nejakeho odbornika a jen co sleze snih zajedu to okouknout a uvidim co a jak.
22. únor 2009 19:03:47
MF/CASE 595 SUPER LE
zadáno 16.02.2009, typ inzerce: prodám rypadlonakladač, r.v. 1997, motohodin 9400, hmotnost 8500 kg, motor Perkins- výkon motoru 71 kW, pneu 70% dobré, provedení 4x4x4.dosah hloubkový cca 6m, Nový motor 2300 Mth(rok 2006), oprava natáčení přední a zadní nápravy, oprava přední nápravy, rychloupínač + 2 lopaty, Vyrobeno firmou MF v Anglii. Cena je včetně DPH - Nejsem bazar .
Cena 474900 Kč (bez DPH)
Kontakt: 732454646
Tady je něco podobného??
22. únor 2009 19:20:17
Jj to je ono.
22. únor 2009 19:43:10
Zdravím, p.Mach evidentně nepochopil o čem je řeč- nevadí. Kejsák má ve všem pravdu,jen bych se vrátil k silikonovým tmelům : pokud provádí opravu servis Komatsu, vždy se dává mezi spoj originál těsnění a to podle typu buďto na suchou , nebo na olej. Tmel se pužívá jen na specifické věci dané výrobcem . U hydrodynamických převodovek se stává ,že přebytečný tmel uvnitř převodovky ucpe některý kanál a pak je malér. Emil
22. únor 2009 19:50:24
Teď jse kouknul na ten inzerát - budu upřímný-nešel bych do toho .Emil
22. únor 2009 21:19:05
Emil - Nepochopil?? Tak mi to prosím vysvětlete když to teda nechápu.
18. březen 2020 23:05:55
Jak jste se rozhodl?Case 595 Super LE nebo JCB 3 cx?