Společnost JCB představila rýpadlo-nakladače řady PRO Stage V
29.04.2021 10:53
JCB uvedlo na trh nové rýpadlo-nakladače 3CX, 4CX a 5CX PRO s motory splňujícími emisní normu Stage V.

Vyšší výkon
Pro standard Stage V byl 4,4litrový motor JCB 444 nahrazen výkonnějším JCB 448 o objemu 4,8 litrů. Výkon 68 kW (91 k) se tak zvýšil na 81 kW (108 k) s točivým momentem 516 Nm poskytujícím špičkový výkon při jízdě i nakládání.
3litrový motor Stage V s výkonem 55 kW (74 k) představený v loňském roce u 750 000. modelu Special Edition se přejmenoval na 3CX ECO. K dispozici jsou též nové modely 3CX a 4CX PLUS se čtyřstupňovou převodovkou.
DOC a SCR/DPF
Motor JCB 448 disponuje nejmodernějším dieselovým oxidačním katalyzátorem (DOC) a systémem selektivní katalytické redukce v kombinaci s filtrem pevných částic (SCR/DPF) s životností až 8 000 hodin.
Regenerace DPF se provádí automaticky, aby se zabránilo zbytečným prostojům stroje, a vše sleduje telematická služba LiveLink společnosti JCB.
Stroj nemusí být vybaven ventilem recirkulace výfukových plynů a interval nastavení vůle ventilů se prodloužil z 2 000 hodin na 4 000 hodin, což rovněž výrazně zkracuje prostoje po celou dobu životnosti stroje.
2 nebo 4 řízená kola
3CX PRO je traktorbagr s řízením dvou kol, 4CX PRO disponuje řízením všech kol pro lepší výkon v každém terénu a model 5CX PRO je díky řízení všech kol a prodlouženému výložníku ideální pro velkokapacitní zemní práce.
Pokud již není třeba pohon všech kol, automaticky se přepne na pohon 2 kol, čím se snižuje opotřebení pneumatik a spotřeba paliva. To se hodí třeba při odebírání materiálu z hromady, kde je výhodné řízení všech kol, a když se stroj přemísťuje na místo nakládky, je výhodnější řízení jen 2 kol.
Automatické zastavení a rozpoznání směru natočení sedadla
Modely 3CX, 4CX a 5CX PRO jsou vybaveny řadou pokročilých automatických funkcí, které usnadňují používání stroje a zrychlují práci.
Patří sem funkce Auto Stop snižující spotřebu paliva a zbytečné opotřebení motoru - pokud není stroj využíván, motor se vypne. Délku doby před vypnutím si může nastavit strojník sám.
U modelů s joystickovým ovládáním (AEC) je standardem funkce automatického rozpoznání směru sedadla (Auto Seat Select), díky které sedadlo rozpozná směr svého natočení a automaticky přepíná mezi režimy nakladače a rýpadla.
K dispozici jsou také automatická vnitřní světla, která při nástupu do kabiny osvětlují schody a postupně zhasínají. Strojník si může nastavit časovač vypnutí světel na bočním monitoru.
Další automatické funkce
Dalšími funkcemi jsou automatické stabilizátory (Auto Stabilizers), funkce automatického vysunování opěr (Auto-up) s automatickým zastavením při dosažení země a automatické vyrovnávání stroje do vodorovné polohy na nerovných površích u modelů AEC (Advanced Easy Control).
Standardem je také funkce automatického návratu ke kopání (Return to Dig).
Hladká jízda
Funkce Auto Drive strojníkovi pomáhá udržovat nastavené otáčky motoru při jízdě po silnici.
Řada PRO je také vybavena automatickou šestistupňovou převodovkou Autoshift ECOROAD, která může zkrátit dobu jízdy po silnici a spotřebu paliva až o 25 %.
Všechny převodovky JCB s řazením pod zatížením a s hydrodynamickým měničem jsou již standardně dostupné se systémem uzamčení hydroměniče (TorqueLock).
Ikonický design JCB
Design rýpadlo-nakladačů JCB 3CX, 4CX a 5CX PRO Stage V je poznat na první pohled.
Mají nově navrženou střechu s integrovanými LED majáky v rozích konstrukce, což zajišťuje dobrou viditelnost těchto strojů ze všech úhlů. Navíc už není potřeba každý den instalovat magnetické majáky.
Větší osvětlenou plochu zajišťuje až 10 pracovních LED světel. Našroubovaná žlutá madla zvyšují bezpečnost a větší zpětná zrcátka zlepšují výhled dozadu.
Stroje také standardně disponují kryty zadních světel, předními nárazníky, ochranou hydraulických válců, pomocným potrubím s vysokým průtokem a systémem odpružení ramen nakladače Auto SRS.
Nový interiér
Uvnitř nové kabiny JCB CommandPlus má interiér dělenou barevnou linii - tmavší odstíny v dolní polovině a světlejší v horní polovině. To vytváří v kabině pocit světlosti a vzdušnosti, díky čemuž působí prostorněji.
Vylepšené sedadlo řidiče je z tmavšího materiálu se žlutým prošíváním. Opěrka hlavy je nyní standardní výbavou modelů AEC a volitelným vybavením u strojů s manuálním ovládáním.
Nový volant má odolnější povrch pro snížení opotřebení a tříramenný design pro lepší viditelnost přední obrazovky. Nový snadno čitelný monitor má tachometr a zobrazuje zařazený rychlostní stupeň převodovky Powershift.
Klasické rádio a nová boční obrazovka
V kabině je z továrny nainstalováno rádio s Bluetooth, kompatibilními přípojkami USB a AUX. Ovládá se otočným přepínačem na boční konzole bez ohledu na to, jakým směrem je strojník otočen. Vedle rádia je umístěn další úložný prostor s uzamykatelnou přihrádkou na menší předměty.
Ovládací prvky topení a ventilace jsou přemístěny na B-sloupku, což opět usnadňuje jejich dostupnost bez ohledu na nastavení polohy sedadla.
Boční obrazovka má nyní nový 7” LCD displej. Tak je možné zobrazit více informací a pomocí otočného přepínače níže přepínat různá menu, včetně souborů nápovědy a instruktážních videí hlavních funkcí.
Více informací naleznete na stránkách výrobce www.jcb.com nebo na webu společnosti Terramet, spol. s r.o. www.terra-world.cz.

Komentáře
Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.