Case představuje své technolologie pro splnění emisních norem TIER IV
Nové nařízení EPA zredukuje emise výfukových plynů o 90 procent.
Divize stavebních strojů Case představila své plány, jak se úspěšně zhostit dvoufázového procesu snižování emisí výfukových plynů. Vyhovění finálním standardům předpisu TIER IV ve srovnání s TIER III znamená razantní snížení jak v oblasti pevných částic, tak v případě oxidů dusíku.
Prozatímní standardy emisního předpisu TIER IV vstoupí v platnost již v roce 2011, jeho definitivní znění v ještě náročnějších hodnotách bude platné od roku 2014. Již v únoru společnost Case ukončila vývoj dvou rozličných technologií – CEGR (Cooled Exhaust Gas Recirculation – Chlazená recirkulace výfukových plynů) a SCR (Selective Catalytic Reduction – Selektivní Katalytická Redukce). Obě technologie povedou ke splnění ´prozatimních či počátečních´ emisních hodnot nového předpisu TIER IV napříč výrobním programem značky Case, který čítá více než 90 modelů stavebních strojů.
Plnění těchto náročných norem je možné jen za současného snižování pevných části ve výfukových plynech a redukci kysličníků dusíku. Je-li motor stroje vyladěn na maximální výkon, pak vysoké teploty při výfuku redukují pevné částice, ale současně narůstá hodnota oxidů dusíku. Pro dosažení konečného cíle – téměř nulových emisí s technologii SCR, tyto nechtěně vysoké hodnoty oxidů dusíku jsou snižovány ve výfukovém potrubí pomocí mísení plynů s močovinou (AdBlue) a dále za pomoci SCR katalyzátoru. Je-li naopak motor laděn tak, aby měl nízký obsah kysličníků dusíku ve výfukových zplodinách pomocí technologie CEGR, který snižuje Nox (oxidy dusíku), pak narůstá množství pevných části a musí být začleněn jejich filtr jako součást finálního řešení.
Case spatřuje ideální řešení v kombinaci obou technologií, samozřejmě v zavislosti na typech jednotlivých motorů, na jejich požadovaných výkonech a aplikačních požadavcích. Pro dosažení cílů v této oblasti značka Case plně využívá sofistikovaných výrobních technologií a vývojových center nejen vlastních, ale i svých subdodavatelů po celém světě.
Case byl a je vždy v čele uspokojování potřeb svých zákazníků zejména v oblasti zvyšování produktivity strojů, zvyšování efektivity motorů a bezporuchového času strojů. V neposlední řadě i starostí o rostoucí komfort obsluhy. To vše po stránce technologické samozřejmě s ohledem na ochranu životního prostředí.
Přínosy metod SCR a CEGR.
SCR je tichý, od motoru separovaný systém, který nedělá kompromis mezi výkonem motoru a jeho točivým momentem. Není nijak na překážku výkonu motoru, naopak, umožňuje motoru dělat to, v čem je nejlepší – generovat sílu. Následná péče o spaliny ovšem znamená přimísit ´dieslovou výfukovou kapalinu´ – AdBlue pro eliminaci oxidů dusíku.
CEGR technologie poskytuje uživateli velice nenáročné řešení, které nevyžaduje žádné změny v provozu stroje. Je to systém, který prostě a jednoduše spoléhá na účinný filtr pevných části ve výfuku. Tato technologie poskytuje vynikající životnost a minimalizuje náklady na udržbu.
Case vyvinul obě tyto technologie proto, aby zajistil špičkovou produktivitu strojů svých zákazníků i v nastupující éře nekompromisního snižování emisí dle předpisu TIER IV. Takzvané měkké limity platí od roku 2011, ty tvrdé, finální, pak od roku 2014.
KASTO Tábor, s.r.o. – stavební stroje
Doplňující informace:
KASTO Tábor, s.r.o., prodává stavební stroje Case, bourací kladiva a demoliční techniku Fine, komunální techniku a příslušenství pro stavební stroje Cangini Benne, skalní frézy Erkat, vrtací soupravy Casagrande, hydraulická vibroberanidla PTC a přívěsné vozíky Inespensions pro převoz minirypadel . Zajišťujeme též prodej použité stavební techniky a stavebních strojů.
Dále provádíme servis a dodávky náhradních dílů, olejů a maziv pro stavební stroje Case, New Holland, OaK, Kobelco, Fiat Kobelco, MF-Fermec, Terex, Atlas, Casagrande, PTC, Ammann/Rammax, Fine a Erkat. Náhradní díly pro kolové nakladače Paus.
Další informace naleznete na www.kasto-tabor.cz