Téma: Zkušenosti s minirypadly

Autor

Zpráva

Anonymní - ekofarma(zavináč)seznam(tečka)cz

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

26. listopad 2005 20:42:36

Rád bych si příští rok pořídil minirypadlo o hmotnosti 3,5 až 5 tun. Jak jsem se ale tak poptával tak v Čechách mají největší tradici rypadlonakladače a s minirypadly moc konkrétních zkušeností nikdo nemá. Proto bych prosil ty z Vás kdo jste měli již s těmito stroji čest o sdělení svých zkušeností. Jistě nebudu sám koho to bude zajímat. Díky všem předem.


Anonymní - Pauli@razdva

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

29. listopad 2005 06:04:17

Mněl jsem možnost po dva roky v Německu pracovat na různých strojích a na stavbách se setkávat s mnoha jinými. Dnes už více jak 10 let podnikám v ČR se stavebními stroji a autodopravou. Na otázku jaké minirypadlo odpověď: rozhodně japonské výroby. Sami vlastníme 3,3t Yanmar B 37-2A r.v.94 ročně odpracuje přes tisíc Mh a kromně poruchy jedné převodovky /oprava 35 tis / jsme nemněli žádnou jinou. U stroje je k ocenění výborný výhled, velmi kvalitní motor s nízkou spotřebou a tichým chodem, výfuk vyvedený nahoru /ne jako u ostatních strojů do závaží/ výborné ovládání ve všech funkcích zároveň, aj. 3,5tuna je idealní velikost minibagru jednoduchý na přepravu, dosah přes 3m, i když výkonově spíš do 2m, v pohodě naloží i dempry zezadu. Samozřejmně jako u všech typů ostatních strojů nejvíce záleží na obsluze.


Anonymní - Martin Čížek, BC Stavo Plzeň, bcstavo@bcstavo.cz

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

09. prosinec 2005 13:59:22

Dobrý den,
minirypadla jsou japonským vynálezem a tak se nelze divit, že Japonci toho na tomto poli dokázali nejvíc. Veškeré evropské konstrukce buď začínaly japonskými licencemi (Schaeff, Fermec atd.), nebo se i nyní často jedná o používání evropské příp.mezinárodní značky na japonském výrobku. Někdy se ale naopak za japonsky znějící značkou skrývá evropská výroba (např. italské Komatsu) Můj názor: Pořízení "Japonce" je kvalitní řešení, když je skutečně japonský a když je nový nebo starší ve velmi dobrém stavu = nepotřebuje moc náhradních dílů. Náhradní díly jsou zde totiž relativně drahé a ne vždy jsou v Evropě skladem. "Japonec" ovšem také hodně vydrží, často více než "Evropan". Naopak díly na evropské minibagry jsou oproti japonským levnější a lépe dostupné. Nedoporučuji evropskou konstrukci vyráběnou méně než 10 let -není to ono, ještě to neumějí, ač třeba velké stroje tam vyrábět umějí dobře. Z evropských minirypadel mohu doporučit jako spolehlivého držáka s dobře dostupnými díly značku Schaeff (nyní Terex-Schaeff, dříve též prodávány i pod značkou Zeppelin), z japonských pak Kobelco (prodávány i jako Fiat Kobelco a nyní New Holland Kobelco nebo Case CX). U starších a nápadně levných minibagrů Kobelco, Fermec nebo Case pak už je nutno vybírat jen stroje kde nehrozí potřeba dokupovat originální náhradní díly. A co čínské výrobky, které i k nám začínají pronikat? Nezapomeňme, že japonským autům jsme se smáli před 30 lety, korejským před 15 lety a obě jsou dnes s kvalitou na špici (ač to mnozí neradi slyší). Čínské továrny umějí vyrobit špatné i dobré věci, podle toho co se po nich chce. Nad strojem poskládaným v Číně z renomovaných mezinárodních komponentů a s tříletou zárukou a "čínskou" cenou bych v rámci nabízených technických parametrů ovšem neváhal .....


Anonymní -

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

26. leden 2006 20:29:55

krásný den .Jen vám chci zdělit můj poznatek. Jsem bagrista i když na větších strojích ale máme a nejvíc na dračku jdou mini rypadla,na stavbách se stávají populárnějšímy než traktorbagry,ty měly svůj boom,ale univerzálnost není vše. Bagr je bagr a traktor bude jen traktor, skuste mini bagry TAKEUCHI i starší,cena dobrá ,spolehlivost a voboru špička,věřte ,že budete překvapen co dokážou. PS. Nejsem jejich prodejce,že je tak chválím ,ale jejich uživatel.


Anonymní -

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

04. březen 2006 01:34:31

V minirypadlech 0,8-8 tun doporučuji Japonce - tzn. prvně Kubotu, potom Takeuchi,Yanmar, jsou pak ještě další značky, ale tam to může být horší s ND, ale určitě by to měl být Japonec-i když dnes už hodně komponentů na těchto strojích je z EU


Anonymní - vildaskladany@seznam.cz

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

24. březen 2006 20:52:03

pět let práce s takeuchi 7 tun bez jediné poruchy teď rok a půl na takeuchi 14 tun spička


Anonymní -

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

26. březen 2006 19:30:31

Schaeff,je to špička a dostupné ND a servis.


Anonymní -

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

26. březen 2006 20:08:15

Musím reagovat na kolegu který má asi malé zkušenosti a praxi na jiných strojích. Schaeff má možná dostupné díly a dobrý servis, ale jako stroje a to myslím ve všech kategoriich patří k průměru!!
S pozdravem Pavel


Anonymní -

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

03. duben 2006 19:32:00

proč je tedy vyráběli pro CAT ???


Anonymní -

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

04. duben 2006 18:12:52

Shaeff se nikdy nevyrabel pro fa. CAT. Pouze fa. Phoenix - Zeppelin ktera je prodejcem CAT pro evropu je prodavala pro doplneni rady minirypadel.


Anonymní -

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

12. duben 2006 18:40:43

To je tedy obrovský rozdíl


Přidat příspěvek k tématu