Téma: Jak nejlépe s buldozerem
Autor
Zpráva
23. květen 2009 22:20:43
Emil,niekedy sa aj zasmejem....
24. květen 2009 10:04:34
Majo ,kupil si niečo ,či sa rozhoduješ?Myslim auto,vačší bágrík....
24. květen 2009 21:21:33
Emil zatiaľ stíham aj s týmto,ale uvažujem o tom...len nejde všetko hneď.
10. červen 2009 22:40:47
Dobrý večer. Měl bych pár otázek na někoho kdo jezdíval (nebo snad ještě jezdí) se Stalincem- asi 100- zkosená kabina sání na střeše, vzduchový filtr přímo ve výhledu v kabině, lanové zvedání radlice.
Abych začal od začátku. Potřebuju si něco vyhrnout, sehnal jsem i stroj, ale majitel netuší jak se s tím pracuje- jen ho zdědil a říkal mi at si to udělám sám. jenže.... Stalince jsem nikdy neviděl jet natož abych ho řídil. Párkrát jsem popojel s DT-75 ale toto je naprosto něco jiného.
takže potřebuju vědět: ovládání? v kabině to odhaduju takto- zleva: spojka, levá pojezd. spojka, plyn, pravá pojezd. spojka, řazení, reverz a uplně nakraji naviják-zvedání radlice? a brzdy, to je jasný.
Jak ho vůbec nastartovat? u DT to bylo jednoduchý... tady je toho nějak víc. Páka s třemi polohami nad startérem, pak nějaký hejblátko u startéru..
Pamatuje si to někdo z hlavy, nebo to mám raději vyfotit?
12. červen 2009 06:26:59
.
06. červenec 2012 23:15:16
nejlíp se začíná na velkých pláních nebo na stavbách silnic s velkým buldikem.Já jezdil 3 roky s CAT D11,jednou jsem s nim dokonce vyhrnoval sníh v Pardubicích. Těď mám živnost a mám D9,JCB 4CX,bagr Komatsu,náklaďáky atd...Krom toho
2x VT-55A, VT34,T813,T816 12x12,VPV a BVP2
08. červenec 2012 12:54:37
pro Romana N
Zdravím, možná, že ti budu moci pomoci radou.
Se stalincem S100 jsem dělal asi před 35 lety, ale ještě si něco pamatuji.
Jak uvádíš tak ty ovládací prvky jsou správně. Jenom si dej pozor na hlavní spojku, nesmíš ji naráz zatáhnout k sobě, poškodili by se gumové pružící jednotky ( mají tvar brýlí a slouží k tlumení rázů při aktivaci spojky )
K ovládání hlavní spojky slouží ta dlouhá páka před ručním plynem.
Při rozjíždění si nastav ruční plyn asi tak do jedné třetiny, potom pomalu přitahuj páku spojky k sobě, koukej se pří tom na pasy až se napnou, tak přitáhni spojku k sobě na doraz. Mušíš překonat odpor překlápěcího zařízení, timtí zůstane spojka trvale aktivovaná v záběru.
K tomu startování. Ja jsem neměl el.starter, startoval jsem pomocný motor klikou, je to ten otvor vedle výfuku.
Teď něco k těm pákám na startování hlavního mororu.
je tam menší páka ovládání kuželové spojky pomocného motoru, tuším že je na ležato, pak je tam paka se třemi polohami - svisle v pravé časti u kabiny. ta má funkci tu, že uplně horní poloha zvedá všechny výfukové ventily a blokuje vstřikování paliva, v prostřední poloze zvedá dva výfukové a blokuje přísun paliva do dvou válců. Ta spodní poloha aktivuje plnou funkci motoru.
Start provedeš tak, že nastavíš páku kuželové spojky do nulové polohy ( tuším že je to doleva) . Tu svislou páku na ovládání ventilů dáš nadoru a v kabině si dej ruční plyn na polovinu. Potom nastartuj pomocný motor, nech ho trochu ohřát, potom u něj přidej otáčky na maximum a pomocí kuželové spojky začni roztáčet hlavní motor.Jestli jestli se to povede a nezhasne ti pomocný motor tak dotlač páku kuželové spojky na doraz azároveň přesuň páku na ovládání ventilů do středové polohy.Jestli je motor v pořádku tak žačne z výfuku jit bílý kouř a až pujde motor na dva válce tak přesuň páku na ovládání ventilů dolu tím uvedeš v čínost všechny válce. Potom vypni kuželovou spojku a zhasni pomocný motor tak, že zavřeš přívod benzínu.
Samozřejmě, že při startování tam budeš mít neutrál a ruční pojezdovou spojku budeš mit vypnutou.
Snad jsem to popsal správně, už je to dlouho co jsem to nestartoval, jezdil jsem s tím v mládí, teď mi je už šedesat tak promiň jestli se pletu.
Ještě několik vychitávek. Radlící si při těžbě trošku předkloň, protože ji nemáš čím přitlačit ( je to laňák ) . Při rozhrnování si ji nastav do nulové polohy.
Při delších přestávkách dávej páku ovládání do prostřední polohy, motor půjde na dva válce a ušetříš naftu.
Taky jde motor nastartovat pomocí mavijáku radlice.
To se dělá tak, že vytáhneš radlici až nahoru a zabrzdíš naviják. Potom zhasneš motor. Při opětovném startu si dáš zpatečku přitáhneš pojezdovou spojku na doraz k sobě, dáš ruční plyn ho třetiny aodbrzdíč naviják, těsně před dopadem radlíce na zem zabrzdíš naviják a ta ti svojí váhou přez převodovku roztočí motor. Samozřejmě musíš hnet vypnout spojku jinak začneš couvat.
Snad ti to moje povídání bude k něčemu dobré....ahoj Jirka
08. červenec 2012 18:48:00
Jiří Staněk - zajímavé a i po letech poměrně přesné vzpomínky pamětníka, jenom více zde takových!
Škoda jenom, že Roman N. se na ovládání buldozeru S 100 ptal 10.6.2009...Problém už za ty tři roky tedy jistě
už vyřešil, ale nevadí, vaše vzpomínky se mohou hodit i jiným.
08. červenec 2012 21:48:13
pro Luděk Hurych
Zdravím, díky za upozornění, nějal jsem přehledl datum. Ta horka dělají svoje.
Přeju hezký večer....Jirka
11. červenec 2012 22:05:27
moc děkuji za podrobný popis. Podařilo se mi ho nastartovat po mailové komunikaci s panem Vaculčíkem (autor článků o práci s dozery http://bagry.cz/cze/clanky/navody...par_vzpominek_ze_zivota_buldozeristy )
Jen taková perlička ze startování: po zprovoznění startovacího motoru- naštěstí měl starter, ale i možnost na kliku, po několika neuspěších při prvním blafnutí na mě vytryskla černá voda z výfuku. co vám budu povídat voda a saze.... klapka zůstala otevřená a za ty roky něco napršelo....
pak malinko problem s pojezdem, bylo zabržděno a nechtěl povolit ale i to se podařilo rozhýbat.
několikrát spadlé lano, ročilování se se skalou, ale byla to fajn zkušenost. v letě, prosezený molitan na tvrdé lavici, výhled na sací filtr, topení v podlaze...co by za to jiný dal
Nakonec skončil v hutích
25. listopad 2014 14:12:09
Zdravím všechny jde pouze o mou zvědavost, protože jsem obrovský fanda S100/S108.
Nerozumím 1. věci - páka zpětného chodu je tedy zvlášť od řazení... tzn kolik to má kvaltů, nikde jsem nenašel háčko na netu ( tzn 1. dopředu / dozadu ? ) a má to teda několik rychlostí a páku na zpátečku extra zvlášť - tedy lze použít ( třeba má-li 3 rychlosti ) jet na 2 dozadu i dopředu nebo na 1 nebo na 3 ... ?
Děkuji těm kdo s tím jezdili za vysvětlení ... chtěl bych se s tím někdy povozit ( Luděk
05. prosinec 2014 20:32:21
Zdravím. Odpověď pro pana Luďka ...páka zpětného chodu je opravdu samostatná páka jen pro změnu směru jízdy - vpřed nebo vzad. Někdy se jí říkalo také "revers". ( Myslím, že byla použita i u Tatry 111.) "Kvalty" tedy nemá, na to byla zvlášť řadící páka- rychl. stupně byly 1,2,3,4,5, (řadilo se vždy v klidu při zastavení).
Miloš
06. prosinec 2014 06:53:00
Zdravím.Já jezdím s T 130 a ta má na pravé straně řazení směru,(páka do zadu-couvá,páka doleva do předu-rychle vpřed,páka přímo do předu-pomalu vpřed) a na levé straně je trochu nelogické "H" od sebe dozadu 1, od sebe dopředu 2,k sobě dopředu 3, a k sobě dozadu 4. Jinak je to fajn mašina,jen mě chybí píst na boční naklápění radlice.Sháním ho a kdyby někdo věděl,kde sehnat tak sem s ním.
- « Předchozí
- 1
- 2
- 3
- 4