Systém iDig zvyšuje efektivitu největších staveb v České republice na Slovensku

Největší projekty českého a slovenského stavebnictví začleňují systém iDig do svého workflow.

První významnou stavbou, kde došlo k většímu využití systému iDig, byla modernizace dálnice D1 mezi Prahou a Brnem. Jistě si vzpomínáte na nekončící, téměř devět let trvající stavbu, která se odehrávala za plného provozu. Obnovoval se povrch vozovky, opravovalo 95 mostů a 35 nadjezdů, modernizovala se kanalizace, svodidla a odpočívadla. Na projektu za 21,8 miliardy Kč bez DPH se podílely největší tuzemské firmy Metrostav Infrastructure, Strabag, Eurovia CZ, Colas CZ, PORR, Alpine Bau a OHL ŽS.

Uzavírka za uzavírkou, úzké průjezdné pruhy, kolony vozidel… to vše skončilo jak mávnutím kouzelného proutku v říjnu 2021, kdy byl jeden z nejnáročnějších projektů Ředitelství silnic a dálnic dokončen a řidiči se opět rozjeli bez omezení. Nebyl to však kouzelný proutek, nýbrž moderní technologie, které zrychlily práce v cílové rovince. Poslední rok na modernizaci pracovaly tři systémy iDig Touch na rypadlech subdodavatelských společností Ronytrans a Lubosed.

Koncem téhož roku si systém iDig Touch pro 6 svých rypadel pořizuje společnost Metrostav Divize 11, středisko důlní techniky, které pronajímá stroje nejen skupině Metrostav. A hned v únoru dalšího roku společnost Ascendum dodává do Metrostavu další mechanizaci se systémem iDig Touch. Na podzim roku 2023 Metrostav už využívá nový systém iDig Connect na stavbách obchvatů Jaroměře a Dašic.

Za dalším příkladem se vydejme na Slovensko, kde společnost Eurovia SK loni realizovala strmé svahy kolem nadjezdu u nákladového nádraží Stará Harfa v Žilině. Pro tento účel použila kráčivé rypadlo firmy EXTREM work s 3D GNSS systémem iDig Connect, které bez potřeby další techniky a pracovníků svažité plochy vytvořilo přesně dle projektu.

Systém iDig se využívá také přímo na kolejových stavbách. Prvním velkým zákazníkem, který objevil přínos systému iDig na dvoucestných rypadlech, je společnost Chládek & Tintěra, která pořídila systém iDig Touch pro svých 13 dvoucestných rypadel. Bonusem systému iDig je funkce upozorňování na překážky nad rypadlem, která účinně brání kolizi s trakčním vedením.

V dnešní době je používání systému iDig na největších stavbách pravidlem. Jedním z nejaktuálnějších projektů je obchvat Náchoda, na který město čekalo přes dvacet let. Projekt za 3,18 miliardy korun bez DPH staví sdružení firem Eurovia CZ, Stavby mostů, Marti a Eurovia SK. GNSS systém iDig Connect je zde nasazen pro výkopy a přesné tvarování terénu před portály tunelů.

Systémy iDig pořídíte u všech dobrých prodejců stavebních strojů nebo přímo u generálního dovozce do České a Slovenské republiky, společnosti Nivelis.

Komentáře

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.