Téma: jaký motor pod kapotu
Autor
Zpráva
31. leden 2011 19:41:57
Kamarádi bagráci poraďte mi,chci koupit nějaký traktorbagr JCB 3CX kolem roku 96 a rád bych věděl,jaký mám hledat motor,aby měl sílu jak na rýpání,tak na nějaké rovnání pozemků a rozhrnování.Dost lidí mi říkalo,že je lepší turbo,někdo zas,že stačí atmosférák,udělejte mi v tom jasno,co by bylo optimální řešení obojeho a co mám tedy hledat za motor.Přece jen nechci vyhodit dost peněz oknem a pak zjistit,že je to na nic.Díky a přeju fajn den.
31. leden 2011 20:08:37
Než ti někdo napíše ,tak si tady počti je tam toho dost Např.nojo ale turbo motor má často daleko větší kroutak než ten tuberák bez. takže memusite ho rvát s pedálem na podlaze a proto menši prutok ja když přelezu do turba tak jsem při nakladáni jak v raketě je to hodně znat----http://www.bagry.cz/cze/forum/stavebni_stroje/jcb_3cx_spotreba
31. leden 2011 23:26:35
Díky za tip,rozhodně kouknu,ale čím víc názorů,tím líp,takže kluci pište i Vy ostatní co máte letité zkušenosti,rád si nechám poradit.
01. únor 2011 19:10:42
Turbo je znát jen při přejezdu a při hrnutí. Pokud chcete JEN kopat, tak klidně bez turba, ale pokud mají být i nějaké přejezdy a hrnutí, určitě turbo. K motorům bez turba byly montovány jen pomalejší převodovky, což je znát hlavně v při přejezdu.
02. únor 2011 22:19:36
No právě,nějaké přejezdy tam určitě budou a hrnutí taky.Takže bude pro mě asi lepší hledat bagr s turbem.Už jste někdo turbo repasoval? Zajímalo by mě kolik si připravit,kdyby se podělalo.
03. únor 2011 20:41:39
Repase turba se odvíjí od poškození a podle výrobce. Ale cena za průměrnou repasi se pohybuje 10 - 15 000. Ale životnost už neníjako u nového. Hodně záleží na firmě, které repasuje.
03. únor 2011 21:42:59
Dělám s 3cx a můžu potvrdit že atmos. je na přejezd a hrnutí slabý. Kopání je vpohodě, jinak je to mašina z roku 96. Šel bych do turba. Čus Roman
04. únor 2011 11:05:45
Rovněž děkuju Romane za info.Takže v tom bych měl jasno.Můžete mi pak ještě říct,jak je to s náhradními díly na JCB ? Někdo mi říkal,že JCB má výhodu,že na tuto značku se dělá jakási druhovýroba dílů a že je to podstatně levnější než v originále a že na značky jako je CAT,CASE a podobně se dělají jen v originále.Nevíte,co je na tom pravdy?
04. únor 2011 11:08:18
Díky i Tobě Míro,to turbo mě právě straší,kdyby se mělo rozbít,ale je to asi jako se vším,do toho člověk nevidí.
04. únor 2011 18:04:35
U staršího stroje se připrav na to, že bude potřeba do něj vrazit nějaké peníze, ještě než vyrazíš kopat. Minimálně nějaké čepy, možná oleje a filtry, utrhané mazničky a ucpané mazací kanály, únik oleje atd.
S těmi díly na JCB je to pravda. Možná proto, že je traktorbagrů JCB tolik, tak se druhovýroba vyplatí. Pracuji pro neautorizovaný servis a díly dovážíme ve velkém přímo z Anglie a můžu říct, že originální díly šly s kvalitou dolů, zatím co neoriginál kvalitu drží. Ale levné díly jsou u JCB jen na traktorbagry, všechno ostatní už má cenovky na výši srovnatelné s konkurencí
05. únor 2011 14:16:59
Tak je to přeci jen pravda,že ta druhovýroba traktorbagrů JCB se vyplatí,no tak prima.Myslíš,že kdybych přece jen ten bagr koupil,byl bys mi pak schopen pomoci i s nějakými náhradními díly kdybych potřeboval? Znám jen teoreticky z kurzu jak funguje hydrodinamika na pojezdu těhle strojů a tam nevím ty měniče a podobně kdyby byly jednou potřeba,to se dá taky sehnat kdyby bylo nejhůř a můžeš mi říct,v jakých částkách třeba při opravě těchto pojezdů budu pohybovat? Jsem v tom amatér,takže si rád nechám poradit,než něco zainvestuju.Díky
08. únor 2011 05:14:09
Přesné ceny by Ti řekli kluci u nás ve skladu, řeknou Ti i přibližné ceny oprav, třeba podle opravy podobného rozsahu na podobném bagru. Pokud se předchozí majitel choval k bagru slušně, měnič vydrží celou životnost bagru, dřív odejde čerpadlo a následně pak spojky v převodovce. Pokud chceš vědět víc a třeba si i nechat nacenit nějaký bagr, podívej se na bagry-nd.cz a případně někoho kontaktuj. V každém případě, než začneš něco opravovat, u čeho si nejsi jistý, radši se zeptej někoho zkušenějšího, ať nenaděláš při demontáži víc škody, než užitku. Něco si zvládne udělat i šikovný laik, ale do některých věcí bych nedoporučoval sahat
08. únor 2011 10:12:26
Míro opět moc děkuji,určitě se na stránky juknu a zkusím se tam i s někým spojit jak by vypadaly případné opravy.Rozhodně se nehodlám pouštět do ničeho,šemu nerozumím,to bych určitě někomu odbornému svěřil.Takže díky.
10. únor 2011 21:13:31
spravuju jcb už pár let a neorigo díly se fakt vyplatí(pro servis ) naposled neorigo filtr zničil převody škoda 180 000 rozdíl v ceně filtru byl 46kč tak nevim ale asi bych si dal pozor jsou veci na kterých se nevyplatí šetřit obvzlášt když je rozdíl minimální v ceně ale záruka 0%
11. únor 2011 09:36:59
Zase nás nestrašte.Je rozdíl koupit fitr který je jiný než originál a ten ,který je naprosto stejný,akorát není žlutý.Jinak jsem tak počítal alternativní díly.Víte že jsem jich moc nevymyslel.Neřeším agregáty jako je motor,převodovka a nápravy.Nepočítám s tím ,že bych to měl někdy opravovat.Obdivuju lidi,kteří to už vidí v troskách a ještě to třeba ani nemají.Takže filtry,kluzáky ,plynové teleskopy do dveří,paka pojezdu,nějaký spínač a co ještě?Hadice ,sady do pístnic,čepy ,futra nevím.
11. únor 2011 17:01:25
Jan Čada: nezapomeňte třeba na oleje, dále starter, alternátor, posilovače a válce brzd, termostaty, trysky do vstřiků, světla, skla a okna, elektromagnetické ventily...
26. únor 2011 18:48:59
co se týče alternativních dílu interpart tak si myslíme že to padá ze stejný linky jako origo díl jen to neni zabalený ve žlutej krabičce pár dílu jsme srovnávali s origo jcb a jsou to absolutně totožné materiály a stejný zpracování
27. únor 2011 20:08:14
Některé alternativní díly jsou od těch samých výrobců, jako originál, jen mají jiné číslo (JCB, posilovač brzdových válců, výrobce Iruna), u některých dílů je výrobce jiný než pro fabriku a několikrát se mi stalo, že alternativní díl vydržel víc, než ten ze žlutého igelitu. Samozřejmě jsou i nekvalitní náhrady, ale zkušená firma je pozná a nebere, případně přestane brát.