Téma: JCB3CX tazko startuje ak je teplota pod nulou
Autor
Zpráva
18. listopad 2008 18:50:39
Chcem sa opytat ci aj Vam startuje tento model jcb3cx rocnik 97 /bez turba/ tazko ak je teplota pod nulou. Neviem preco. Ma to vobec "žhaviče" lebo ako keby to ani nemalo. len dymi a tocim dookola. Co mam robit aby to bolo lepsie lebo vyjazd pri teplote -10C stupnou si neviem predstavit. Napiste mi co a ako. dakujem velmi pekne za odpovede.
18. listopad 2008 20:14:06
Nejsnazší bude asi zavolat servis. Sam tam težko na něco přijdeš. A nebo je řešení předehřev motoru...
18. listopad 2008 20:39:27
Mám stejný problém.JCB 3 CX rv.2001 taky bez turba a dnes při teplotě -5 stupnů jsem musel startovat pomocí éteru,jinak bych čekal do jara.Zítra to bude určitě to samé a pro lepší přístup jsem si už nechal lopatu nahoře.Žhavičku to má jednu a chystám se na ni.Moc,ale nevěřím,že s novou to bude ok.Motohodin mám cca 10700.Dělal jsem i na Komatsu 93 R a musím říct,že startoval pri -20 bez problému.
19. listopad 2008 07:12:20
Vám je těžko radit.Janko neví jestli to má žhavení.Tomáš se na to chystá.Ví kde svíčku najde.
Připomíná mi to vyprávění starých šoférů s kterými jsem pracoval a trávil svačiny.//Zastavil a říká mi Toníku nejdou mi stirače.Já mu říkám poklep motorek budou to asi uhlíky.Jedu další kolo a on zase stojí a říká mi Toníku já ho nenašel kde je?To mě dopálilo a říkám mu je mezi zadníma kolama.//Tatra148-přední blatník pod kapotou.
Teď ještě k té svičce,pokud má stejnou funkci jako jsem měl já.Byla na sacím potrubí a vedla k ní elektrika a nafta.Elektrika má za úkol jí rozžhavit a v té chvíli propustit tu naftu.To jsem si vyzkoušel v dílně na stole starší baterií.Svíčka žhavila i pouštěla naftu ze které se dělaly ty plyny,které motor potřebuje ,aby chytil.Prostě mě to dělal špatný přívod nafty.Netěsnil a ráno se tam nenašla ani jedna kapka nafty .Po utažení vše OK.
19. listopad 2008 19:55:45
Chlapi pro začátek zkuste otočit klíčkem,do mezipolohy(mezi polohu 1 a start) napočítat do 30ti. a pak otočit dál na start. pokud funguje žhavení, je to bez problémů i při mínus 20..... Ať se daří....
19. listopad 2008 20:20:02
Dakujem velmi pekne vsetkym za rady, vsetky vyskusam a dam vediet ako to dopadlo. Samozrejme piste aj nove prispevky
20. listopad 2008 06:12:16
Vše očisti , okoukni baterku jak ji maš slabši tak je to jasne , všechny spoje musi byt ok jinak ti to utika všude jen ne do starteru a s tim počitanim od kolegy to je take dobre , hodně zdaru at ti to frči
22. listopad 2008 17:20:16
Zdravím . Startování - bude v zimě aktuální téma. Já připojím pár poznatků. V první řadě dobrý akumulátor. U starších strojů co mají více MTH. , revize komutátoru startéru - pokud je komutátor zanesený má vysoký odběr proudu a nižší výkon. Dále palivové filtry - určitě před zimou vyměnit. Pokud stroj nastartuje a po několika vteřinách zhasne, nepokoušejte se startovat znovu a vyměňte palivové filtry. Nezapomeňte na aditiva do nafty - měly by se lít do nafty při teplotě nafty nad nulou, aby se dobře rozpustily . Samotné aditivum nesmí zmrznout, pak zrosolovatí. Žhavení - kontrola elektroinstalace , vyčištění zanesených oček a konektorů. Stroje by měli být vybaveny kontrolkou žhavení , alespoň Komatsu jí mají......žhaví se zhruba minutu anebo dokud kontrolka nezhasne - dle typu stroje. Pokud je stroj vybaven žhavíci svíčkou s přívodem paliva ( perkins) , nutno zkontrolovat funkčnost této svíčky. Svíčka se musí nažhavit , potom vstříkne palivo , které se musí vznítit. Né jen zakouřit !! U strojů s motorem common rail počítejte že nechytne na první otáčku , ale až po natlakování systému tzn. po asi čtyřech otáčkách motoru. Pokud to Váš akumulátor nezvládne , máte smůlu. Držím Vám palce . Zdraví Emil
23. listopad 2008 11:56:53
.......souhlasím plně s Emilem. Dobrá elektrosoustava je základ, u nafťáků obzvlášť - je potřeba dosáhnout takové rychlosti pohybu pístu, kdy dojde k prudkému zahřátí vzduchu ve válci na takovou teplotu, kdy se v něm může vznítit palivo. U starších motorů může být problém, pokud jsou opotřebované - tam může být i dobrý startér a aku, ale nemáte-li patřičný kompresní poměr v motoru, tak je vám to prd platný, protože vám směs uniká kole pístů do skříně. A ještě jednu poznámku -moderní elektronicky řízené motory mají určitou prahovou hranici pro počátek vstřikování paliva, je to rozdílné od výrobce,ale mám pocit, že obecně je to kolem 150 ot./1min. Pokud těchto otáček nedosáhnete, tak se většinou řídící jednotka motoru ani neobtěžuje zahájit vstřikování paliva. A poslední věc - novější mechanické rotační vstřikovací čerpadla mají většinou v sobě zakomponovány, kromě běžného stop ventilu, i zařízení pro studený provoz motoru - většinou umístěné dole na boční straně čerpadla. Zpravidla to je elektroventil nebo vosková termopatrona, která posouvá hodnotu předvstřiku o pár stupňů vzad, protože studené palivo i motor vyžaduje delší čas na své vznícení i hoření a při běžném předvstřiku by k tomuto hoření docházelo až příliš pozdě po horní úvrati.
07. leden 2009 18:55:21
Tak já už mám problém vyřešen.Po výměně žhavící svíčky vše ok a start při -8 napoprvé.Už žádný éter.
08. leden 2009 07:13:33
Kdo svojí mašinu zná Tomáši,tak ví kde má hledat problem.Už když jsme četli poděkování do JOCOB,tak jsme tušili v čem to bylo.Byli jsme rádi,že jsme se trefili. At´ chytá.
08. leden 2009 18:16:10
P. Tomáši , zvláštní je, že jste s výměnou žhavičky čekal déle než měsíc a huntoval motor etérem. Já být Vaším motorem , tak bych Vás při každé dávce etéru kopnul do zadku. Třeba by to tu výměnu urychlilo. Emil
08. leden 2009 20:58:15
Déle než měsíc jsem nečekal,jednalo se o cca 14 dnů,kdy byly teploty pod nulou a bylo třeba žhavit.Vše se mi ještě prodloužilo když mi poslali jinou žhavičku než měli.Nevím na jaky to byl typ,ale neměla uprostřed přívod pro naftu.Nejsem z těch co by na to kašlali a huntovali motor,vše jsem řešil hned když vznikly problémy a taky příspěvek jsem psal až včera,ale v klidu jsem byl už minulý rok.
13. leden 2009 23:40:26
můj otec si pamatuje z totality nějakého p.Macha, který prý byl odborníkem pro režim na bagry, nebyl to náhodou váš příbuzný? Ale byl to machr, rozuměl CCCP strojům jako nikdo jiný. Já sám jsem se setkal s technikou našich východních ..... během ZVS a tam kde byla elektronika byl nápis NÁDO PABUCHAŤ a vážně to fungovalo.
07. listopad 2012 16:09:42
Dobrý večer kolegové. Mám problém s JCB3CX r.v. 2006, najeto 1900 mth. Baterie je ok. Při -10 °C je skoro nemožné mašinu nastartovat bez éteru. Dokonce sem si několikrát pomáhal přes start. kabely a nic. mám ten suprový motor JCB, kde je všechno obráceně než u jiných strojů. Je tam žhavící mřížka v sacím potrubí. Vše ok jak elektřina tak nafta. Teď zkouším vymyslet elektrický předehřev do mrazovky nad vrtulí chladiče. Upravuju to ze zetoru ale moc se mi to nelíbí. Nevíte někdo o nějakém lepším řešení nebo popř. zkušenosti proč stroj nestartuje? Díky za všechny příspěvky.
07. listopad 2012 17:36:21
Zdravím
Do mrazovky by jsem to nedával ale je to možné namontovat do hadice co je v okruhu. Podívám se na adresu když sem to hledal pro sebe.
08. listopad 2012 17:33:24
milane a co takhle opravit žhavení
08. listopad 2012 21:52:15
Petr Holub- jak jsem psal ve svém původním příspěvku-vše funguje včetně žhavení. Tímto problémem se zabývám už víc jak rok a věřte, že už sem to všechno přešel několikrát. Žhavení u motoru JCB je podle mě zbytečné. Dřív u perkinsu byly svíčky, které při nažhavení vstříkly naftu do saciho potrubí. U motoru jcb je žhavící mřížka v sacím potrubí. Nevim. Tento systém se mi moc nezamlouvá. A nebo mám nějaký nepodarek, který málo žhaví a nebo mám nějakou línou elektriku co do žhavení teče Jinak děkuji kolegům za předešlé rady. Už mi vnukli řešení.
08. listopad 2012 21:53:08
Pane Kovář mám dotaz co je na těch motorech od JCB obráceného?Krom toho že konečně dobře startujou(samozřejmě s funkčním žhavením) oproti perkinsu .
08. listopad 2012 22:19:52
Obráceno je tam snad všechno. Rozvody jsou směrem dovnitř k převodovce. Zkoušel jste někdy odmontovat vstřikovací čerpadlo? Neřešitelný problém. No to je jedno. Buď mám nějaký špatný stroj nebo nevim. Každopádně si myslím, že žhavení které je mimo spalovací prostor nemá nějaký hlubší význam.
08. listopad 2012 22:31:04
Ale tento druh žhavení používal i komurkovej motor avia.perkins.belarus a další.Já měl na perkinsu jednou problem se žhav. svíčkou dával jsem novou (pasuje z avie) a neodvzdušnil jsem naftu z tubky co jde z přepadu do žhav svíčky.Druhej den natěšenej při -10 hurá na start a ani prd.Pak mě napadlo odvzdušnit napumpovat a paráda.
08. listopad 2012 22:50:11
Zdravim, p.Kovar. V prvni rade mam pochybnosti o motohodinach. Rok vyroby 2006 nebude mit 1900 mth ale minimalne 5000mth. Nevim proc vymyslite lidovou tvorivost. Nechte si zmerit kompres ve valcich , udelat trysky. Potom zrepasovat starter (vymenit civku a promerit vinuti vcetne vycisteni komutatoru). Dale 100% baterii. Promereni zhavici mrizky je samozdrejmosti. Musi brat okolo 100 Amper. Potom kvalitni naftu. Pokud i potom bude problem , dat na stolici vztrikovaci cerpadlo. A ted to zhrnu : pokud dobra baterie da dostatecny proud do dobreho starteru, ten dobre toci motorem a motor nasaje teply vzduch ze zhavici mrizky v okamziku kdy trysky kvalitne rozprasi dobrou naftu do valcu ktere maji kompres , tak proste motor chytne i pri - 20. Pekne starty v zime vsem preje Emil
09. listopad 2012 07:49:00
To co bych chtěl napsat dneska,tak to už jsem psal tady,19.listopadu 2008.Tak si to přečtěte.Motor JCB je udělaný pro blbé jak se říká.Nezávisle na tom jestli strojník chce nebo nechce žhavit.On si to vyřeší sám.To že má rozvody u převodovky je jen dobře.Dělat tam nějaká ohřívací tělíska je zbytečné.U motoru Perkins jsem měl jednu svíčku a zrovna tak ,aby motor startoval jsem se musel naučit její funkci.Neznamená ,že když něco přejdu 10x tak že to musím umět opravit. Já přejdu v lese jedno místo 4x a houbu po mě najde manželka.
09. listopad 2012 08:24:36
Přátelé,
pokud by někdo měl stále podobné problémy se startem, sdělte mi číslo motoru Perkins nebo číslo uvedené na žhavičce a můžu poslat PPL. Pokud máte zmíněnou žhavicí svíčku v sání, tak cena originálního dílu je asi 390Kč.
http://www.perkins-dily.cz/products/zhaveni-motoru-perkins/
Pokud by někdo chtěl předehřev motoru, můžu dodat topné spirály do bloku motoru nebo externí topné boxy do chladicího okruhu motoru Perkins. http://www.perkins-dily.cz/predehrev-motoru-perkins/
Je to tak trochu reklama, tak snad to nebude někomu vadit...
Pěkný den a příjemné starty přeje...
Petr Tomáš
09. listopad 2012 17:40:31
Pane Kovář, dovolím si nesouhlasit. Některé motory JCB žhavení nemají vůbec a majitelé/strojníci si na nenastartování v zimě nestěžují. To, že jsou rozvody v zadu je taky výhoda: u setrvačníku má klika nejklidnější chod bez vibrací, takže i pohon je klidnější a snáze se vyrovnává s nárazy od vačky a vstřikovacího čerpadla. Nakonec Tatra používá rozvody v zadu už od motelu T 138 a problémy nejsou.
Demontáž vstřikovacího čerpadla už není bez speciálního nářadí možná, ale to bych jako problém neviděl, vzhledem k nutnosti vědět, jak ho vlastně správně nastavit. Takže ten, kdo má tyto vědomosti určitě zvládne objednat i potřebné přípravky. Časová náročnost není o moc horší oproti Perkinsu, navíc není nutné vypouštět vodu (kdy část stejně nateče do oleje), ve středu mi výměna (kus za kus) trvala 4 hodiny.
Celý motor je proti Perkinsu jednoduší, má méně dílů i těsnění.
09. listopad 2012 18:29:28
třeba je snažší lidová tvořivost než vyměnit např.snímač venkoví teploty vzduchu ne?