Nové překládkové rypadlo Atlas 300 MH
Tento nový překládkový stroj dostal do vínku hned několik zajímavých změn, které posouvají stroj mezi špičku v oboru.
Stroj je osazen moderním motorem Cummins QSB 6,7 o výkonu 125 kW (170 PS). Tento turbodmychadlový motor splňuje všechna očekávání zákazníků. Má nízkou spotřebu, tichý chod a díky 6 válcům o celkovém objemu 6,7 l také velice kultivovaný chod.
Nová je také kabina stroje. „Vyvojáři“ firmy Atlas se soustředili na optimalizaci využití prostou kabiny, na maximální pohodlí osádky, ergonomii ovladačů, na zlepšení výhledu z kabiny a samozřejmě na zvýšení bezpečnosti. Kabina má automatickou klimatizaci. Nový je informačně-kontrolní a provozní panel, který disponuje barevnou grafikou. Je přehlednější a byl zjednodušen. Prostor pro nohy osádky je opravdu „královský“. Jemné nastavení sedadla, zádové opěrky, opěrky hlavy, bočních panelů se servo ovladači vůči sedadlu a loketních opěrek vůči servo ovladačům je dokonalé. Zeštíhlely sloupky kabiny, které se navíc posunuly i více dozadu, takže z kabiny je vynikající výhled do všech stran. Nový volant je subtilnější a je svisle i podélně polohovatelný.
Hydraulický systém se také představil v novém světle. Je dvouokruhový a je osazen dvěma axiálními hydraulickými čerpadly o celkovém výkonu 380 l/min. Provozní tlak je 340 l. Systém je osazen ventily pro zrychlené plnění provozních pístů. Proporcionální ovládání je standardem, stejně jako bezpečnostní ventil a signalizace přetížení na základním výložníku. Při běžném provozu může osádka volit ze tří provozních modů: „Fine“ – jemný chod, „Eco“ – ekonomický provoz a „Power“ – maximální výkon.
Výkonný axiální motor otoče (63,7 kN) dává nástavbě stroji příjemných 11 ot/min. Integrované automatické brzdy otoče zesílily a díky nim je práce se strojem velice exaktní. Stroj reaguje přesně a jemně na každý pohyb servo ovladačů. Převodová skříň je dvoustupňová s maximální rychlostí 20 km/ hod. má možnost řazení „půlek“. „Inching“ (rychlost pojezdu 0 – 1 km/hod) umožňuje citlivou a bezpečnou jízdu stroje ve ztížených podmínkách, nebo při manipulaci s břemeny. Obě vysoko zátěžové (zatížení až 56 t) nápravy jsou hnané. Řízená náprava je výkyvná a má automatickou aretaci výkyvu nápravy při práci stroje. Výbava stroje je volitelná. Stroj může být osazen klasickou kabinou, zvýšenou kabinou (zvýšení 1,2 m) a hydraulicky zdvižnou kabinou. Hydraulicky zdvižná kabina má zdvih 3 m. Překládkové výložníky o délce 6,6 m a 8 m a překládková topora o délce 5 nebo 6 m. Stroje pak mají výškový dosah 12,09 / 14,55 m (s drapákem) a dálkový dosah 12,29 / 16,36 m (s drapákem). Nejvyšší nosnost stroje je pak 20,8 t. Opěrné patky mají šíři podepření 4,53 m. Patky byly, stejně jako rám podvozku stroje, zesíleny. Transportní výška stroje je 3,44 m a transportní délka 9,94 m.