Orenstein & Koppel představil na letošní Baumě zcela novou generaci svých kolových rypadel v hmotnostní kategorii 16 (MH plus) až 24 t (MH 8.6), které jsou společně s ostatními stroji O&K vyráběny v obrovském závodě v německém Berlíně.
New Holland se dostal k výrobě rypadlonakladačů v roce 1986, když spadl pod nadvládu Ford Motor Company, a chytře využil téměř čtyřicetiletých zkušeností Fordu s těmito stroji.
Atlas představil nová kolová rypadla 1305 M, 1505 M, 1605 M, 1705 M, 1905 M a 2205 M. První dvě číslice označují přibližnou hmotnost v tunách, "05" označuje sérii a "M" vyjadřuje, že se jedná o kolové rypadlo (z německého "Mobilbagger").
Hyundai využil letošní Baumy k evropské premiéře tří nových kolových rýpadel Robex 140W-7 (14 t), Robex 170W-7 (17 t) a Robex 200W-7 (20 t). Doplňují tak novou řadu devíti pásových rypadel, s nimiž mají mnoho společného.
Nejdříve si řekněme, jak takové kladivo funguje. Předně musí být nosič (rypadlo, nakladač,...) vybaven přídavným hydraulickým okruhem pro kladivo.
Komatsu SK1026-5 přichází do třídy velkých "smykáčů", kde se bude muset popasovat s takovými esy, jako je Bobcat S250/S300 nebo New Holland LS180 - oba mají kinematiku s vertikálním zdvihem, proto Komatsu nemůže jinak.
Odpověď: mtp 71
Odpověď: Vibrační technika
Odpověď: JCB 4CX SUPER