Téma: Tatra - klasika nebo měchy?

Autor

Zpráva


Jan Kümmel

Členem od: 17.08.2007
Příspěvků: 98

29. září 2012 22:21:13

pro L. Mnichovský , máte pravdu, 4x4 moc k mání nejsou, měl jsem stěstí, mám pěknou, žádnej slepenec, origo postavená v Kopřivnici, s měchama problém není, unik vzduchu jo, ale jen do rána, přes den vydrží, co se týče měchů do bahna, kamarád má čtyři tatry, jednu agro euro II, dvě přestavby z tahače (V12 jedno turbo Holset) a jednu 4x4 taky z tahače V12, dělá agro služby pro zemědělce, takže mění nástavby a nevím že by s měchama byly nějaké zásadní problémy, naopak pomocí měchů se dají snadno měnit nástavby a pokud v poli lehne na rouru, zvedne se a jede dál, je pravda že na práci v poli většinou mění kola a používají buď taktiky z vojenských, nebo teď kupujou nové ruské pneu s šípem rozměr přesně nevím, ale velikostí něco mezi taktikou 15,00-21a 445/65R22,5"a tatra pak např. v kukuřici ujede víc než traktor s vlekem


Luděk Robl

Luděk Robl
Členem od: 14.11.2011
Příspěvků: 763

30. září 2012 00:15:17

Dobry vecer, pokud mohu poradit pri koupi nakladaku tak rozhodne ne Tatra Terrno blunk my ho mame, stare 7 let a jsou s tim jenom starosti, nic to skoro neprojede a hlavne to ma tendenci nestartovat, at v zime nebo v lete blunk zkratka uz to neni stara 815, to bych uz radsi koupil bud starou 815 nebo nejakeho Mercedese nebo Dafa, ale tam uz je ten problem cena blunk ale jedine co je na Terrno krasne je zvuk a kabina , jinak je to zkratka nakladak na silnice a nebo do piskoven, a ne do terenu. Preji hezky vecer


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

30. září 2012 08:27:26

Ludo tak mas na ni mozna smulu, ja delam pro firmu kde maji jenom terna a ty masiny jezdej pres mrtvoly happy


Jan Čada

Členem od: 03.01.2008
Příspěvků: 776

30. září 2012 09:06:48

Co se týče základní otázky,tak co se dělá a dá se koupit je třeba tady----http://www.auto.cz/tatra-phoenix-...a-data-rozsirena-galerie-videa-64001 .
Po čem jsem kdysi toužil ------http://www.auto.cz/tatra-phoenix-...e-videa-64001/foto?uid=4efd9b6f9c87f .
Dneska ? Liaz 9.3 tuny a Tatra např.10.4 tuny .Pořád se ohlížíte jestli se vám řidič od Tatry vrátil k bagru,nebo mu chlupatí dávaj někde sodu a 20tisíc pokutu.Na co tatru za 36/km. Jistě záleží co se zrovna dělá,kdo v tom autě sedí ,jestli má mozek nebo alespoň zájem .Někdo nacouvá po každé dobře ,ví že má vypnout motor a je radost s ním pracovat.S jiným nikoliv.Základy uděláte s multikárou jako z 15ti tunovým Manem.Mají společné jenom to,že se oba špatně nakládají .V dnešní době ? Jestli jsem zvyklý na Lízu ,tak bych koupil další .Chlap který jezdí 30 let s Tatrou a je mu 50(bavíme se o živnostníkovi) tak velice nerad slyší -kup si už konečně auto.Na tu svojí značku je zvyklý,no a taky za co že?
Tam,kde jsou prachy,tak těm je jedno jestli to odvezete VSkou nebo Mercedesem .Nejvíce čím a za kolik řeší zhotovitel pro kterého zrovna děláme.To jsme ale trochu jinde.Zemařina je obor jako každý jiný si myslím,akorát že soustružník třeba vyhodí nůž a jde ho na brusku upravit .My buď ubouráme plot ,protože se to pro nás k vůli stovkám kubíků za plotem vyplatí.Nebo naší dlouhou Tatru necháme stát a najmem si krátkou Lízu,avii multikáru.To jsme vyřešili tonáž a rozměry.Teď ještě pohon kol .Co budem v budoucnu dělat jako živnostníci.Fakt je jeden ,že prácí,kde Tatra nejede,protože sedí na rouře asi nezbohatnem .Jo, pokud to rašeliniště nebudem vlastnit.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

30. září 2012 09:12:59

Pavel Široký Tak to se asi nestane to "kouzlo" otočáku mě neoslovilo a asi se to ani neosloví....


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

30. září 2012 13:04:15

Pokud vím Terrno není o nic míň spolehlivá jako 815....Luďo buďto ste narazili na velmi špatný kus,nebo se k ní velmi špatně chováte,jiná možnost prostě není....např. spolehlivost startů...podobná jako u T815...když nechtěla chytnout byl prostě uvolněný holendr na naftovém potrubí a podruhé bylo vypadnuté táhlo plynu vlivem opotřebeného kloubku,ale to motor bez problémů naskočil....
Jinak je to určitě na zvážení kdo a jak bude auto používat...máme u firmy funglovku MAN,nevím přesný tipový označení,je to 6x6...nic složitějšího sem vživotě neviděl...tych hadiček,káblíků a kokotinek....jde z toho děs...


Luděk Robl

Luděk Robl
Členem od: 14.11.2011
Příspěvků: 763

30. září 2012 16:56:02

Asi to bude tim špatným kusem, protože zachovalá a v dobrým stavu je happy


Zbyšek Pantůček

Členem od: 31.07.2008
Příspěvků: 727

30. září 2012 20:25:52

p.Mach u Tatry jsou rozdané karty takto- Je spousty lidí i ´´obyčejných´´ domkařů, kteří vnímají a díky historii chtějí vysloveně Tatru a pokud jí vysloveně nechtějí, tak jsou rádi, když jí dostanou nabídnutou. Dokonce v tu chvíli i málo kdo řeší, jestli by náhodou neexistovalo něco pro ně výhodnějšího- většího a s větší ofic.nosností. Potom jsou střední a velké stavby. Tam se dodnes v naprosté většině najímají na práci tatry a používají se tak moc, že dováží i 0,5m3 betonu blunk Potom skládky... hodně skládek při trochu horším počasí víceméně pro ostatní auta zavírají... Tatry pouštějí. Samozřejmě, že pokud je to moc, tak ani tatry ne. Tatra je rumpál a opravdu snáší hodně. Nicméně z Vás Tatra v dnešní době neudělá dopravce jako takového. Udělat s ní pár fůr kamsi se Vám udělat nejspíš ani nebude chtít. Vyvážet vlastní deponku s ní taky asi spíš nebudete chtít. Řidič se už na ní úplně jednoduše neshání. V podstatě se na starou 815 vejde prd a sežere všeho moc. Pod vlastní bagry je výborná. Má dobré rozměry a člověk jí nacpe i na spoustu zahrádek, kde by jste předtím chtěl používat max.Liazku a takhle budete rád, že jí nemusíte rumplovat, páč tatra chce být pěkně naložená. Klasika s V8 turbo je asi nej. Potom jsem viděl pěknou úpravu V10 s turbem. Majitel jen a jen chválil happy


Milan CAT

Milan CAT
Členem od: 17.12.2010
Příspěvků: 306

30. září 2012 20:56:18

Ahoj Pavle já mám TATRU T2 10V je to dobrý stroj ale na dnešní dobu bych se podíval spíš po V8 Euro3 to už se dá sehnat do 1 mil.Ten 10V žere 40l-60l/100km když se s tím couráš, využívám ji nejvíc pro svoje zakázky v hod. sazbě se to moc nevyplatí dají ti max. 500,- na hod. záleží na jakou práci ji chceš využívat? Na nějaké to ježdění po silnici to není v poměru cena za km vz. spotřeba.To V8 Euro 3 to už je jiná , jak spotřeba tak i pohodlí ,poplatky atd. a hlavně to už trochu jede.Rozhodně bych nevolil měchy budeš pořád řešit unik vzduchu a pod bagr to taky není žádná hitparáda pořád budeš čekat než se nafouká.


Jan Kümmel

Členem od: 17.08.2007
Příspěvků: 98

30. září 2012 22:08:57

Kamarád má tatru přestavbu z tahače na S3 V12 + velký turbo, jede to pěkně a aby pod bagrem nemusel při nakládce pálit naftu, má na to vychytávku : rezervní kolo je propojené přes hadici do vzduch. systému, takže funguje jako velký vzduchojem a nestane se mu že než ho někdo naloží nemá tlak, pokud potřebuje rezervu, zavře kohout odpojí hadici a je.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

01. říjen 2012 18:22:25

Milan CAT - Je mi jasný že to není ideální volba ale nechce se mi hned dát mega za lepší auto když člověk neví jak moc to využije. časem ho mohu koupit kdykoli....


Popíno .

Popíno .
Členem od: 14.12.2008
Příspěvků: 349

01. říjen 2012 20:24:36

Jeste to vemte z jiny stranky,na opravu postaci par klicu,kladivo a montpaka(815 T1,T2) ne terno. A kdyz uz nejakej dil tak za ruzumny prachy.A co je na ni nejlepsi,???Zadna voda-fridex,kde se v zime odstavi,tam zavres dvere a jediny co te trapi tak aby byli dobry baterky na start.Dalsi plus je bufik,nahodis a jezdis jako fraja v tricku.)))Tater 815 je mrak,jen si dobre vybrat.


Milan CAT

Milan CAT
Členem od: 17.12.2010
Příspěvků: 306

01. říjen 2012 20:42:46

Jak říkám hodně záleží na jakou práci ji chceš.Pokud ji chceš na kanaldu nebo na nějaké to domkaření tak je to asi jedno klidně T1.


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06.01.2008
Příspěvků: 392

01. říjen 2012 21:34:31

Ještě jedno velké plus pro Tatru (kteroukoliv krom Phoenixe): za sucha nefouká pod sebe, takže je kolem ní vidět. Vy, jako strojníci by jste měli ocenit, že si můžete otevřít okno a nemusíte po každém vodníkovi zametat v kabině.
A ke spolehlivosti Terrna bych neměl moc připomínek. Je to sice o něco složitější auto, které potřebuje i kvalifikovanější mechaniky, ale není to taková hrůza jako současná produkce konkurenčních značek.


Radek tb

Radek tb
Členem od: 28.09.2008
Příspěvků: 650

02. říjen 2012 19:18:40

Doporučuji obyč Tatru 815 S2 měchy určitě ne trochu si ji skulturníš a jeto.
UPOZORNĚNÍ tatra není pro takové střelce kteří si účtují 500 max 550kč /h to jsou střelci.mají práci ano ale to je o tom že něco dělal a nevidělával.takovejch je tu mezi náma spoustahappy


Radek tb

Radek tb
Členem od: 28.09.2008
Příspěvků: 650

02. říjen 2012 19:19:49

Jinak MAN ,DAF,MERDECES atd vůbec na silnici ano pod bagr ne.


Zbyšek Pantůček

Členem od: 31.07.2008
Příspěvků: 727

02. říjen 2012 20:00:55

Radku, s účtováním v hodinovce u Tatry to je pravda, ale né zase vždy. Snažím se veškeré dopravy zákazníkům účtovat jednotkově, tedy né v hodinové sazbě. Cena dohodou za dopravu z A do B. Popřípadně celková cena za akci demolice apod., do které dopravu zahrnu. Nicméně pokud ti někdo založí tatru na velkou stavbu v hodinovce za 550,- a ta tatra za den udělá dvě tři fůry, kolikrát v místě stavby, pak hlady zase neumřeš. Ale práce na Tatru odmítám často i přes to, že zůstane stát. Protože jezdit např.pod 18t bagrem a točit se pod ním na staveništi, tak najezdíš v terénu 300Km i kdyby těch tater bylo na stavbě pět, spotřeba extrémní a tatra dostavá na prdelku. Takové a jí podobné práce odmítám hned.


Zbyšek Pantůček

Členem od: 31.07.2008
Příspěvků: 727

02. říjen 2012 23:10:32

Jednou jsem se rozhodl, že si nekoupím repasovaný motor, ale, že si ho zrepasuji sám... blázen tenkrát happy


Zbyšek Pantůček

Členem od: 31.07.2008
Příspěvků: 727

02. říjen 2012 23:11:43

...


Zbyšek Pantůček

Členem od: 31.07.2008
Příspěvků: 727

02. říjen 2012 23:12:10

...


Jan Kučera

VT-55
Členem od: 15.12.2009
Příspěvků: 367

03. říjen 2012 01:55:17

Doporučuji semičkovou tatru(tu bych bral také)
Já mám tatru 813 8x8 na lisťákách a nemůžu si stěžovat,ovšem spotřeba je 50 litrů po silnici.A prázdná.Ale není nad dvanáctiválce a nejlépe bi-turbo.Tak jako to mám u T815 8x8.

Tatra T815-7

trhání pařezů,vyprošťování. 2x VT-55A ,VT-34, T813, LKT


milan volfik

Členem od: 16.08.2007
Příspěvků: 203

03. říjen 2012 04:37:34

Doporučuji rozhodně klasiku,tj.dvoumontáž a listová pera.Hlavně né paskvil typu balony,měchy a dvanactiválec ,to není Tatra.A čistě pod bagr,nejlepší je pro mě Tatra 148. O hodně menší spotřeba a stejná korba. Nedávno jsem jednu koupil,bez tp za 50 tis. a stala ještě jako bonus naložená drtí happy A až doslouží pujde do sběru,jako starý sešit happy (za 60 tis) Jasně mám to na větší bagrovačky ,kde to jezdí jen po pláni. Fotka je z akce,kde za 10 prac. dnu odvozila neuvěřitelných 1100 fůr a za 50 litru na den.Super stroj!


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

03. říjen 2012 08:31:48

Zbyšek Pantůček -Generálka byla moc velké sousto? A zdařila se?


Zbyšek Pantůček

Členem od: 31.07.2008
Příspěvků: 727

03. říjen 2012 16:22:21

Samozřejmě, že zdařila happy Velké sousto vysloveně né, ale pár věcí bych u takové generálky zrovna nečekal. Naštěstí jsem měl tu čest mít věčně na telefonu profíka, který tatry dělal celý život, takže to bylo tímto o dost snadnější. Problém byl hlavně s časem, kde se mi tahle generálka neustále prodlužovala. I přes to, že to na první pohled pro lajka nevypadá, opravdu tak jak uvádí kolega, 148 je ve skutečnosti o dost lepší stroj. Ta spotřeba je úplně někde jinde a výkony jsou stejné.


Luděk Hurych

Členem od: 30.05.2010
Příspěvků: 247

03. říjen 2012 18:32:49

Zajímalo by mne, jak je to s provozem aut bez RZ a TP na stavbách a v lomech, jsou občas porůznu takhle k vidění. Normálně o nic nejde, ale co když se stane průser, řidič třeba přejede lopaťáka, srazí se, převrátí, atd.? Jak pojistit takové auto, když vlastně nemá žádné identifikační číslo, motoru/podvozku?
Je třeba se trochu sichrovat, ne vždy musí všechno jenom dobře dopadnout...


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

03. říjen 2012 20:21:27

No výrobní číslo mít bude i když nemá SPZ a to podle mě k pojištění stačí. A nebude tam nějaká spešl pojistka?


milan volfik

Členem od: 16.08.2007
Příspěvků: 203

03. říjen 2012 20:44:15

Tak s tou pojistkou to opravdu nevim,každopádně,když je pruser,tak je pruser a proto děláme tak,aby nebyl. Vozidlo (moje T148) je samozřejmě provozu po pozemních komunikacích nezpůsobilé,ale já po pozemních komunikacích nejezdím,tudíž žádný zákon neporušuji.A když bych někde něco provedl na pláni tak to properu přes bagr nebo přes druhé auto,které je ofiko na číslech.Nemyslím samozřejmě úraz nebo smrťák,tam jde humor stranou.Ale jako pracovní stroj,dempr,(které jsou také bez spz) je to opravdu super stroj.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

04. říjen 2012 18:58:40

Pánové ještě jedna malinká rada. Tatru už mám ale nepočítá to km. Rychlost ukazuje ale počet km ne. Tzn že je v pr... celej ten bazmek na palubovce? Je to napojení na jeden zdroj otáček? Dík. A ještě prosím jakej olej do motoru a po kolika měnit?


milan volfik

Členem od: 16.08.2007
Příspěvků: 203

04. říjen 2012 20:11:19

Máte pravdu p.Mach,závada bude v tachografu,zdroj otaček(snímač) je společný! Jen otáčkoměr je samozřejmě zvlášť,ale to jistě víte. A olej,jezdil jsem s T815 10roků a v manuálu měla M7ADS,jezdili jsme na kvalitním minerálu 15W40 od Q8 označení Q8T520 a nikdy nebyl problém.Výměny jsme dělali po 10 tis.km nebo po roce.Vždy jsme měnili jak vložku filtru tak čistili odstředivku.Přeji mnoho šťastných kilometrů(zaplacených) a hlavně mazejte kardany,jak mezi motor-převodovka tak homokinetické klouby přední nápravy.Milan... A ještě klasický 10 válec má na vaně dva vypoušťecí otvory a jeden lepší než druhý.Vypoušťet olej je za odměnu happy


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

04. říjen 2012 21:16:02

Možná vám to přijde jako blbej dotaz ale kde najdu tu odstředivku? A její funkce? A ještě dotaz. Za kabinou na straně řidiče je oválná nádoba. Podle hadic asi na kapalinu do posilovače řízení. Je tomu tak? A co do ní? Díky.


Tomáš K.

Mulča
Členem od: 01.05.2009
Příspěvků: 190

04. říjen 2012 21:27:06

Mě by zajímalo, zda muže toto auto bez TP, jezdící mimo pozemní komunikace(planina, rybniky, atd) řídit člověk bez profesáku ? Ikdyž je to pod firmou ? Já myslím že asi potřebuje. Já se jen tak ptám, že já ten prukaz nemám.

Odstředivka by měla fungovat jako filtr oleje, odstředivou silou, jak se točí, se hrubé nečistoty usazují na stěnách odstředivky. Takhle to má i Multicar 22, měla by být někde na motoru na té Tatře. Tu je potřeba pořádně vyčistit, někdy se tam usadí pěkný hnus z oleje.

-----------------------------
CAT M315
CAT 301,7D
CAT 427 F2
Dozer Komatsu D61PX


Radek tb

Radek tb
Členem od: 28.09.2008
Příspěvků: 650

04. říjen 2012 21:30:06

To posilovače řízení hydraulika.


milan volfik

Členem od: 16.08.2007
Příspěvků: 203

05. říjen 2012 03:54:36

Odstředivku najdete na pravé straně motoru ve předu na prsou motoru.Odmontujte kryt,jeden šroub M8 a dostanete se na hliníkový rotor.Pohromadě ho drží jedna matka asi na 32 klíč.Pozor jen před rozebráním,na obvodu rotoru jsou rysky,zpět smontujte zase na rysky kvuli vyvážení.Vnitřek vyškrabte nejlíp dřevem,hlavně NE něčím ostrým,nadělalo by na hliníku drážky a nedělalo by to dobrotu.A ta nádrž je opravdu pro servo,plnil jsem OTHP 32 a pozor,pod víkem nádrže je filtr pro servo,zkontrolujte popř.vyměňte,


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

05. říjen 2012 08:04:34

Díky moc......


Luděk Hurych

Členem od: 30.05.2010
Příspěvků: 247

05. říjen 2012 11:31:07

S odstředivkou jsem si užil před lety na trambusu MTS 24.
Když byla funkční, tak bylo slyšet po "chcípnutí" motoru, jak dobíhá.
Oleje se měnily u ČSAD pravidelně, a vzhledem k tomu, že jsme malovali kolečka a denně se přimázlo tak 10 procent kilometrů, specialisti často i mnohem více, motory si chrochtaly na dobrém oleji.
Ovšem čistit odstředivky nebylo zvykem, a když jsem ji poprvé na autě rozdělal, mnozí okolojdoucí kolegové ani nevěděli, co to je...
Práce je to nepříjemná, vevnitř rotoru se usazuje něco jako tuha, docela pevný humus, který jde dost ztuha dlabat ven.
Nejlíp nějakou třískou z tvrdéhu dřeva, ne šroubovákem, tím by se poškodil hliníkový vnitřní povrch rotoru, a pozor na vyvážení podle rysek, jak už tu bylo zmíněno.
Jednou se mi dokonce za jízdy zcela překvapivě ulomil středový šroub, a z odstředivky tekl olej, nepříjemná závada, ten den to byla konečná.
Takže odstředivku čistit, ale jenom když je na to klídek a dost času...


Přidat příspěvek k tématu