Dvoucestné rypadlo Liebherr A 922 Rail plně schváleno pro provoz na drahách

Liebherr A 922 je v současné době jediným novým modelem dvoucestného rypadla, který je od dubna 2015 plně schválen pro provoz na drahách v ČR.

Nové dvoucestné rypadlo A 922 Rail Litronic představila společnost Liebherr poprvé na veletrhu Bauma 2013. Stroj má hmotnost dle provedení mezi 19,9 a 22,2 t a navazuje na předchozí osvědčené řady dvoucestných rypadel Liebherr.

  • Tradiční robustnost made by Liebherr
  • Vynikající spotřeba paliva – emise Stage IIIB pouze s oxidačním katalyzátorem
  • Vyšší výkonnost hydrauliky - sériově 3 čerpadla
  • Komfortní a rychlý přístup ke všem servisním místům
  • Sériově kamera na zádi a boku stroje
  • Možnost práce v převýšení do 180 mm
  • Elektrický pohon nouzového ovládání stroje ve standardní výbavě

Rypadlo A 922 Rail je možné dodat ve 3 verzích podvozku (symetrická a asymetrická bez patek, asymetrická s patkami) a dále speciální provedení pro úzký rozchod. Různé varianty umožňují použít buď přestavitelný výložník o délce 3,40 m nebo stranově přestavitelný výložník o délce 3,60 m. Sloupky speciálně zkonstruované pro práci pod trolejovým vedením se dodávají v délkách 1,85 m; 2,05 m; 2,25 m nebo 2,65 m.

Stroj může být volitelně vybaveno rychlovýměnným systémem LIKUFIX, který umožňuje rychlou a bezpečnou výměnu hydraulického pracovního nářadí obsluhovanou z kabiny stroje. Ve spojení s pracovním nářadím Liebherr, jako je naklápěcí rotátor, výkopová lžíce, dvoučelisťový drapák nebo hydraulický magnet, umožňuje LIKUFIX významné zvýšení produktivity práce.

Výkonný pohon Liebherr

Pohon rypadla A 922 Rail je zajištěn vznětovým motorem Liebherr D 834 o výkonu 110 kW / 150 PS, emisní třída IIIB, který byl vyvinut ve spolupráci se společností MAN. Technického řešení emisní třídy Liebherr jako jediný výrobce v této třídě dosahuje pouze s oxidačním katalyzátorem (bez močoviny a DPF, filtru pevných částic). Toto řešení přináší vynikající výsledky co do výkonnosti a nejnižší spotřeby paliva. Pro případ povinného dovybavení filtrem DPF, např. při nasazení v tunelech, má stroj sériově přípravu pro filtr pevných částic.

Hydraulický systém je nově vybaven dvojitým pístovým regulačním čerpadlem o max. průtoku 2x 215 l/min, které lze využívat odděleně pro více funkcí současně nebo spojit do jedné větve, v případě nářadí s velkou potřebou příkonu.

Motor_A922Rail_StageIIIB_C1A0610_Screen

Velký kryt motoru, který se otevírá přes celou pravou stranu rypadla A 922 Rail, umožňuje rychlý a komfortní přístup ke všem servisním místům. Činnosti denní údržby lze provádět ze země, což zkracuje doby servisu a zvyšuje bezpečnost práce. Pro jednodušší čištění chladičů lze ventilátor snadno odklopit.

Nová dvoumístná kabina rypadla A 922 Rail má zúžené sloupky pro nejlepší výhled a nabízí velkorysý prostor pro řidiče i spolujezdce. Celé čelní okno lze vysunout nahoru, ovládací a kontrolní dotykový display má snadné, intuitivní ovládání. Rypadlo navíc disponuje oboustranným proporcionálním řízením.

Kabine_A922Rail_StageIIIB_C1A0520_Screen

 

Odkaz na web www.liebherr.cz, kde je k nahlédnutí či ke stažení rozhodnutí o schválení typu speciálního hnacího drážního vozidla dvoucestného rypadla A 922:
http://www.liebherr.cz/cs-CZ/94190.wfw/tab-149728

Komentáře

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.