Novinky od JCB: Kompaktní rypadlonakladač i nová řada rypadel
Společnost Terramet uvádí letos na český trh nástupce oblíbeného modelu kompaktního rypadlonakladače JCB 2CX – model 3CX Compact.
Svou šířkou pouhých 1,95 m a přepravní výškou 2,74 m je ideální pro práci v zahradách, parcích a na malých staveništích, kde je velmi omezený prostor pro práci stroje ve stísněných podmínkách. Tento vysoce univerzální stroj může provádět opravy silnic nebo v obcích pracovat v rámci technických služeb. Může zvedat materiál na paletách, kopat základové patky, připravovat maltu nebo beton, modelovat terén nebo zametat a čistit pracoviště. Protože váží jen 6 tun, není třeba se obávat poškození i při práci na čerstvě položeném asfaltu.
Stroj je vysoce univerzální, vybavený hydraulickým obousměrným rozvodem, takže lze pracovat se sbíjecím kladivem i naklápěcí svahovací lopatou. Samozřejmostí je možnost vybavit stroj zemním vrtákem pro zhotovování děr např. pro oplocení. Na přání může mít hydraulický rozvod pro ruční nářadí s možností připojení široké palety příslušenství, jako např. ponorná vodní čerpadla, vrtačky, rozbrušovačky, ruční sbíjecí kladiva a dalšího příslušenství.
Ovládání 3CX Compact je pohodlné a jednoduché. Požadovanou rychlost pojezdu stroje lze zvolit ze tří možností stlačením tlačítka. Pro ovládání rýpadla slouží joysticky, které jsou součástí standardní výbavy a umožňují snadnou práci se všemi funkcemi stroje.
Rypadlonakladač 3CX Compact je poháněn úsporným motorem JCB Diesel Kohler s výkonem 55 kW s vysokým krouticím momentem. Motor nevyžaduje úpravu výfukových plynů, takže ve výfukovém systému není filtr pevných částic DPF a stroj tedy pracuje bez přerušení či prostojů.
Model JCB 3CX Compact rozšiřuje sortiment oblíbené kategorie rypadlonakladač o další žádaný model s kompletní škálou příslušenství, což zvyšuje jeho univerzálnost s rychlou návratností investice.
JCB zbrojí v kompaktních rýpadlech
Rýpadla JCB hmotnostní kategorie 5 až 10 tun není třeba dlouze představovat. Jejich předností je multifunkčnost, vysoká mobilita, manévrovatelnost, kompaktní rozměry a malá hmotnost v poměru k vysokém pracovním výkonu. Stroje umožňují nasazení v omezených prostorách, kde využívají svou schopnost otáčení nástavby v rozsahu 360°. Navíc mají do stran otočný výložník vůči nástavbě, mohou tak kopat mimo osu stroje.
JCB přichází na trh s novou řadou modelů 48Z-1 až po 100C-1 s prostornější, bezpečnější a pohodlnější kabinou, patentovaným hydraulickým systémem a vysokým výkonem kombinovaným s úsporným provozem. Do konstrukce kompaktních rýpadel JCB se promítá více než padesátiletá zkušenost výrobce s vývojem a výrobou pásových rypadel.
Kompaktní rypadla JCB vynikají robustní, silnou a jednoduchou konstrukcí podvozku tvaru písmene H s nosníky pásů, na kterých při práci neulpívá hlína a kamení. Pryžové pásy nepoškozují povrchy, jako je asfalt, hlazený beton nebo zámková dlažba. Pro pohyb na travnatém terénu či golfovém hřišti je možné nasadit stroj s pásy typu GeoGrip. Pokud stroj pracuje na skalnatém povrchu nebo na plochách s vysokým rizikem poškození pryžového pásu, lze naopak použít ocelové pásy.
Zákazník si může vybrat z různých modelů s nulovým, malým nebo běžným přesahem nástavby přes pásy při zachování výborné stability stroje. V hmotnostní kategorii 8 tun je nejoblíbenějším strojem JCB 86C s hloubkou kopání přes 4 m, dosahem až 8 m a možností použití lopat z rypadlonakladače JCB 3CX nebo 4CX.
Velkou výhodou pro potenciální uživatele i největšího midirypadla JCB 100C-1 je skutečnost, že i tento model pohání výkonný a tichý motor bez použití filtru pevných částic DPF, což představuje dlouhodobě značnou finanční úsporu při údržbě a servisu stroje.
Nové motory JCB EcoMAX nepoužívají filtr pevných částic DPF
Snížení škodlivých látek ve výfukových plynech spalovacích motorů byl dlouhodobý proces rozdělený do několika stupňů. Se současnou emisní normou Euro Stage IV/Tier4F, která určuje povolené množství kysličníků dusíku NOx, pevných částic PM, kysličníku uhlíku CO a hydrokarbonátu HC, se výrobci motorů vypořádali zavedením rozdílných technologií s různými dopady na provozní náklady strojů.
Výrobce JCB vyřešil toto zadání u většiny svých motorů inovativním způsobem, který zásadně snižuje provozní náklady oproti jiným řešením.
Motory JCB EcoMAX do 55 kW výkonu používají systém Common Rail, kdy díky vstřikování paliva pod vysokým tlakem dochází k jeho dokonalému rozptýlení a následnému spálení při prakticky neměřitelném množství částic PM. Motor je vybaven turbodmychadlem s nastavitelnou geometrií lopatek (VGT) a recirkulací výfukových plynů (EGR), kdy část výfukových plynů se vrací zpět do spalovací komory, což má za následek snížení teploty spalování a snížení tvorby NOx. Ve výfukovém systému není žádný filtr pevných částic ani zařízení pro selektivní katalytickou redukci SCR.
Motory JCB EcoMAX s výkonem 68 a 81 kW mají také systém Common Rail se stejným typem vstřikování paliva, rovněž nevyžadují použití filtru pevných částic ve výfukovém systému a redukce NOx se provádí v malém zařízení pro selektivní katalytickou redukci SCR. Motory JCB EcoMAX si nevyžádaly zvětšení nebo zvýšení motorového prostoru, takže vynikající výhled přes kapotu na nakládací lopatu zůstal zachován.
Majitelé strojů JCB uspoří nemalé náklady, které by jinak vznikaly při regeneraci filtru DPF, odstávce resp. nečinnosti stroje při jeho vypalování anebo nákupem nového filtru po skončení jeho životnosti.
Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.
Komentáře