Kramer přibližuje zákazníkům novou generaci strojů
Společnost Kramer přichází s novou generací nakladačů a letošní rok označuje rokem nových produktů. Tento výrobce představuje dealerům i zákazníkům pomocníky pro sezónu 2014/2015.
Pod sloganem Oktoberfest inovací Kramer-Werke GmbH přivítal v říjnu zákazníky i dealery k prezentaci nových produktů od Bodamského jezera v Německu. Na trh uvádí kolové nakladače a teleskopické nakladače emisní třídy 3B a také mění názvy stávajících strojů. „Se stále rostoucím světovým trhem jsme se rozhodli, že naši značku zjednodušíme. Název Kramer bude stát samostatně, bez dosud používaného přídavku allwheel. Zkrácený název bude pro zákazníky jednodušší a našim produktům zajistí lepší jméno na trhu,“ uvedl mluvčí společnosti Karl Friedrich Hauri. Společnost podle něj současně novému jménu firmy přizpůsobí i jména strojů, což navíc zákazníkům lépe pomůže od názvu stroje odvodit jeho velikostní třídu. „Produkty odlišíme na úsporné, přičemž úsporností se vyznačuje 5. série, a na prémiové, do kterých patří 8. série. Na příklad nakladač 8095T patří podle osmičky na začátku do prémiové série a kapacita jeho lžíce je 0,95 m3. Téčko na konci označuje, že se jedná o kolový nakladač,“ vysvětluje Hauri.
Nová generace nakladačů
Nové kolové nakladače z řady 5, tedy modely 5075, 5085, 5085T a 5095 se lžícemi velikosti 0,75 - 0,95 m3 byly kompletně přepracovány a vylepšeny od kabiny až po motor. Centrálním prvkem větších modelů, jako jsou modely 508 a 5095, je vzduchem chlazený čtyř válcový motor s výkonem 55 kW a 75 koní. Ve srovnání s předchozími motory bylo možné zvýšit krouticí moment o 17 %, což strojům přináší větší sílu.
Právě výkon strojů je pro stavební firmy jednou z nejdůležitějších věcí. S novým motorem jsou stroje výkonnější a bezúdržbový diesel oxidační katalyzátor (DOC) se zase postará o nulové prostoje. V porovnání s alternativní technologií s filtrem pevných částic v katalyzátoru neprobíhá otevřené hoření. Jeho výhodou tak je snížení spotřeby paliva.
Pro ještě větší flexibilitu při používání může největší kolový nakladač 5095 na rychloupínací desku napojit přídavná zařízení z nakladačů Volvo. U některých modelů v budoucnu budou navíc rychloupínací desky kombinovat s přípojkami na smykem řízené nakladače, tedy s čtrnácti čepovým konektorem.
U modelů 5055 a 5605 si může zákazník zvolit technologii common-rail a DPF. Tato technologie zajišťuje hladší běh motoru a snižuje hlučnost. Je proto vhodná do staveb v obcích, nebo uvnitř objektů. U těchto dvou nakladačů je výhodou intuitivní ovládání. Všechny ovládací prvky jsou umístěny napravo od strojníka, který má v zorném poli všechna důležitá upozornění o chodu stroje, jako například stav filtru pevných částic.
Pátá řada Krameru čítá pět strojů s velikostí lžíce od 0,35 po 0,95 m3. Kabina je uspořádána s ještě větším důrazem na pohodlí a ergonomičnost. Celkový design a rozvržení ovládacích prvků bylo navrženo tak, aby řidič stroj ovládal co nejintuitivněji. Multifunkční joystick, ruční ovládání plynu, regulace nízkých rychlostí i stabilizátor zatížení jsou umístěny tak, aby na ně strojník snadno dosáhl.
Větší kolové nakladače od modelu 5075 výš, mají pro lepší manipulovatelnost tři volitelné režimy řízení. Řídit jdou buď jen přední kola, všechna kola, nebo se stroj může pohybovat po diagonále krabím pohybem.
U všech modelů kolových nakladačů řady 5 od modelu 5055 nahoru nabízí Kramer zákazníkům možnost vybrat si dlouhou variantu výložníku. Výrobce tak reaguje na poptávku obcí. Dlouhý výložník je totiž vhodný při nakládání štěrku a posypové soli na sypače, které zajišťují zimní údržbu ve městech. Toto rozšíření bude pro zákazníky k dispozici od března 2015.
Prémiová série
Prémiové série Kramer, dříve pod označením 80, nyní pod označením 8, nabízí sedm modelů kolových nakladačů od modelu 8075 do 8115. Moderní technologie motoru, desítky let zkušeností a know-how, to vše se zrcadlí ve vývoji kolových nakladačů. Tyto modely jsou vybaveny novou generací motorů, která má tři varianty. Kolový nakladač 8075 má 35 kW motor Yanmar, který odpovídá požadavkům emisního stupně IIIA. Ostatních šest kolových a teleskopických nakladačů 8085, 8085 T, 8095, 8095 T, 8105 and 8115 je vybaveno 55 kW motorem Deutz TCD 2.9. O výfukové plyny se stará zcela bezúdržbová DOC technika. Ve srovnání s předchozím modelem má tento o 17 % vyšší točivý moment a o 10 % nižší spotřebu. U vyšších modelů, jako jsou 8105, 8115 a 8095T, lze pořídit i motor se 100 hp.
Na přání lze k modelům řady 8 dodat také vysoce výkonný hydraulický systém Powerflow. Volitelné je i hydraulikou řízené příslušenství jako rotační sněhové pluhy s objemem průtoku až 120 litrů. Pro rychlé a flexibilní manévrování mají modely kolových nakladačů 8075-8115 volitelné režimy řízení, tj. všechna kola, přední kola nebo krabí chod. U některých modelů 8. série Kramer nabízí dlouhé nakládací systém a Volvo TPV pro rychlou výměnu desek.
Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.
Komentáře