Téma: www stranky

Autor

Zpráva

Tomas Beran

Členem od: 15.01.2008
Příspěvků: 2

15. leden 2008 17:24:47

Ahoj,
asi mozna podivne tema, ale o bagrovani a stavebnictvi nic nevim, tak se radeji zeptam zkusenejsich. Omluvte tedy prosim pripadne chyby.
Delam (zadarmo, ucim se to) pro rozvijejici se spratelenou stavebni firmu, disponujici nekolika stroji pro zemni prace WWW stranky. Rad bych vedel, co by na nich melo byt. V katalogu jsem si vsiml, ze vetsina firem nejakou prezentaci na internetu ma, takze podobny problem resilo prede mnou vic lidi.

Kratka verze:
Co by na www strankach nemelo chybet a co vidite z vasi praxe jako zasadni chyby?

Podrobneji:
Snazim se resit 2, mozna 3 odlehle problemy.
Jednak velky investor, ktery najima firmy na mensi prace
Predpokladam, ze proces schvalovani a najimani stavebnich firem (nebo vubec prizvani do vyberovych rizeni) schvaluje vyssi nebo stredni management, pripadne osoba k tomu ve firme urcena (rozpoctar, projektant). Co budou tihle lide na internetu hledat, jake vyhledavace pouziji a dle ceho se budou ridit pri vyberu firmy?

Druha oblast zajmu jsou 'zivackove'.
Typicky majitel rodinneho domku, ktery chce napriklat vykopat zaklad na zdeny plot, zumpu apod. Tady uz mam predstavu trochu jasnejsi, ale presto jsem zvedavy na nazor ostatnich. Jake jsou nejcastejsi zakazky tohoto typu?

Treti je verejny sektor. Mozna splyva s prvnim bodem, ale precijen jsou zde jiste odlisnosti, zejmena v pristupu a uctovani. Co pouzije statni urednik pri hledani na webu? Jakymi kriterii se podle vas bude ridit?

A jeste poddotaz, nemate nekdo v el. forme technicke parametry bagru DH 112? Nikde je nemuzu najit, coz je vzhledem k historii a cetnosti tohoto stroje zajimave.


Ondřej Hájek

Členem od: 04.03.2007
Příspěvků: 2038

16. leden 2008 12:13:22

Ahoj Tomáši,

tvá úvaha o rozdělení potenciálních zákazníků do skupin je určitě přínosná a je dobré se nad tím takto zamýšlet. Nicméně dle mého názoru ve způsobu vyhledávání hraje roli převážně lidský faktor, každý má v oblibě určité zažité postupy, které mu vyhovují.

Vyšel bych z toho, že firmy se najímají v místě stavby. To znamená, že výraz zadaný do vyhledávače by mohl znít například „Zemní práce Radošovice“. Kdysi jsme měli na stavbách jen místní Zlaté stránky a nové firmy jsme si našli v nich. Proto dalším způsobem, který bych v době mobilního internetu zkusil, by bylo najít firmu přes nějaký internetový katalog firem. Ten katalog by mohl být buď velký všeobecný nebo katalog specializovaný na zemní práce nebo na všechny firmy v daném okolí.

Spousta lidí nezkoumá, jaký chce stroj, ale ví, že chce například vykopat kanalizační přípojku, složit kamión cihel nebo srovnat terén a očekávají, že firma automaticky přijede s nějakým vhodným strojem. Těmto lidem stačí na stránkách pouze sdělit, že dělám zemní práce, a přiložit obrázky toho, co jsem schopný se svými stroji udělat – reference.

Ovšem je zde druhá skupina lidí, která si před oslovením dané firmy ráda zjistí co nejvíce informací. A proto je dobré na stránky dát přehled svých strojů s jejich základními parametry. Naprosto stačí takto: http://www.miroslavsmid.cz/index.php?akc=menu01&dal=zem (zde najdeš i požadované DH 112, náčrt pracovních dosahů nemám bohužel k dispozici). Řekl bych, že i uveřejnění ceníku je přínosem.

To je asi tak vše, co mě napadá po přečtení tvého dotazu. Někdo jiný na to může mít odlišný pohled, čím víc názorů, tím lépe.


Tomas Beran

Členem od: 15.01.2008
Příspěvků: 2

24. leden 2008 16:50:07

Dekuji za odpoved, Vase stranky jsou do znacne miry inspirujici. Jak se snazite nabizet nikoliv praci, ale sluzbu (bagrovani + usazeni jimky a rovnou vyber vhodnych typu + treba jeste dokoncovaci prace), to je ono. Zakaznika, domnivam se, nezajima cena motohodiny, ani co ktery bagr dokaze. On vi jenom co chce (obcas).


Přidat příspěvek k tématu